Eξ' αποστάσεως εκπαίδευση - Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης (LMS)
Ο ιστότοπος αυτός είναι μία προσπάθεια για την ΔΩΡΕΑΝ παροχή "Ασύγχρονης" κυρίως, αλλά και "Σύγχρονης Τηλεκπαίδευσης".
Τα συστήματα που υποστηρίζουν "Ασύγχρονη τηλεκπαίδευση" υποστηρίζουν εκπαιδευτικές διαδικασίες χωρίς ο εκπαιδευτής και οι εκπαιδευόμενοι να εργάζονται στον ίδιο χώρο ή χρόνο.
Αντίθετα τα περιβάλλοντα "Σύγχρονης τηλεκπαίδευσης" υποστηρίζουν την οπτική και ηχητική επικοινωνία πραγματικού χρόνου μεταξύ ατόμων που βρίσκονται σε διαφορετικές τοποθεσίες.
Με απλά λόγια ο ιστότοπος αυτός έχει σαν σκοπό την διεξαγωγή ηλεκτρονικών μαθημάτων μέσω Διαδικτύου.
Στηρίζεται κατά κύριο λόγο στην πλατφόρμα MOODLE που χρησιμοποιείται αποτελεσματικά από πολλά πανεπιστημιακά ιδρύματα, κρατικές υπηρεσίες, επιχειρήσεις, ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, οργανισμούς κλπ, για εκπαιδευτικούς σκοπούς και διαδικασίες επιμόρφωσης. Μεταξύ των οργανισμών που το χρησιμοποιούν είναι το MIT, το Yale άλλα πανεπιστήμια στην Αμερική και στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα η πλατφόρμα έχει εγκατασταθεί σε περισσότερους από 45 φορείς εκπαίδευσης και κατάρτισης, μεταξύ των οποίων το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο και τα Πανεπιστήμια Μακεδονίας και Θεσσαλίας.
To MOODLE είναι ένα λογισμικό διαχείρισης μαθημάτων (Course Management System -CMS), ένα σύστημα διαχείρισης μάθησης (Learning Management System - LMS) ή ένα σύστημα εικονικής μάθησης (Virtual Learning Environment - VLE) που συνεχώς εξελίσσεται και ενσωματώνει νέα χαρακτηριστικά.
Δημιουργήθηκε το 1999 από τον Αυστραλό Martin Dougiamas ως τμήμα του PHD του και στηρίζεται στην θεωρία μάθησης του κοινωνικού εποικοδομισμού (Social constructivism) όπως φαίνεται σε σχετικά άρθρα.
Χαρακτηρίζεται από την παρουσίαση της γνώσης με πολλές μορφές (κείμενο, ήχο, video κλπ), την συνεργατικότητα, και την ανάληψη εκ' μέρους των μαθητών ποικίλων ρόλων που φτάνουν μέχρι και αυτό του εκπαιδευτή.
Συνοδεύει και δρα συνδυαστικά στην παραδοσιακού τύπου εκπαιδευτική προσέγγιση (πχ πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλία - μετωπική διδασκαλία).
H καρδιά του ιστoτόπου αυτού, είναι το μάθημα, που μπορεί να περιέχει δραστηριότητες με τις οποίες ένας μαθητής εμπλέκεται ενεργητικά (με ασκήσεις ανοιχτού ή κλειστού τύπου, παιχνίδια κ.α) και πόρους (παραπομπές σ' άλλους ιστοτόπους, video, ή και απλό κείμενο κλπ) που αποτελούν υλικό που πρέπει να εμπεδωθεί.
Συμμετοχές σε μαθητικά φεστιβάλ
- Το έργο που κατασκευάσθηκε με το authoring tool "Ηot Potatoes" και με το οποίο συμμετείχε το 21ο Δ.Σ. Πάτρας στο 4ο Φεστιβάλ (2013-2014) είχε σαν τίτλο: "Οι Μαθητές Του Σχολείου Μας, Δεν Παίζουν Μόνο, Αλλά Κατασκευάζουν Και Ψηφιακά Παιχνίδια ...".
