Ήχος, λόγος, ποίηση, μουσική: Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο, 2015-2016

 

Πρωταρχικός σκοπός της παρούσας δράσης ήταν οι ώρες διδασκαλίας της χορωδίας, να αποτελέσουν συστηματικό μάθημα με αποκλειστικά βιωματικό χαρακτήρα, που θα διαφοροποιούταν από το κλασικό πλαίσιο λειτουργίας της σχολικής χορωδίας.  Μέσα από τη συγκεκριμένη διαδικασία οι μαθητές θα έπρεπε να αντιληφθούν σε βάθος χρόνου ότι:

  • Η μουσική αλλά και ο λόγος -ποιητικός και πεζός- πρέπει να αντιμετωπίζονται αρχικά ως ηχητικά φαινόμενα παραγόμενα από το ανθρώπινο φωνητικό όργανο, ήτοι την ανθρώπινη φωνή.
  • Η σύζευξη μουσικής και λόγου μέσα από την οποία προκύπτει το τραγούδι αποτελεί στην πραγματικότητα μια συνεχή προσπάθεια δημιουργίας και σύζευξης ήχων.
  • Η δημιουργία και μελοποίηση κειμένων υπάγεται και σε μουσικούς κανόνες (π.χ. τα ποιητικά μέτρα καθορίζουν τη μελοποίηση, τονισμοί των λέξεων κ.τ.λ.)
  • Το τραγούδι πρέπει να αποτελεί σημαντική πηγή ψυχαγωγίας ανεξάρτητα από τις μουσικές ικανότητες ή τις γνώσεις που διαθέτει κάποιος.
  • Το σωστό τραγούδι δεν είναι μόνο αποτέλεσμα ταλέντου. Αντίθετα προϋποθέτει γνώση για την ανθρώπινη φωνή και προσπάθεια για την κατάκτηση ανάλογης τεχνικής.
  • Η γλώσσα αποτελεί βασικό συστατικό στοιχείο του τραγουδιού και γι’ αυτό το λόγο είναι πολύ σημαντικός ο τρόπος που την κατανοούμε και την ερμηνεύουμε (κατανόηση και μουσική ερμηνεία του κειμένου).

Ήχος, λόγος, ποίηση, μουσική: Περιγραφή και  αξιολόγηση της δράσης

 

 

 

 

Δημοσιεύθηκε στην Διαθεματικές & καινοτόμες δράσεις. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.