Ο Ι   Τ Ρ Ε Ι Σ    Ι Ε Ρ Α Ρ Χ Ε Σ

  ...................................... ....................................... ........................................... ......................................... ....................................... .................................
. . . Δευτέρα 30/01/2012 . . Οι Τρείς Ιεράρχες

 

Διευθυντής

Κώστας Γιαννουλέας

free counters

 

 Επισκέπτες Ιστοσελίδας

Αρχική Σελίδα

2ο Γυμνάσιο

3ο Γυμνάσιο

Σελίδες μαθητών
Σελίδες Καθηγητών
Σύλλογος Γονέων
Πρώτες Βοήθειες
Εκπ/τικά  Νέα
Ανακύκλωση
Τεχνολογία
Ειδήσεις-Links
Αθλητικά
Καιρός
Τοξοβολία
Ν. Λακωνίας
Σπάρτη
Μυστράς 
Φιλοσοφικά
Πολιτιστικά
 on line users 

free counters

kostasgian.blogs

Άγ. Ιωάννης Χρυσόστομος

Ιερός  Ναός  Αγίου  Νικολάου  Σπάρτης

Άγ. Βασίλειος ο Μέγας & Γρηγόριος ο Θεολόγος

Φωτογραφικό υλικό απο τον εορτασμό της σχολικής εορτής των τριών Ιεραρχών 30/01/2012

.

Η ΔΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ

 

ΤΙΜΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ

ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας

Εκπαίδευσης Λακωνίας

σας προσκαλεί

στην Αρχιερατική Θεία Λειτουργία,  που θα τελεστεί προς τιμή των Τριών Ιεραρχών, την Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013 και ώρα 9:00  στον Ιερό Ναό  Αγίου Νικολάου Σπάρτης.

Θα χοροστατήσει ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μονεμβασίας και Σπάρτης 

κ.κ. Ευστάθιος.

              Η Διευθύντρια

              Αικατερίνη Χριστοπούλου 

Ομιλία θα εκφωνήσει  ο εκπαιδευτικός

             του  3ου Γυμνασίου  Σπάρτης              

κ. Βαχαβιώλος Δημήτριος κλ. ΠΕ02.  

 

με θέμα:

«Οι πολλαπλές νοηματοποιήσεις 

της εορτής των  Τριών Ιεραρχών»

 ———

 

Οι Τρείς Ιεράρχες

 

ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

. .

.

 

 

 

 

.

 

 

..............................................................................................................................................................................................

.

ΟΙ  ΤΡΕΙΣ  ΙΕΡΑΡΧΕΣ

.

Οι Τρεις Ιεράρχες πρώτευσαν σε όλους τους τομείς της πνευματικής ζωής. Κατέκτησαν με τον προσωπικό τους αγώνα και την βοήθεια της θείας Χάριτος τις κορυφές της αγιότητος και καλούσαν τους πιστούς να ανεβαίνουν στις ωραίες πνευματικές αναβάσεις.

Άσκησαν στον ύψιστο βαθμό την φιλανθρωπία και ανακούφισαν τον πόνο χιλιάδων αναξιοπαθούντων.

Δίδασκαν καθημερινά τους πιστούς αναλύοντάς τους τις θεόπνευστες αλήθειες της Πίστεώς μας και διαφωτίζοντάς τους για τα μεγάλα θέματα, που απασχολούν την ψυχή κάθε ανθρώπου.

Καθόρισαν συστηματικά την λειτουργική ζωή της Εκκλησίας, για να μπορούν να λατρεύουν οι πιστοί θεάρεστα τον Κύριο.

Συνέγραψαν θαυμάσια συγγράμματα, τα οποία ξεπέρασαν τη φθορά του χρόνου και ισχύουν και για τις μέρες μας. Ο εθνικός μας ιστορικός Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος γράφει ότι με τα συγγράματά τους οι Τρεις Ιεράρχαι «απετελέσαν εποχήν λόγου νέαν, μεγάλην και ένδοξον διά το ανθρώπινον γένος» (Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, τόμ. 2ος, μέρος Β’ σελ. 1, 6).

Πολύ εύστοχα ελέχθη γι’ αυτούς ότι ήταν «εύγλωττοι κατά τον λόγον, ευγλωττότεροι κατά τον βίον, ευγλωττότατοι κατά τον θάνατον».

