Το τραγούδι Believer των Imagine Dragons γράφτηκε από τους Dan Reynolds, Wayne Sermon, Ben McKee, Daniel Platzmann, Robin Fredrikssohn, Mattias Larsson και Justin Tranter (οι τέσσερεις πρώτοι είναι τα μέλη τους συγκροτήματος Imagine Dragons).

Το τραγούδι αυτό κυκλοφόρησε την 1η Φεβρουαρίου 2017. Ο τραγουδιστής του συγκροτήματος Dan Deynolds δήλωσε στο περιοδικό People ότι εμπνεύστηκε το τραγούδι αυτό από τις εμπειρίες που έζησε εξ' αιτίας της κατάθλιψης και τις αγχώδεις διαταραχές  που βίωνε από προηγούμενα χρόνια και από τη αγκυλωτική σπονδυλοαρθρίτιτδα που του εμφανίστηκε το 2015.

Το τραγούδι αυτό κάνει λόγο για αντιμετώπιση του σωματικού και ψυχικού πόνου προκειμένου κάποιος να επιτύχει αυτοπεποίθηση και εσωτερική γαλήνη. Aντί να γίνονται προσπάθειες την αποφυγή του πόνου  θα πρέπει ο πόνος να αντιμετωπίζεται κατά πρόσωπο με απώτερο σκοπό την προσωπική ανάπτυξη.

Στο επίσημο μουσικό βίντεο περιγράφεται η ψυχική κατάσταση του τραγουδιστή το 2016, χρονιά όπου το συγκρότημα είχε ελάχιστη δραστηριότητα. Συγκεκριμένα μετά το τέλος της περιοδείας του συγκροτήματος, στις αρχές Φεβρουαρίου του 2016, το συγκρότημα έκανε μία παύση προς ανασύνταξη (ψυχικών κυρίως) δυνάμεων.

Ο Dan Reynolds υπέφερε από κατάθλιψη από το παρελθόν εξ' αιτίας του γεγονότος ότι μεγάλωσε σε μία πολυμελή (είναι το έβδομο από τα εννιά παιδιά της οικογένειας καταγωγής του) συντηρητική και αυστηρών αρχών οικογένεια. Επιπρόσθετα, τα μέλη του συγκροτήματος έπρεπε να επαναπροσδιορίσουν το πλέγμα των σχέσεών τους, το οποίο είχε επηρεαστεί από τη φήμη που απέκτησαν.

Η κρίση στις σχέση των μελών του συγκροτήματος φαίνεται από το γεγονός ότι στο επίσημο μουσικό βίντεο ποτέ δεν παίζουν όλοι μαζί, αλλά ο καθένας είναι μόνος του. Το κάθε μέλος του συγκροτήματος εμφανίζεται και σε διαφορετικού χρώματος φόντο: ο Daniel Platzman εμφανίζεται σε φόντο χρώματος πορτοκαλί (0'27''-0'29'',1'30''-1'31'', 1'47'', 1'50'', 2'00-2'01'', 3'06''), ο Wayne Sermon εμφανίζεται σε πλαίσιο χρώματος πράσινο (0'13'' - 0'14'',0'55, 1'21'', 1'42''-1'44'', 3'22')', ο Ben McKee εμφανίζεται σε φόντο χρώματος μπλε (0'23'' - 0'24'', )1'12'', 1'45'', 2'03'', 3'12''-3'13'',  και ο Dan Reynolds εμφανίζεται (τις περισσότερες φορές) με κόκκινο φωτισμό (0'08'' - 0'11, 0'24''-0'26'', 0'30''-0'32'', 0'44'-0'45'', 2'11'' - 2'25'', 2'36''-2'38'', 2'40''-2'59'', 3'15''-3'18'') (το κόκκινο συμβολίζει τον σωματικό πόνο και την κατάθλιψη που αντιμετώπιζε;;;). Πριν την έναρξη του αγώνα πυγμαχίας (πριν το 0’49’’) φαίνονται οι σκιές των μελών του συγκροτήματος στο φόντο του χρώματος που τους «εκπροσωπεί» (Πριν αρχίσει ο τραγουδιστής να διαχειρίζεται τα προβλήματα του το συγκρότημα ήταν σκιά του εαυτού του;;;;;;;;;;;)

Ο τραγουδιστής έχει δύο μέτωπα ανοικτά: το ένα είναι η κρίση των σχέσεων των μελών του συγκροτήματος που συμβολίζεται με το τρίχρωμο φόντο (πορτοκαλί, πράσινο μπλε, χρώματα τα οποία κυριαρχούν στο φόντο του κάθε μέλους ξεχωριστά, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως). Το άλλο μέτωπο είναι τα προσωπικά του προβλήματα με την κατάθλιψη, που συμβολίζονται με μαύρο με μπλε βούλες φόντο.

