te@ching 2.0

gdestes site

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών

E-mail Εκτύπωση PDF

Ανακοινώθηκε από το ΥΠΑΙΠΘΑ η Πρόταση για ένα σύστημα αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου. Στο Κεφ. 5 περιγράφεται το πλαίσιο:

Το πλαίσιο του συστήματος της αξιολόγησης.

Η αξιολόγηση εφαρμόζεται σε όλα τα επίπεδα του εκπαιδευτικού συστήματος, αναφέρεται και στις δύο διαστάσεις (διοικητική και εκπαιδευτική) και αφορά στις δομές, στις διαδικασίες και στο ανθρώπινο δυναμικό.

Η αξιολόγηση διακρίνεται: α) σε ιεραρχική εσωτερική, κατά την οποία αξιολογούν θεσμικά όργανα, που ανήκουν οργανικά στο πεδίο εφαρμογής του εκπαιδευτικού έργου, β) σε εξωτερική, κατά την οποία αξιολογούν θεσμικά όργανα ανεξάρτητης αρχής.   Συνδυάζεται με την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης, με συλλογικές, κυρίως, διαδικασίες  είτε πρόκειται για δομές (Περιφερειακές Δ/νσεις Π.Ε. & Δ.Ε., Δ/νσεις Εκπ/σης, σχολικές μονάδες) είτε για διαδικασίες (ανάπτυξη σχεδίων δράσης, σχεδιασμός, εφαρμογή, ανατροφοδότηση, αξιοποίηση αποτελεσμάτων) είτε για το ανθρώπινο δυναμικό (αυτοβελτίωση, επαγγελματική ανάπτυξη, προαγωγή).

 

Η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης συνδέεται άρρηκτα με τη φιλοσοφία της «στοχοθεσίας» και βασίζεται στην εφαρμογή του πλαισίου Π-Ε-Α-Ε-Α (Π=Προγραμματίζω, Ε=Εφαρμόζω, Α=Αξιολογώ/Ανατροφοδοτώ, Ε=Εφαρμόζω, Α=Αξιολογώ/Αξιοποιώ).

 

Στην αξιολόγηση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και του έργου των εκπαιδευτικών χρησιμοποιούνται περιγραφικές κλίμακες, που σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί δεν κατατάσσονται σε κλίμακες αριθμητικής αποτίμησης.

Πατήστε εδώ για όλη την πρόταση.

 



 

You are here: Εκπαιδευτικοί Εκπαιδευτική νομοθεσία Αξιολόγηση εκπαιδευτικών