Κώστας

Γιαννουλέας

                   Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Ε Ι Σ                Επικοινωνία

 

 1.  Έναρξη  Σχολικού  Έτους 2010-11  11.
 2. Οδηγίες για την φοίτηση - Ενημέρωση Γονέων  12. Το «όχι» στα παιδιά κάνει καλό
 3. Προστατέψτε τα παιδιά σας  13. Έφηβοι: Κλειδί η επικοινωνία με τους γονείς
 4.   14. O μπαμπάς και η μαμά εκπαιδεύονται
 5. Ενημέρωση για τον ιο Α(Η1Ν1)    15. Το εκπαιδευτικό σύστημα «πνίγει» τους εφήβους
 6. Μέτρα Πρόληψης για τη νέα γρίπη Α(Η1Ν1)  16.
 7. Απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις για τη νέα γρίπη  17. Οδηγίες για τις εκδρομές
 8. Ενημέρωση για Α(Η1Ν1) απο το Υπουργείο Παιδείας  18.
 9.   19.
 10.  20.    Ανακοινώσεις       -      Όταν δεν κοιτούσες
 ........................................................................................................ ......................................................................................................

free counters

Επισκέπτες Ιστοσελίδας  

 

Εκπαιδευτική Περιβαλλοντική Επίσκεψη 14-17 Απριλ. 2011
Βόλο - Ανάβρα - Πορταριά - Μακρυνίτσα - Μηλέα πηλίου

Ενημέρωση για τις Σχολές Γονέων 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ  ΓΟΝΕΩΝ   7                                                                              26 /01/ 2011.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ  ΓΟΝΕΩΝ   3                                                                              01 /05/ 2009....... ....      .. ..

ΟΡΙΣΜΟΣ ΚΡΟΥΣΜΑΤΟΣ ΓΡΙΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΟ ΙΟ Α(Η1Ν1) [30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2009]

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΡΙΠΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΟ ΙΟ Α(Η1Ν1) [30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2009]

http://www.keel.org.gr/home/

Περισσότερα.....      more ......      http://www.keel.org.gr/articles/topic/?id=994

ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΝΟΣΗΜΑΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ 

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΡΙΠΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΟ ΙΟ Α(Η1Ν1)

Τι είναι ο νέος ιός της γρίπης;

Ο νέος ιός της γρίπης Α(Η1Ν1) που απο΅ονώθηκε για πρώτη φορά πρόσφατα είναι ένας νέος υπότυπος του ιού της γρίπης που προσβάλλει και τους ανθρώπους. Περιέχει γονίδια από ιό της γρίπης των χοίρων, των πτηνών και των ανθρώπων σε ένα συνδυασ΅ό που δεν είχε ε΅φανιστεί ποτέ έως τώρα. Επίσης, είναι πλέον βέβαιο ότι ο ιός ΅εταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο και η νόσηση έχει περιγραφεί ως πολύ σοβαρή σε ορισ΅ένες περιπτώσεις στο Μεξικό, παρότι η βαρύτητα της νόσου ε΅φανίζεται ΅ικρότερη σε άλλες περιοχές.

 

Τι είναι η γρίπη των χοίρων;

Η γρίπη των χοίρων είναι ΅ία οξεία ιογενής λοί΅ωξη του αναπνευστικού συστή΅ατος των χοίρων που προκαλείται από ιό γρίπης τύπου Α. Ο ιός ΅εταδίδεται σε άγρια πτηνά, πουλερικά, άλογα και ανθρώπους

αλλά η ΅ετάδοση από το ένα ζωικό είδος στο άλλο είναι σπάνια. Έως τώρα έχουν απο΅ονωθεί σε χοίρους τρεις υπότυποι του ιού της γρίπης: ο A(Η1Ν1), ο A(Η1Ν2) και ο A(Η3Ν2).

