156842400 1135295536936971 2248070516409899983 n 1

      Σχεδιαγράμματα Ιστορίας Ε΄ &  ΣΤ΄ τάξης

img0 01

img0 0

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

ΖΩΕΣ

ΠΟΝΤΟΜΑΖΕΜΑΤΑ ΟΔΗΓΙΕΣ

ΤΕΦΤΕΡΙ ΒΟΗΘΟΥ

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ

ΠΟΝΤΟΜΑΖΕΜΑΤΑ - ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗ ΧΡΩΜΑΤΩΝ

 

Ποντομαζέματα – Οδηγίες

Κάθε ημέρα ορίζεται ένας βοηθός (με αλφαβητική σειρά). όποιος μαθητής δεν επιθυμεί εξαιρείται από βοηθός. Ο βοηθός παίρνει το τεφτέρι του βοηθού και σημειώνει παρατηρήσεις (είτε επιμέλειας είτε συμπεριφοράς). Οι μαθητές που δεν παίρνουν παρατήρηση παίρνουν την ημέρα εκείνη πράσινο χρώμα (= 5 πόντοι). Οι μαθητές που είχαν συνολικά 1 -2 παρατηρήσεις παίρνουν κίτρινο (= 4 πόντοι) και οι μαθητές που είχαν από 3 παρατηρήσεις και πάνω παίρνουν κόκκινο (= 2). Ο δάσκαλος αν κάποιος μαθητής συμμετέχει ενεργά στο μάθημα, βοηθάει στην καλή λειτουργία της τάξης και δεν έχει πάρει καμιά παρατήρηση τότε μπορεί να δώσει ακόμα 2 πόντους και να πάρει ο μαθητής ροζ χρώμα (= 7).

Στο τέλος κάθε βδομάδας οι πόντοι αθροίζονται.

-       Οι μαθητές που στο τέλος της εβδομάδας έχουν περισσότερα πράσινα:

                       Κερδίζουν μια ζωή.

-       Αν κάποιος μαθητής έχει πάρει μέσα στη βδομάδα πολλές παρατηρήσεις συμπεριφοράς, τότε κάθεται στο θρανίο της σκέψης για όσες ημέρες του υποδείξει ο δάσκαλος.

-       Ο μαθητής που σε μια βδομάδα θα πάρει 2 ροζ :

                                       Κερδίζει το χειροκρότημα της τάξης.

Στο τέλος του μήνα:

-       Όσοι έχουν περισσότερα πράσινα σε σχέση με κίτρινα και κόκκινα πχ 10 πράσινα, 4 κόκκινα και 5 κίτρινα (κόκκινα και κίτρινα = 9 άρα τα πράσινα είναι πιο πολλά) παίρνουν ένα από τα δωράκια που βρίσκονται μέσα στο κουτί!

Κάθε ζωή μετράει όσο ένα χρώμα δηλαδή κάποιος μπορεί να δώσει τη ζωή του για να ανέβει στην κλίμακα χρώματος πχ από το κίτρινο να πάει στο πράσινο ή από το κόκκινο στο κίτρινο.

-       Οι μαθητές που στο τέλος του μήνα έχουν τα περισσότερα πράσινα κερδίζουν το χειροκρότημα της τάξης και του δασκάλου!

Τα χρώματα τα βάζει ο βοηθός ημέρας με ξυλομπογιές.

User Rating: 4 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Inactive
Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία
Η Κλειώ
Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι
Ένα δέντρο μια φορά
Το καναρινί ποδήλατο
Ο Ψύλλος
Λουλούδια σπασμένα
Τα παιδία της χορωδίας
Το ηφαίστειο της Σαντορίνης

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Βίντεο youtube - Τρεις Ιεράρχες

Παρουσίαση - Τρεις Ιεράρχες

Σήμερα 30 Ιανουαρίου η Εκκλησία γιορτάζει τους τρεις Ιεράρχες, τους προστάτες των Γραμμάτων.

Ποίοι ήταν όμως οι τρεις Ιεράρχες και γιατί τους τιμούμε;
Με τον όρο Τρεις Ιεράρχες, αναφερόμαστε συνοπτικά στους τρεις επιφανείς Αγίους και θεολόγους, Βασίλειο τον Μέγα, Ιωάννη τον Χρυσόστομο και Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό.

