Απολογισμός Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων Σχ. Έτους 2017-18
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΜΗΤΕΡΑ-ΠΑΙΔΙ: Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ, ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ
ΧΑΡΑΣΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΣΧΟΛΕΙΟ: Δ. Σ. ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΑΣ
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΤΑΞΗ: Α΄
ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ: 14
ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 4 ΜΗΝΕΣ
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:
- Ανάπτυξη ικανότητας επικοινωνίας, συναισθηματικής έκφρασης, πρωτοβουλίας και υπευθυνότητας
- Να γνωρίσουν διάφορες τεχνικές (πηλός, βοτσαλωτό, ζωγραφική με ακρυλικά, ντεκουπάζ κ.α)
- Να γνωρίσουν Έλληνες και ξένους ποητές.
- Να εκφραστούν μέσω της ποίησης και να γράψουν το δικό τους ποίημα.
- Να γνωρίσουν καλλιτέχνες που εξύμνησαν τη σχέση μητέρας – παιδιού και να μάθουν για την εποχή που έζησαν και τι αντιπροσωπεύει το έργο τους.
- Κατανόηση της αξίας των οικογενειακών δεσμών.
Ξεκίνησα την απολογιστική έκθεση παραθέτοντας πρώτα τους στόχους του προγράμματος θέλοντας να επισημάνω ότι κάποιοι από τους στόχους δεν επιτεύχθησαν. Ο λόγος ήταν ένας: το θέμα προσφερόταν για πολλές συζητήσεις μέσα στην τάξη, όπως και έγιναν. Πολλές φορές δεν καταφέρναμε να ολοκληρώσουμε μια κατασκευή στο συγκεκριμένο χρόνο που είχα υπολογίσει. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε τελικά σε 5 μήνες και γράφοντας ειλικρινά, θα μπορούσε να έχει ακόμα μεγαλύτερη διάρκεια.
ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:
- ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥΣ ΔΕΣΜΟΥΣ
- ΑΡΧΗ ΣΧΕΣΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ-ΠΑΙΔΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΗΣΗ
- ΕΞΕΛΙΞΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ.
- Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΟ ΖΩΙΚΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ (ΣΥΛΛΟΓΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΤΟΜΙΚΟΥ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ ΤΗΣ ΚΟΥΚΟΥΒΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΡΔΙΚΑΣ)
- ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΗΛΙΝΩΝ ΜΟΡΦΩΝ
- ΨΗΦΙΔΩΤΟ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΚΟΥΑΡΕΛΑ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΜΕΤΑΛΛΙΚΩΝ ΦΥΛΛΩΝ
- ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ ΜΕΣΩ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΚΑΙ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΑΥΤΩΝ
- ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ( ΑΝΑΓΝΩΣΗ, ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΚΑΠΟΙΩΝ ΕΞ ΑΥΤΩΝ (δεν υλοποιήθηκε)
- ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΕ ΤΙΣ ΜΗΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ (δεν υλοποιήθηκε λόγω οικογενειακών προβλημάτων μιας μαθήτριας)
- ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΕ ΓΚΑΛΕΡΙ- ΣΥΖΗΤΗΣΗ/ ΣΥΝΤΕΥΞΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ
- ΧΡΗΣΗ ΑΚΡΥΛΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑΣ ΤΩΝ ΜΗΤΕΡΩΝ ΤΟΥΣ
- ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΕ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ
- ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΓΡΑΦΟΥΝ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΗΤΕΡΕΣ ΤΟΥΣ
- ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ- ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
- ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ-ΑΠΑΓΓΕΛΙΑ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ-ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ((δεν πραγματοποιήθηκε λόγω οικογενειακών προβλημάτων μιας μαθήτριας)
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
- Ο γάιδαρος , ο Μένιος, ο παραχαϊδεμένος, εκδ.Εν πλω
- Πως γράφεται η λέξη ΜΗΤΕΡΑ, εκδ.μικρη ΜΙΛΗΤΟΣ
- Το βιβλίο της μαμάς ,εκδ.ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
- Εγώ τα ξέρω όλα για τη μαμά μου, εκδ.ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
- ΜΙΚΟ «Μαμά μετακομίζω!», εκδ. ΠΑΤΑΚΗ
- Η μαμά μου η μάγισσα, εκδ.ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
- Η μαμά κάνει απεργία, εκδ.ΨΥΧΟΓΙΟΣ
- Ζητώ μαμά ή ζήτω η μαμά, εκδ.ΩΡΙΩΝ
- ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΤΟΜΟΙ ΑΠΟ ΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΕΧΝΗΣ «ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ»
- ΜΗΤΕΡΑ…εις τους αιώνας των αιώνων, εκδ. ΦΥΤΡΑΚΗ
Καταληκτικά θα αναφέρω ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι πολύ ενδιαφέρον και μπορεί να δουλευτεί με παιδιά πρώτης δημοτικού εώς και έκτης ( κάνοντας βέβαια τις απαραίτητες αλλαγές και προσαρμόζοντάς το στην κάθε ηλικία). Τολμήστε το!