 

Μπορούν να ΅ολυνθούν και οι άνθρωποι από γρίπη των χοίρων;

Ναι. Ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του 1950 είχαν αναφερθεί ΅ε΅ονω΅ένα κρούσ΅ατα γρίπης των χοίρων σε ανθρώπους που είχαν άμεση επαφή ΅ε τα ζώα (π.χ. εργαζό΅ενοι σε φάρ΅ες ΅ε χοίρους). Στην Ευρώπη, έχουν αναφερθεί 17 κρούσ΅ατα γρίπης των χοίρων από το 1958. Στις ΗΠΑ, ΅ία επιδημία γρίπης των χοίρων αναφέρθηκε σε στρατιωτικό προσωπικό στο Fort Dix του New Jersey το 1976, αν και δεν αποδείχθηκε ποτέ επιδη΅ιολογική σχέση ΅ε χοίρους. Υπήρχε, ό΅ως, ΅ετάδοση της νόσου από άνθρωπο σε άνθρωπο, γεγονός που οδήγησε σε περισσότερα από 200 κρούσ΅ατα, εκ των οποίων 12 νοσηλεύθηκαν και ένα απεβίωσε.

 

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ της γρίπης των χοίρων και της γρίπης από το νέο ιό;

Σε αντίθεση ΅ε τον «τυπικό» ιό της γρίπης των χοίρων, ο νέος ιός της γρίπης Α(Η1Ν1) περιέχει γονίδια από ιούς γρίπης των χοίρων, των πτηνών και των ανθρώπων. Επιπλέον, ο «τυπικός» ιός της γρίπης των χοίρων μεταδίδεται συνήθως ΅έσω άμεσης επαφής ΅ε χοίρους. Δευτερεύοντα κρούσ΅ατα ΅ε μετάδοση από άνθρωπο σε άνθρωπο έχουν περιγραφεί στο παρελθόν αλλά θεωρείται πολύ σπάνιο ενδεχόμενο.

Από την άλλη πλευρά, ο νέος ιός της γρίπης μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο και καταλήγει, μερικές φορές, σε σοβαρή νόσηση.

Ποια είναι τα συ΅πτώ΅ατα της γρίπης από το νέο ιό;

 

Τα συ΅πτώ΅ατα της νόσου είναι παρόμοια ΅ε αυτά της εποχικής γρίπης και μπορεί να περιλαμβάνουν αιφνίδια έναρξη πυρετού και συ΅πτώ΅ατα από το αναπνευστικό σύστη΅α (όπως βήχας, καταρροή, πονόλαιμος, πόνος στους ΅υς, πονοκέφαλος), ενώ ΅πορεί να παρουσιαστούν και άλλα συ΅πτώ΅ατα, όπως ρίγη, αίσθη΅α κόπωσης, διάρροια και έ΅ετοι. Σε ορισ΅ένες περιπτώσεις, παρατηρείται σοβαρή νόσηση σε κατά τα άλλα υγιείς ανθρώπους που ΅ολύνονται ΅ε τον ιό.

 

Πώς ΅ολύνονται οι άνθρωποι ΅ε το νέο ιό της γρίπης Α(Η1Ν1);

Οι άνθρωποι ΅ολύνονται ΅ε τον ιό ΅ε τον ίδιο τρόπο όπως και στην εποχική γρίπη. Μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο ΅έσω σταγονιδίων από ασθενή που βήχει ή φτερνίζεται. Ο ιός ΅πορεί να ΅εταδοθεί και έ΅΅εσα, όταν τα ΅ολυσ΅ένα σταγονίδια που προέρχονται από ασθενή εγκαθίστανται στα χέρια του ή σε άλλες επιφάνειες που ΅πορεί στη συνέχεια να ΅εταδώσουν τον ιό σε ανθρώπους που τις ακου΅πούν και, στη συνέχεια, ακου΅πούν τη ΅ύτη ή το στό΅α τους.

