Αντί χαιρετισμού
Νέα Προγράμματα Σπουδών και διδακτικές τεχνικές
Δάσκαλοι και καθηγητές ειδικοτήτων όλων των σχολείων της 3ης εκπαιδευτικής περιφέρειας συμμετέχουν σε επιμορφωτικά εργαστήρια ανά σχολείο ή μικρές ομάδες σχολείων με θέματα:
1. Νέα Προγράμματα Σπουδών και διδακτικές τεχνικές
2. Ενδεικτική διδασκαλία ενότητας στο μάθημα των Θρησκευτικών
http://users.sch.gr/pantala/index.php/2013-06-02-10-50-49/2012-01-30-21-13-35/1109-18-2017
Αρωματικά φυτά και βότανα
ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΦΥΤΑ & ΒΟΤΑΝΑ ?Μαζεύοντας τα βότανα στην πιο καλή τους ώρα τη φύση κάνουμε γιατρό και τα φυτά της δώρα?.Περιβαλλοντικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε από τις ΣΤ1, ΣΤ2 και Ε1 τάξεις του Δημοτικού Σχολείου Κουτσελιού Ιωαννίνων. https://www.slideshare.net/xristoi/ss-76960988
"Αρχές και πρακτικές συνεργασίας σχολείου-οικογένειας"
kύκλος ενημερώσεων εκπαιδευτικών 1ης και 3ης εκπαιδευτικών περιφερειών Ιωαννίνων για τη σχέση σχολείου οικογένειας. Μικροί και μεγάλοι σύλλογοι διδασκόντων, από απομακρυσμένα σχολεία, σχολεία της πόλης, από αγροτικές περιοχές, από ΕΑΕΠ, ολιγοθέσια, πειραματικά και ιδιωτικό, νέοι και παλιότεροι εκπαιδευτικοί, ανταλλάξαμε πολύτιμες εμπειρίες και προβληματισμούς. Καταγράψαμε τις αντιλήψεις μας για τη σχέση αυτή και επεξεργαστήκαμε μια τυπολογία γονεϊκής συμμετοχής. Θα ακολουθήσει σχεδιασμός και υλοποίηση πρακτικών βελτίωσης αυτής της πολύτιμης σχέσης. Κλείσαμε τον ενημερωτικό κύκλο με την ευχή επιτέλους η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών να περάσει σε επίσημο επιμορφωτικό φορέα με διάρκεια και όραμα.
https://users.sch.gr/pantala/index.php/68-2012-05-12-14-37-44?limitstart=0&vsig1020_0=2&vsig836_0=11&vsig838_0=13&vsig841_0=27#sigFreeId0206d1755a
Φυσική- ένας τρόπος να βλέπεις τα πράγματα
Με όλους σχεδόν τους μαθητές των Ε και Στ τάξεων της περιφέρειας και τους συναδέλφους προσεγγίζουμε τις φυσικές επιστήμες, που αγαπάμε πολύ, στοχεύοντας στη μεθοδολογική συγκρότηση των μαθητών και τη δημιουργία ερευνητικής διάθεσης και όχι τόσο στην ανάπτυξη του γνωσιακού υποβάθρου, που αφήνουμε για αργότερα. Χρησιμοποιούμε αυτοσχέδιες πειραματικές διατάξεις- ιδιοκατασκευές, που μας κοστίζουν είναι αλήθεια.. Οι φωτογραφίες είναι από διδασκαλία - οργάνωση ενότητας του ηλεκτρισμού στο 21ο Ιωαννίνων, που διαθέτει ένα πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο, αλλά εμείς χρησιμοποιήσαμε ιδιοκατασκευές. Ένα πάθος για τις φυσικές επιστήμες προσπαθώ να το μεταδώσω, αν και εκπλήσσονται που κάνω ένα "πολύ απλό μάθημα".