Το ξεκίνημα της κρίσης των σχέσεων των μελών του συγκροτήματος συμβολίζεται με μία πυραμίδα που σπάει μια φούσκα εμπρός στο τρίχρωμο φόντο (μήπως η μέχρι τότε σχέση τους ήταν μία φούσκα;;;) το οποίο φόντο αμέσως μετά χάνει την τριχρωμία του και γίνεται κόκκινο (0'20''-0'21''). Η κρίση αυτή τελειώνει και το τέλος συμβολίζεται με την παρουσία της σκιάς του τραγουδιστή μπροστά από το τρίχρωμο φόντο (στο 2'59''). Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι όταν ο τραγουδιστής τραγουδά στο τρίχρωμο φόντο φαίνεται πρακτικά μόνο η σκιά του (1’03’’-1’04’’, 1’25’’-1’27’’, 1’36’’-1’37’’) (ο τραγουδιστής αισθάνεται το συγκρότημα στο οποίο τραγουδά ως κάτι ξένο γι’ αυτόν, όσο ζει και προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματά του;;;;;;;)

Ο εσωτερικός εαυτός / το υποσυνείδητο του τραγουδιστή αναπαρίσταται από τον ηθοποιό / πυγμάχο Dolph Lundgren (1957-), o οποίος ήταν συμπρωταγωνιστής του Sylvester Stallone στην κινηματογραφική ταινία Rocky IV (1985). Στην αρχή του μουσικού βίντεο (μέχρι το 0’37’’) ο εσωτερικός εαυτός / το υποσυνείδητο του τραγουδιστή εμφανίζεται με έναν μπλε σκούρο (ελεκτρίκ) φωτισμό (η χρησιμοποιούμενη απόχρωση του μπλε προσδίδει ιδιαίτερη ψυχρότητα – ο εσωτερικός εαυτός / υποσυνείδητο είναι αδίστακτο, σκοτεινό και απειλητικό;;;;;). Στην αρχή, ο εσωτερικός εαυτός / το υποσυνείδητο του τραγουδιστή βρίσκεται σε λήθαργο (0’12’’) κατόπιν ξυπνά σιγά –σιγά (0’16’’) αλλά από το χέρι του τρέχει αίμα (0’18’’-0’19’’) (ο εσωτερικός εαυτός – το υποσυνείδητο αντιμετωπίζει προβλήματα;;;;;). Στην πορεία βρίσκεται ξαπλωμένος στο τρίχρωμο φόντο (0’37’’) (τα προβλήματα του εσωτερικού εαυτού / υποσυνείδητου ξεκινούν να επηρεάζουν τις σχέσεις του τραγουδιστή με τα υπόλοιπα μέλη του συγκροτήματος;;;;;;) αλλά σηκώνεται βρισκόμενος στην αρχή στο μαύρο με μπλε βούλες φόντο (0’40’’) (ο εσωτερικός εαυτός / το υποσυνείδητο οδηγεί στην κατάθλιψη;;;;;) και μετά στο τρίχρωμο φόντο (0’46’’-0’48’’) (τα προβλήματα του εσωτερικού εαυτού / υποσυνείδητου αρχίζουν πλέον να επηρεάζουν τις σχέσεις του τραγουδιστή με τα υπόλοιπα μέλη του συγκροτήματος;;;;;;)

Πριν ξεκινήσει ο αγώνας πυγμαχίας ο τραγουδιστής εμφανίζεται σε κόκκινο φωτισμό (0'08'' - 0'11, 0'24''-0'26'', 0'30''-0'32'', 0'44'-0'45'') (ο τραγουδιστή πονά;;;;;;;). Κατά την προετοιμασία του αγώνα οι δύο αντίπαλοι βρίσκονται στο μαύρο με μπλε βούλες φόντο (0’49’’-0’50’’) και μετά στο τρίχρωμο φόντο (0’51’’-0’52’’) (όταν αρχίζει ο τραγουδιστής την αντιμετώπιση των προβλημάτων του με τον εσωτερικό του εαυτό / το υποσυνείδητό του υπάρχουν τόσο η κατάθλιψη όσο και οι διαπροσωπικές του σχέσεις με τα υπόλοιπα μέλη του συγκροτήματος;;;;;;;).

H μάχη που έπρεπε να δώσει ο τραγουδιστής με τον εσωτερικό του εαυτό / το υποσυνείδητό του (η διαχείριση του πόνου προς το όφελος της προσωπικής ανάπτυξης) συμβολίζεται με τον αγώνα πυγμαχίας που δίνουν κατά τη διάρκεια του βίντεο ο Dan Reynolds με τον Dolph Lundgren ( η μάχη αυτή δεν θυμίζει τον τελικό αγώνα πυγμαχίας που έδωσαν το Rocky Balboa με τον Ivan Drago στην κινηματογραφική ταινία Rocky IV;;;;;; διακειμενική αναφορά).

