Hellenic Focusing Center

2nd World Conference on Focusing-Oriented Psychotherapies

«Living the Practice», Stony Point, New York

Presentation:

«The Inner Experiential Journey of the Hellenic FOT Practice, as traced by Ulysses” Narrative»

Κάντε κλικ πάνω στις εικόνες για να ανοίξουν οι παρουσιάσεις σε νέο παράθυρο.
A presentation in English
about Odysseus and Odyssey … for the Hellenic Focusing Center …
Nikolaos Kypriotakis

Odyssey, Part 1 : Odysseus Nostos …

 Part 2 : Psychology …

Odyssey, Part 2 : Psychology

This is the first part …
All three parts consist a … small section of the following presentation
«The Inner Experiential Journey of the Hellenic FOT Practice, as traced by Ulysses” Narrative»
presented by the
Hellenic Focusing Center,
for the
2nd World Conference on Focusing-Oriented Psychotherapies «Living the Practice»
Find here the relative link
My References are:
  • ΥΠΑΙΘ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (2008). Ομήρου Οδύσσεια.Μετάφραση: Δ. Ν. Μαρωνίτη. Αθήνα: ΟΕΔΒ
  • Μαρωνίτης Δ. Ν. (1984). Αναζήτηση και νόστος του Οδυσσέα. Η διαλεκτική της Οδύσσειας. Αθήνα: Κέδρος
  • Κακριδής Ι. Θ. (1985). Το μήνυμα του Ομήρου. Αθήνα: Βιβλιοπωλείο της «Εστίας»
  • Romilly Jaqueline de (1997). «Βάστα καρδιά μου». Η ανάπτυξη της ψυχολογίας στα Αρχαία Ελληνικά Γράμματα. Αθήνα: Το Άστυ
  • Snell Bruno (1984). Η ανακάλυψη του πνεύματος. Ελληνικές ρίζες της Ευρωπαϊκής σκέψης. Αθήνα: Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τράπεζας
  • Steiner George, Fagles Robert (Eds) (1965). Homer. A collection of critical Essays. Englewood Cliffs, N. J.: Prentice-Hall, Inc.
  • Fowler Robert (Ed) (2004). The Cambridge Companion to Homer.Cambridge: Cambridge University Press
My YouTube Channel : Γιώργος Ξηροπαΐδης, 3 Εταιρείες 1 Σεμινάριο (+)
Περιοδικό Ψυχοθεραπείας, Φαινομενολογίας & Ερμηνευτικής

Προτάσεις για διαβάσματα

Aldous Huxley, Brave New World?

Aldous Huxley, The Island

«Μαθαίνοντας να ζούμε»

Φιλοσοφική πραγματεία για τις νεότερες γενιές

Luc Ferry
Εκδόσεις Πλέθρον
Εξαιρετικό βιβλίο !!!


«Τι είναι ο άνθρωπος;»

Luc Ferry (φιλόσοφος)
Jean-Didier Vincent (βιολόγος)

Εκδόσεις Κριτική

Μια συνομιλία μεταξύ φιλοσοφίας και βιολογίας

(ή και … βιολογισμού)

Andrei Tarkowski Online

κάντε κλίκ εδώ


Ίσως το πιο αγαπημένο μου βιβλίο !!!
– μαζί με τα βιβλία του Kierkegaard, του Κρισναμούρτι, του Ρίτσου
(την «Τέταρτη Διάσταση» …) –
τόσο αγαπημένο που νομίζω πως θα έπρεπε να διδάσκεται στο σχολείο
(σ” όλα τα σχολεία του κόσμου …)
(ναι, ναι … σοβαρολογώ …)

(Γιάννης Ρίτσος, στο Εθνικό Κέντρο Βιβλίου)

