ΜΗΤΕΡΑ-ΠΑΙΔΙ: Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ, ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ Δ.Σ. ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΑΣ

Απολογισμός Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων Σχ. Έτους 2017-18

 

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:  ΜΗΤΕΡΑ-ΠΑΙΔΙ: Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ, ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ

ΧΑΡΑΣΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:  ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

ΣΧΟΛΕΙΟ:  Δ. Σ. ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΑΣ

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ:  ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ

ΤΑΞΗ: Α΄

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ: 14

ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 4 ΜΗΝΕΣ

 

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

  • Ανάπτυξη ικανότητας επικοινωνίας, συναισθηματικής έκφρασης, πρωτοβουλίας και υπευθυνότητας
  • Να γνωρίσουν διάφορες τεχνικές (πηλός, βοτσαλωτό, ζωγραφική με ακρυλικά, ντεκουπάζ κ.α)
  • Να γνωρίσουν Έλληνες και ξένους ποητές.
  • Να εκφραστούν μέσω της ποίησης και να γράψουν το δικό τους ποίημα.
  • Να γνωρίσουν καλλιτέχνες που εξύμνησαν τη σχέση μητέρας – παιδιού και να μάθουν για την εποχή που έζησαν και τι αντιπροσωπεύει το έργο τους.
  • Κατανόηση της αξίας των οικογενειακών δεσμών.

 

Ξεκίνησα την απολογιστική  έκθεση παραθέτοντας πρώτα τους στόχους του προγράμματος θέλοντας να επισημάνω ότι κάποιοι από τους στόχους δεν επιτεύχθησαν.  Ο λόγος ήταν ένας: το θέμα προσφερόταν για πολλές συζητήσεις μέσα στην τάξη, όπως και έγιναν. Πολλές φορές δεν καταφέρναμε να ολοκληρώσουμε μια κατασκευή στο συγκεκριμένο χρόνο που είχα υπολογίσει. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε τελικά σε 5 μήνες και γράφοντας ειλικρινά, θα μπορούσε να έχει ακόμα μεγαλύτερη διάρκεια.

 

ΧΡΟΝΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

 

  • ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥΣ ΔΕΣΜΟΥΣ
  • ΑΡΧΗ ΣΧΕΣΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ-ΠΑΙΔΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΗΣΗ
  • ΕΞΕΛΙΞΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ.
  • Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΟ ΖΩΙΚΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ (ΣΥΛΛΟΓΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΤΟΜΙΚΟΥ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ ΤΗΣ ΚΟΥΚΟΥΒΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΡΔΙΚΑΣ)
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΗΛΙΝΩΝ ΜΟΡΦΩΝ
  • ΨΗΦΙΔΩΤΟ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΚΟΥΑΡΕΛΑ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΜΕΤΑΛΛΙΚΩΝ ΦΥΛΛΩΝ
  • ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ ΜΕΣΩ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΚΑΙ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΑΥΤΩΝ
  • ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ( ΑΝΑΓΝΩΣΗ, ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΚΑΠΟΙΩΝ ΕΞ ΑΥΤΩΝ (δεν υλοποιήθηκε)
  • ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΕ ΤΙΣ ΜΗΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ (δεν υλοποιήθηκε λόγω οικογενειακών προβλημάτων μιας μαθήτριας)
  • ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΕ ΓΚΑΛΕΡΙ- ΣΥΖΗΤΗΣΗ/ ΣΥΝΤΕΥΞΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ
  • ΧΡΗΣΗ ΑΚΡΥΛΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑΣ ΤΩΝ ΜΗΤΕΡΩΝ ΤΟΥΣ
  • ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΕ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ
  • ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΓΡΑΦΟΥΝ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΗΤΕΡΕΣ ΤΟΥΣ
  • ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ- ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
  • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ-ΑΠΑΓΓΕΛΙΑ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ-ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ((δεν πραγματοποιήθηκε λόγω οικογενειακών προβλημάτων μιας μαθήτριας)

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

  • Ο γάιδαρος , ο Μένιος, ο παραχαϊδεμένος, εκδ.Εν πλω
  • Πως γράφεται η λέξη ΜΗΤΕΡΑ, εκδ.μικρη ΜΙΛΗΤΟΣ
  • Το βιβλίο της μαμάς ,εκδ.ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
  • Εγώ τα ξέρω όλα για τη μαμά μου, εκδ.ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
  • ΜΙΚΟ «Μαμά μετακομίζω!», εκδ. ΠΑΤΑΚΗ
  • Η μαμά μου η μάγισσα, εκδ.ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
  • Η μαμά κάνει απεργία, εκδ.ΨΥΧΟΓΙΟΣ
  • Ζητώ μαμά ή ζήτω η μαμά, εκδ.ΩΡΙΩΝ
  • ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΤΟΜΟΙ ΑΠΟ ΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΕΧΝΗΣ «ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ»
  • ΜΗΤΕΡΑ…εις τους αιώνας των αιώνων, εκδ. ΦΥΤΡΑΚΗ

 

Καταληκτικά θα αναφέρω ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι πολύ ενδιαφέρον και μπορεί να δουλευτεί με παιδιά πρώτης δημοτικού εώς και έκτης ( κάνοντας βέβαια τις απαραίτητες  αλλαγές και προσαρμόζοντάς το στην κάθε ηλικία).  Τολμήστε το!

DSC_0710

DSC_1330

DSC_1322

DSC_1339

DSC_1340

DSC_1346

DSC_1338

DSC_1342

DSC_1347

DSC_1345

DSC_1331

DSC_1333

DSC_0702

 

 

You may also like...

Σχολιάστε