Πριν τον αγώνα εμφανίζεται σε ψηφιοποιημένη μορφή ένα κόκκινο γάντι του μποξ (0’34’’-0’35’’) (ο αγώνας που πρέπει να γίνει για την αντιμετώπιση του «κόκκινου» σωματικού και ψυχικού πόνου;;;;;;;). Ελάχιστα πριν το τέλος του αγώνα (3’06’’) εμφανίζονται δύο ψηφιοποιημένα κόκκινα γάντια τα οποίο συγκρουόμενα διαλύονται (η πάλη με τον «κόκκινο» πόνο τον έδιωξε μακριά;;;;;;;;)

Κατά τη διάρκεια του αγώνα εναλάσσονται το μαύρο με μπλε βούλες φόντο και το τρίχρωμο φόντο (ο τραγουδιστής δεν πρέπει να διαχειριστεί τόσο την κατάθλιψη που έχει όσο και τις διαπροσωπικές του σχέσεις με τα υπόλοιπα μέλη του συγκροτήματος;;;;;). Επίσης κατά τη διάρκεια του αγώνα ο τραγουδιστής εμφανίζεται σε φυσικό φωτισμό (0’58’’-1’02’’, 1’06’’-1’09’’, 1’14’’-1’16’’, 1’20’’, 1’22-‘1’23’’, 1’33’’-1’34’’, 1’38’’-1’42’’, 1’44’’ – 1’45’’, 1’48’’-1’49’’, 1’55’-1’59’’, 2’04’’, 3’00’’, 3’14’’ ) όταν ο αγώνας πάει καλά για εκείνον ενώ εμφανίζεται με κόκκινο φωτισμό (2'11'' - 2'25'', 2'36''-2'38'', 2'40''-2'59'', 3'15''-3'18'', 2’49’’ – 2’58’’) όταν αρχίζει να κουράζεται και του περνά από το μυαλό να σταματήσει τον αγώνα λόγω κόπωσης (στην αρχή της διαχείρισης του πόνου ο τραγουδιστής δεν πονά αλλά πονά όταν αρχίζει να κουράζεται από αυτόν τον αγώνα;;;;;;;)

Στο 2’49’’ – 2’58’’, κατά την κορύφωση του τραγουδιού, (πριν το τελευταίο ρεφραίν) σταματούν να χτυπούν ο ένας τον άλλον και εξουθενωμένος ο τραγουδιστή λέει στον εσωτερικό του εαυτό / υποσυνείδητό του ότι θέλει να σταματήσει το αγώνα. Ο εσωτερικός του εαυτός / υποσυνείδητο απαντά ότι δεν μπορούν να το κάνουν αυτό (οι δυο τους θα συγκρούονται εσαεί) (ο τραγουδιστής δεν μπορεί να αποφύγει τον πόνο απλά θα πρέπει να τον διαχειριστεί με τέτοιον τρόπο ούτως ώστε να κερδίσει κάτι από τον πόνο αυτό;;;;;) Κατά το τελευταίο ρεφραίν ο αγώνας συνεχίζεται με ακόμα μεγαλύτερη ένταση και πάθος και στο τέλος φαίνεται ο εσωτερικός εαυτός / υποσυνείδητο νικημένος (3’26’’ – 3’28’’) (η διαχείριση του πόνου είχε ως αποτέλεσμα την ήττα του εσωτερικού εαυτού / υποσυνείδητου, πηγή των προβλημάτων που αντιμετώπιζε;;;;;;;;;)

Ένα παιδί (0’42’’, 1’13’’, 1’18’’, 1’51’’-1’53’’, 2’07’’, 2’38’’, 2’39’’, 3’10’’, 3’29’’ – 3’30’’) συμβολίζει τα παιδικά χρόνια του τραγουδιστή. Το παιδί κάθεται σε μία συγκεκριμένη καρέκλα και πάντα στο φόντο που συμβολίζει τα προσωπικά προβλήματα του τραγουδιστή με την κατάθλιψη (μαύρο με μπλε βούλες φόντο) (τα προβλήματα με την κατάθλιψη που αντιμετώπιζε ο τραγουδιστής δεν ξεκινούν από τα παιδικά του χρόνια;;;;;;;;;)

Στο 0’01’’ εμφανίζονται για πρώτη φορά τα μάτια του παιδιού σε πολύ κοντινό πλάνο, ενώ στο 0’36’’ το μάτι του τραγουδιστή σε πολύ κοντινό πλάνο (ο τραγουδιστής κοιτά κατάματα πλέον τα παιδικά του χρόνια προκειμένου να λύσει τα προσωπικά του προβλήματα;;;;;). Στο 2’26’’-2’34’’ ο τραγουδιστής κάθεται στο σκηνικό που καθόταν το παιδί (ο τραγουδιστής κάνει μία δημιουργικό και ουσιαστικό αναστοχασμό στα παιδικά του χρόνια για να λύσει τα προσωπικά του προβλήματα;;;;;;)