Για τη σοφία τους και τη χριστιανική τους ζωή, η Ορθόδοξη Εκκλησία τους ονόμασε αγίους και γιορτάζουν ο καθένας ξεχωριστά. Αλλά επειδή δημιουργήθηκε μια διαφωνία μεταξύ των χριστιανών για το ποιος από τους τρεις πρόσφερε τα περισσότερα, αποφασίστηκε και καθιερώθηκε από τα τέλη του 4ου αιώνα να υπάρχει και για τους τρεις μια κοινή γιορτή στις 30 Ιανουαρίου κάθε έτους.


Βασίλειος ο Μέγας

Ο Άγιος Βασίλειος ή Βασίλειος Καισαρείας, υπήρξε επίσκοπος Καισαρείας και θεωρείται Πατέρας της Εκκλησίας και ένας εκ των μεγαλύτερων θεολόγων της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Η συμβολή του στην χριστιανική θεολογία θεωρείται κεφαλαιώδης ενώ σ΄αυτόν αποδίδεται και η «θεία λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου». Ο Μέγας Βασίλειος σπούδασε στην Αθήνα και θεωρούσε πολύ σημαντική τη μελέτη των κλασσικών συγγραφέων και της ελληνικής φιλοσοφίας, φυσικά υπό το χριστιανικό πρίσμα. Η συμβολή του στην ανάπτυξη των γραμμάτων και της φιλανθρωπίας τον κατέστησαν μια από τις μεγαλύτερες μορφές της Χριστιανικής παράδοσης. Τότε πού ξέσπασε ο φοβερός λιμός στην Καισαρεία, ο Άγιος Βασίλειος ήταν τότε πρεσβύτερος και συγκρότησε καταυλισμούς, όπου σιτίζονταν και νοσηλεύονταν οι πεινασμένοι και οι ασθενείς. Δημιούργησε τη "Βασιλειάδα" μια πόλη στην οποία υπήρχαν γηροκομεία, ορφανοτροφεία, νοσοκομεία, σχολεία κτλ για να βοηθήσει όλους αυτούς που είχαν ανάγκη (φτωχούς, αρρώστους, παιδιά κτλ.). Ο Μέγας Βασίλειος πεθαίνει την 1 Ιανουαρίου του 379, σε ηλικία 49 ετών.

Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Θεωρείται πως η γλώσσα του «έσταζε μέλι» καθώς υπήρξε ο πιο χαρισματικός ρήτορας της εποχής του. Διετέλεσε Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως και αφιέρωσε τη ζωή του στην ανάπτυξη της φιλανθρωπίας. Μάλιστα τα ημερήσια συσσίτεια που οργάνωσε έτρεφαν 7.000 ανθρώπους!

Στον τομέα της φιλοσοφίας, μπορεί να απέρριπτε τις θεωρίες των αρχαίων Ελλήνων περί Θεού ωστόσο δεν δίστασε να χρησιμοποιήσει τις εργαλειακές μεθόδους της φιλοσοφίας τους προκειμένου να αναπτύξει μια συστηματική θεολογία.

Στη ζωή του υπήρξε υπόδειγμα ασκητή ενώ δεν παρέλειπε να καταδικάζει εκείνους τους ιερείς που πλούτιζαν από την ιδιότητά τους. Ήταν τέτοια η σκληρή κριτική που ασκούσε στους Αυτοκράτορες, που τελικά η αυλή τον κυνήγησε και τον εξόρισε. Όμως η φήμη του τον ξεπέρασε αφού θεωρείται Άγιος από όλες σχεδόν τις χριστιανικές ομολογίες.

Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός

Γνωστός και με το προσωνύμιο «θεολόγος», ο Γρηγόριος υπήρξε Πατριάρχης Κωνσταντινούπολης τον 4ο αιώνα. Η επιρροή του στην Τριαδική θεολογία θεωρείται τόσο σημαντική που έγινε γνωστός ως «Τριαδικός Θεολόγος». Τα περισσότερα από τα έργα του επηρεάζουν τους σύγχρονους θεολόγους, ειδικά όσον αφορά τα τρία Πρόσωπα της Αγίας Τριάδας. Υπήρξε φίλος του Μεγάλου Βασιλείου καθώς και του αδελφού του Αγίου Γρηγορίου Νύσσης.

Ήταν σφοδρός οπαδός των γραμμάτων και επιθυμούσε να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ ελληνόφωνων και λατινόφωνων θεολόγων της εποχής του. Εκτός από εξαιρετικός θεολόγος όμως, υπήρξε και πολύ καλός ποιητής, αφού έγραψε αρκετά ποίηματα με θεολογικά και ηθικά θέματα.

<p>Πηγή: <a target="_blank" href="/etsagkatos/https://www.iefimerida.gr">iefimerida.gr</a> -

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΣΚΕΤΣ: "ΜΑΤΩΣΑΝΕ ΟΙ ΣΧΙΝΟΙ" (Μάνος Τσαγκάτος)

(ΣΥΓΓΡΑΦΗ: ΜΑΝΩΛΗΣ ΤΣΑΓΚΑΤΟΣ, Χίος, 2019)

Ο Αλέξης είναι μαθητής Στ΄ δημοτικού. Βαριέται να πάει στην παρέλαση που γίνεται στην πόλη της Χίου, σε υπενθύμιση της απελευθέρωσής της από τους Τούρκους. Όμως μια ιστορία αληθινή που θα του διηγηθεί ο πατέρας του θα τον κάνει να αλλάξει στάση... Η ιστορία που του διηγείται ο πατέρας του, "ζωντανεύει" μπροστά στα μάτια του Αλέξη... Ποιος είναι τελικά ο κυρ-Γιώργης, χάρη στην ιστορία του οποίου ο Αλέξης αλλάζει γνώμη; 

 

ΝΕΟ: ΣΚΕΤΣ : Η ΑΡΧΟΝΤΙΣΣΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ (αποτελείται από διαφορετικά στιγμιότυπα που αφορούν τη σφαγή της Χίου, την πυρπόληση της τουρκικής ναυαρχίδας και την απλευθέρωση της Χίου) - Μανώλης Τσαγκάτος 2024

 ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΧΙΟ (ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ)

 

Αφού δείτε το παρακάτω υλικό, συμπληρώστε το ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ!

 

ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΑΠΟ ΤΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΛΕΩΝ ΑΛΛΑΤΙΟΣ

ΩΔΗ ΣΤΗ ΜΑΣΤΙΧΑ (ΜΟΥΣΙΚΗ: ΑΣΠΑΣΙΑ ΤΣΑΓΚΑΤΟΥ & ΣΤΙΧΟΙ: ΣΤΑΜΑΤΙΑ ΓΕΩΡΓΟΥΛΗ)

 

Τι εορτάζουμε την 11η Νοέμβρη;

Η Χίος ελευθερώθηκε το 1912 κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων: συγκεκριμένα, στις 11 Νοεμβρίου πλησίασε το νησί ο ελληνικός στόλος, Η τουρκική φρουρά αρνήθηκε να παραδοθεί και έτσι ακολούθησε απόβαση ελληνικών δυνάμεων στο νησί. Οι Τούρκοι αποσύρθηκαν αρχικά στις Καρυές και έπειτα στα ορεινά του Χίου όπου αντιστάθηκαν μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου, όταν και παραδόθηκαν.

Η συνθήκη ειρήνης υπογράφηκε ανάμεσα στο Τούρκο Ζιχνή Μπέη και το λοχαγό του πεζικού Ε. Βερνάδο, που εκπροσωπούσε τις ελληνικές δυνάμεις. Με αυτό το τρόπο έγινε η παράδοση της Χίου στους Έλληνες. Το νησί είχε παραμείνει κάτω από τουρκική κατοχή για 356 χρόνια. Μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή του 1922, πολλοί Μικρασιάτες κατέφυγαν στο νησί και δημιούργησαν νέους οικισμούς όπως το Βαρβάσι.

Η σφαγή της Χίου (ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ)

ΧΙΟΣ - ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

 

ΠΟΙΗΜΑΤΑ (ΦΥΛΛΑΔΙΟ PDF)

 

Τοῦρ­κοι δι­α­βῆ­καν, χα­λα­σμός, θά­να­τος πέρα ὥς πέρα.

Ἡ Χίο, τ’ ὄμορφο νησί, μαύρη ἀπο­μέ­νει ξέρα,

μέ τά κρα­σιά, μέ τά δεν­τρά

τ’ ἀρ­χον­το­νήσι, πού βουνά καί σπί­τια καί λαγ­κά­δια

καί στό χορό τίς λυ­γε­ρές κα­μιά φορά τά βρά­δια

κα­θρέ­φτιζε μές στά νερά.

