Το ταξίδι της μουσικής στην Ιλιάδα: Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο, 2018-2019

 

Η σκέψη για την εκπόνηση της συγκεκριμένης δράσης, βασίστηκε στο γεγονός ότι τα Ομηρικά έπη αποτελούν σημαντική πηγή για την άντληση πληροφοριών όσον αφορά στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό.

Ειδικότερα, τόσο η Ιλιάδα όσο και η Οδύσσεια, αποτελούν για την έρευνα και τη μελέτη της αρχαίας ελληνικής μουσικής τεκμήρια αναφοράς, καθώς από τα έργα αυτά αντλούμε σημαντικές πληροφορίες για τον μουσικό πολιτισμό της γεωμετρικής εποχής (μουσικά όργανα, μουσικές περιστάσεις, είδη μουσικής κ.τ.λ.)

Υπό αυτή την έννοια, η δράση πραγματοποιήθηκε με σκοπό την αποδελτίωση μουσικού υλικού από το κείμενο της Ιλιάδας από πλευράς των μαθητών και την αξιοποίηση του στο μάθημα της μουσικής. Στόχος ήταν η ανάδειξη της θέσης της μουσικής τέχνης στο ομηρικό έργο, έτσι ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν τον τρόπο διαχείρισης μίας γραπτής μουσικής μαρτυρίας και τη θέση της μουσικής τέχνης σε μία πολιτισμική κοινότητα.

Μία τέτοιου είδους διαχείριση του κειμένου της Ιλιάδας προσφέρεται για σχεδιασμό γλωσσικών δραστηριοτήτων,  ευνοώντας δεξιότητες και στρατηγικές ανάπτυξης λόγου. Η διδασκαλία δε των γλωσσικών φαινομένων και των γραμματικών δομών, γίνεται με αυτόν τον τρόπο πιο δημιουργική, ενώ ευνοείται η βαθύτερη κατανόηση του ποιητικού κειμένου.

Με τις εργασίες των μαθητών φτιάχτηκε ηλεκτρονικό βιβλίο το οποίο βρίσκεται στον υπερσύνδεσμο https://www.flipsnack.com/85FCB69C5A8/-.html

Δημοσιεύθηκε στην Διαθεματικές & καινοτόμες δράσεις. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.