Στο εργαστήριο των ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΩΝ οι μαθητές εκπαιδεύονται στη σχεδίαση, μελέτη και κατασκευή ηλεκτρολογικών αυτοματισμών. Στη Β Λυκείου, στο Εργαστηριακό Μάθημα “Αυτοματισμοί - Αισθητήρες” η εκπαίδευση αφορά σε υλικά κλασσικού αυτοματισμού με βασικό στοιχείο τον ΗΛΕΚΤΡΟΝΟΜΟ. Καταρχάς οι μαθητές αποκτούν οικειότητα με τα βασικά υλικά που χρησιμοποιούμε στους αυτοματισμούς όπως μπουτόν, ηλεκτρονόμοι, θερμικά, χρονικά κλπ. Στη συνέχεια οι μαθητές μαθαίνουν να χρησιμοποιούν αυτά τα υλικά μέσα από τη μελέτη, σχεδίαση και την κατασκευή ηλεκτρολογικών αυτοματισμών. Στη Γ Λυκείου, στο Εργαστηριακό Μάθημα “Αυτοματισμοί Προγραμματιζόμενης Λογικής” οι μαθητές εξειδικεύονται στους Προγραμματιζόμενους Λογικούς Ελεγκτές (PLC). Καταρχάς αποκτούν οικειότητα με τη χρήση του PLC και, παράλληλα, εξοικειώνονται με τις γλώσσες προγραμματισμού ενός PLC. Τέλος μαθαίνουν να συνδεσμολογούν και να προγραμματίζουν το PLC μέσα από κατάλληλες εργαστηριακές ασκήσεις. Τελικά οι μαθητές αποκτούν ευχέρεια στην τεχνική των PLC ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν με επιτυχία στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής. Ως σχεδιαστικό πρόγραμμα για το σχεδιασμό των Κυκλωμάτων Αυτοματισμού προτείνουμε το ηλεκτρολογικό σχεδιαστικό πρόγραμμα προσομοίωσης CADE SIMU To CADeSIMU είναι ένα σχεδιαστικό πρόγραμμα με τις λειτουργίες των σχεδιαστικών προγραμμάτων Cad, όπως τα γνωρίζουμε αλλά έχει και επιπλέον λειτουργίες όπως: Εισαγωγή PLC LOGO!8 και S7-1200 και καλωδίωση του. Εισαγωγή ηλεκτρολογικών συμβόλων και σχεδίων Σχεδίαση προγράμματος Plc σε γλώσσα Ladder ή Fbd Σχεδίαση του κλασικού αυτοματισμού στην ίδια σελίδα. Προσομοίωση όλων των παραπάνω ταυτόχρονα
Αυτοματισμοί Προγραμματιζόμενης Λογικής Για την πραγματοποίηση των ασκήσεων του εργαστηρίου “Αυτοματισμοί Προγραμματιζόμενης Λογικής”, ακολουθούμε την εξής διαδικασία: 1. Αναλύουμε το πρόβλημα καθορίζοντας τις εισόδους, εξόδους και την μεταξύ τους σχέση 2. Συμπληρώνουμε τον πίνακα αληθείας που αντιστοιχεί στο πρόβλημα 3. Συμπληρώνουμε τον πίνακα Karnaugh ώστε να εξάγουμε το βέλτιστο πρόγραμμα 4. Συμπληρώνουμε το φύλλο έργου 5. Πραγματοποιούμε το πρόγραμμα με το κατάλληλο λογισμικό και το εισάγουμε στο PLC 6. Σχεδιάζουμε τη συνδεσμολογία του αυτοματισμού – κύκλωμα ισχύος και συνδεσμολογία PLC 7. Συνδεσμολογούμε την πινακίδα του αυτοματισμού 8. Ελέγχουμε την πινακίδα του αυτοματισμού με βάση την ορθότητα, την ασφάλεια και την καλαισθησία 9. Απαντάμε στις ερωτήσεις του φύλλου έργου Συνεπώς, απαραίτητη προυπόθεση για την πραγματοποίηση των εργαστηριακών ασκήσεων θεωρούνται: 1. Η συμπλήρωση του πίνακα αληθείας 2. Η χρήση του πίνακα Karnaugh 3. Η σχεδίαση της γλώσσας προγραμματισμού με κατάλληλο λογισμικό 4. Οι γενικότερες γνώσεις του εργαστηριακού μαθήματος της Β τάξης “Αυτοματισμοί - Αισθητήρες” Θεωρία 1 . Εισαγωγή στα PLC 2 . Σχεδίαση Κυκλωμάτων Αυτοματισμού 3 . Γλώσσες Προγραμματισμού Ασκήσεις 1 . Εισαγωγή – Αναγνώριση των στοιχείων ενός PLC 2 . Ακολουθιακή λογική 3 . Αυτόματη Εκκίνηση ΑΤΚΒΔ με προτεραιότητα στο stop 4 . Αυτόματη Εκκίνηση ΑΤΚΒΔ με προτεραιότητα στο start 5 . Εκκίνηση ΑΤΚΒΔ από δύο θέσεις 6 . Εκκίνηση δύο ΑΤΚΒΔ με μανδάλωση 7 . Αλλαγή φοράς περιστροφής τριφασικού κινητήρα 8 . Εκκίνηση ασύγχρονου μονοφασικού κινητήρα 9 . Αλλαγή φοράς περιστροφής ασύγχρονου μονοφασικού κινητήρα
ΤΟΜΕΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ                                                                                                                       1o ΕΠΑΛ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ                                                                                                 3ο ΕΚ Β ΑΘΗΝΑΣ (ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ)