Μαρ 26

Το ταξίδι της μικρής Αλφαβήτα, Γιορτή λήξης

Καινοτόμο πρόγραμμα :Η ιστορία της γραφής » Νηπιαγωγείο …

 

nip-lakkom.chal.sch.gr/site/?p=747

Και έφτασε η ώρα ήρθε η στιγμή που το καινοτόμο μας πρόγραμμα για την ιστορία της γραφής ολοκληρώθηκε Σκεφτήκαμε λοιπόν να το παρουσιάσουμε στους γονείς μας Και επιλέξαμε να γίνει αυτό στο τέλος της χρονιάς σε μια αποχαιρετιστήρια μικρή θεατρική παράσταση, όπου η κυρία Αλφαβήτα θα μας διηγηθεί την ιστορία και τις περιπέτειες της

Πρόσωπα: Η Αλφαβήτα, 2 Πρωτόγονοι (Εγγονός, Παππούς), 1 Σουμέριος, 2 Αιγύπτιοι, 2 Περγαμηνοί, 2 Κινέζοι,2 Φοίνικες, 1 αρχαίος Έλληνας,Γουτεμβέργιος,Υπολογιστούλης

Αντί για σκηνικό…..

Με το παρακάτω τραγούδι βγαίνει στη σκηνή η Αλφαβήτα μαζί με την κιμωλία και τον μαυροπίνακα της…..

Η ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ: Παιδικη Χορωδια Δημητρη Τυπαλδου – YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=DSKURiBbThs

ΑΛΦΑΒΗΤΑ

Η Αλφαβήτα είμαι εγώ

και έχω κάτι να σας πω

Όλοι ξέρετε καλά

ότι αν βάλω γραμματάκια στη σειρά

πολλές λεξούλες μπορώ εγώ

να φτιάξω στο λεπτό

Μπορώ να γράφω, να διαβάζω και να συζητώ

και έτσι φίλους πολλούς να έχω, εγώ μπορώ

Συνεχίζεται η παραπάνω μουσική με τις χορευτικές κινήσεις της Αλφαβήτα….

Μηνύματα και επιστολές στέλνω

σε τόπους κοντινούς, αλλά και μακρινούς

Με άλλους ανθρώπους επικοινωνώ

και νέα τους μαθαίνω στο λεπτό

Συνεχίζεται η παραπάνω μουσική με τις χορευτικές κινήσεις της Αλφαβήτα…

Η οικογένεια μου είναι μεγάλη

και χάνεται στα βάθη των καιρών

Βραχογραφία η πρώτη συγγενής μου

και η σφηνογραφία γεννήθηκε μετά από καιρό

Η ιερογλυφική ξεπήδησε στο μέλλον.

Ώσπου μια μέρα μαγική

φωνήεντα και σύμφωνα

στήσανε μαζί τρελό χορό

και φτιάξανε το Αλφάβητο

Στο τέλος της παραπάνω μουσικής η Αλφαβήτα τελειώνει το χορευτικό της και αρχίζει να παρουσιάζει την…οικογένεια της

Και το ταξίδι αρχίζει…..

Νηπιαγωγός: Πρώτη στάση της μικρής μας Αλφαβήτα οι σπηλιές των Πρωτόγονων ανθρώπων και οι βραχογραφίες τους Αποτυπώματα χεριών, ζωγραφιές από ζώα και κυνηγούς, σκηνές της καθημερινότητας εκείνων των ανθρώπων βρέθηκαν στα βάθη σπηλαίων ολόκληρης της Ευρώπης και όχι μόνο Και όλα αυτά γιατί οι άνθρωποι από αρχής του κόσμου ήθελαν να επικοινωνήσουν με άλλους ανθρώπους και να εξωτερικεύσουν όλα όσα είχαν στο μυαλό τους Σε αυτούς χρωστάμε κατά κάποιο την εξέλιξη της γραφής από τις βραχογραφίες μέχρι τον υπολογιστή που τα τελευταία χρόνια έχει μπει στη ζωή μας