Στην αρχή (0’06’’) και στο τέλος του μουσικού βίντεο (3’19’’ και 3’22) εμφανίζεται ένα απρόσωπο ηλεκτρονικό ψηφιοποιημένο ανθρώπινο σώμα σε κόκκινο χρώμα (που παραπέμπει σε επιστήμες υγείας: ιατρική, βιολογία). Επιπρόσθετα στην αρχή του βίντεο (0’13’’, 0’16’’-0’18’’) εμφανίζονται σε ηλεκτρονική ψηφιοποιημένη μορφή μόρια DNA σε κόκκινο και μπλε σκούρο (ελεκτρικ) χρώμα. (στο DNA και εν γένει στο σώμα του τραγουδιστή έχουν εγχαρακτεί ο πόνος και ο εσωτερικός του εαυτός / το υποσυνείδητό του;;;;)

Στο 0’26’’ φαίνεται για πρώτη φορά ένα τατουάζ που έχει ο τραγουδιστής στο στέρνο του που είναι το σύμβολο του εξωφύλλου της δισκογραφικής δουλειάς που περιέχει το τραγούδι αυτό (Evolve). Εδώ αξίζει η σημειωθεί ότι η θεματική της εν λόγω δισκογραφικής δουλειάς έχει να κάνει με τη διαχείριση του πόνου και των δυσκολιών γενικότερα και τα οφέλη που μπορεί κανείς να αποκομίσει από αυτή τη διαδικασία. Το τατουάζ αυτό φαίνεται προς το τέλος του βίντεο και στον εσωτερικό εαυτό / υποσυνείδητο (3’26’’ – 3’28’’) και είναι η ζωγραφιά που ζωγράφιζε το παιδάκι καθ’ όλη τη διάρκεια του μουσικού βίντεο (3’31’’) (όλο το είναι του τραγουδιστή χαρακτηρίζεται από τον πόνο και τον αγώνα για τη διαχείριση αυτού με το επωφελέστερο δυνατό τρόπο;;;;;). Στο επίσημο μουσικό βίντεο δεν υπάρχει καμμία γυναίκα (τα προβλήματα του τραγουδιστή δεν αγγίζουν το γυναικείο φύλο, είτε υπό τη μορφή κάποιου γυναικείου συγγενικού προσώπου είτε υπό τη μορφή ερωτικής συντρόφου). Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι ο Dan Reynolds έχει δηλώσει σε συνέντευξή του ότι κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αυτής, η σύζυγός του τον στήριξε αμέριστα.

Το συγκρότημα ήρθε σε επαφή με τον ηθοποιό / πυγμάχο Dolph Lundgren μέσω κοινών γνωστών και ο Dolph Lundgren δέχτηκε την πρόταση που του έγινε χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Για τις ανάγκες του μουσικού βίντεο ο Dan Reynolds έκανε εντατικά μαθήματα πυγμαχίας σε συνδυασμό με κατάλληλο πρόγραμμα διατροφής για ένα μήνα πριν τα γυρίσματα του μουσικού βίντεο. 

Από τα παρασκήνια των γυρισμάτων του επίσημου μουσικού βίντεο...

Τα μέλη του συγκροτήματος μιλάν για το μουσικό βίντεο σε τηλεοπτική εκπομπή...

Αποσπάσματα του τραγουδιού αυτού έχουν χρησιμοποιηθεί…

…σε διαφημιστικό σποτ ηλεκτρονικού παιχνιδιού (το πρώτο μισό του πρώτου κουπλέ και οι δύο πρώτες φράσεις του ρεφραίν)…

… σε διαφημιστικό trailer κινηματογραφικής ταινίας (το couplet/verse χωρίς φωνή ως ηχητικό χαλί και οι δύο πρώτες φράσεις του ρεφραίν)…

…σε διαφημιστικό σποτ αυτοκινήτου…

… σε βίντεο με τις καλύτερες στιγμές ομάδας μπάσκετ…

Όλες οι παραπάνω χρήσεις του τραγουδιού αποτελούν ένα επιπλέον εισόδημα στους δημιουργούς του τραγουδιού! Διδακτική εφαρμογή του τραγουδιού αυτού υπάρχει εδώ (και εναλλακτικά εδώ)

Η ακουστική εκδοχή του τραγουδιού (είναι σε άλλη τονικότητα σε σχέση με το αρχικό τραγούδι!)….

Ένα remix από τον Kid Komet (προσοχή στη δομή του!)…

Και ένα ορχηστρικό για τραγούδι…