TwitterFacebookRSS email

Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Web 2.0

Οι εξελίξεις της τεχνολογίας και κυρίως της επιστήμης της πληροφορικής έχουν επηρρεάσει, γενικά, την εκπαίδευση και πιό ειδικά την διδασκαλία και την εκμάθηση ξένων γλωσσών, με ποικίλους τρόπους. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να χρησιμοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες και τις νέες διδακτικές πρακτικές που προκύπτουν από αυτές, αποτελεσματικά και ουσιαστικά. Η ευθύνη αυτή απαιτεί μια λεπτομερή και ρεαλιστική κατανόηση των διαφόρων λειτουργιών, τις χρήσεις, τα πλεονεκτήματα και τους περιορισμούς της τεχνολογίας στους χώρους της εκπαίδευσης. Η έλευση του web 2.0 έχει πια διευρύνει τόσο τους ρόλους των εκπαιδευόμενων όσο και των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευόμενοι αναλαμβάνουν πιά ρόλους παραγωγού και εκδότη εκπαιδευτικού υλικού, όπως συμβαίνει στις περιπτώσεις των wikis ή των blogs ενώ οι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν τόσο ρόλο παραγωγού και εκδότη όσο και ρόλο διαχειριστή των νέων εκπαιδευτικών μέσων επικοινωνίας. Αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης μεταξύ σπουδαστών και καθηγητών μπορεί να θεωρηθεί ένα νέο είδος κοινωνικού δομισμού (social constructivism) που προωθεί την καινοτομία της γνώσης δημιουργώντας παράλληλα μια νέα βάση κοινωνικής δράσης.Το παρακάτω βίντεο, χαρακτηριστικά, περιγράφει την νέα πραγματικότητα!

Αποστολή Σχολίου