1η ΣΤΑΣΗ

Όταν οι Toulambis συνάντησαν λευκούς – YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=exc49BeP9Mk
 Η μουσική αρχίζει και ένας πρωτόγονος παππούς με το εγγόνι του βγαίνουν βόλτα στην εξοχή Και ενώ ο εγγονός παίζει ξένοιαστος ο παππούς μαζεύει πέτρες και τις κάνει σκόνη 

ΕΓΓΟΝΟΣ

Τι κάνεις εκεί καλέ παππού;

Τις πέτρες που θα τις πας

και με μανία τις χτυπάς;

Τις έσπασες, σκόνη τις έκανες

Σε τι θα σου χρειαστούν

και τόσο κόπο έκανες;

ΠΑΠΠΟΥΣ

Αυτές οι πέτρες είναι θαυματουργές

και φτιάχνουν απίστευτες ομορφιές

Μπορείς μ’ αυτές να ζωγραφίσεις

και τα μηνύματά σου να αφήσεις

αν σε αίμα, κάτουρο και νερό

τις διαλύσεις

Η μουσική συνεχίζεται και οι πρωτόγονοι κατευθύνονται στη σπηλιά τους Ο παππούς αρχίζει να….γράφει στο βράχο και ο εγγονός τον κοιτάζει έκπληκτος

ΕΓΓΟΝΟΣ: Γιατί το κάνεις αυτό παππού;

ΠΑΠΠΟΥΣ: Γιατί οι άνθρωποι παιδί μου έχουν ανάγκη να επικοινωνούν

ΕΓΓΟΝΟΣ: Τι εννοείς παππού;

ΠΑΠΠΟΥΣ: Θέλουν να γράφουν αυτά που σκέφτονται και να τα διαβάζουν και άλλοι Εδώ γράφω Κυνήγι 

Και συνεχίζεται η μουσική και ο εγγονός αρχίζει να ζωγραφίζει στο βράχο……

ΕΓΓΟΝΟΣ: Παππού, κοίτα!!!! Έγραψα  Θέλω να μαζέψω λουλούδια

Αφήνουμε την μουσική να τελειώσει καθώς οι ήρωες μας τελειώνουν τις βραχογραφίες τους

Νηπιαγωγός:Η μικρή μας ηρωίδα έφτασε στη χώρα των Σουμέριων (( 6000 – 4000 π. χ).Λαός αρκετά εξελιγμένος για την εποχή του Ανακάλυψε τον τροχό και τα αρδευτικά κανάλια, έφτιαξε περίτεχνους ναούς με κήπους κρεμαστούς, ακόμα και αποχετευτικό σύστημα διέθεταν Αυτό όμως που τους έκανε πιο γνωστούς ήταν η ίδρυση των πρώτων σχολείων και η σφηνοειδή γραφή τους Ήταν οι πρώτοι στον κόσμο που άφησαν γραπτή τη γλώσσα που μιλούσαν. Έγραφαν πάνω σε πήλινες πλάκες με ξύλινες σφήνες και ανέπτυξαν έτσι ένα σημαντικό τρόπο επικοινωνίας κυρίως σε επίπεδο εμπορικών συναλλαγών και αργότερα σε επίπεδο διαπροσωπικών σχέσεων Ακόμα όμως η γραφή βρισκόταν σε επίπεδο ιδεογραμμάτων Αυτό που ήθελαν να πουν το έδιναν με εικόνα Η γραφή είχε ακόμα πολύ δρόμο μπροστά της

2η ΣΤΑΣΗ

Ancient Mesopotamian Music – Babylon

 Η μουσική αρχίζει και ένας Σουμέριος  ετοιμάζει την σφήνα του και  την πλάκα του

1ος ΣΟΥΜΕΡΙΟΣ

Με μια σφήνα και πηλό

τα μηνύματά μου αφήνω

Δεν είναι δύσκολο αυτό

το έχω μάθει στο σχολειό

Σφηνοειδή γραφή

λέγεται αυτό που κάνω

και αν το θέλετε πολύ

θα σας πω τι θα γράψω εδώ πάνω

Αφήνουμε τη μουσική για λίγο, ώσπου ο Σουμέριος γράψει και καμαρώσει την πλάκα του

