Διερευνώντας την ενσωμάτωση μαθητών με δυσκολίες στο Δημοτικό Σχολείο

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η μελέτη δύο ομάδων παιδιών με και χωρίς Μαθησιακές Δυσκολίες (Μ.Δ.), προκειμένου να ανιχνευτεί η ενσωματική υπόσταση των μαθητών της πρώτης ομάδας στο σχολικό περιβάλλον και να εντοπιστούν οι τυχόν διαφορές μεταξύ των δύο ομάδων ως προς τη γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική διάσταση της ενσωμάτωσης. Η έρευνα έλαβε χώρα σε ένα σχολικό συγκρότημα των νοτίων προαστίων και τα υποκείμενα του δείγματος αποτέλεσαν μαθητές της Ε΄ και της Στ΄ τάξης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο συνολικός αριθμός του δείγματος ανήλθε στα 148 άτομα (82 αγόρια και 66 κορίτσια), και οι μαθητές με Μ.Δ. αντιπροσώπευαν το 14,9%. Ως ερευνητικά εργαλεία χρησιμοποιήθηκαν το ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς: FDI4-6 – GR και ένα κοινωνιόγραμμα. Η ανάλυση κατέδειξε ότι υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ αγοριών και κοριτσιών συνολικά και στους επιμέρους τομείς της ενσωμάτωσης.

Επίσης, από την αξιολόγηση των χορηγηθέντων κοινωνιογραμμάτων, τα οποία αποτυπώνουν τις δομές των σχέσεων στην τάξη και την κοινωνική απόσταση των μαθητών μεταξύ τους, προέκυψε ότι οι μαθητές με Μ.Δ. είχαν λιγότερες προτιμήσεις, και έτυχαν επιλογής από λιγότερους συμμαθητές προκειμένου να διεκπεραιώσουν κοινές μαθησιακές δραστηριότητες. Τέλος, παιδιά που είχαν λιγότερες προτιμήσεις σε σχέση με τους μαθητές με Μ.Δ. ήταν αυτά, τα οποία εκδήλωναν επιθετική συμπεριφορά.

Διαθέσιμα Αρχεία

Πλήρες κείμενο
Πλήρες κείμενο