Ηλεκτρονικά Μέσα που αναφέρθηκαν στην συμμετοχή αυτή ήταν: TheBest, Inews κ.α. - Η συμμετοχή στο 5ο Ψηφιακό Φεστιβάλ (2014-2015) του ίδιου σχολείου έγινε με το έργο "Scratch Δημιουργίες".
Μεταξύ των ειδησιογραφικών ιστοτόπων που αναφέρθηκαν στην παρουσία μας στο φεστιβάλ είναι και το www.thebest.gr με αναδημοσιεύσεις σε πολλά portal. - Για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2015-2016 το ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Πάτρας συμμετείχε στο 6ο ψηφιακό φεστιβάλ μ' ένα έργο που είχε σαν τίτλο "Παρουσιάσεις με το Scratch". Το έργο αυτό ήταν σπονδυλωτό και αποτελούταν από δύο video: Το πρώτο έκανε μια παρουσίαση του σχολείου και το δεύτερο παρουσίαζε "Το ταξίδι του Οδυσσέα".
Οι παρουσιάσεις αυτές κατασκευάσθηκαν με το scratch - μια γλώσσας προγραμματισμού που υποστηρίζεται από το πασίγνωστο M.I.T. και στην συνέχεια για χάρη του φεστιβάλ μετατράπηκαν σε video.
Για να υποστηριχθεί η προσπάθεια αυτή κατασκευάσθηκε και το blog "Δράσεις με την γλώσσα Προγραμματισμού Scratch του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Πάτρας (2015-2016)".
Τα διαδικτυακά μέσα που μίλησαν για την παρουσία αυτή ήταν το thebest.gr, patrasevents.gr, και το greek-inews.gr με πολλές αναδημοσιεύσεις. - Το σχολ. έτος 2016-2017 το Ε.Ε. Γυμνάσιο & Λύκειο Πάτρας συμμετείχε στο Πολιτιστικό Μαθητικό Φεστιβάλ Πάτρας 2016-2017 και στο 7ο μαθητικό φεστιβάλ ψηφιακής δημιουργίας με το πολιτιστικό έργο εκπαιδευτικής ρομποτικής "Ένα ρομπότ δείχνει τον δρόμο της επιστροφής του Οδυσσέα".
Τα portals AlfaVita, TheBest, PatrasEvents, Greek-iNews και ο ιστότοπος του Συμβούλου Ε.Α φιλοξένησαν άρθρα για την εργασία αυτή.
Οι μαθητές ασχολήθηκαν τόσο με την κατασκευή ενός robot EV3 της Legο, όσο και με τον προγραμματισμό του.
Προπονητές και εμψυχωτές σ' αυτή την προσπάθεια ήταν ο κος Τσορμπατζόγλου Γιώργος (ΠΕ-19) και ο κος Κόρδας Ανδρέας. - To σχολ. έτος 2020-2021 λόγω της πανδημίας το εργαστήριο Πληροφορικής του ΕΝΕΕΓΥΛ δεν συμμετείχε σε φεστιβάλ. Παρ' όλα αυτά κατασκευάσθηκε ένα blog με κρυπτόλεξα στην θέση blogs.sch.gr/tsormpat και το τμήμα ΔΓ4 έφτιαξε ένα ακόμη blog στην θέση eneegylpa.blogspot.gr για να υποστηρίξει πιθανή υποψηφιότητα σε δραστηριότητα Scratch
- To σχολ. έτος 2023-2024 το εργαστήριο Πληροφορικής του ΕΝΕΕΓΥΛ Πάτρας συμμετείχε στο
13ο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας με το έργο
"Παίζω με τους αριθμούς" με ένα video παρουσίασης που βρίσκεται στην θέση:
https://www.youtube.com/watch?v=PTyl6NKF2RA
Για την υποστήριξη του έργου κατασκευάσθηκε και ένας ιστότοπος στην θέση: https://tsormpat.sites.sch.gr/android/
Βραβεία - Διακρίσεις
- Ο ιστότοπος του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Πάτρας απέσπασε ειδικό έπαινο στον 6ο Διαγωνισμό Ελληνόφωνων Εκπαιδευτικών Ιστοτόπων στην ιδιαίτερα απαιτητική κατηγορία Γενικών Λυκείων, ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ και ΣΕΚ.