 «ΘΕΛΩ ΨΑΡΑΚΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΩ

ΜΕ ΤΗ ΜΑΜΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΠΑΜΠΑ»

Κατευθύνεται στην δική του…..στάση με την συνοδεία  μουσικής

Νηπιαγωγός: Η μικρή μας Αλφαβήτα συνεχίζει μέχρι την χώρα των πυραμίδων και του Νείλου. Την Αίγυπτο Οι Αιγύπτιοι ανακάλυψαν έναν νέο τρόπο γραφής, τα Ιερογλυφικά και ένα νέο υλικό γραφής, τον πάπυρο Ο πάπυρος, φυτό που ευδοκιμούσε στις όχθες του Νείλου, έδωσε μια νέα προοπτική στην γραφή, καθώς ήταν πιο ανθεκτικός από τον πηλό Η φήμη του εξαπλώθηκε παντού σε όλο τον κόσμο Η γραφή τους, τα ιερογλυφικά είναι τα αρχαιότερα εικονιστικά σύμβολα που χρησιμοποιούνταν στην αρχαία αιγυπτιακή γραφή
Σχεδόν όλα τα σύμβολα αντιπροσωπεύουν ένα έμψυχο ή άψυχο αντικείμενο, και στην πιο επεξεργασμένη τους μορφή ήταν μικροσκοπικά έργα τέχνης από μόνα τους, και επομένως ήταν ιδανικά για μνημεία και διακοσμητικούς σκοπούς.Εντούτοις, από νωρίς στην Αιγυπτιακή ιστορία  αναπτύχθηκε μια διακριτή διασκευή γραπτής  ιερογλυφικής γραφής, γνωστή σήμερα ως ιερατική

3Η ΣΤΑΣΗ

Ancient Egyptian Music – Tomb of the Ancients

Η μουσική αρχίζει και δύο Αιγύπτιοι στη σκηνή….κόβουν παπύρους από τον Νείλο 

1ος ΑΙΓΥΠΤΙΟΣ

Από τον ιερό μας ποταμό

κόβουμε τον πάπυρο

και αφού τον ξεφλουδίσουμε ,

τη μια δίπλα στην άλλη

τις λωρίδες  θα τοποθετήσουμε.

Και αφού τις βρέξουμε καλά

τις χτυπάμε δυνατά

Μη φοβάστε βρε παιδιά….

για να κολλήσουνε καλά!!!

 Έτσι χαρτί θα γίνει!!!

Η μουσική συνεχίζεται και οι Αιγύπτιοι κάνουν μια μικρή αναπαράσταση

2ος ΑΙΓΥΠΤΙΟΣ

Εδώ πάνω στον πάπυρο αυτό

Ιερογλυφικά γράφω εγώ

Κοιτάξτε πως γράφεται η ΚΟΤΑ

η ΜΑΜΑ, αλλά κι η ΜΠΟΤΑ

Όσο η μουσική ακούγεται οι Αιγύπτιοι ……γράφουν στα Αιγυπτιακά τις παραπάνω λέξεις

