Ερωτηματολόγιο FDI 4-6 – GR: Μία πρόταση για τη «μέτρηση» των διαστάσεων της ενσωμάτωσης μαθητών δημοτικού σχολείου με δυσκολίες

Η εκπαιδευτική πολιτική στη χώρα μας στοχεύει στη δημιουργία ενός σχολείου το οποίο να απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με κύριο μέλημα την αντιμετώπιση των διακρίσεων και των ατομικών μαθησιακών προβλημάτων των μαθητών, δηλαδή ενός σχολείου ενταξιακού(ΥΠΑΙΘΠΑ). Η ενσωμάτωση των Μαθητών με Δυσκολίες (ΜΜΔ), όπως και άλλων ατόμων μελών ευπαθών ομάδων, εντάσσεται μέσα στο πλαίσιο των προτεραιοτήτων της εν λόγω πολιτικής και αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της.

Η συστηματική αξιολόγηση της ενσωμάτωσης των μαθητών αυτών δίνει υπόσταση στις παιδαγωγικές διαστάσεις του ζητήματος, που απαιτούν ερευνητική χαρτογράφηση της ουσίας του και παραγωγή εμπειρικών δεδομένων σχετικών με την εκπαιδευτική πράξη.

Με τη συνήθη πρακτική που ακολουθείται για την ανίχνευση – αξιολόγηση της ενσωματικής κατάστασης των ΜΜΔ, αποτιμάται μόνον η κοινωνική ενσωμάτωση, μέσω της ανάδειξης της κοινωνιομετρικής θέσης των μαθητών αυτών με την εφαρμογή κοινωνιογράμματος…

Διαθέσιμα Αρχεία

Πλήρες κείμενο
Πλήρες κείμενο