Ἐρ­μιά παν­τοῦ. Μά κοί­ταξε κι ἀπά­νου ἐκεῖ στό βράχο,

στοῦ κά­στρου τά χα­λά­σματα κά­ποιο παιδί μο­νάχο

κά­θε­ται, σκύ­βει θλι­βερά...

παιδί, πού κά­θε­σαι ξυ­πό­λυτο στίς ρά­χες

γιά νά μήν κλαῖς λυ­πη­τερά, τί ΄θε­λες τάχα νά ΄χες;...

Δι­α­βάτη,

μοῦ κρά­ζει τό Ἑλ­λη­νό­πουλο μέ τό γα­λά­ζιο μάτι:

Βό­λια, μπα­ρούτι θέλω· νά.

 

Ζωγραφιές της Χίου για εκτύπωση: (ζωγραφισμένες από εκπαιδευτικούς της Χίου: Μαρία Αθηναίου)

XIOS 11η Scan 20231105 165308 Scan 20231105 164533
 Scan 20231105 164456 Scan 20211206 194138 003 Scan 20211206 194138 002
Scan 20231105 163600  page 12  Scan 20231110 202232

 Scan 20231110 202232 002  Scan 20231110 202232 001  

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΣΤΙΧΟΙ (ΦΩΤΟΤΥΠΙΑ)

 

Χίος: Απελευθέρωση- 11 Νοέμβρη 1912

Η Χίος υποδουλώθηκε στους Τούρκους κατά το 1566. Ο τότε ναύαρχος Πιαλή Πασάς την κατέλαβε παίρνοντάς την από τους Γενουάτες. Στη Χίο δημιουργείται μια ιδιόρρυθμη κατάσταση που επέφερε οικονομικά οφέλη για το νησί που πήρε μορφή αυτοδιοικούμενη. Το 1822 πλήρωσε μεγάλο τίμημα αίματος με τη σφαγή του άμαχου πληθυσμού της μετά από μια προσπάθεια απελευθέρωσης του νησιού. Από τότε μέχρι και τις αρχές του επόμενου αιώνα ζει σε παρακμή σχεδόν αποδεκατισμένη αλλά πάντα περήφανη προσπαθεί να ανασυνταχθεί από τις στάχτες της.  Έτσι φτάνουμε στα 1912.

Η απελευθέρωση της Χίου ήταν επεισοδιακή, ακατανόητη κι εξελίχθηκε σε αιματηρή σε μία περίοδο που οι Οθωμανοί, υποχωρούσαν ή παραδίνονταν σε όλα τα μέτωπα. Μία εξήγηση είναι πως οι Τούρκοι ήθελαν να κρατήσουν τα νησιά του Αιγαίου για προστασία των Στενών ενώ τη Χίο για άλλους λόγους. (Πρακτικά Συνθήκης του Λονδίνου). Μια άλλη ερμηνεία ήταν ότι πίστευαν πως μπορούσαν να την κρατήσουν αφού, οι δυνάμεις τους στη Χίο ήσαν ισχυρές,  ενώ η ελληνική αποβατική δύναμη αισθητά μικρή. Ένα τρίτο αλλά αδύναμο σενάριο ήταν πως η Πύλη (που είχε οικονομικούς δεσμούς στο νησί λόγω μαστίχας), πίεζε τους πασάδες να την υπερασπιστούν.

chios4


Η αιματηρή απελευθέρωση

Στις 11 Νοεμβρίου 1912 η Χίος δεν ξύπνησε να υποδεχθεί τον ελληνικό στρατό γιατί απλά είχε άγνοια. Τηλεόραση, Ραδιόφωνο για (πληροφόρηση ή παραπληροφόρηση) δεν υπήρχαν κι ο τηλέγραφος βρισκόταν στα χέρια των Tούρκων. Οι Χιώτες το πρωινό αυτό ξύπνησαν, πλύθηκαν, φόρεσαν τα γιορτινά τους και τράβηξαν κατά τη Μητρόπολη γιατί, την ημέρα αυτή γιόρταζαν τους πολιούχους της Χίου ΑΓIΟΥΣ ΒΙΚΤΩΡΕΣ. Την ώρα που στη Μητρόπολη συνεχιζόταν η Λειτουργία, από ψίθυρους που ήλθαν απ’ την προκυμαία μαθεύτηκε το μαντάτο.

