Category: Αθλητισμός και παιχνίδι Published: Wednesday, 18 April 2018 Written by Γεώργιος Παπαλουκάς

Η εμπλοκή των μαθητών σε "ιδιαίτερα παιχνίδια", τα οποία δεν είχαν ίσως την ευκαιρία να παίξουν μέχρι τώρα δίνει βιωματικό χαρακτήρα στο μάθημα. Η μέθοδος άντλησης δεδομένων είναι η συμμετοχική παρατήρηση. Όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος παιχνιδιών οι μαθητές θα εκφράσουν ό,τι αποκόμισαν από τη συμμετοχή τους στα παιχνίδια της σχολικής αυλής.

1ος γύρος παιχνιδιών

BrainBox: Παιχνίδι με κάρτες αθλημάτων, σε πολλές περιπτώσεις άγνωστων για το ελληνικό κοινό. Οι ομάδες μαθητών διαγωνίζονται εκ περιτροπής. Η βαθμολογία καταγράφεται από τον εκπαιδευτικό σε φορητό ασπροπίνακα. Καθε ομάδα παρατηρεί για 45'' μια κάρτα αθλήματος (φιγούρες, εξαρτήματα του αθλήματος, αναγραφόμενες πληροφορίες κ.λπ.). Ακολούθως της γίνονται 8 προδιατυπωμένες ερωτήσεις (στο πίσω μέρος της κάρτας). Κάθε σωστή απάντηση είναι 1 βαθμός.

Σκοινάκι ομαδικό: Κάθε ομάδα επιλέγει ένα μέλος το οποίο θα συναγωνιστεί τα μέλη που διάλεξαν οι άλλες ομάδες με τον εξής τρόπο. Οι 5 αντίπαλοι (διότι 5 είναι οι ομάδες) κάνουν σκοινάκι, όλοι μαζί. Όποιος χάνει κάθε φορά εγκαταλείπει το παιχνίδι. Όσο νωρίτερα φύγει ένας μαθητής από το παιχνίδι τόσο λιγότερους βαθμούς παίρνει η ομάδα του. Το παιχνίδι ολοκληρώνεται σε 5 γύρους διότι δύο ομάδες είναι 5μελείς. Λόγω πίεσης χρόνου πραγματοποιήθηκαν 3 γύροι.

Διλεκυστίνδα: Τράβηγμα σκοινιού (ομαδικά). Όποια ομάδα παρασύρει την άλλη πέρα από τη χωροθετημένη περιοχή κερδίζει. Οι ομάδες διαγωνίστηκαν μεταξύ τους. Κάθε νίκη βαθμολογήθηκε με 5 βαθμούς.

Τόπος διεξαγωγής των παιχνιδιών: σχολική αυλή

Η βαθμολογία 1ου γύρου παιχνιδιών φαίνεται στην επόμενη εικόνα.

 

Hits: 97