 Νηπιαγωγός:Σιγά-σιγά, βήμα με βήμα η αλφαβήτα μας φτάνει στην Πέργαμο.Η ιστορία της πόλης αρχίζει στις αρχές του 4ου αιώνα π.Χ. και μέχρι την εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου δεν ήταν ιδιαίτερα σημαντική.Αργγότερα κατά τους Ρωμαϊκούς χρόνους η Πέργαμος γνώρισε σημαντική οικονομική ,εμπορική και πολιτιστική άνθηση  Πριν πολλά χρόνια, στην Αίγυπτο βασίλευε ένας άνδρας που τον έλεγαν Πτολεμαίο, Επιφανή .Μία μέρα ξαφνικά απαγόρευσε το ταξίδι του πάπυρου έξω από την Αίγυπτο και έτσι οι άνθρωποι δεν είχαν που να γράψουν  Τότε ο ηγεμόνας της Περγάμου ,ο Ευμένης Β’ διέταξε να φτιάξουν ένα νέο είδος υλικού για να μπορούν να γράφουν και να φτιάχνουν τα βιβλία τους. Έτσι ανακαλύφθηκε η ΠΕΡΓΑΜΗΝΗ που ήταν πιο φθηνή και πιο ανθεκτική από τον πάπυρο Με τον όρο περγαμηνή δηλώνεται το υλικό γραφής για σελίδες βιβλίου, κώδικα ή χειρογράφου, που παρασκευαζόταν από δέρμα μόσχου, προβάτου ή αίγας. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, άρχισε να χρησιμοποιείται από τον 2ο αιώνα π.Χ., αντικαθιστώντας σταδιακά τον δυσεύρετο και ακριβό πάπυρο, η δε χρήση της συνετέλεσε αποφασιστικά στην αντιγραφή των κειμένων και στην εξέλιξη της γραφής.

4η ΣΤΑΣΗ

ΤΑΚΙΜ – «ΠΕΡΓΑΜΟΣ» (TAKIM – «PERGAMOS») – YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=dcWVdbXxyNc

Στο άκουσμα της μουσικής δύο Περγαμηνοί εμφανίζονται στη σκηνή και αναπαριστούν την διαδικασία κατασκευής της περγαμηνής Ξεκινάει πρώτα ο ένας  και όταν…..κουραστεί…

1ος  Περγαμηνός 

 Νιώθω κούραση μεγάλη

δεν αντέχω άλλο πια!!!

Για να γράφουνε οι άλλοι

πρέπει εμείς να δουλεύουμε σκληρά!!!

 Πόσα δέρματα ακόμα

θα πλύνουμε, θα ασβεστώσουμε

και στον ήλιο θα στεγνώσουμε;

Και, όχι!!! Δεν τελειώνουμε εδώ

Θα τρίψουμε και θα ξύσουμε

τις τρίχες για να εξαφανίσουμε

Και τότε μόνο θα τελειώσουμε

και η Περγαμηνή θα γεννηθεί

αν την ελαφρόπετρα χρησιμοποιήσουμε

με δύναμη!!!

2ος  Περγαμηνός 

 Έχεις δίκιο να γκρινιάζεις

Σκέψου όμως και αυτό:

Στους ανθρώπους αυτής της γης

κάνουμε εμείς μεγάλο καλό

Η Περγαμηνή που φτιάχνουμε

είναι γερή και ανθεκτική

 Και έτσι που είναι μαλακή

 μπορούμε και να γράφουμε

και βιβλία να διαβάζουμε!!

