Κώστας

Γιαννουλέας

 

Σελίδες  Καθηγητών 

 

02        Οι καθηγητές μας                                                Ηλεκτρονική Έκδοση Βιβλίων Γυμνασίου

Ωρολόγιο πρόγραμμα2010-11                      Απογραφή Υπαλλήλων

Υπ.Εσωτ. Νομοθεσία-Νομολογία              Λειτουργία Διαδραστικού Πίνακα               Επιμόρφωση Εκπ. στις Τ.Π.Ε.

 

Αρχική Σελίδα

περιεχόμενα

3ο Γυμνάσιο

Σελ. Μαθητών 

Συλλ. Γονέων
Εκπ/τικά Νέα
Τεχνολογία
Πρώτες Βοήθ.
Ειδήσεις -Links
Αθλητικά
Τοξοβολία
Song - Games
Καιρός
Ανακύκλωση
Ν. Λακωνίας
Σπάρτη- Μυστράς
Πολιτιστικά
Φιλοσοφικά
kostasgian.blog
on line users 

free counters

http://users.sch.gr/giannouleask

Αξιολογείστε την Ιστοσελίδα

http://kostasgian.blogspot.com/

giannouleask@sch.gr

geopan09@gmail.com

gian7kos@otenet.gr

Γιαννουλέας  Κώστας

ΠΕ12 Μηχανικός

 facebook

 ΟΔΗΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Απάνθισμα Αποφθεγμάτων 

μεγάλων Παιδαγωγών

ΒΑΣΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

Οδηγίες Διδασκαλίας μαθημάτων

http://users.sch.gr/odan odan@sch.gr

Σίμου  Χρήστος Μαθηματικός

Δωρεάν προγράμματα και εκπαιδευτικό λογισμικό

http://eclass.sch.gr/modules demirakou@hotmail.com

Δεμοιράκου  Μαρία Φιλόλογ

 http://tinanantsou.blogspot.com tinanantsou@gmail.com

Τίνα  Νάντσου 

Πειράματα Φυσικής με Απλά Υλικά

      " Σκιές στην Ομίχλη" Ποιητική Συλλογή

Γεώργιος  Ατσαβές Φιλόλογ

     

http://users.sch.gr/babaroutsoup

Αξιολογείστε τον Ιστοχώρο

babaroutsoup@sch.gr

babarpa@otenet.gr

Βαβαρούτσου Παρασκευή

ΠΕ15 Οικιακής Οικονομίας

ΝΟΜΟΙ-ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΑ-ΦΕΚ

 http://www.tsmede.eu/

Φύλλα εφημερίδας της Κυβέρνησης (Φ.Ε.Κ.)

Πρόγραμμα Πανελληνίων2011

Ψηφιακά Εκπ/τικά Βοηθήματα  Δημοτικό- Γυμνάσιο - Λύκειο  

Πανελλαδικές Εξετάσεις2011    

.Εκπ/κή Πύλη   AlfaVita 

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

Διδακτικά πακέτα Γυμνασίου

Εκπαιδευτικό Υλικό

Όλα για την εκπαίδευση www.esos.gr

Αναθέσεις Μαθημάτων
 ................................................. ....................................................... .................................................

Δ/νση  Β/θμιας Εκπ. Ν.Λακωνίας

www.meafora.gr 

(Προτάσεις για την Παιδεία)

G.I.S.  http://eclass.avmap.gr

961653

users.lar.sch.gr/georgeatha users.otenet.gr/~kostboul
users.sch.gr/olgapal/ users.sch.gr/mchatzinik/(Βιολόγος) Ενωση Διπλ.Μηχαν. Εκπσης
users.thess.sch.gr/salnk

.Π.Ε.Κ. Τρίπολης

 Μηχανικοί  Εκπ/σης
users.kar.sch.gr/mstamati

www.ypaideias.gr

Μηχανικοί της Εκπαίδευσης
Δ/νση Α/μιας Εκπ/σης Αρκαδίας

Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης

Δ/νση Α/μιας Εκπ/σης Κορινθίας
Δ/νση Α/μιας Εκπ/σης Μεσσηνίας tel. 2710230119 - fax 2710230118 Δ/νση Α/μιας Εκπ/σης Αργολίδας
Δ/νση Β/μιας Εκπ/σης Αρκαδίας Δ/νση Α/μιας Εκπ/σης Λακωνίας Δ/νση Β/μιας Εκπ/σης Κορινθίας
Δ/νση Β/μιας Εκπ/σης Μεσσηνίας Δ/νση Β/μιας Εκπ/σης Λακωνίας Δ/νση Β/μιας Εκπ/σης Αργολίδας

.Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπ/σης  (ΟΛΜΕ)

.Αυτό το τσιγάρο που καίει, 

είναι το τελευταίο;

Διαδικασίες Αυτο-αξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα

www.minedu.gov.gr

http://www.gsis.gr/epsp.html .http://www.iclass.gr/
. ΒΑΣΙΚΗ  ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ  
Η Συμπεριφορά του Καθηγητή Καθήκοντα  Καθηγητών Παραπεμπτικές Επαναληπτικές Κατατακτήριες Εξετάσεις
Αλλοδαποί μαθητές Φοίτηση μαθητών Αξιολόγηση μαθητών
Υπ. Παιδ. -Λειτουργία Σχολείων  N. 3848- 2010 FEK 71 t. A΄ Εξαγωγή Αποτελεσμάτων
 ΟΡΙΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΩΝ - ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

N. 1566-1985 

Δομή και λειτουργία της A/θμιας και B/θμιας εκπ/σης

 
Νομοθεσία Αδειών Δημοσιουπαλληλικός Κώδικας

 Εγκύκλιος  Μεταθέσεων  

Οδηγίες για τη διδασκαλία των Μαθημάτων των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων Ημερήσιου  Γυμνασίου

Οδηγίες Θετικών μαθημάτων Γυμνασίου

 10 «ΟΔΗΓΙΕΣ» προς εκείνους που τολμούν να διδάσκουν!

Τρόπος εξέτασης  Γυμνασίου στα μαθήματα: Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Ιστορία

Συμπιεσμένη μορφή των λογισμικών για τους Διαδραστικούς πίνακες 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΘΕΩΡΗΤ  ΜΑΘ ΓΥΜΝ 2012-2013

ΟΔΗΓΙΕΣ ΘΕΤΙΚΩΝ ΜΑΘ ΓΥΜΝ 2012-2013

 

 

 

 

απο20/05/2009

free counters

Αξιολογείστε την Ιστοσελίδα

Επισκέπτες Ιστοσελίδας

 

Απάνθισμα Αποφθεγμάτων μεγάλων Παιδαγωγών

1. Κάθε παιδί είναι και δικό μας παιδί

2. Ο καλός δάσκαλος μιλάει λίγο και ακούει πολύ.

3. Διδάσκω σημαίνει διαλέγομαι

4. Και ο πιο ωραίος διδακτικός μονόλογος δεν παύει να αποκοιμίζει το μαθητή

5. Ο δάσκαλος που φωνάζει και απειλεί έχει χάσει οριστικά τη δύναμη να επιβάλλεται.

6. Θα ήταν καλό η κόπωση των μαθητών στην τάξη να χαλαρώνει με ένα ωραίο μουσικό πεντάλεπτο.

7. Εξαναγκαστικά και πιεστικά κανείς δε μαθαίνει.

8. Ο σωστός δάσκαλος αφήνει έξω από την τάξη τη γνωστική του υπεροχή και τη διδακτική του εξουσία.

9. Κάθε άνθρωπος άρα και ο μαθητής έχει δικαίωμα στο λάθος.

10. Η αξιολόγηση του μαθητή είναι πράξη παιδαγωγούσας δικαιοσύνης.

11. Τι κάνω όταν ένας μαθητής δεν ξέρει μάθημα;       Αφήνω στην άκρη όλες τις φλύαρες νουθεσίες και ψάχνω μόνο το γιατί.