Γιώργος Γραμματικάκης

Η Αυτοβιογραφία του φωτός

Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης
 

«Γεννήθηκα πριν από αιώνες αιώνων, σε έναν Χώρο όπου δεν υπήρχε χώρος, και σε έναν Χρόνο όπου δεν υπήρχε χρόνος. Με ένα περίεργο ωστόσο τρόπο, αισθάνομαι ότι προϋπήρχα της γενέσεώς μου. Κι ενώ από τότε όλα έχουν αλλάξει, εγώ αισθάνομαι ότι τίποτε δεν αλλάζει. Η παρουσία μου μετρά το αιώνιο. Δεν αξίζει άλλωστε να συζητά κανείς για πράγματα -την γένεσή μου και την γένεση του Κόσμου – που προκαλούσαν ανέκαθεν διαμάχες. Αυτό που ενισχύει την αυτοπεποίθησή μου είναι ότι η παρουσία μου έμοιαζε πάντοτε πρωταρχική: στους μύθους ή σε ό,τι ονομάζεται επιστήμη, στα έργα των θνητών αλλά και στις θρησκείες, το φως έπαιζε πάντοτε ρόλο ιδιαίτερο. Κατά καιρούς πολλοί διερωτήθηκαν για την φύση του, και άλλοι πάλι έμειναν απλώς στον θαυμασμό και την αποδοχή… Εγώ λοιπόν, που είμαι το παλαιότερο, το αρχέγονο φως, ήρθε η ώρα να μιλήσω λίγο για τον εαυτό μου»

Η κόμη της Βερενίκης

Σίγουρα θα αστειεύεστε κύριε Φάινμαν

Εξαιρετικό βιβλίο από το διάσημο νομπελίστα φυσικό, με αρκετή δόση χιούμορ (ευτυχώς) !!

«Το βιβλίο -από τα δημοφιλέστερα σε πολλές χώρες του κόσμου- καταγράφει ανεκδοτολογικές διηγήσεις για πολλά και ποικίλα θέματα που συχνά δεν έχουν σχέση με τη φυσική. «Βλέπετε, πάντα ήθελα να κατανοώ τον κόσμο που μας περιβάλλει» λέει ο ίδιος. Και η κατανόηση αυτή δεν περιορίζεται μόνο στους φυσικούς νόμους. Επιχειρείται και μέσω της καθημερινής εμπειρίας, με το πάθος ή την αναζήτηση της περιπέτειας, με τη βαθιά περιέργεια αλλά και τον αυτοσαρκασμό που χαρακτηρίζει αυτή την ιδιότυπη προσωπικότητα. Ο ίδιος δεν αισθάνεται κάποιο όριο σε όσα τον ενδιαφέρουν, και συνεπώς το θεματικό εύρος των μικρών ιστοριών που αποτυπώνονται στο βιβλίο μοιάζει ανεξάντλητο. Έτσι, ερευνά με επιτυχία τη συμπεριφορά του υγρού ηλίου, συνοδεύει όμως επίσης με το τύμπανο ένα μπαλέτο. Συζητά θέματα φυσικής με τον Αϊνστάιν ή τον Bohr, επιδιώκει όμως να συναντηθεί και με τον διάσημο χαρτoπαίκτη Nick the Greek. Ανανεώνει τη διδασκαλία της φυσικής, αλλά αποδεικνύεται εξίσου ικανός και ως διαρρήκτης χρηματοκιβωτίων που φυλάσσουν ατομικά μυστικά. «Το βιβλίο του Feynman είναι γοητευτικό όπως ο ίδιος» γράφει ο συνεργάτης του Η. Bethe. «Ο αναγνώστης ίσως δεν θα ανακαλύψει διαβάζοντάς το ότι ο Feynman είναι ένας από τους μεγαλύτερους θεωρητικούς φυσικούς της εποχής. Θα διαπιστώσει όμως με ποιον τρόπο η άμεση προσέγγισή του στα πράγματα πρόσφερε χαρά στον ίδιο και σε όσους τον τριγύριζαν…»

(από τον πρόλογο του Γιώργου Γραμματικάκη)

«Focusing» Books

Μια Prezi παρουσίαση σχετικά με Focusing-βιβλία και όχι μόνο …

(Κάντε κλικ πάνω στην εικόνα)

LOGICOMIX

Απόστολος Δοξιάδης

 

«Ακολουθώντας τα ίχνη των Θεμελιωτών της Λογικής, μια παρέα στη σύγχρονη Αθήνα αναθέτει στον Μπέρτραντ Ράσελ το ρόλο του οδηγού, αφήνοντάς τον να μας ξεναγήσει σε μια εποχή που σημάδεψε την ιστορία της επιστήμης – και όχι μόνο.»