Ασε να σε βοηθήσω

την κούραση σου για να σβήσω

Συνεχίζεται η μουσική και η αναπαράσταση τελειώνει 

  Νηπιαγωγός:Φτάνουμε στην Κίνα .Οι Κινέζοι συνήθιζαν να αφήνουν γραπτά μνημεία πάνω σε πανάκριβα φύλλα μεταξιού και βαριές σανίδες από μπαμπού. Και ήταν ένας και μόνο ένας ευνούχος αξιωματούχος της αυτοκρατορικής αυλής που αποφάσισε να το αλλάξει αυτό, απλοποιώντας τη γραφή και γεννώντας μια μόδα που ερχόταν για να μείνει σε παγκόσμιο επίπεδο.Η ιστορία μας αρχίζει το μακρινό 105 μ.Χ., όταν Ο κρατικός αξιωματούχος Τσάι Λουν είχε φτιάξει χαρτί από ένα συνονθύλευμα υλικών, όπως φλοιοί δέντρων και ίνες κάνναβης, αλλά και πολτοποιημένα μεταξωτά ρετάλια. Η κινεζική παράδοση της πανάρχαιας αυτής τεχνικής παραγωγής χαρτιού θεωρούνταν μάλιστα μέχρι πρόσφατα μύθος, αν και η αρχαιολογική σκαπάνη επιβεβαίωσε την ιστορία και ενθρόνισε τον ταπεινό Τσάι Λουν στους μεγαλύτερους εφευρέτες όλων των εποχών!  Άρχισε να πειραματίζεται με το μούσκεμα και την πολτοποίηση διάφορων υλικών, τα οποία άφηνε να στεγνώνουν στον ήλιο, πριν τα κατεργαστεί για να γίνουν λεπτά και ανθεκτικά. Όλα τα δοκίμασε: μετάξι, λινό, βαμβάκι, κάνναβη, φυτικές ίνες, φλοιούς δέντρων, ακόμα και παλιά ρούχα και δίχτυα ψαράδων, παράλληλα πάντα με τα υψηλόβαθμα κρατικά αξιώματά του.Κάποια στιγμή τα κατάφερε Κατέγραψε εξαντλητικά τη διαδικασία παραγωγής χαρτιού από την πολτοποίηση διάφορων υλικών και τη μετατροπή τους σε ένα πεπιεσμένο τελικό αποτέλεσμα που σήμερα ονομάζουμε χαρτί. Το χαρτί είχε ανακαλυφθεί και με το πέρασμα των χρόνων βελτιώθηκε και εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο

5η ΣΤΑΣΗ

Music on the Silk Road: Spring on Tianshan Mountain, uyghur folk …

https://www.youtube.com/watch?v=3NCwQWDAFOU

Η μουσική αρχίζει και ο Τσάι Λουν, ο εφευρέτης του χαρτιού εμφανίζεται στη σκηνή και ξεκινάει  τους….πειραματισμούς του

Τσάι Λουν

Ω!!!! Τι ευτυχία είναι αυτή!!!

Τα πειράματα μου πέτυχαν!!!

Έφτιαξα χαρτί

Στον αυτοκράτορα μου γρήγορα

πρέπει να πω τα νέα

Εδώ συμβαίνουν πράματα

πολύ-πολύ σπουδαία

Συνεχίζεται η μουσική και στην σκηνή εμφανίζεται ο αυτοκράτορας

Αυτοκράτορας

Τι συμβαίνει Τσάι Λουν

και με ταράζεις τέτοια ώρα;

Αν έχεις κάτι να μου πεις

γρήγορα, μη μου χαλάς τη μέρα

Τσάι Λουν

Αυτό που θ΄ακούσεις βασιλιά μου

είναι συνταρακτικό

Πήρα, μετάξι και μπαμπού

φύλλα μουριάς και φλούδες

και αφού τα έβαλα μέσα σε νερό

έφτιαξα ένα πολτό

Τον  πίεσα, τον στέγνωσα

και χαρτί έφτιαξα

Όσο ακούγεται η μουσική ο αυτοκράτορας παρατηρεί  τους πειραματισμούς, ενώ ο Τσάι Λουν  του δίνει τα…..σχέδια του και γραπτά Ο αυτοκράτορας συγχαίρει τον Λουν και….

