Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με θέμα :Σωστή διατροφή-άσκηση – υγεία

 

 

Α΄ τάξη

 

Δ ασκάλες:

 

Μουζουράκη Βασιλική

 

Μπαγάκη Μαρία

 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ Α΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

 

 Η επιλογή του προγράμματος « Σωστή διατροφή –άσκηση – υγεία» έγινε με σκοπό να μυηθούν τα παιδιά από μικρή ηλικία στην διάκριση των τροφών σε υγιεινά και μη, να αλλάξουν τις καθημερινές τους διατροφικές συνήθειες να προστατευτούν από τις διαφημίσεις. Ακόμα να εκτιμήσουν την αξία της άθλησης στην ζωή τους.

 

 

Στόχοι μας ήταν:

 

 

  • Να μάθουν γιατί πρέπει να τρώνε σωστά και να αθλούνται

  • Να μάθουν τις κατηγορίες των τροφών

  • Να μάθουν για τη μεσογειακή διατροφή και την πυραμίδα της διατροφής

  • Να μάθουμε τραγούδια που σχετίζονται με την υγιεινή διατροφή

  • Να δουν διάφορα βίντεο σχετικά με τη διατροφή

  • Στα εικαστικά να ζωγραφίσουν φρούτα, όσπρια και λαχανικά

  • Ανάγνωση βιβλίων με σχετικό θέμα

  • Παρουσίαση θεατρικού με τη λήξη του σχολικού έτους

ΣΤΟΧΟΣ 1oς

 

 

Αρχικά ξεκινήσαμε τη συζήτηση με τα παιδιά για τις καθημερινές τους διατροφικές τους συνήθειες. Παράδειγμα, τι τρώνε για πρωινό , ή τι τρώνε στα διαλείμματα. Παρακολουθούσαμε και σχολιάζαμε το καθημερινό τους κολατσιό για κάποιες εβδομάδες.

 

Μιλήσαμε για τα αγαπημένα τους φαγητά , φρούτα, και κάναμε τον πρώτο αρχικό διαχωρισμό σε υγιεινά και ανθυγιεινά.

 

Μιλήσαμε για τροφές που μας κάνουν «δυνατούς» και τροφές που μας κάνουν μόνο χοντρούς

ΣΤΟΧΟ 2ος

 

Να μάθουν τις κατηγορίες των τροφών.

 

 

Φέραμε στο σχολείο περιοδικά και διάφορες εικόνες από τροφές Μέσα από αυτό αναγνωρίσαμε τις διάφορες ομάδες που υπάρχουν από φρούτα και λαχανικά και άλλα τρόφιμα ξεκινήσαμε να τα κατηγοριοποιούμε σε ομάδες, ώστε να μπορέσουμε με αυτό τον τρόπο να μάθουμε σε ποιες κατηγορίες ανήκουν τα τρόφιμα που καταναλώνουμε καθημερινά. Έτσι μαζί με τα παιδιά καταλήξαμε στις εξής κατηγορίες τροφών…

 

Γαλακτοκομικά, Φρούτα-λαχανικά,  ημητριακά-Όσπρια, Ψάρι-Κρέας-Πουλερικά-Αυγά, Λίπη και έλαια

 

Αφού κατηγοριοποιήσαμε τις τροφές και τις χωρίσαμε σε ομάδες , για καλύτερη εμπέδωση τους δώσαμε σε Α5 χαρτί ώστε να χωράει στο πρόχειρο τους τις ομάδες , τις 5 οικογένειες, με μικρά ποιηματάκια και εικόνες.

 Ενδεικτικές δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA_

 

ΣΤΟΧΟΣ 3ος:

 

Να μάθουμε για τη μεσογειακή διατροφή και την πυραμίδα.

 

 

Ταυτόχρονα με τις παραπάνω δραστηριότητες παρακολουθήσαμε πολλά μικρά βιντεάκια στο youtube για τη διατροφή. Εκεί συναντήσαμε και τον όρο μεσογειακή διατροφή, που άλλωστε πολλά ήξεραν από το νηπιαγωγείο. Μιλήσαμε για την πυραμίδα της διατροφής , πόσο συχνά πρέπει να τρώμε από κάθε ομάδα τροφών και μετά φτιάξαμε και δική μας πυραμίδα με εικόνες που είχαμε συγκεντρώσει.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ΣΤΟΧΟΣ 4ος:

Να μάθουμε τραγούδια που να σχετίζονται με την

υγιεινή διατροφή.

