«Σουβλάκι με θαυματοτρόπιο απ’ όλα» από το Δημοτικό Σχολείο Αγ. Θωμά για τον Διαγωνισμό «STEAM for all 2020- 2021»

 

Θέμα Θέμα: 

Απλές Μηχανές, Ιατρική/Βιολογία

Τάξη Τάξη:

ΣΤ’ τάξη

Ηλικία Ηλικία: 12 Χρόνος Χρόνος: – λεπτά
Κόστος Υλικών Κόστος:

Λιγότερο από 10 ευρώ

Είδος Δραστηριότητας Είδος: 

Κατασκευή

Λέξεις Κλειδιά Λέξεις κλειδιά:

Μεταίσθημα, οπτική, θαυματοτρόπιο, κινούμενα σχέδια

Δεξιότητες Δεξιότητες

  • Επικοινωνία
  • Δημιουργικότητα
  • Φαντασία
  • Κιναισθητική

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός

Θεοδώρα Τζιαμπάζη

 

 

Στόχοι

Να κατανοήσουν οι μαθητές τι είναι το μεταίσθημα (σελ. 111 βιβλίο Φυσικής Στ’ Δημοτικού) και σε ποια ιδιότητα του εγκεφάλου βασίζονται τα κινούμενα σχέδια, να κατασκευάσουν ένα θαυματοτρόπιο με δυο αλληλοσυμπληρούμενες εικόνες δικής τους έμπνευσης

 

Υλικά

  • Λευκό χαρτόνι,
  • μολύβι,
  • μαρκαδόροι ή ξυλομπογιές,
  • κόλλα,
  • ψαλίδι,
  • ξυλάκι-σουβλάκι (εναλλακτικά λαστιχάκι ή κλωστή χοντρή)

 

Προετοιμασία εκπαιδευτικού

Ο/η εκπαιδευτικός είναι καλό να έχει φτιάξει ο ίδιος 1-2 θαυματοτρόπια, ώστε να κινητοποιήσει τους μαθητές του περισσότερο. Ακόμη πρέπει να συνδέσει την κατασκευή και την εντύπωση που μας αφήνει με την έννοια «μεταίσθημα» που συναντάται στο κεφάλαιο «Φως» του βιβλίου Φυσικής της Στ’ Δημοτικού.

 

Οδηγίες

1) Η δασκάλα δείχνει στα παιδιά τα θαυματοτρόπια που έφτιαξε (ίσως και ένα flipbook) και τους ζητά να εκφράσουν αυτό που παρατηρούν
2) Η δασκάλα εξηγεί το φαινόμενο με τη λειτουργία του εγκεφάλου και το συνδέει με τα κινούμενα σχέδια και τον κινηματογράφο
3) Δείχνει στα παιδιά τα υλικά και τους καλεί να σκεφτούν πώς να το φτιάξουν. Πρόκειται για μια εύκολη κατασκευή και μπορούν να βρουν μόνα τους τις οδηγίες. Ωστόσο δίνεται και ένα βίντεο για βοήθεια. Τα παιδιά μπορούν να απλοποιήσουν/τροποποιήσουν τις οδηγίες.
4) Τα παιδιά κατασκευάζουν το θαυματοτρόπιο και το παρουσιάζουν στην τάξη
5) Τα παιδιά ή η δασκάλα ή σε συνεργασία εκθέτουν τη δουλειά τους σε ένα εύχρηστο πρόγραμμα επεξεργασίας βίντεο και το μοιράζονται.

 

Αξιολόγηση Δραστηριότητας

Η αξιολόγηση είναι διαμορφωτική. Οι μαθητές και οι μαθήτριες προσέχουν να ευθυγραμμίσουν σωστά τις δυο πλευρές του θαυματοτροπίου ώστε να φαίνεται ολοκληρωμένη η εικόνα. Μπορούν να διορθώσουν τις άκρες με το ψαλίδι και να στερεώσουν το σουβλάκι αποτελεσματικά. Διορθώνουν την κατασκευή τους (π.χ. μια μαθήτρια είχε προβλήματα με την κόλλα και έβαλε συρραπτικό στο έργο της, ώστε να μένει σταθερό.)

 

 

Επιστημονικό Υπόβαθρο

Βιωματική και παιγνιώδης μάθηση, δημιουργική σκέψη, ψυχοκινητικές δεξιότητες.

Δείτε το βίντεο της δραστηριότητας εδώ.

 

Πηγή

Ενδεικτικό βίντεο με οδηγίες: https://www.youtube.com/watch?v=zuWVQrdSu1g&t=93s

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.