Αυτοκράτορας

Έκανες την χώρα σου

γνωστή σ’ όλο τον κόσμο

Είμαι περήφανος πολύ

γι΄αυτό κι μέσα στην αυλή

θα σ΄έχω χέρι μου δεξί

Αποσύρονται από τη σκηνή

 Νηπιαγωγός: Αρχαία Φοινίκη και εμφάνιση του πρώτου αλφάβητου Οι Φοίνικες ή Σιδώνιοι ήταν αρχαίος σημιτικός λαός, που κατοικούσε στην περιοχή της Φοινίκης, στις ανατολικές ακτές της Μεσογείου. Η μεγαλύτερη έκταση της Φοινίκης σήμερα καλύπτεται από το κράτος του Λιβάνου και από το Ισραήλ.Επειδή η καλλιεργήσιμη έκταση της περιοχής ήταν μικρή, οι Φοίνικες εκμεταλλεύτηκαν την πλούσια ξυλεία του βουνού Λίβανος και στράφηκαν στη θάλασσα. Την περίοδο αυτή εξαπλώθηκαν σε όλη τη Μεσόγειο, ιδρύοντας αποικίες και ασχολήθηκαν με το εμπόριο, ενώ οι φοινικικές πόλεις γνώρισαν περίοδο σχετικής ειρήνης και ευημερίας.Το φοινικικό αλφάβητο είναι συμφωνογραφικό αλφάβητο με 22 γράμματα, που χρησιμοποιείτο στον Λίβανο, την Παλαιστίνη και τη Συρία Σ’αυτό βασίστηκε και το ελληνικό αλφάβητο.

   6η ΣΤΑΣΗ

Arabian Nite – YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=i-NDoXQsXyw

Δύο Φοίνικες στη σκηνή Ο ένας μελετάει κάτι με πολύ αφοσίωση 

1ος Φοίνικας

Τι είναι αυτό που τόση ώρα μελετάς

και γράφεις και διαβάζεις;

Δώσε και μένα για να δω!!!!

Ή το έχεις μυστικό;

2ος Φοίνικας

Δεν είναι διόλου μυστικό

Αυτό που εγώ τώρα μελετώ,

είναι το ΑΛΦΑΒΗΤΟ

Κι αν δεν ξέρεις τι σημαίνει αυτό

ένα μόνο θα σου πω

Με το αλφάβητο παρέα

θα μάθω να διαβάζω….

1ος Φοίνικας

Σιγά-σιγά να μου τα λες

γιατί με μπέρδεψες

Με ποιον τρόπο θα διαβάζεις

Δείξε μου και μένα

για να διαβάζουμε παρέα

Συνεχίζεται η μουσική και ο 1ος Φοίνικας δείχνει πως γράφονται και πως διαβάζονται κάποιες λέξεις

(Σε περίπτωση δυσκολίας της γραφής μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε εικόνες )

Νηπιαγωγός:Και φτάσαμε στην αρχαία Ελλάδα Και ενώ το Φοινικικό ήταν  συμφωνογραφικό, οι αρχαίοι Έλληνες πρόσθεσαν και φωνήεντα Το ελληνικό αλφάβητο είναι το αλφαβητικό σύστημα γραφής που χρησιμοποιείται για τη γραφή της ελληνικής γλώσσας, από τον 8ο αιώνα π.Χ.[2] Προέρχεται από το φοινικικό αλφάβητο και με τη σειρά του έγινε ο πρόγονος πολυάριθμων συστημάτων γραφής της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής, συμπεριλαμβανόμενης της λατινικής και της κυριλλικής γραφής. Επιπλέον, χρησιμοποιείται ως πηγή τεχνικών συμβόλων για χρήση σε διάφορες επιστήμες.

 7η ΣΤΑΣΗ

Αρχαία Ελληνική Μουσική – Πυθαγόρας – YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=3iBMJDliyI0

Ένας αρχαίος Έλληνας στη σκηνή χαιρετάει με σεβασμό τους προηγούμενους…πρωταγωνιστές και…..

Αρχαίος Έλληνας

Σε όλους αυτούς εδώ

χρωστάμε το αλφάβητο

Και έτσι μπορώ εγώ

να γράφω, να διαβάζω

να παίρνω γνώσεις ένα σωρό

λεξούλες να κατασκευάζω

Και αν δε με πιστεύετε

αμέσως θα σας δείξω

Αφήνουμε τη μουσική να παίξει έως ότου ο ήρωας μας γράψει στο χαρτί του

Δύο φορές Μ και Α, γράφω εγώ ΜΑΜΑ

Γ και Α και Τ και Α έφτιαξα μια ΓΑΤΑ

Και αν βάλω δίπλα στο ΣΑ, το ΛΑ

παρέα με το ΤΑ, θα φτιάξω μια σαλάτα

ΕΙΔΑΤΕ!!!!!