12. Έχω δικαίωμα, συγκρουόμενος με ένα γονέα να γκρεμίσω την προσωπικότητα ενός παιδιού;

Επιμέλεια :  Κώστας Βαχαβιώλος

Φιλόλογος ΠΕ02

Καθηγητής 3ου Γυμνασίου Σπάρτης

Ο Κεν Ρόμπινσον μιλά για το σχολείο που σκοτώνει τη δημιουργικότητα

 

Εκπαιδευτικό    www.eduradar.gr
«ΜΠΕΙΤΕ σε τάξη»! Αυτό είναι το μότο του ολόφρεσκου εκπαιδευτικού site www.eduradar.gr, που στόχο έχει να ενημερώνει όλους όσοι εμπλέκονται στην εκπαιδευτική κοινότητα για κάθε νέο που συμβαίνει στον χώρο. Ιδανικό για μαθητές και σπουδαστές, δασκάλους, καθηγητές και γονείς, αλλά και για όσους θεωρούν ότι πάντα υπάρχει κάτι για να μάθουν. Θα βρείτε βίντεο με αναπαράσταση της ναυμαχίας της Σαλαμίνας, συλλεκτικούς και σπάνιους χάρτες περασμένων αιώνων σε υψηλή ανάλυση, online εργαλεία για να απλοποιείται ο όγκος εργασίας μαθητών και καθηγητών, άρθρα από εφημερίδες και περιοδικά που αφορούν την Παιδεία, ενδιαφέροντα links που οδηγούν σε blogs και sites σχολείων ανά τη χώρα και πολλά ακόμα! Δείτε το!

===============================================================================

Λειτουργία Διαδραστικού Πίνακα         http://www.edulll.gr/ (πληροφορίες)

Συμπιεσμένη  μορφή των λογισμικών για τους  Διαδραστικούς  πίνακες 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3ο  ΓΥΜΝΑΣΙΟ  ΣΠΑΡΤΗΣ 

ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

 

Διευθυντής

 ΓΙΑΝΝΟΥΛΕΑΣ   ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Ναυπηγός-Μηχανολ. Μηχανικός ΠΕ12.07

Υποδιευθυντής

 ΒΑΛΚΑΝΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

 Φυσικής Αγωγής ΠΕ11

ΚΟΥΦΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

 Θεολόγος  ΠΕ01

ΓΡΟΥΣΟΥΖΑΚΟΥ ΚΑΝ.

Θεολόγος  ΠΕ01

ΒΑΧΑΒΙΩΛΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

Φιλόλογος ΠΕ02 

ΔΕΜΟΙΡΑΚΟΥ  ΜΑΡΙΑ

Φιλόλογος ΠΕ02 

ΔΡΟΥΣΙΑ ΕΛΕΝΗ

Φιλόλογος ΠΕ02  

ΚΟΚΚΟΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

Φιλόλογος ΠΕ02 

ΠΑΥΛΑΚΟΥ  ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ

Φιλόλογος ΠΕ02 

ΚΕΦΑΛΟΠΟΥΛΟΥ  ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

Φιλόλογος ΠΕ02 

 

Φιλόλογος ΠΕ02  

ΚΩΣΤΙΑΝΗΣ  ΓΕΩΡΓΙΟΣ

Μαθηματικός ΠΕ03

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜ.

Μαθηματικός ΠΕ03

ΣΙΜΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ

Μαθηματικός ΠΕ03

ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝ.

Φυσικός ΠΕ04.01

ΤΣΙΑΚΑ  ΒΑΣΙΛΙΚΗ

Φυσικός ΠΕ04.05

ΤΣΑΓΚΑΡΗΣ ΜΙΧΑΗΛ

Φυσικός ΠΕ04.01

 

ΖΕΡΒΑ  ΜΑΡΙΑ

Γαλλικής Φιλολογίας ΠΕ05

ΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ ΝΑΝΤΙΑ

Γερμανικής Φιλολογίας ΠΕ07

ΤΣΑΛΙΑΓΚΟΥ ΓΑΡΥΦΑΛ.

 Αγγλικής  Φιλολογίας ΠΕ06

ΟΙΚΟΝΟΜΑΚΗ ΑΛΕΞ.

Αγγλικής  Φιλολογίας ΠΕ06

ΒΑΪΝΑ ΕΛΙΣΑΒΕΤ

Γερμανικής Φιλολογίας ΠΕ07

.ΛΑΜΠΟΥ  ΦΑΝΗ.