κλίκ

Σχολική Εφημερίδα

Μπορείτε να διαβάσετε το 1ο τεύχος της εφημερίδας του σχολείου μας σε ηλεκτρονική μορφή …

(παρακάτω βλέπετε μια προεπισκόπιση των πρώτων 8 από τις 16 σελίδες του πρώτου τεύχους)
Ελπίζουμε να το βρείτε ενδιαφέρον …

Το ιστολόγιο (weblog) «Εκτός Ύλης» του 1ου Γυμνασίου Μαρκοπούλου δημιουργήθηκε στη διάρκεια του σχολικού έτους 2009-10 ως μια προσπάθεια έκφρασης και δημιουργίας των μαθητών.

H φράση «εκτός ύλης» που επελέγη ως τίτλος του, κλείνει μέσα της και το γενικό σκοπό και τη φιλοσοφία μιας προσπάθειας να αποκτήσουν οι μαθητές μια εναλλακτική μορφή επικοινωνίας μέσα από το διαδίκτυο -με το οποίο είναι ούτως ή άλλως εξοικειωμένοι- τόσο μεταξύ τους όσο και με τους καθηγητές τους, πέρα από το καθιερωμένο πλαίσιο.

Καθώς η πραγματικότητα τηςελληνικής τουλάχιστονσχολικής τάξης αφήνει ελάχιστα περιθώρια στους δυο πόλους της εκπαιδευτικής διαδικασίας (δάσκαλο-μαθητή) ελεύθερης και μη συμβατικής έκφρασης, το εν λόγω ιστολόγιο φιλοδοξεί να καλύψει αυτό ακριβώς το κενό, την ανάγκη δηλαδή να μοιραστεί ο έφηβος τις ανησυχίες του, τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά του, τις κλίσεις του, αλλά και τις κρίσεις του για ό, τι συμβαίνει εντός και εκτός τάξης, εντός και εκτός σχολείου, μέσα από έναν κώδικα επικοινωνίας πιο ελεύθερης και γι” αυτό πιο ουσιαστικής.

Οι δεκάδες αναρτήσεις που φιλοξένησε το ektos-ylis, μέσα σε μόλις λίγο διάστημα, σχετικά με θέματα πολιτιστικά, επιστημονικά, περιβαλλοντικά ή θέματα σχετικά με την επικαιρότητα και την ψυχαγωγία, δείχνουν πόσο το υπάρχον σχολείο σκιάζει τις πιο γόνιμες πλευρές των μαθητών και εν τέλει εγκλωβίζει στην αφάνεια την αληθινή αγάπη τους για τη γνώση, όμως τουλάχιστον – κι αυτό είναι το ελπιδοφόρο- δεν την εξαφανίζει.
Μπορεί να μη διαβάζονται με ευχαρίστηση τα μαθηματικά, όμως με μεγάλο ενδιαφέρον διαβάστηκε η ανάρτηση για τον Αρχιμήδη. Ή μια ανάρτηση για τη ζωή του Δαρβίνου και τη θεωρία της εξέλιξης των ειδών τράβηξε πιο πολύ το ενδιαφέρον των μαθητών απ” όσο ένα ανάλογο κεφάλαιο από το σχολικό βιβλίο.

Τελικά, βγαίνοντας εκτός ύληςίσως ξανακερδίσουμε το εντός ύλης μέσα από έναν νέο και πολλά υποσχόμενο δρόμο…

(Συντονιστές: Σταθουλοπούλου Στέλλα, Φιλόλογος & Κυπριωτάκης Νίκος, Φυσικός)

Τεύχος 1
Τεύχος 2

Κάντε κλικ για να διαβάσετε την ολοκληρωμένη έκδοση σε νέο «παράθυρο»