Βασικό στοιχείο της αγιότητος και των τριών είναι ότι ήταν ασυμβίβαστοι με το κακό, την αμαρτία και την αίρεση. Δεν γνώριζαν τη γλώσσα των συμβιβασμών και της διπλωματίας. Προτιμούσαν να χάσουν τη θέση τους και αυτή τη ζωή τους, παρά να συμβιβαστούν σε θέματα αρχών και πίστεως. Δε σκέφτηκαν ποτέ εάν αντίπαλοί τους ήσαν αυτοκράτορες ή σοφοί διάφοροι ή ισχυροί κατά κόσμον. Έμειναν ακλόνητοι στην ορθή πίστη και ζωή αψηφώντας τις συνέπειες.

Εμείς, έπαρχε Μόδεστε, είπε στον απεσταλμένο του αρειανού αυτοκράτορα Ουάλη ο Μ. Βασίλειος, είμαστε ήρεμοι και πράοι άνθρωποι και υποχωρούμε όταν πρόκειται για προσωπικά μας θέματα. Όταν όμως πρόκειται για την πίστη μας στον Θεό, «ὅταν Θεός ᾖ τό κινδυνευόμενον» δεν υπολογίζουμε τίποτε, αγωνιζόμαστε μέχρι θανάτου, χωρίς να φοβόμαστε οποιοδήποτε βασανιστήριο. «Ἀκουέτω ταῦτα καί βασιλεύς». Να τα πεις και να τ’ ακούσει αυτά κι ο βασιλιάς (PG 36, 561).

Και ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, αφού νίκησε τους αρειανούς και πήρε πίσω τους Ναούς της Κωνσταντινούπολης, που τους είχαν καταπατήσει αυτοί, και ενώ είχε φίλο του τον αυτοκράτορα Θεοδόσιο τον Μέγα και μαζί του το μεγαλύτερο μέρος του πιστού λαού, όταν μερικοί ζηλόφθονες επισκόπου αμφισβήτησαν την εκλογή του, παρητήθη αμέσως. Δε θέλησε να έλθει σε συμβιβασμούς με μοχθηρούς ανθρώπους. Παρητήθη και από την προεδρία της Β’ Οικουμενικής Συνόδου και από τον Πατριαρχικό θρόνο της Κωνσταντινουπόλεως. Αντί της θέσεως προτίμησε την ακεραιότητα και το ασυμβίβαστο του χαρακτήρος του. Δεν γνώριζε τους διπλωματικούς ελιγμούς, αλλά γνώρισμά του ήταν όπως έγραφε, το «μή παρασυρῆναι», να μη παρασύρεται και να έχει «παρρησίαν» (PG 37, 32-33).

Και ο ιερός Χρυσόστομος, όταν έγινε Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως και θέλησε να καθαρίσει την Εκκλησία από αναξίους κληρικούς, οι οποίοι είχαν την προστασία της αυτοκράτειρας Ευδοξίας, δεν εδίστασε να ελέγξει και την αυτοκράτειρα για τη ζωή της. Δεν συμβιβάστηκε μαζί της. Γι’ αυτό και εξορίστηκε και πέθανε εξόριστος μέσα σε αφάνταστες κακουχίες, με πνεύμα όμως απτόητο και αδούλωτο. Χαρακτηριστικό του γενναίου και ασυμβίβαστου φρονήματός του βλέπουμε στην ομιλία, που εκφώνησε φεύγοντας για την εξορία: «Πολλά τά κύματα καί χαλεπόν τό κλυδώνιον· ἀλλ’ οὐ δεδοίκαμεν (δεν φοβόμαστε) μή καταποντισθῶμεν· ἐπί γἀρ τῆς πέτρας ἑστήκαμεν. Μαινέσθω ἡ θάλασσα, πέτραν διαλῦσαι οὐ δύναται· ἐγειρέσθω τά κύματα, τοῦ Ἰησοῦ τό πλοῖον καταποντίσαι οὐκ ἰσχύει» (PG 52, 427).

Τέτοιους άγιους, γενναίους και ασυμβίβαστους με το κακό και την αίρεση εκκλησιαστικούς ηγέτες χρειαζόμαστε και σήμερα. Και ας παρακαλούμε την Ιδρυτή της Εκκλησίας μας να μας τους χαρίζει.

 

 

.

 

 

 
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

free counters

 

 

 

Λειτουργία Μετρητή απο 27/09/2010

free counters