Γερμανικής Φιλολογίας ΠΕ07

ΒΟΓΑ  ΘΕΟΠΙΣΤΗ

Καλλιτεχνικών  ΠΕ08

ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΜΑΡΙΑ

Καλλιτεχνικών  ΠΕ08

ΣΤΕΛΛΑΚΟΥ ΟΛΓΑ

 Φυσικής Αγωγής ΠΕ11

ΒΑΣΙΛΑΚΟΥ ΑΡΓΥΡΩ

Κοινωνικών ΕπιστημώνΠΕ13

ΣΚΙΑΔΑ  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ

Καλλιτεχνικών  ΠΕ08

ΤΣΕΡΩΝΗ  ΚΑΛΛΙΡΟΗ

Οικιακής Οικονομίας ΠΕ15

ΤΣΑΓΚΑΡΟΥΛΗΣ ΘΕΟΔ.

Μουσικης  ΠΕ16

ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΣ

Τεχνολόγος  ΠΕ17

ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ

Πληροφορικής  ΠΕ19

ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ

Οικιακής Οικονομίας ΠΕ15

 

επιστροφή

 

Αναθέσεις Μαθημάτων 

Γυμνάσιο

ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Α΄ ΑΝΑΘΕΣΗ

Β΄ ΑΝΑΘΕΣΗ

Θρησκευτικά

ΠΕ01

 

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα &

Γραμματεία

Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από μετάφραση

ΠΕ02

 

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα

ΠΕ02

 

Νεοελληνική Γλώσσα & Γραμματεία

Γλωσσική Διδασκαλία

ΠΕ02

 

Νεοελληνική Λογοτεχνία

ΠΕ02

 

Ιστορία

ΠΕ02

ΠΕ01, ΠΕ05, ΠΕ06, Ε07, ΠΕ13

Κοινωνική & Πολιτική Αγωγή

ΠΕ10, ΠΕ13

ΠΕ02, ΠΕ09

Αγγλικά

ΠΕ06

 

Γαλλικά ή Γερμανικά ή Ιταλικά

ΠΕ05, ΠΕ07, ΠΕ34

 

Μαθηματικά

ΠΕ03

ΠΕ04

Φυσική

ΠΕ04.01

ΠΕ03, ΠΕ04 (02,03,04,05), ΠΕ12.10

Χημεία

ΠΕ04.02, ΠΕ12.08

ΠΕ04 (01,03, 04, 05)

Γεωγραφία

ΠΕ04.05

ΠΕ03, ΠΕ04 (01, 02, 03, 04), ΠΕ15

Βιολογία

ΠΕ04 (03, 04)

ΠΕ04 (01, 02, 05), ΠΕ14

Φυσική Αγωγή

ΠΕ11

 

Αισθητική

Αγωγή

Μουσική

ΠΕ16.01

ΤΕ16

Καλλιτεχνικά

ΠΕ08

 

Οικιακή Οικονομία

ΠΕ15

ΠΕ10, ΠΕ13, ΠΕ14

Πληροφορική

ΠΕ19, ΠΕ20

 

Τεχνολογία

ΠΕ12 (εκτός ΠΕ12.13)

ΠΕ14 (04,05)

ΠΕ17

ΠΕ18 (12,13,14,15,16,17,18,20,30,36)

 

ΣΕΠ

Όλοι οι καθηγητές ΠΕ ανεξαρτήτως ειδικότητας. Προηγούνται με σειρά προτεραιότητας:  

Α. Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε γραφείο ΣΕΠ.

Β. Εκπαιδευτικοί κάτοχοι διδακτορικού τίτλου στη Συμβουλευτική και στον Επαγγελματικό προσανατολισμό.

Γ. Εκπαιδευτικοί κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου στη Συμβουλευτική και στον Επαγγελματικό προσανατολισμό.

Δ. Εκπαιδευτικοί που είναι κάτοχοι πιστοποιητικού ειδίκευσης του ΣΥΠ της ΑΣΠΑΙΤΕ.

Ε. Εκπαιδευτικοί κάτοχοι πιστοποιητικού ειδικού προγράμματος μεταπτυχιακού επιπέδου στη Συμβουλευτική και στον Επαγγελματικό προσανατολισμό του ΥΠΕΠΘ χρονικής διάρκειας 1.000 ωρών.

ΣΤ. Εκπαιδευτικοί κάτοχοι πιστοποιητικού ειδικού προγράμματος επιμόρφωσης στη Συμβουλευτική και στον Επαγγελματικό προσανατολισμό του ΥΠΕΠΘ χρονικής διάρκειας 520 ωρών ή πιστοποιητικό προγράμματος κατάρτισης στην τεκμηρίωση πληροφοριακού υλικού ΣΕΠ του ΥΠΕΠΘ χρονικής διάρκειας 660 ωρών.

