Το πρόγραμμα δουλεύτηκε από τον Οκτώβριο 2015-Ιούνιο 2016. Προσπαθήσαμε να γνωρίσουμε και να αγαπήσουμε τα βιβλία και να έρθουμε σε επαφή με όσα το δυνατόν περισσότερα είδη γραπτού λόγου.
Δράσεις:
- Τα παιδιά έφεραν βιβλία από το σπίτι και οργανώθηκε η βιβλιοθήκη της τάξης. Έμαθαν τον όρο “συγγραφέας”, “εικονογράφος”, “εκδόσεις”. Διαλέχτηκε το βιβλίο “Δεν είμαι εγώ καρφί” και το διάβασε η εκπαιδευτικός στην τάξη, όπου στη συνέχεια έγινε συζήτηση.
- Επειδή στο μάθημα της γλώσσας μία ενότητα αναφερόταν στα κόμικς, διαβάστηκε στην τάξη “Ο Τομ και Τζέρυ”, από τον πρότζέκτορα. Τα παιδιά έμαθαν για τον τρόπο που είναι στημένο ένα κόμικ και με ποια σειρά διαβάζΕονται τα συννεφάκια. Δανείστηκαν τα παιδιά κόμικς και τα διάβασαν στο σπίτι. Έγραψαν κόμικ μέσα στην τάξη. Έγινε δανεισμός βιβλίων από τη δανειστική βιβλιοθήκη.
- Την περίοδο των Χριστουγέννων διαβάστηκαν τα βιβλία: “Η μάγισσα η Φρικαντέλα”, “το καράβι των Χριστουγέννων”, “Χριστούγεννα. 10 μαγικές ιστορίες”, “το κοριτσάκι με τα σπίρτα”.
- Ασχοληθήκαμε με τους μύθους του Αισώπου. Με την ιδιαίτερη γραφή και τα μηνύματα που απορρέουν από τους μύθους του. Διαβάστηκε και δραματοποιήθηκε “ο ψεύτης βοσκός” και “ο λαγός και η χελώνα”.
- Τα παιδιά άρχισαν να παρουσιάζουν τα βιβλία που διαβάζουν στους συμμαθητές τους. Σχολιάζουν, προτείνουν, ενθαρρύνουν ή αποθαρρύνουν τους συμμαθητές τους να τα δανειστούν. Βάζουν τη ζωραφιά τους από το παραμύθι στην παραμυθογωνιά της τάξης.
- Στο μάθημα της Μελέτης και στην ενότητα με τα ζώα φέρνουν εγκυκλοπαίδειες ζώων στο σχολείο. Δεν τις δανείζονται αλλά είτε ατομικά είτε ομαδικά 2-3 παιδιά τις διαβάζουν στην τάξη.
- Διαβάστηκαν βιβλία που έχουν να κάνουν με το σώμα μας και την προστασία του. “Η Κίνα και το χέρι”, “ο κανόνας των εσωρούχων”, “το σώμα μου είναι δικό μου”. Σταθήκαμε στα μηνύματα.
- Εν όψει της παγκόσμιας ημέρας βιβλίου ασχοληθήκαμε με τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Έφεραν βιβλία του συγγραφέα, διαβάστηκε “Η βασίλισσα του χιονιού” και “Ο μολυβένιος στρατιώτης”.
- Έλαβαν μέρος στη δράση του σχολείου “ξεσκονίζοντας τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας” ψάχνοντας στη βιβλιοθήκη να βρουν αυτό το βιβλίο που στον τίτλο του έχει τα περισσότερα γράμματα της αλφαβήτας. Αυτό ήταν “Ο Τσιρλιμίγκος, ο άτακτος καλικάντζαρος”.