ΘΕΑΤΡΙΚΑ

Γραμμένα από το δάσκαλο Ανδρίκο Δημήτρη

ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΦΕΓΓΑΡΟΦΩΤΟΥ

(Θεατρικό για την 25η Μαρτίου)

ΣΚΗΝΗ Α

(Η σκηνή παριστάνει το εσωτερικό μιας μικρής ερημικής εκκλησίας, όπου καταφθάνουν τρεις νεαρές κοπέλες με τη μητέρα τους για ν’ ανάψουν ένα κερί….).

 

ΚΟΡΗ 1: Ουφ! Κουραστήκαμε, μάνα, για ν’ ανέβουμε. Μάλλον η ιδέα σου να μας κουβαλήσεις ως εδώ πάνω δεν ήταν και πολύ καλή.

ΚΟΡΗ 2: Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το έχτισαν αυτό το ξωκλήσι εδώ πάνω, στην πιο απόμερη και απότομη πλευρά του βουνού και μάλιστα προς το νότο, που δε φαίνεται από τα σπίτια μας.

 

Κλικ εδώ για να δείτε ολόκληρο το θεατρικό

ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΧΘΕΣ

(Θεατρικό για την 25η Μαρτίου)

ΣΚΗΝΗ Α

Η σκηνή διαδραματίζεται στην Ελληνική ύπαιθρο και παρουσιάζει τρία παιδιά ηλικίας 10 – 12 ετών φορτωμένα με τις σάκες τους να έχουν φύγει από το σχολείο μη μπορώντας άλλο τα γράμματα και μην κατανοώντας την χρησιμότητά τους και με ένα ραδιόφωνο στο χέρι να χορεύουν και να χαίρονται την προσωρινή τους ελευθερία.

 

(Ακούγεται μουσική από κάποιο σύγχρονο τραγούδι και τα παιδιά μπαίνουν στην σκηνή).

ΚΩΣΤΑΣ:      Περπατήστε λίγο γρηγορότερα αν δε θέλετε να μας δει κανένα κακό μάτι και το σφυρίξει στους γονείς μας.

ΠΕΤΡΟΣ:      Ωχ μανούλα μου! Αν το μάθει ο πατέρας μου θα με κρεμάσει ανάποδα.

Κλικ εδώ για να δείτε ολόκληρο το θεατρικό

ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΑ ...

(Θεατρικό για την 25η Μαρτίου)

ΣΚΗΝΗ Α΄

(Η σκηνή διαδραματίζεται στο γραφείο του Δ/ντή ενός μεγάλου τηλεοπτικού σταθμού της Αθήνας, του «ΦΕΥΓΑ», όπου ο δ/ντής του καναλιού προσπαθεί να ανεβάσει την θεαματικότητα όλων των εκπομπών του καναλιού ενεργοποιώντας όλους τους δημοσιογράφους, ακόμη και τους αργόσχολους, «τρίζοντάς τους τα δόντια»).

Δ/ΝΤΗΣ: (Μπαίνοντας στη σκηνή και πηγαίνοντας προς το γραφείο του δείχνει αγχωμένος, προβληματισμένος και φωνάζει)

                         Ιουλία, Ιουλία. Μπα, μέχρι και η γραμματέας μου την έχει κοπανήσει! Πώς να πάει μπροστά το κανάλι; (Κάθεται στο γραφείο του). Ας δούμε τι γράφουν οι στατιστικές με τις τηλεθεάσεις σήμερα! (Διαβάζει προσεχτικά και το ύφος του αγριεύει).Το ‘ξερα, το ‘ξερα. Εγώ φταίω …εγώ φταίω.

 

Κλικ εδώ για να δείτε ολόκληρο το θεατρικό

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ

(Θεατρικό για την 5η Ιουνίου

Ημέρα Περιβάλλοντος)

ΣΚΗΝΗ Α΄

(Η σκηνή διαδραματίζεται στην αυλή ενός σχολείου όπου κατά τη διάρκεια του διαλείμματος τα παιδιά παίζουν ένα ομαδικό παιχνίδι. Δυο παιδιά όμως, κάθονται σε μια άκρη και συνομιλούν προβληματισμένα ως τη στιγμή που αποφασίζουν να διακόψουν το παιχνίδι των υπολοίπων για να τους ανακοινώσουν κάτι σημαντικό).

ΠΑΙΔΙ Α΄:   Μήπως παρακολούθησες χθες στην τηλεόραση μια εκπομπή για τη ρύπανση της γης;

ΠΑΙΔΙ Β΄:   Τι κουφά είναι αυτά που μου λες; Χθες είχε τον τελικό κυπέλλου στο μπάσκετ.

ΠΑΙΔΙ Α΄:   Το ξέρω. Οι γονείς μου όμως ήθελαν να δω αυτή την εκπομπή.