Ζ. Εκπαιδευτικοί που είναι κάτοχοι πιστοποιητικού πεντάμηνου σεμιναρίου επιμόρφωσης στελεχών στον ΣΕΠ.

Η. Εκπαιδευτικοί που έχουν παρακολουθήσει ολιγοήμερα σεμινάρια ΣΕΠ.

Θ. Όλοι οι καθηγητές ΠΕ ανεξαρτήτως ειδικότητας.

 

 

 

 

Αναθέσεις Μαθημάτων Γυμνασίου- Λυκείου

 

 

 

 

Αυτό το τσιγάρο που καίει, είναι το τελευταίο; 
Της ΕΛΕΝΑΣ ΑΚΡΙΤΑ ela@ath.forthnet.gr
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: 4 Ιουλίου 2009

ΠΟΥ ΝΑ ΔΙΑΝΟΗΘΟΥΝ τα καψερά τα πεζοδρόμια ότι αυτά θα πληρώνανε τη νύφη για τα αντικαπνιστικά μέτρα; Οι λεωφόροι δεν σηματοδοτούνται πια από ταμπέλες αλλά από αποτσίγαρα. Οι απανταχού χαρμανιασμένοι τραβάνε τη ρουφηξιά και μετά πατάνε με μίσος τη γόπα στο πεζοδρόμιο. Γόπα στιλέτο! 
Οι εργαζόμενοι μόνο το μυαλό τους στη δουλειά δεν έχουν πια. Δεν επικοινωνούν: άλλα σκέφτονται, άλλα κάνουν. Ε ρε γλέντια με τις Εφορίες. Ο εθισμένος καπνιστής θα στέλνει στον μεροκαματιάρη χρέος 1.000.000 ευρώ γιατί απ΄ το στερητικό σύνδρομο βάραγε στο κομπιούτερ τα μηδενικά σαν στραγάλια. Άσε το μπλουζάκι το μακό που θα σου πει η ταμίας χαμογελώντας «270.000 ευρώ παρακαλώ, μήπως έχετε ψιλά να με διευκολύνετε;». 
Κι όλα αυτά σε μια χώρα όπου η λαϊκή της κουλτούρα εμπεριέχει το τσιγάρο. Γλέντι και νταλκάς χωρίς τσιγάρο δεν γίνεται, λένε οι θεριακλήδες! 
Γι΄ αυτό κι ο Έλληνας το έχει τραγουδήσει τόσο πολύ... «Τι μου τη χάρισες την ταμπακέρα αυτή;». «Άναψε το τσιγάρο, δώσ΄ μου φωτιά». «Τι σου ΄κανα και πίνεις, τσιγάρο το τσιγάρο». 
«Δώσ΄ μου να καπνίσω ένα τσιγάρο». «Τα τσιγάρα, τα ποτά και τα ξενύχτια». «Τσιγάρο ατέλειωτο βαρύ η μοναξιά μου». «Στο τσιγάρο που κρατώ». 
«Αυτό το τσιγάρο που καίει είναι το τελευταίο». 
«ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ που καίει είναι το τελευταίο» μάς λέει η κυβέρνηση. Τουλάχιστον στους δημόσιους χώρους. Ένα μέτρο που- για να λέμε και του στραβού το δίκιο- έχει εφαρμοστεί πια παντού σε Ευρώπη κι Αμερική. Καλά και άγια μέχρι εδώ. 
Όμως ένα «μη» δεν φέρνει την άνοιξη. 
Γιατί το ζητούμενο δεν είναι να έρθει η όποια κυβέρνηση και να σου πει «μην καπνίζεις, σου κάνει κακό». Ότι μου κάνει κακό μια χαρά το ξέρω. Το βλέπω συνέχεια γραμμένο στα πακέτα. «Το κάπνισμα βλάπτει σοβαρά την υγεία»! 
Το ζητούμενο είναι να σε βοηθήσει να το κόψεις το ρημάδι. Να σε ενημερώσει, να βγάλει δέκα σποτάκια στην τηλεόραση, δέκα καταχωρήσεις στην εφημερίδα, μια γραμμή SΟS, βρε αδελφέ, κάποια εξειδικευμένα άτομα που να δίνουν πληροφορίες αλλά και ψυχική στήριξη. Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα υπάρχουν αξιόλογα κέντρα σε δημόσια νοσοκομεία. Δεν τα ξέρουμε όλοι, σας πειράζει πολύ να τα μάθουμε; 
Εγώ την αμαρτία μου θα την πω. Είμαι καπνίστρια. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια είχα και άποψη. Έλεγα στον εαυτό μου ότι απ΄ τη στιγμή που το τσιγάρο μού προσφέρει απόλαυση, δεν θέλω να το κόψω. 
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να πλευριτώνομαι μονίμως μέσα στον ψόφο και τα αγιάζια, κρεμασμένη από μπαλκόνια και βεράντες για να μην εισπνέει το παιδί μου καπνό και να μη μυρίζει το σπίτι τσιγαρίλα. Να αιωρούμαι στους πέντε ανέμους με μια γόπα στο χέρι και χωρίς δίχτυ ασφαλείας. Έχω κάνει εγώ ακροβατικά που θα τα ζήλευε το κάθε τσίρκο που σέβεται τον εαυτό του. 
ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ, άρχισα να αγχώνομαι. Άρχισα να καταλαβαίνω ότι είμαι ένα εθισμένο άτομο: επειδή το τσιγάρο έχει βραδύτερη πορεία από τις άλλες ουσίες (αλκοόλ, ναρκωτικά) δεν σημαίνει ότι δεν σε δηλητηριάζει. Λένε ότι ο μισός δρόμος για τη λύση ενός προβλήματος είναι η συνειδητοποίηση του προβλήματος. Τότε προσπάθησα να κάνω όλα αυτά τα βλακώδη. Να μειώσω το τσιγάρο. Να βάζω π.χ. στόχο ότι δεν θα ξεπεράσω τα 10 την ημέρα. Το αποτέλεσμα ήταν πως ήμουνα συνέχεια με τα μάτια καρφωμένα στο ρολόι. Κι όταν έφτανε η «ευλογημένη» ώρα που είχα προκαθορίσει, να καπνίζω με πολλαπλασιασμένη την ηδονή της διαδικασίας. 
Έπειτα δοκίμασα τις τσίχλες. Μια, δυο, τρεις, τις έφτυσα και τελείωσα. Μετά πέρασα στο ηλεκτρονικό τσιγάρο. Εκεί κάτι πήγε να γίνει. Όμως στην πρώτη αναποδιά της ζωής (μου) το πέταξα και ξανάπιασα το πακέτο. 
ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΟ ΚΟΨΩ. Πρώτον, γιατί δεν μπορώ να μιλάω στον γιο μου κατά του καπνίσματος και να βλέπει το πακέτο στο τραπεζάκι. Νιώθω γελοία, άκυρη, νιώθω κακή μάνα. Δεύτερον, γιατί έχω φτάσει στο άθλιο σημείο να στερούμαι τα ταξίδια που λατρεύω μόνο και μόνο γιατί δεν θα μπορώ να καπνίσω στο εξωτερικό. Τρίτον και κυριότερο, γιατί κάνω κακό στον εαυτό μου. 
Ξέρω τη γνωστή φράση: «Μια απόφαση είναι». 
Έχω ακούσει τις άπειρες ιστορίες ανθρώπων που κατόρθωσαν να ξυπνήσουν ένα πρωί, να πετάξουν το πακέτο και να μην ξαναβάλουν τσιγάρο στο στόμα τους. Η μητέρα μου ανήκει σ΄ αυτή την κατηγορία. Κάπνιζε πολύ. Πριν από αρκετά χρόνια είπε ήρεμα «τέρμα» κι από τότε δεν ξανάναψε ποτέ. 
Τι δεν μπορούν να καταλάβουν οι οπαδοί τού «μια απόφαση είναι»; Ότι δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Ότι δεν έχουμε όλοι τις ίδιες αντιδράσεις και τις ίδιες αντιστάσεις. Ότι υπάρχει και η άλλη κατηγορία που λέει: 
- Δεν υπάρχει τίποτα πιο εύκολο απ΄ το να κόψεις το τσιγάρο. Εγώ το έχω κόψει 100 φορές μέχρι τώρα! 
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ εξηγούν το φαινόμενο αποδεικνύοντας ότι δεν είναι μόνο θέμα θέλησης ή βούλησης. Στις ουσίες κάθε άτομο έχει διαφορετική αντίδραση στο κέντρο εθισμού του εγκεφάλου. Άλλος μεγαλύτερη, άλλος μικρότερη. Με βάση αυτές τις μελέτες, βλέπουμε τώρα πως και τα ασφαλιστικά ταμεία έχουν εντάξει πια τις «θεραπείες» κατά του καπνίσματος! Κι όσοι τα καταφέρνουν να το κόψουν με την πρώτη, μαγκιά τους! Εμείς όμως; Δεν πρέπει να βοηθηθούμε με κάποιον τρόπο; Δεν πρέπει να ενημερωθούμε, να πληροφορηθούμε, να ξεστραβωθούμε; 
Κι όλοι αυτοί οι φανατικοί αντικαπνιστές λοιπόν καλά θα κάνουν να αφήσουν στην μπάντα την υπέρμετρη αλαζονεία της Αρείας φυλής. Καλά θα κάνουν να πάψουν να μας κοιτάνε σαν μιάσματα και υπανθρώπους. Να μας στηρίξουν, να μας βοηθήσουν. 
Πάντα με δεδομένο ότι εμείς πρώτοι θέλουμε να στηρίξουμε και να βοηθήσουμε τον εαυτό μας! 
Αλλιώς... αυτό το τσιγάρο που καίει δεν (θα) είναι το τελευταίο! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

