ΕΘΝΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ-ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
?Τώρα που ο διάλογος για την Παιδεία καθίσταται υπέρποτε επίκαιρος, οι πάντες σιωπούν. Στέρεψαν αλήθεια οι στοχαστές; Χάσαν τη λαλιά τους οι δάσκαλοι; Γιατί τέτοια σιωπή και τέτοια αποσιώπηση για έναν διάλογο που θα όφειλε να είναι διαρκής και μόνιμος; Aν συνεχιστεί αυτή η σιωπή, ένας ακόμη «διάλογος» έγινε για να γίνει. Ένας ακόμη διάλογος για ένα σχολείο που παραμένει το ίδιο, σε έναν κόσμο που συνεχώς μεταβάλλεται.". Για να διαβάσετε τη συνέχεια.
Η Αριθμητική της Αξιοκρατίας και ο κυνισμός των μετρήσιμων (μοριοδοτούμενων) κριτηρίων*
Ιωάννης Απ. Κατσαρός, Σχολικός Σύμβουλος
Το θέμα των μεταπτυχιακών σπουδών στην Οργάνωση και Διοίκηση στην Εκπαίδευση έχει πολλές πτυχές που σχετίζονται και επηρεάζουν όλες σχεδόν τις παραμέτρους της. Και βέβαια είναι ιδιαίτερα σημαντικό να εξεταστούν ο τρόπος οργάνωσής τους, η διασπορά τους, τα προγράμματα σπουδών, οι κατευθύνσεις και το περιεχόμενό τους, ο τρόπος με τον οποίο επηρεάζουν τη διαμόρφωση παραμέτρων της εκπαιδευτικής πολιτικής σε θέματα Ο&ΔΕ. Είναι όμως εξίσου σημαντικό να διερευνηθούν και οι πιο πεζές πτυχές του θέματος, αυτές που σχετίζονται με τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιούνται από την εκπαιδευτική κοινότητα τα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών, με την άμεση και έμμεση ωφέλεια που αποκομίζουν οι απόφοιτοί τους, με την προώθηση των άξιων κατόχων τους σε θέσεις ευθύνης και σε ταχύτερη επαγγελματική εξέλιξή τους.
Διαβάστε περισσότερα: ΚΥΝΙΣΜΟΣ ΜΕΤΡΗΣΙΜΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ - Γ. ΚΑΤΣΑΡΟΣ
Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ανδρέας Λοβέρδος στη συνέντευξή του στον ραδιοσταθμό και σε ερώτηση για το αν θα δούμε κάτι διαφορετικό από τον Υπουργό Παιδείας:
Ένα στόχο έχω. Κατ' αρχάς δεν υπάρχει Υπουργός Παιδείας στην Ελλάδα, τουλάχιστον τους τέσσερις μήνες που είμαι εκεί, είμαι Υπουργός εκπαίδευσης. Η παιδεία προϋποθέτει μόρφωση, η μόρφωση γνώση, για την παιδεία δεν ασχολείται κανείς στην Ελλάδα.
Σκέψεις για το Νέο Σχολείο
Ελένη Μπούντα - Σχολική Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Το 2010 ανακοινώθηκε από το ΥΠΔΜΘ το συνολικό σχέδιο για το Νέο Σχολείο, που συμπεριλαμβάνει το σύνολο των αλλαγών για τη πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Το Νέο Σχολείο για την εσωτερική μεταρρύθμιση της εκπαιδευτικής κουλτούρας έχει στο κέντρο του τα Νέα Προγράμματα Σπουδών, ακριβώς όπως κάνουν τα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα. Η πρόταση αυτή αντιμετωπίζει στο σύνολο τους μεγάλα προβλήματα του ελληνικού σχολείου και απαντά θεμελιώδη ερωτήματα: όπως τι σχολείο θέλουμε, τι εκπαιδευτικό θέλουμε, ποιος θέλουμε να είναι ο μορφωμένος Έλληνας πολίτης τον 21ο αιώνα.
Για την αλλαγή αυτή συντάχτηκαν τα Νέα Προγράμματα Σπουδών (2011) για την υποχρεωτική εκπαίδευση με τη συνδρομή ειδικών επιστημόνων Ελλήνων και ξένων, αλλά κυρίως με τη συμμετοχή (για πρώτη φορά) της μάχιμης εκπαιδευτικής κοινότητας και είχε ξεκινήσει η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Τα προγράμματα αυτά εστιάζουν στο μαθητή, δίνουν ενεργητικό ρόλο στον εκπαιδευτικό και πρωτίστως στη μαθησιακή διαδικασία. Στην ουσία στοχεύουν στη λειτουργία του σχολείου ως ανοιχτή, δημιουργική κοινότητα μάθησης.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΝΤΩΝ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
α) Μέχρι 29/10/2014 κάθε Διευθυντής σχολικής μονάδας ή Εργαστηριακού Κέντρου (πρώην Σ.Ε.Κ.) και κάθε Προϊστάμενος ολιγοθεσίου δημοτικού ή Προϊστάμενος νηπιαγωγείου καταχωρίζει και επιβεβαιώνει στην πλατφόρμα αξιολόγησης (https://www.iep.edu.gr/evaluation)τα στοιχεία της οικείας σχολικής μονάδας, του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης και των Σχολικών Συμβούλων από τους οποίους προβλέπεται να αξιολογηθούν, σύμφωνα με το Π.Δ. 152/2013.
Είναι γνωστό ότι στις μέρες μας ο κόσμος αλλάζει με ραγδαίους ρυθμούς. Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει πώς θα έχει διαμορφωθεί μετά από είκοσι χρόνια, όταν οι σημερινοί μαθητές μας θα βγουν στην αγορά εργασίας. Το σχολείο αν θέλει να προετοιμάσει τα παιδιά για τις μελλοντικές συνθήκες, τότε δεν πρέπει να εμμένει στην απομνημόνευση γνώσεων που πιθανόν αύριο θα είναι παρωχημένες, αλλά να επενδύσει στην ανάπτυξη της φαντασίας, της δημιουργικότητας και της καινοτομίας. Για να συμβεί αυτό χρειάζεται να κατανοήσουμε όλοι (πολιτική ηγεσία, γονείς, εκπαιδευτικοί, παιδιά) ότι απαιτείται στροφή σε εκπαιδευτικές πρακτικές οι οποίες θα είναι επιστημονικά τεκμηριωμένες και θα προωθούν την αξία του κάθε ατόμου μέσα από την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης (Ken Robinson).
Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