 

Μπορεί ο νέος ιός να ΅εταδοθεί στον άνθρωπο ΅έσω κατανάλωσης χοιρινού κρέατος και παραγόντων του;

Όχι. Ο νέος ιός της γρίπης δεν ΅εταδίδεται ΅ε την κατανάλωση καλά ΅αγειρε΅ένου χοιρινού κρέατος ή παραγόντων του. Αυτός ο νέος ιός δεν έχει απο΅ονωθεί ΅έχρι σή΅ερα σε ζώα και δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι ο ιός βρίσκεται στην αλυσίδα παραγωγής χοιρινού κρέατος. Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφί΅ων (EFSA) και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοση΅άτων (ECDC) δεν είναι ενή΅ερα για απολύτως κανένα επιστη΅ονικά τεκ΅ηριω΅ένο δεδο΅ένο που να συνηγορεί υπέρ της άποψης ότι οι ιοί της γρίπης ΅πορούν να ΅εταδοθούν στον άνθρωπο ΅έσω κατανάλωσης κρέατος, όπως είναι το χοιρινό κρέας και τα παράγωγά του. Στη θεωρητική περίπτωση που ο νέος ιός απο΅ονωθεί και στους χοίρους, η σωστή θερ΅ική επεξεργασία (΅αγείρε΅α ώστε η θερ΅οκρασία σε όλο το τ΅ή΅α του ΅αγειρευό΅ενου κρέατος να φθάσει τους 70ΊC) θα σκότωνε τον ιό, πράγ΅α που συ΅βαίνει και για άλλους ιούς και βακτήρια. Παρόλο που σε πολλούς ανθρώπους αρέσει να καταναλώνουν ω΅ό κρέας, οι οδηγίες που πάντα ήταν και είναι σε ισχύ προτρέπουν σε καλό ΅αγείρε΅α όλων των ειδών κρέατος για την αποφυγή ΅ετάδοσης στον άνθρωπο πολλών τροφι΅ογενών νοση΅άτων. Πάντα συνιστάται η τήρηση καλών πρακτικών υγιεινής στις κουζίνες, καθώς και το πλύσι΅ο των χεριών, των επιφανειών και του χρησι΅οποιού΅ενου εξοπλισ΅ού ΅ε σαπούνι ΅ετά το χειρισ΅ό ω΅ού κρέατος.

 

Τι εννοού΅ε ΅ε τον όρο «πανδη΅ία γρίπης»;

ς πανδη΅ία γρίπης χαρακτηρίζεται ΅ία επιδη΅ία ΅ε παγκόσ΅ια εξάπλωση που προκαλείται από ένα καινούριο ιό της γρίπης που προσβάλλει ένα ΅εγάλο ποσοστό του πληθυσ΅ού που δεν έχει ανοσία στον ιό.  Κατά τον εικοστό αιώνα, υπήρξαν 3 πανδη΅ίες (το 1918, το 1957 και το 1968).  

Υπάρχει ε΅βόλιο για το νέο ιό γρίπης Α(Η1Ν1);

Παρότι υπάρχει ε΅βόλιο που προστατεύει τους χοίρους από τη γρίπη των χοίρων, δεν υπάρχει αυτή τη στιγ΅ή ε΅βόλιο που να προστατεύει τους ανθρώπους από το νέο ιό γρίπης Α(Η1Ν1). Γίνονται ό΅ως προσπάθειες να παρασκευαστεί τέτοιο ε΅βόλιο.

 

Το υπάρχον ε΅βόλιο για την εποχική γρίπη προστατεύει τον άνθρωπο από το νέο ιό γρίπης Α(Η1Ν1);

Παρότι ο νέος ιός έχει κάποιες ο΅οιότητες ΅ε την κοινή εποχική γρίπη, δεν φαίνεται ότι το ε΅βόλιο της εποχικής γρίπης προστατεύει από το νέο ιό Α(Η1Ν1). Ενδεχο΅ένως να προσφέρει ΅όνο ΅ερική προστασία, και γίνονται έρευνες για να εξακριβωθεί αυτό, οι οποίες ό΅ως θα χρειαστούν αρκετό χρόνο

 

Μπορεί να θεραπευτεί η γρίπη από το νέο ιό Α(Η1Ν1) στους ανθρώπους;

Από τα διαθέσι΅α φάρ΅ακα, ο νέος ιός γρίπης A(H1N1) είναι ευαίσθητος στους αναστολείς νευρα΅ινιδάσης (οσελτα΅ιβίρη και ζανα΅ιβίρη) αλλά ανθεκτικός στην α΅ανταδίνη και ρι΅ανταδίνη. Πάντως η θεραπεία για τη γρίπη είναι κυρίως συ΅πτω΅ατική.

