«Ευαισθητοποιούμαι και δρω με περιβαλλοντική συνείδηση».

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή και να παρατηρήσουν οικοσυστήματα και να εξάγουν οι ίδιοι συμπεράσματα για τις συνέπειες που έχει η ανθρώπινη δραστηριότητα σε αυτά.

Κατά τη διάρκεια των επισκέψεων οι μαθητές κατέγραψαν στοιχεία, έπαιξαν εκπαιδευτικά παιχνίδια, συζήτησαν για τα αποτελέσματα των παρατηρήσεών τους και έκαναν πειράματα.

Όλα αυτά παρείχαν πολύτιμες γνώσεις και έφεραν τους μαθητές πιο κοντά στη φύση και την ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος.

Ασχοληθήκαμε με τις αξίες που πρέπει να διέπουν τη ζωή μας, όπως ο σεβασμός και η συνεργασία μέσα από δημιουργικά παιχνίδια.

Σε αυτό το σημείο και πριν από τις υπόλοιπες συζητήσεις και εργασίες, ζητήθηκε από τους μαθητές να γράψουν πώς κατανοούν τον σεβασμό προς το περιβάλλον και το αντίθετο, δηλαδή πότε δεν το σεβόμαστε .

Συζητήθηκε επίσης πόσο σημαντική είναι η συνεργασία σε περίπτωση ανάγκης κ.α.

Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής που έχουν θέμα το νερό και ακούγοντας κομμάτια κλασικής μουσικής (με θέμα το νερό), έγραψε ο κάθε μαθητής αυτό που εμπνεύστηκε από τον τίτλο του κομματιού και την ίδια τη μουσική.

Μέσα στην τάξη, διαβάσαμε και δύο βιβλία : «Η ιστορία της Περλίτας της μικρής σταγόνας» από το ΚΠΕ Κόνιτσας και «Ο Νάσος  περπατά στο  δάσος» του ΚΠΕ Βάμου.

Οι μαθητές φαντάστηκαν και αφηγήθηκαν τη συνέχεια της ιστορίας της Περλίτας, παίξαμε παιχνίδια ρόλων και αξιολογήσαμε την επίδραση του ανθρώπου στο περιβάλλον.

Δόθηκαν στις ομάδες εικόνες από τοπία και τους ζητήθηκε να γράψουν πώς φαντάζονται αυτό το τοπίο κατεστραμμένο από τον άνθρωπο ή έρημο. Έπειτα τους ζητήθηκε να το ζωγραφίσουν όπως το φαντάστηκαν.

Αφού διαβάσαμε το δεύτερο βιβλίο, «O Νάσος περπατά στο δάσος» το δραματοποιήσαμε.

Φτιάξαμε αφίσες για την προστασία του δάσους και τις αναρτήσαμε.

Ανακύκλωση

Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για την ανακύκλωση συσκευασιών και ακόμη ένα για την ανακύκλωση του χαρτιού.

Παρουσιάστηκαν διάφορες συσκευασίες ή αντικείμενα και ζητήθηκε από τους μαθητές να τα ταξινομήσουν σε ανακυκλώσιμα ή μη και σε ποιους κάδους τα τοποθετούμε.

Φτιάξαμε αφίσες που προωθούν την ανακύκλωση και τις αναρτήσαμε.

Στο τέλος, οι μαθητές του τμήματος επισκέφτηκαν τις μικρότερες τάξεις και με ευχάριστο και παιγνιώδη τρόπο έπειτα από προετοιμασία αλλά και με τη βοήθεια της δασκάλας της θεατρικής αγωγής, ενημέρωσαν για την ανακύκλωση και τη σημασία της.

Οι μαθητές είχαν τη χαρά να συμμετάσχουν και στον καθαρισμό της παραλίας της Αγίας Κυριακής μαζί με άλλα τμήματα του σχολείου μας στα πλαίσια του Προγράμματος του Δικτύου Μεσόγειος S.O.S.

Διαθεματικά χρησιμοποιήθηκαν και οι συναφείς ενότητες της Γλώσσας και της Μελέτης Περιβάλλοντος που αναφέρονται στο νερό, τα οικοσυστήματα, το δάσος, την ανακύκλωση κ.α.

 Δασκάλα: Κουτσάκη Ευτυχία

Τμήμα: Δ2, 10ο Δ.Σ. Χανίων

Σχολικό έτος 2013-2014

 

You may also like...

Σχολιάστε