ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

Σκοπός του προγράμματος ήταν η οικοδόμηση της προσωπικής σχέσης των μαθητών με το βιβλίο μέσα από το παραμύθι, καθώς και η ανάπτυξη της ικανότητας της ακρόασης, της κατανόησης, της έκφρασης και της δημιουργίας.

Έγινε ανάγνωση από τη δασκάλα τπαραμυθιών που συνοδεύονταν από κινητικές, δραματικές, γλωσσικές και εικαστικές δραστηριότητες.

Έγινε δανεισμός βιβλίων από την Κινητή Βιβλιοθήκη του Δήμου και από τη βιβλιοθήκη του σχολείου.

Πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας με εμπλοκή όλων των τάξεων και παρουσίασή τους σε μορφή έκθεσης (π.χ. βρίσκουμε τα πιο αστεία ονόματα στους τίτλους των βιβλίων μας, παίρνουμε συνέντευξη από έναν ήρωα βιβλίου, μαζεύουμε σε ένα κουτί τα αντικείμενα ενός παραμυθιού, βρίσκουμε τα βιβλία που έχουν στον τίτλο τους συλλαβές από τη λέξη “βιβλιοθήκη”, φτιάχνουμε ντόμινο βιβλίων, με βιβλία που έχουν μια κοινή λέξη στον τίτλο τους κλπ)

1η Δραστηριότητα

  • Όρθιοι, περπατήματα: στις μύτες των ποδιών, σαν κόκορες, στις φτέρνες, πολύ βιαστικά, είστε φορτωμένοι με ένα βαρύ σακί, αλυσοδεμένοι και σας μαστιγώνουν, πάνω στην καυτή άμμο, είστε σε σκοτεινή σπηλιά και ψάχνετε έξοδο.
  • Ένας σταματά, όλοι σταματούν. Ξαφνικά ένας σταματά και πρέπει στον ίδιο χρόνο να σταματήσουν όλοι (καλλιέργεια περιφερειακής όρασης). Μένουν για δύο δευτερόλεπτα ακίνητοι. Μετά άλλος ξεκινά και πρέπει να ξεκινήσουν στον ίδιο χρόνο όλοι.
  • Άνθρωπος-σκύλος.
  • Φόδρα στο πρόσωπο (ανά 5): νυστάζω, νευριάζω, φοβάμαι, θυμώνω, αγαπάω, χαίρομαι, αηδιάζω.
  • Διαβάζω το παραμύθι: ” ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΤΩΝ ΚΑΙ Ο ΞΕΝΟΦΩΝ” (Τίμοθυ Νάπμαν-Άνταμ Στόουερ).
  • Παίζουμε τον κροκόδειλο. Έχουν φορέσει όλοι το χαρτονένιο μάτι του πειρατή που έχω ετοιμάσει. Βάζω στο πάτωμα με χαρτοταινία εννιά χρωματιστά χαρτιά. Ανεβαίνει σε καθένα ένα παιδί, τους δίνω νούμερα από το 1-9. Λέω να αλλάξει θέση το 2 με το 3…στο μεταξύ οι υπόλοιποι 9 κάνουν τους κακούς που τραγουδάνε παράφωνα. Εγώ τους τρομάζω ακόμα περισσότερο. Έχω κολλήσει στον πίνακα εικόνες από πειρατές και πειρατικά καράβια.
  • Χωρίζω σε 5+5+4+4. Δίνω χαρτάκια με γράμματα της αλφαβήτας. Μοιράζω ακροστοιχίδες. Από τα αρχικά του ήρωα να ξεκινά μια πρόταση που αφορά στο παραμύθι.

You may also like...

Σχολιάστε