Μέσα από τη συνεχιζόμενη έρευνά μας για τα φρούτα και τα λαχανικά, αλλά και στην προσπάθειά μας να προσεγγίσουμε διαφορετικές πτυχές του θέματος εξερευνήσαμε με τα παιδιά και το χώρο του τραγουδιού και της μουσικής. Έτσι ανακαλύψαμε τραγούδια που σχετίζονται με την υγιεινή διατροφή . Κάποια απ’ αυτά τα χρησιμοποιούμε στο θεατρικό που θα παρουσιάσουμε με τη λήξη του σχολικού έτους

ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Στις σαλάτες λέμε ΝΑΙ

Στο ψωμάκι λέμε ΝΑΙ

Στα ψαράκια λέμε ΝΑΙ

Και στο γάλα λέμε ΝΑΙ

Στα μαρούλια λέμε ΝΑΙ….

Το καρότο και η αγκινάρα

Μια φορά και έναν καιρό ήτανε μια αγκινάρα
που ‘ταν όμορφη πολύ κι είχε μια κρυφή λαχτάρα.

Γνώρισε στη λαϊκή ένα όμορφο καρότο
κόκκινο και στρουμπουλό και από βιταμίνες πρώτο…

………………………………………………………………………………………………………………………..

Το χοντρό μπιζέλι

 

Το χοντρό μπιζέλι χορεύει τσιφτετέλι

χορεύει τσιφτετέλι στο χορό των μπιζελιών

και τα κολοκυθάκια χτυπάνε παλαμάκια

πάνω στην πρασινάδα και πάνω στο γκαζόν…

……………………………………………………….

Δράσεις με στόχο ακόμα μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση:

  • Επισκέφτηκε το σχολείο μας ένας συγγραφέας για να τους αφηγηθεί το δικό του παραμύθι , σχετικό με την κατανάλωση φρούτων. Ο τίτλος του βιβλίου ήταν « το χρυσαφένιο κουκούτσι»

  • Η τάξη μας επισκέφτηκε τη παιδική βιβλιοθήκη της Σούδας, όπου έγιναν δράσεις , (ανάγνωση σχετικού βιβλίου, κατασκευές),με θέμα τις σωστές διατροφικές συνήθειες των παιδιών.

Μέσα στην τάξη διαβάσαμε αρκετά βιβλία που σχετίζονταν με τη διατροφή και την υγεία. Άλλα τα δανειστήκαμε από το σχολείο, από την κινητή δανειστική βιβλιοθήκη του δήμου ή τα έφεραν από το σπίτι τους.

Ενδεικτικά ,διαβάσαμε :

«Το Σοκολάκη και την Ζαχαρούλα την σωστή στοματική υγιεινή.

  • «Μια φορά ήταν ..η Κολοτούμπα» , πολύ σημαντικό για τη σημασία της άθλησης για την υγεία και τη σωστή ανάπτυξη.

  • Ένα ψυγείο για τον Ορφέα, στο οποίο κάναμε και εργασίες πάνω σ’ αυτό. Ζωγραφίσαμε τον ήρωα, ζωγραφίσαμε μια σκηνή από το βιβλίο, όπως την φανταστήκαμε και γράψαμε στο τέλος ένα ποίημα.

το δικό μας τραγούδι!!!

Ένα ψυγείο για τον Ορφέα

Ο Ορφέας βρε παιδιά,

έφαγε πολλά γλυκά!!!

Φούσκωσε σαν το μπαλόνι

δε χωράει στο παντελόνι!!!

Πω, πω, πω , τι συμφορά,

έκανε και μια κοιλιά…

Δεν μπορεί πια να τρέξει

δεν τον παίζουν τα παιδιά.

Η μαμά του η κ. Φουσκίδου

ανησύχησε πολύ

κι αποφάσισε να του κάνει

διατροφή σωστή

και γυμναστική εντατική.

Άρχισε λοιπόν να τρώει

γάλα, όσπρια πολλά,

όλων των ειδών τα φρούτα

ψάρια και λαχανικά.

Τώρα τρέχει στις αυλές

παίζει μ’ όλα τα παιδιά

είναι τρισευτυχισμένος

ξέχασε και τα γλυκά!!!

ΣΤΟΧΟΣ 5ος

Παρουσίαση θεατρικού με τη λήξη του σχολικού έτους με τίτλο « Λαχανοφρουτοθεραπεία» στην οποία θα συμμετέχουν όλοι μαθητές της πρώτης.

 

 

You may also like...

Σχολιάστε