Στοιχεία Γεωργικών Εγκαταστάσεων & Γεωργικά Μηχανήματα (2Θ/1Θ+1Ε)

Πρόγραμμα Σπουδών, Διδακτέα Ύλη και Οδηγίες Διδασκαλίας

Περισσότερα...
Σχολικό Εγχειρίδιο Πρόγραμμα Σπουδών Διδακτέα ύλη - Οδηγίες Διδασκαλίας
Σχολικό Εγχειρίδιο
Ι. Γεωργικές Εγκαταστάσεις

Συγγραφείς:
Αγγελίδης Σωτήριος,
Γεωργακάκης Δημήτριος,
Καλογερά Αρχοντούλα

Το Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος «Γεωργικές Εγκαταστάσεις» , όπως καθορίστηκε στην με αριθμ. 4219-Δ/Γ2/20.08.1999 υπουργική απόφαση
(pdf ΦΕΚ 2323 Β΄).

Κατεβάστε την pdf Υ.Α. 109205/08-09-2022 (Ύλη και Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθημάτων του Τομέα σχ. έτους 2022-2023) ή δείτε πιο κάτω.

Για τη διδασκαλία του μαθήματος θα χρησιμοποιηθούν τα ακόλουθα βιβλία με την εξής σειρά:

1ο βιβλίο - Γεωργικές Εγκαταστάσεις

Κεφ. 1ο: Μετρικά συστήματα, σχεδιάσεις (συνοπτικά)
Κεφ. 2ο: Γεωργικές ξυλουργικές εργασίες
Κεφ. 6ο: Σύρματα – Περιφράξεις
Κεφ. 9ο: Οργάνωση εργαστηρίου γεωργικών εγκαταστάσεων
Κεφ.11ο: Θερμοκήπια (μόνο οι ενότητες 11.1 & 11.2)

Κάντε κλικ εδώ για περισσότερα...

Επισημάνσεις

Για τη διδασκαλία του 1ου & 2ου κεφαλαίου, εάν δεν υπάρχει επάρκεια των απαιτούμενων υλικών, εργαλείων και μηχανημάτων για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες, προτείνεται επίδειξη με ένα τουλάχιστον δείγμα. Εναλλακτικά, προτείνεται η χρήση οποιουδήποτε διαθέσιμου εποπτικού υλικού (slides, video, φωτογραφίες, διαφάνειες, μακέτες ή prospectus, δείγματα κ.ά.).
Για τη διδασκαλία του 6ου & 11ου κεφαλαίου προτείνεται η χρησιμοποίηση slides, video, prospectus, φωτογραφιών ή διαφανειών, προκειμένου να παρατηρήσουν οι μαθητές/τριες διάφορα είδη περίφραξης και κατασκευών θερμοκηπίων.

Σχολικό Εγχειρίδιο
ΙΙ. Εισαγωγή στη Γεωργική Παραγωγή

Συγγραφείς:
Ευθυμιάδης Παναγιώτης,
Φεγγερός Κωνσταντίνος,
Μπιλάλης Δημήτριος,
Γιάννου Γεωργία

Το Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος «Εισαγωγή στην Γεωργική Παραγωγή», όπως καθορίστηκε στην με αριθμ. 85030/Γ2/30−7−2007 υπουργική απόφαση.
(pdf ΦΕΚ 1448 Β΄ σελ. 21227).

2ο βιβλίο - Εισαγωγή στη Γεωργική Παραγωγή

ΤΡΙΤΟ ΜΕΡΟΣ:ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Κεφ. 1ο
: Γεωργικές Εργασίες - Συνθήκες Γεωργικών Εργασιών (μόνο οι ενότητες 1.1 & 1.2 (εξαιρούνται οι §1.2.1, §1.2.2, §1.2.3, §1.2.4 και §1.2.5)
Κεφ. 2ο: Μηχανήματα κατεργασίας του εδάφους – Μονοαξονικοί ελκυστήρες
Κεφ. 3ο: Διαξονικοί ελκυστήρες-Σπαρτικές-φυτευτικές-λιπασματοδιανομείς (μόνο §3.1.1, §3.1.2, ενότητα 3.2 (μόνο η εισαγωγή)
Κεφ. 4ο: Αρδευτικά μηχανήματα και συστήματα-Μηχανήματα καλλιεργητικών φροντίδων
Κεφ. 5ο: Μηχανήματα Συλλογής

Κάντε κλικ εδώ για περισσότερα...

Επισημάνσεις

Το 1ο Κεφάλαιο «Γεωργικές Εργασίες - Συνθήκες Γεωργικών Εργασιών» προτείνεται να χρησιμοποιηθεί από τον/την εκπαιδευτικό ως εισαγωγή, προκειμένου να γίνει μια αναφορά στο περιεχόμενο του μαθήματος. Εναλλακτικά, εάν υπάρχει δυνατότητα προτείνεται η προβολή videο, το οποίο θα ανατρέχει στην εξέλιξη των γεωργικών μηχανημάτων από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
Στα κεφάλαια 2, 3, 4, 5 αναφέρονται ονομαστικά τα γεωργικά μηχανήματα κάθε κατηγορίας και οι δυνατότητές τους, επισημαίνονται τα χαρακτηριστικά τους και γίνεται επίδειξη των επί μέρους τμημάτων τους (εφόσον υπάρχει διαθέσιμο μηχάνημα). Παρουσιάζεται η χρήση των εν λόγω μηχανημάτων και εξηγείται ο τρόπος λειτουργίας τους. Εάν υπάρχει δυνατότητα προτείνεται να επιδειχθούν φωτογραφίες ή video λειτουργίας τους. Η επίσκεψη σε αντιπροσωπείες δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές και στις μαθήτριες να επεξεργασθούν από κοντά τα μηχανήματα και να συζητήσουν με άτομα που έχουν ειδικές γνώσεις στο αντικείμενο. Όπου η επίδειξη των γεωργικών μηχανημάτων δεν είναι εφικτή, οι εκπαιδευτικοί προτείνεται να χρησιμοποιούν όποια από τα παρακάτω μέσα διαθέτουν: slides, video, φωτογραφίες, διαφάνειες, μακέτες ή prospectus

Εργαστηριακό μέρος: Διδάσκονται οι εργαστηριακές ασκήσεις που αναφέρονται σε κάθε κεφάλαιο, εφόσον οι δυνατότητες της σχολικής μονάδας το επιτρέπουν

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Υλικό

Περισσότερα...

Διδακτικά σενάρια

  1. ΣΠΑΡΤΙΚΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ Γ. Κιάφας (Αποθετήριο «Αίσωπος»)

Λογισμικό

Δείτε μερικές εφαρμογές για λειτουργικό Android (κινητά και τάμπλετ κυρίως) εδώ.