Νηπιαγωγός:Και τα χρόνια συνεχίζουν να περνάνε και οι άνθρωποι να πειραματίζονται .Ώσπου εμφανίζεται ο Γουτεμβέργιος Γεννήθηκε κατά την επικρατέστερη εκδοχή το 1397 και απεβίωσε στις 3 Φεβρουαρίου του 1468 σε ηλικία 71 ετών. Τόπος γέννησής του είναι το Μάιντς (Mainz) της Γερμανίας και θεωρείται ο «πατέρας» της τυπογραφίας.Πειραματίζεται από το 1434 με κινητούς ξύλινους χαρακτήρες. Τα πρώτα αποτελέσματα διαφαίνονται το 1436 οπότε εκτυπώνει λαϊκά, θρησκευτικά βιβλία.Μετά από διάφορες προσπάθειες πετυχαίνει, το 1441, με τη βοήθεια ενός βελτιωμένου μελανιού, να αξιοποιήσει εκτυπωτικά και τις δύο όψεις μιας σελίδας χαρτιού.Η τελική επιτυχία για την αξιοποίηση της εφεύρεσής του ήρθε με την εκτύπωση, το 1455, της Βίβλου των 42 γραμμών στα λατινικά, σε 180 αντίτυπα, τα περισσότερα σε κοινό χαρτί και μερικά σε χαρτί εξαιρετικής ποιότητας (vellum), μία αισθητικά άριστη τυπογραφική εργασία, αν και αποτελεί μόλις το πρώτο τυπογραφικό προϊόν του. Είναι ευρέως γνωστή ως η Βίβλος του Γουτεμβέργιου. Αποτελεί το πρώτο βιβλίο μαζικής παραγωγής, που για πολλούς είναι το καλύτερο και αρτιότερο τεχνικά βιβλίο που τυπώθηκε ποτέ.

 8η ΣΤΑΣΗ

Ο Γουτεμβέργιος βγαίνει στη σκηνή με την παραπάνω μουσική και όσο αυτή ακούγεται τυπώνει τις…..σελίδες του

Γουτεμβέργιος

Να μαι και γω στην δική σας την παρέα

Σαν πατέρας της τυπογραφίας πέρασα στην ιστορία

Έβαλα και γω τα μικρά μου λιθαράκια

και μέσα στο τυπογραφείο

έφτιαξα γραμματάκια

Σιγά-σιγά,με κόπο και δουλειά

φτιάχτηκαν πολλά βιβλία

και απ΄τις σελίδες τους

πετάχτηκε όλη η Αλφαβήτα

Αλφαβήτα (Λάχανα & Χάχανα: Εδώ Νηπιαγωγείο) – YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=qzTALf5h2kM

Καθώς ακούγεται το παραπάνω τραγούδι, οι πρωταγωνιστές κάνουν ένα κύκλο γύρω από την Αλφαβήτα και ενώ ετοιμάζονται να  εκτελέσουν ένα χορευτικό πετάγεται……

Υπολογιστούλης

Ε!!!!! Τι κάνετε εδώ;

Εγώ είμαι ο τελευταίος σταθμός

Γιατί χορεύετε χωρίς εμένα;

Όλοι μαζί: Συγνώμη φίλε μας καλέ!!! Έλα στην παρέα μας και μίλα μας για σένα Έτσι θα σε γνωρίσουμε καλύτερα

Υπολογιστούλης

Πατώ το μικρό κουμπί του υπολογιστή
πληκτρολογώ κωδικό μυστικό
βλέπω κόσμο αστραφτερό, διαφορετικό
και σκέφτομαι τι άλλο θα δω. Παραξενεύομαι, αναρωτιέμαι
ο κόσμος αυτός αν είναι αληθινός.