«Ο Ελληνικός στόλος βρίσκεται έξω απ το λιμάνι». Κι οι πιστοί αντί για τους καφενέδες στο Βουνάκι, έτρεξαν στο λιμάνι για να ιδούν και να υποδεχθούν την Ελλάδα. Στις 11 Νοεμβρίου 1912 στις 9 το πρωί, 90 χρόνια απ’ τη σφαγή, 31 απ’ τον σεισμό και πριν κλείσει μήνας απ το περίπατο του Στρατού στη Μακεδονία και την Ήπειρο, μία Ελληνική αρμάδα με τρία ελαφρά καταδρομικά, ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΕΣΠΕΡΙΑ, ΑΡΚΑΔΙΑ, δύο αντιτορπιλικά ΝΕΑ ΓΕΝΕΑ, ΚΕΡΑΥΝΟΣ, 3 μεταγωγικά ΠΑΤΡΙΣ, ΣΑΠΦΩ, ΕΡΙΕΤΤΑ με 2500 άνδρες φτάνουν στη Χίο για ένα νέο ακόμα εύκολο περίπατο μόνο που αυτή τη φορά, θα αποδειχθεί δύσκολος....ανήφορος. Απ’ το «Μακεδονία» βγαίνουν στο λιμάνι εκπρόσωποι να διαπραγματευθούν τη παράδοση του νησιού αλλά ο ΖΙΧΝΥ ΜΠΕΗΣ, ο Τούρκος στρατιωτικός διοικητής αρνείται και δηλώνει ότι θα το υπερασπιστεί μέχρις εσχάτων. Μετά το τούρκικο ΟΧΙ η αρμάδα κινείται στη περιοχή ΚΟΝΤΑΡΙ, (σημερινό αεροδρόμιο) και στις 3 μ.μ. αποβατική δύναμη με τρία τάγματα πεζικού και μία ορειβατική πυροβολαρχία αποβιβάζεται στο νησί υπό την κάλυψη των τηλεβόλων του στόλου που κανονιοβολεί τις τουρκικές θέσεις. Η μικρή αποβατική δύναμη με επικεφαλής τον συνταγματάρχη Nίκο Δελαγραμμάτικα έχει εντολή να αντιμετωπίσει το 18° τουρκικό σύνταγμα και να το εξουδετερώσει. Βέβαιοι οι στρατιώτες μας σε γρήγορη νίκη ξαφνιάζονται απ’ τα δραστικά πυρά τα οποία χτύπησαν θανάσιμα τους δύο πρώτους απελευθερωτές, ένας απ’ της Λακωνία, ο άλλος Αθηναίος.

chios2

Παρόλο το ξάφνιασμα οι στρατιώτες δε χάνουν το θάρρος τους, ανασυντάσσονται κι επιτίθενται, ενώ οι τούρκοι οπισθοχωρούν σε νέες αμυντικές γραμμές προετοιμαζόμενοι για πόλεμο διαρκείας. Το άλλο πρωί η Ελληνική Διοίκηση όταν διαπίστωσε πως τη νύχτα οι τούρκοι έφυγαν, δίνει εντολή στις μονάδες να εισέλθουν στην πόλη για να τους εξουδετερώσουν, ατυχώς όμως εγκατέλειψαν και την πόλη καταφεύγοντες στα ορεινά και φορτωμένοι με εφόδια και τρόφιμα. Το ορεινό και δύσβατο του εδάφους βοήθησε την άμυνα των Tούρκων επί 40 ημέρες αλλά ταλαιπώρησε τον ελληνικό στρατό που αντιμετώπιζε πόλεμο χαρακωμάτων. Έτσι το πρόβλημα αφέθηκε στο χρόνο, τα εφόδια και την αντοχή των εμπολέμων όπως κι έγινε.