Ο διαγωνισμός διεξήχθη από τον Ιανουάριο ως και τον Ιούνιο του 2013. Ο ιστότοπος κατασκευάσθηκε από τον εκπαιδευτικό: Τσορμπατζόγλου Γιώργο ΠΕ19 σε συνεργασία με μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου.
Αναφορά στην διάκριση αυτή έκαναν και τα portals TheBest,inews. - Ειδικό Βραβείο Πρωτότυπης Δημιουργίας για την Ειδική Αγωγή απέσπασαν οι Μαθητές του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Πάτρας (2015-2016) στον 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Scratch, κατασκευάζοντας το παιχνίδι γνώσεων "Δες την διαδρομή του Οδυσσέα και απάντησε στις ερωτήσεις..".
- Έπαινο κατέκτησε μία μικρή αλλά δυναμική ομάδα μαθητών του Ε.Ε. Γυμνάσιου & Λυκείου Πάτρας (2016-2017) στον 3ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Scratch με το παιχνίδι "Λαβύρινθος".
- Ειδικό Βραβείο Συμμετοχής κέρδισε το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Αχαΐας στον 4ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Scratch (2017-2018) με το παιχνίδι:"Προχωράμε στον δρόμο χωρίς να φοβόμαστε γιατί ακολουθούμε του κανόνες". Οι συντελεστές που έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους για το έργο αυτό ήταν ο Τσορμπατζόγλου Γιώργος η Κατερίνα Στεφάνου και 4 μαθητές του σχολείου που δούλεψαν με μεράκι αποκλειστικά και μόνο στον ελεύθερο χρόνο τους και πέρα από το διδακτικό ωράριο. Άρθρο φιλοξένησε η εφημερίδα "ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ" 14/06/2018 (σελ 12) και τα portals ΣΚΑΪ ΠΑΤΡΑΣ, PatrasEvents.gr, dete.gr, Greek-iNews.gr, pelop.gr, TheBest.gr, Tempo24.
- Έπαινος απονεμήθηκε στο Ε.Ε.Ε.ΕΚ Αχαΐας για το παιχνίδι "Το κυνήγι των γραμμάτων..." με το οποίο συμμετείχε στο "5ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Παιχνιδιού στο Scratch" το σχολ. έτος 2018-2019. Η ομάδα που κατασκεύασε αυτό το παιχνίδι αποτελείται από 6 μαθητές μαζί με τους Τσορμπατζόγλου Γιώργο (Πληροφορικό) & Σικελιανού Νέλλυ (Ψυχολόγο).Άρθρο γι' αυτή την επιτυχία φιλοξένησαν και τα παρακάτω ηλεκτρονικά μέσα: ΣΚΑΙ Πάτρας, tempo24, dete, PatrasEvents, AchaiaNews, PatraTV, APatras, flashstars, far-west.
- Έπαινος στο Ε.Ε.Ε.ΕΚ Αχαΐας για το παιχνίδι "Το κυνήγι των αριθμών" με το οποίο συμμετείχε στο "6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Παιχνιδιού στο Scratch" το σχολ. έτος 2019-2020. Άρθρο γι' αυτή την επιτυχία φιλοξένησαν μεταξύ των άλλων και το TheBest, PatrasEvents, SuperB κ.α.
- Βραβείο στο Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Αχαΐας το σχολ. έτος 2022-2023 από το Μουσείο Σχολικής Ζωής για το παιχνίδι "Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάτρας". Άρθρο φιλοξένησαν μεταξύ των άλλων και το TheBest, Πελοπόννησος, Flamis.gr.
Η βράβευση μεταδόθηκε από το κανάλι της βουλής. Βίντεο για την βράβευση αυτή έχει ανεβάσει στο youtube η εκπαιδευτική ραδιοτηλεόραση
Social networks