Όλοι μαζί τώρα συνεχίζουν το χορό και στο τέλος ο Υπολογιστούλης μας δίνει την συμβουλή του
Παιδιά του κόσμου, σας λέω εγώ
να μπαίνετε στο διαδίκτυο με κάποιον σοφό.

Νηπιαγωγός:Και φτάσαμε στο 2019 Οι πρωτόγονοι και οι βραχογραφίες τους και όλοι οι μεταγενέστεροι λαοί μπήκαν στα μουσεία μαζί με την γραφή τους Η συμβολή τους τεράστια στην εξέλιξη της γραφής Σήμερα ο υπολογιστής έχει μπει στη ζωή μας Εργαλείο χρήσιμο με δυνατότητες πολλές Ανοίγει νέους δρόμους και διευρύνει την γνώση Φέρνει τους ανθρώπους ακόμα πιο κοντά Όμως πόσο σωστά τον χρησιμοποιούμε;

Μια ματιά στο γύρω μας περιβάλλον θα επιβεβαιώσει εύκολα όλες τις έρευνες που δείχνουν ότι πλέον τα παιδιά εξοικειώνονται από πολύ μικρή ηλικία με τους υπολογιστές και τη χρήση της τεχνολογίας. Πολύ συχνά εκδηλώνουμε απορίες με ανάλογο περιεχόμενο: « ο Κωστάκης χειρίζεται το tablet καλύτερα από μένα» ή « μα καλά πώς το κατέβασε αυτό το παιχνίδι; Ούτε εγώ δεν ξέρω να το κάνω».

Πίσω όμως από αυτή την αρχικά ενθουσιώδη αντίδραση ίσως θα έπρεπε να ακούσουμε ένα καμπανάκι ανησυχίας για την εισβολή όλων αυτών των μέσων στην καθημερινότητα ενός μικρού παιδιού και τις επιπτώσεις στην κοινωνικοποίηση, στην υγεία και στην απόδοση του.Παιδίατροι και παιδοψυχολόγοι εκφράζουν ανησυχία για την σωστή ανάπτυξη των παιδιών που ξεκινάνε χρήση ηλεκτρονικών μέσων σε πολύ μικρή ηλικία (3-7ετών). Σε αυτή την ηλικία αρχίζει να διαμορφώνεται η γνωστική ικανότητα του παιδιού και να λαμβάνει πλήθος ερεθισμάτων για την σωστή ανάπτυξη του.Ένας άλλος κίνδυνος που επισημαίνεται είναι η αποξένωση του παιδιού και η δυσκολία κοινωνικοποίησης του. Παιδοφθαλμίατροι επισημαίνουν ότι η υπερβολική χρήση του υπολογιστή μπορεί να επιδεινώσει την προδιάθεση για μυωπία και  οφθαλμική κόπωση Ένας άλλος άμεσος κίνδυνος που πρέπει να ληφθεί υπόψιν είναι τα μυοσκελετικά προβλήματα που δημιουργούνται με τη λάθος στάση ή την πολύωρη παραμονή μπροστά στον υπολογιστή Τα τελευταία χρόνια έρευνες δείχνουν μια τάση εθισμού των παιδιών στο ίντερνετ αλλαγή συμπεριφοράς με μια τάση επιθετικότητας και άρνηση να βρει ευχαρίστηση σε οτιδήποτε άλλο πέρα από το διαδίκτυο. Σημειώνεται επίσης πτώση της σχολικής απόδοσης, αποχή από την κοινωνική του ζωή και απομάκρυνση από τους φίλους του και την οικογένεια του. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να δαιμονοποιήσουμε το ίντερνετ, τον υπολογιστή και τα ηλεκτρονικά μέσα. Είναι ένα παράθυρο στον κόσμο, μια μόνιμη πηγή πληροφοριών και ένα πολύτιμο εργαλείο στην υπηρεσία μας. Με την σωστή χρήση και αποφεύγοντας τους κινδύνους μπορεί να γίνει ένας σύμμαχος στην εκπαίδευση και στην ανάπτυξη του παιδιού σας.

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.