ΑΡΧΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΜΗΧΑΝΗΣ ΝΤΙΖΕΛ

Υπάρχουν δύο τύποι μηχανών Ντίζελ, οι τετράχρονες και οι δίχρονες. Όμως η μεγάλη πλειοψηφία των μηχανών σε χρήση ανήκει στην πρώτη κατηγορία. Ο τετράχρονος κύκλος αποτελείται από τους παρακάτω χρόνους:

ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ

Κατά τη διάρκεια του χρόνου εισαγωγής, η βαλβίδα εισαγωγής ανοίγει και ο αέρας αναγκάζεται να εισέλθει στο θάλαμο καύσης, είτε από την ατμοσφαιρική πίεση είτε από έναν στροβιλοσυμπιεστή. Προκειμένου να ενισχυθεί η μεταγενέστερη μίξη του αέρα και των καυσίμων, ο αέρας στροβιλίζεται καθώς εισάγεται τον κύλινδρο.

ΧΡΟΝΟΣ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ

Το έμβολο συμπιέζει τον αέρα στον κύλινδρο, θερμαίνοντας τον ταυτόχρονα. Κατά τη διάρκεια του κύκλου η πίεση αέρα μπορεί να γίνει πολύ υψηλή όπως 1.350 ατμόσφαιρες και η θερμοκρασία μπορεί να φθάσει σε 550°C, αρκετά παραπάνω από το σημείο ανάφλεξης των καυσίμων. Στην κατάλληλη στιγμή, ο εγχυτήρας καυσίμων ανοίγει και τα καύσιμα εγχέονται στον καυτό αέρα σε μια πολύ λεπτή νέφωση. Ο καυτός αέρας εξαερώνει τα καύσιμα, και αρχίζει η καύση.

ΧΡΟΝΟΣ ΕΚΤΟΝΩΣΗΣ

Η υψηλή πίεση ως αποτέλεσμα της καύσης των καυσίμων αναγκάζει το έμβολο σε κίνηση προς τα κάτω παρέχοντας ενέργεια στη μηχανή. Κατά τη διάρκεια αυτού του χρόνου παράγεται έντονο κτύπημα που οφείλεται στην εκρηκτική ανάφλεξη του μίγματος καυσίμων/αέρα

ΧΡΟΝΟΣ ΕΞΑΓΩΓΗΣ

Κατά τη διάρκεια του χρόνου εξαγωγής, καθώς το έμβολο κινείται ανοδικά τα καυσαέρια αναγκάζονται μέσω της βαλβίδας εξαγωγής να απομακρυνθούν από τον κύλινδρο οπότε ολοκληρώνεται ο κύκλος.

Εάν υπάρχει στροβιλοσυμπιεστής στο σύστημα, τα καυσαέρια περιστρέφουν έναν στρόβιλο, ο οποίος οδηγεί έναν αεροσυμπιεστή. Ο αεροσυμπιεστής συμπιέζει τον αέρα που θα εισαχθεί στον κύλινδρο κατά τη διάρκεια του επόμενου χρόνου εισαγωγής, βοηθάει επομένως στο να επιτευχθεί υψηλότερη τελική πίεση και επομένως υψηλότερη απόδοση.

 

 

ΔΙΧΗΝΕΤ 2004©