https://users.sch.gr/pantala/index.php/68-2012-05-12-14-37-44?limitstart=0&vsig1020_0=2&vsig836_0=11&vsig838_0=13&vsig841_0=27#sigFreeId9b8eb36899
Ιστορία "Ιστορικό πλαίσιο vs χρονολογίες, ήρωες και γεγονότα"
Το αποσυρθέν διδακτικό εγχειρίδιο της Ιστορίας της Μ. Ρεπούση αντικαταστάθηκε από ένα εγχειρίδιο με εκτεταμένα κείμενα, χωρίς μαθητεία στην ιστορία αλλά και χωρίς καλές πηγές και χρονογραμμές. Καλούμαστε, λοιπόν, απέναντι στα γεγονότα και τις χρονολογίες να δημιουργήσουμε - διδάξουμε το ιστορικό πλαίσιο, να μη μένουμε στη στείρα αποστήθιση που είναι χαμένος χρόνος. Σήμερα στο 8ο δημοτικό Ιωαννίνων δουλέψαμε "την Ελλάδα τον 19ο αιώνα" με τις χρονογραμμές μας, τους ψηφιακούς χάρτες της centennia με έμφαση σε ιστορικούς όρους (με τους συναδέλφους της Στ τάξης Μόνικα Μάγκου και Λάμπρο Παπαδιώτη)
https://users.sch.gr/pantala/index.php/68-2012-05-12-14-37-44?limitstart=0&vsig1020_0=2&vsig836_0=11&vsig838_0=13&vsig841_0=27#sigFreeId3d86e9dffa
Drama in Education (Eκπαιδευτικό Δράμα) (2)
Drama in Education (Eκπαιδευτικό Δράμα)
https://users.sch.gr/pantala/index.php/68-2012-05-12-14-37-44?limitstart=0&vsig1020_0=2&vsig836_0=11&vsig838_0=13&vsig841_0=27#sigFreeId01df9f3a98
Δράσεις για τη διαφορετικότητα - κοινωνική συνοχή
Λέμε ναι στη διαφορετικότητα, όχι στον ρατσισμό και την ενδοσχολική βία αλλά συνήθης κάνουμε αποσπασματικές δράσεις που δεν μπορούν να διαμορφώσουν το πλαίσιο εκείνο που θα δίνει ασφάλεια στους μαθητές και θα εγγυάται ατομική και κοινωνική υγεία. Η πείρα δείχνει ότι απαιτείται συστηματική διδασκαλία των ανθρώπινων δικαιωμάτων, της διαφορετικότητας, της δημοκρατίας κ.λπ σε επίπεδο σχολείου σ όλους τους μαθητές, ώστε να διαμορφωθεί κουλτούρα αποδοχής και σεβασμού. Η μέρα στις 6 Ιουνίου 2016 στο 21ο Ιωαννίνων, αφιερωμένη στην ευαισθητοποίηση για θέματα ετερότητας και κοινωνικής συνοχής, ήταν μια όμορφη μέρα και τα είχε όλα: θέατρο καταπιεσμένου, δραματοποίηση κειμένων, κατανόηση της ζωής των προσφύγων, ανθρώπινα δικαιώματα σε κίνδυνο, δικαιώματα παιδιών, αλληλεγγύη, διαφορετικότητα... Προσπαθήσαμε να δώσουμε μήνυμα προς τα έξω με δράσεις και έξω από το σχολείο. Έχουμε δρόμο ακόμη αλλά είμαστε σε καλό δρόμο!!!
https://users.sch.gr/pantala/index.php/68-2012-05-12-14-37-44?limitstart=0&vsig1020_0=2&vsig836_0=11&vsig838_0=13&vsig841_0=27#sigFreeId06897c5d91
Εκπαίδευση στα Μουσεία
Εκπαίδευση στα Μουσεία
https://users.sch.gr/pantala/index.php/68-2012-05-12-14-37-44?limitstart=0&vsig1020_0=2&vsig836_0=11&vsig838_0=13&vsig841_0=27#sigFreeId7158a1fdac
Σεμινάρια για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού
Όλοι συμφωνούμε ότι καμιά αλλαγή στην εκπαίδευση δεν μπορεί να γίνει αν δεν είναι κατάλληλα καταρτησμένοι οι δάσκαλοι και ότι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι αναγκαία και ικανή συνθήκη για τη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου (μαζί βέβαια και με την οικονομική αναβάθμιση). Αλλά να γίνεται από επίσημο επιμορφωτικό φορέα, να πατάει στις ανάγκες των εκπαιδευτικών και να είναι διαρκής είτε είναι σύγχρονη είτε ασύγχρονη. Εμείς απ τη μεριά μας κάνουμε ό, τι μπορούμε και καμιά φορά και αυτά που δεν μπορούμε, με δίωρες, δειγματικές διδασκαλίες, ημερίδες αλλά ο χρόνος ποτέ δε φτάνει. Εστιάζουμε στις ενδοσχολικές επιμορφώσεις ανά σχολείο ή ομάδα σχολείων γιατί εκεί μας δίνεται η ευκαιρία να μιλήσουμε επί πραγματικού και να μοιραστούμε όλος ο σύλλογος διδασκόντων απόψεις και πρακτικές και να σχεδιάσουμε τις δράσεις μας. Φροντίζουμε να έχουν βιωματικό και εργαστηριακό χαρακτήρα για να είμαστε όσο γίνεται ουσιαστικοί. Για μένα οι ενδοσχολικές επιμορφώσεις, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμά τους, αποδείχθηκαν πολύτιμες: απέκτησα μοναδική εμπειρία, γνώρισα εξαιρετικούς συναδέλφους και έκανα φίλους. Οι φωτογραφίες από ενδοσχολική επιμόρφωση 5-3-2015 (και έχουμε κάνει πολλές) με θέμα αγωγής υγείας και διαχείριση συμπεριφοράς με αγαπημένους συναδέλφους του 21ου, τους οποίους ευχαριστώ κι από δω για την άψογη συνεργασία.