επιστροφή

 

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Γιαννουλέας  Κώστας

ΠΕ12 Μηχανικός

 

http://kostasgian.blogspot.com/

            

 

 

 

επιστροφή

 

 

Γεώργιος  Ατσαβές

Ο Γεώργιος Ατσαβές του Επαμεινώνδου γεννήθηκε στην Άρνα Λακωνίας το 1950. Αποφοίτησε από το Δημοτικό Σχολείο Άρνας και το 6τάξιο Γυμνάσιο Αρρένων Σπάρτης. Πτυχιούχος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (Τμήμα Ι ιστορικό- Αρχαιολογικό)

Είναι παντρεμένος με την Καπαδουκάκη Ελένη, συνταξ. Καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας και έχει δύο(2)γιούς, δικηγόρους στην Αθήνα.

     Υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία ως έφεδρος αξιωματικός και στη συνέχεια διορίσθηκε στη Δ/θμια Εκπ/ση Ν. Λακωνίας ,  υπηρέτησε ως Διευθυντής στο Εσπερινό Γυμνάσιο Σπάρτης και στο 3° Γυμνάσιο Σπάρτης  και σήμερα είναι συνταξιούχος.

     Αναμείχθηκε από πολύ νωρίς στα κοινά και δραστηριοποιήθηκε στο συνδικαλιστικό, πολιτιστικό, κοινωνικό, αλλά και πολιτικό γίγνεσθαι. Και σήμερα κατέχει καίριες θέσεις ως συνδικαλιστής και πολιτικό στέλεχος και αποτελεί ενεργό μέλος πολλών πολιτιστικών και κοινωνικών φορέων. Αρθρα του δημοσιεύονται επανειλημμένα στον τοπικό, και όχι μόνον, τύπο.

     Έχει πάρει μέρος με ποιήματα του σε πολλούς λογοτεχνικούς διαγωνισμούς και έχει τιμηθεί με έξι [6] Α' βραβεία ποίησης, καθώς και με πληθώρα άλλων διακρίσεων. »

     Ποιήματα του δημοσιεύτηκαν σε έγκυρα λογοτεχνικά περιοδικά, αλλά περιελήφθησαν και σε έγκυρες ποιητικές ανθολογίες. Είναι μέλος της Δ.Ε.Ε Λ[Διεθνούς Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών] και έχει εκδώσει τρεις[3] ποιητικές συλλογές, ενώ προς έκδοση βρίσκεται η 4η ποιητική του συλλογή.

     Ποιητικές συλλογές του ή ανθολογημένα ποιήματα του συμπεριελήφθησαν στους καταλόγους εγκρίτων ελληνικών και ξένων βιβλιοθηκών.

 

              Βρήκα……..