chios1

Στα μέσα Δεκεμβρίου μετά από ανελέητο σφυροκόπημα των εχθρικών θέσεων κι ενίσχυση της αποβατικής δύναμης με 1000 άνδρες, οι Τούρκοι διαπίστωσαν την αδυναμία τους να κρατήσουν το νησί κι αποφάσισαν στις 21 Δεκεμβρίου να παραδοθούν. Ο ΖΙΧΝΥ ΜΠΕΗΣ υπογράφει την παράδοση εγκαταλείποντας δεκάδες πυροβόλα, τόνους πυρομαχικών κι άφθονα τρόφιμα. Απ’ τους 2044 αιχμαλώτους οι βαριά τραυματίες μεταφέρθηκαν στο ΤΣΕΣΜΕ κι οι υπόλοιποι στην Πελοπόννησο με το Α/Π ΘΕΟΦΑΝΩ. Οι Χιώτες που επέζησαν μίας σφαγής, ενός σεισμού και δουλείας αιώνων, επέδειξαν ανθρωπιά, δεν πείραξαν ούτε αποδοκίμασαν τους αναχωρούντες και ηττημένους δυνάστες τους.

Έτσι τελείωσε ο σαραντάμερος απελευθερωτικός αγώνας στη Χίο που έφερε τη Λευτεριά στο νησί και την απαρχή μιας νέας περιόδου, προόδου και γρήγορης ανάκαμψης όπως ακριβώς έχει συμβεί τόσες φορές στην ιστορία του νησιού μας.

neagenea

Περισσότερες Αναφορές:

Η καταστροφή της Χίου

Ιστορικό απελευθέρωσης

Η πλατεία Βουνακίου Χίου τόπος εκτέλεσης κατά την τουρκοκρατία

Ένα κομμάτι της ιστορίας της πλατείας Βουνακίου, αυτό του τόπου εκτελέσεων κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας, περιγράφει στο νέο της βιβλίο από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΛΦΑ ΠΙ η Αθηνά Ζαχαρού Λουτράρη.

Το βιβλίο έχει τίτλο, “Η πλατεία Βουνακίου Χίου τόπος εκτέλεσης κατά την τουρκοκρατία”.

“Η ΚΕΝΤΡΙKH ΠΛΑΤΕΊΑ ΤΗΣ ΧIΟΥ γνώρισε όχι μόνον τις ανέμελες καθημερινές δραστηριότητες και τις χαρούμενες γιορτινές ημέρες, αλλά υπήρξε ὁ βωμὸς τῶν θρήνων κατά τη διάρκεια της οθωμανικής σκλαβιάς (1566-1912), όταν πλήθος ανθρώπων έχασαν τη ζωή τους σε αθρόες σφαγές στο ολοκαύτωμα του 1822, και σε μεμονωμένες εκτελέσεις. Άγριοι θάνατοι διά ξίφους και μαχαίρας, φρικτότεροι διά του απαγχονισμού και της πυράς και ακόμα πιο μαρτυρικοί διά ανασκολοπισμού έλαβαν χώρα σ’ αυτόν τον τόπο του Βουνακίου. Οι συγκλονιστικές μαρτυρίες αποδεικνύουν σε τι βαθμό βαρβαρότητας μπορεί να φτάσει ο άνθρωπος όταν ο φανατισμός εξάπτει τα αγριότερα των ενστίκτων του, η παιδεία του λαού του υποθάλπει τη βιαιότητα και η επαπειλούμενη απώλεια της εξουσίας οδηγεί τους σκληρούς κυρίαρχους σε ανελέητες τιμωρίες για εκδίκηση ή παραδειγματισμό.

Η ιστορία όμως δεν σταματά στα δάκρυα, ο άνθρωπος λησμονεί τα θλιβερά και προχωράμε αισιοδοξία. Χωρίς πρόθεση αναμόχλευσης αντιπαλότητας και με την ευχή να μην ξαναζήσει ποτέ πια ο τόπος τέτοιες θλιβερές μέρες, πέρα από τη σπονδή στους νεκρούς μάρτυρες, τη συγγραφή αυτού του κειμένου ερμηνεύειη προτροπή του Ανδρέα Μάμουκα, αυτόπτη των τραγικών σκηνών του 1822· «νὰ ἀνακαλῶνται εἰς τὴν μνήμην τῶν μεταγενεστέρων διὰ νὰ προληφθῇ ἄλλην φορὰν τοιαύτη καταστροφή»”.

Page 5 of 5

ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑ

2.png1.png0.png7.png8.png0.png
Today4
Yesterday279
This week865
This month425
Total210780

Visitor Info

  • IP: 3.133.153.224
  • Browser: Unknown
  • Browser Version:
  • Operating System: Unknown

Who Is Online

1
Online

2025-01-03

Side Menu RTL

Free Joomla! templates by Engine Templates