ΠΑΙΔΙ Β΄:   Κατάλαβα … Καταπίεση γονέων, ε;

 

Κλικ εδώ για να δείτε ολόκληρο το θεατρικό

ΣΤΟ ΠΑΡΑ ΠΕΝΤΕ ΤΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ

(Θεατρικό για την 25η Μαρτίου)

 

Η ιστορία μας είναι σύγχρονη και διαδραματίζεται στο μονοθέσιο σχολείο ενός μικρού χωριού, στο οποίο ο δάσκαλος κάλεσε τις μητέρες των μικρών μαθητών, προκειμένου να συζητήσουν για τις στολές των παιδιών για την σχολική γιορτή της 25ης  Μαρτίου.

ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΑ: (Μπαίνοντας βιαστικά στη σκηνή). Μέρα που βρήκε κι αυτός ο δάσκαλος να καλέσει τις μητέρες των παιδιών στο σχολείο! Και πόσο πονηρά με ανάγκασε να έρθω για να καθαρίσω και σήμερα! Κυρία Ελένη, μου είπε, το απόγευμα έχω καλέσει τις μητέρες των παιδιών για να συζητήσουμε για τις προετοιμασίες που πρέπει να γίνουν για τη σχολική γιορτή. Αφού λοιπόν θα έρθεις κι εσύ για το Δεσποινάκι, ρίξε και κανένα σφουγγαρισματάκι πιο πριν. (Απευθυνόμενη στο κοινό) Πάντως , εδώ που τα λέμε μεταξύ μας,  ωραίο αυτό που μου είπε, είχε και ομοιοκαταληξία!

Κλικ εδώ για να δείτε ολόκληρο το θεατρικό

ΟΙ ΚΟΡΕΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ

(Ποίημα - Θεατρικό για τα Χριστούγεννα)

 

Μια ιστορία θα σας πω

για ένα γέρο βασιλιά

που σε χρόνο νοερό

ζούσε κάπου μακριά.

 

Όλα κυλούσανε καλά

μέχρι που κάποια χρόνια

οι κόρες του μες στα μυαλά

βάλανε τη διχόνοια.

 

Κλικ εδώ για να δείτε ολόκληρο το θεατρικό

 

ΕΝΑ ΑΛΛΙΩΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ

(Θεατρικό για την Αγωγή Υγείας - Διατροφή)

 

ΣΚΗΝΗ Α΄

(Η σκηνή διαδραματίζεται σε μια αίθουσα ενός σχολείου όπου τα παιδιά, μετά τον αγιασμό, πηγαίνουν στην τάξη με αγωνία για τον καινούριο δάσκαλο. Τα παιδιά είναι λίγο ατίθασα και θυμούνται προηγούμενους εκπαιδευτικούς και κωμικοτραγικές καταστάσεις μέχρι που μπαίνει στην τάξη ο δάσκαλος).

ΔΕΣΠΟΙΝΑ: Μήπως ακούσατε ποιο δάσκαλο θα έχουμε φέτος;

ΣΟΦΙΑ:       Τι σε νοιάζει ποιον θα έχουμε; Θα φύγει κι αυτός του χρόνου έτσι όπως φεύγουν όλοι τους εδώ και χρόνια.

ΚΩΝ/ΝΑ:     Γιατί το λες αυτό; Ο διευθυντής είναι πολλά χρόνια στο σχολείο μας.

ΔΕΣΠΟΙΝΑ: Είναι γιατί δεν έρχεται μέσα στις τάξεις. Αν ερχόταν τότε θα σου έλεγα!

Κλικ εδώ για να δείτε ολόκληρο το θεατρικό

 

ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ.

(Θεατρικό για την 25η Μαρτίου)

ΑΦΗΓΗΤΗΣ

Ήθελα να σας συστηθώ, να σας καλωσορίσω

και  στη γιορτή μας που ’ρθατε να σας ευχαριστήσω.

Ο Γιάννης Γιόλης είμαι εγώ, ο μαθητής της Έκτης,

και, όπως όλοι ξέρουνε, του ποδοσφαίρου παίχτης.

 

Σήμερα που γιορτάζουμε χαρούμενη είν’ η μέρα,

ηρωικό ξεσηκωμό Ελλήνων πέρα ως πέρα,

τη σκλαβωμένη χώρα μας για τέσσερις αιώνες

τα βάσανα την έπνιξαν και έκανε αγώνες.

 

Κλικ εδώ για να δείτε ολόκληρο το θεατρικό

 

ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ

(Ποίημα  για τα Χριστούγεννα)

Καλή ημέρα, άρχοντες, που ’ρθατε στη γιορτή μας,

Χριστού η θεία γέννηση λάμπει μες στην ψυχή μας.

Μικροί, μεγάλοι χαίρονται, τα δώρα περιμένουν

του Αϊ - Βασίλη, της νονάς και του παππού προσμένουν.

 

Όμως, εσείς, που ήρθατε, προσέξτε με λιγάκι

και ησυχία κάνετε να πω το ποιηματάκι.

Τα λόγια μου αφήστε με να πω μην τα ξεχάσω

γιατί τα πόδια τρέμουνε, μα θα το ξεπεράσω.

 

Κλικ εδώ για να δείτε ολόκληρο το ποίημα