Βρήκα μέσα στα μάτια σου

                             τα χρυσά ηνία των αστεριών,

και τ'αναμμένο μέταλλο,

που δένει τα οικοδομήματα του χρόνου.

Βρήκα τα ελαφροπατήματα

του χρυσού ελαφιού,

που πετώντας στον αγέρα

συντρίβει τα στάχυα του φωτός.

Βρήκα τ'ανέμου πείσματα και ψιθυρίσματα

που ξεπηδώντας απ' το λευκό κλαδί της άκρης,

δίνουν μια γεύση τρικυμίας στα χείλη σου.

Βρήκα τους αετοφόρους ανέμους,

που φτεροκοπώντας από δένδρο σε δένδρο,

μπατσίζουν τους απέναντι λόφους.

Βρήκα τα μεθυστικά πουλιά

να τραγουδάνε στους κόρφους του ήλιου.

Βρήκα τα χλωμά μαργαριτάρια του δειλινού,

που ξεδιπλώνοντας μιαν απέραντη γαλήνη

υφαίνουν το μαλαματένιο σκέπασμα της ύπαρξης μας.

Βρήκα μέσα στα μάτια σου

τις ξανθές κρινοτράχηλες αγάπες

που στα ρόδινα σούρουπα,

φωτίζουν τις χρυσές, θυμητικών ονείρων, ώρες.

 

Αρναίος ο Ταΰγετιώτης  (Γεώργιος Ατσαβές)

 

Σε παρακαλώ!

 

Σηκώνω το σπασμένο βλέμμα μου ,

και ζητώ άσυλο στους κάμπους της ψυχής σου.

Το φιλικό μήνυμα του Θεού

ανιχνεύω στα μάτια σου.

Της θλίψης την αστροφεγγιά,

που το χλωμό περίχυμα της,

ποτίζει τις απέραντες εκτάσεις

της σιωπής μου, θέλω να αποδιώξω.

Σηκώνω το σπασμένο βλέμμα μου

και βρίσκω καταφύγιο,

στη σελήνη της μορφής σου.

Προσπαθώ να σπάσω της απόγνωσης το τείχος,

αλλά όλα, κοροϊδευτικά,

αλαλάζουν, μπρος στη θελησή μου.

Μέσα απ' τα μάτια μου,

κυλάνε, βασανιστικά, οι νύχτες

και χύνονται αργά-αργά 

στις θάλασσες της αγωνίας μου. Σε παρακαλώ!

Πήγαινε με στον ήλιο σου,

χάιδεψε τη μορφή μου,

με τα γαλάζια πρίσματα των ματιών σου.

Βοήθησε με να περπατήσω ξανά, 

στους ουράνιους παραδείσους της ηρεμίας.

 

Αρναίος ο Ταΰγετιώτης  (Γεώργιος Ατσαβές)  

Να με ακούσεις μόνον θέλω...

 

Εσύ που υφαίνεις τα κιλίμια των άστρων,

να μ' ακούσεις, μόνον, θέλω.

Με στυλωμένη κατατειχίς,

την έρμη μου μοναξιά,

με εικόνες ανείπωτες,

φυλαγμένες στα άδυτα μέσα της ψυχής,

κριτή μου υπέρτατε,

να μ' ακούσεις, μόνον, θέλω

Και σε παρακαλώ!

Μη γίνει και διαρρεύσουν,

οι ποταμοί της δυστυχίας μου

Πρόσεξε!

Μήπως απ' των άστρων τ' ανοίγματα

μάθει κανείς κάτι.

Μες στη σκοτεινιά, το βήμα της ελπίδας

με αβέβαιες κινήσεις

παλεύει να με τροχιοδρομήσει,

στης γαλήνης τη γυμνή απέραντη βεβαιότητα

Όμως, οι πέτρινες κοιλάδες του χρόνου,

προβάλλοντας, σαγηνευτικά,

μια λαχτάρα απονήρευτη

στραγγίζουν το μάταιο φως της ψυχής μου,

ως τη στερνή του σταγόνα.

 

Αρναίος ο Ταΰγετιώτης  (Γεώργιος Ατσαβές)  

 

Δείγμα της νέας ποιητικής συλλογής  

 

επιστροφή

return main page

 

 

 

 

Λειτουργία Μετρητή απο 27/09/2010

free counters