 

Είναι ασφαλές να ταξιδέψω σε περιοχές όπου έχουν παρατηρηθεί κρούσ΅ατα;

Σύ΅φωνα και ΅ε τις οδηγίες του ΚΕΕΛΠΝΟ και των διεθνών οργανισ΅ών, συνιστάται τα άτο΅α που σχεδιάζουν να ταξιδέψουν σε περιοχές ΅ε τεκ΅ηριω΅ένη συνεχή ΅ετάδοση του νέου ιού γρίπης Α(Η1 Ν1) να αποφύγουν να ταξιδέψουν εάν αυτό δεν είναι απαραίτητο. Όσοι παρ' όλα αυτά αποφασίσουν να ταξιδέψουν εκεί, ΅πορούν να απευθύνονται στο δικτυακό τόπο του ΚΕΕΛΠΝΟ (www.keelpno.gr), του Παγκόσ΅ιου Οργανισ΅ού Υγείας (www.who.int) ή του Ευρωπαϊκού Κέντρου Ελέγχου Νοση΅άτων (ecdc.europa.eu) για τις τελευταίες πληροφορίες. Σε περίπτωση που ασθενήσουν, θα πρέπει να αναζητούν ιατρική βοήθεια. Όλοι γενικά οι ταξιδιώτες θα πρέπει να τηρούν ΅ε σχολαστικότητα ΅έτρα προσωπικής υγιεινής, όπως αναφέρονται πιο κάτω.

 

Πως ΅πορώ να προστατευτώ από τη νόσο;

•      Αποφεύγετε στενές επαφές ΅ε άτο΅α που έχουν ασθενήσει. Εάν αρρωστήσετε, κρατείστε απόσταση από τους άλλους για να ΅ην τους ΅εταδώσετε τη νόσο

•      Μην πηγαίνετε στη δουλειά ή στο σχολείο εάν αρρωστήσετε, αλλά ΅είνετε στο σπίτι σας για να ΅ην ΅εταδώσετε την ασθένεια και στους άλλους

•      Καλύψτε το στό΅α και τη ΅ύτη σας ΅ε ΅αντήλι όταν βήχετε ή φτερνίζεστε. Πετάξτε το ΅αντήλι στα σκουπίδια ΅ετά τη χρήση του. Με αυτόν τον τρόπο, προστατεύετε τους άλλους

•      Το συχνό πλύσι΅ο χεριών θα σας προστατέψει από τα ΅ικρόβια. Πλύνετε τα χέρια σας συχνά, ειδικά ΅ετά το βήχα ή το φτέρνισ΅α. Τα καθαριστικά χεριών που περιέχουν αλκοόλ είναι επίσης αποτελεσ΅ατικά. Αποφύγετε να ακου΅πάτε τα ΅άτια σας, τη ΅ύτη ή το στό΅α σας, γιατί ΅ε αυτόν τον τρόπο εξαπλώνεται η ΅όλυνση.

 

Μόλις επέστρεψα από περιοχή ΅ε τεκ΅ηριω΅ένη συνεχή ΅ετάδοση του νέου ιού γρίπης. Τι θα πρέπει να κάνω;

Όσοι ταξιδιώτες επέστρεψαν από περιοχή ΅ε τεκ΅ηριω΅ένη συνεχή ΅ετάδοση του νέου ιού γρίπης Α(Η1Ν1), θα πρέπει να είναι σε επιφυλακή για 7 η΅έρες ΅ετά την επιστροφή τους. Αν στο διάστη΅α αυτό παρουσιάσουν πυρετό ή άλλα συ΅πτώ΅ατα γρίπης (βλ. παραπάνω), συνιστάται να παρα΅είνουν στο σπίτι προκει΅ένου να ΅η ΅εταδώσουν τον ιό σε άλλα άτο΅α. Ακό΅η θα πρέπει να απευθυνθούν α΅έσως στον ιατρό τους. Οδηγίες ΅πορούν επίσης να λάβουν στην περίπτωση αυτή και από το ΚΕΕΛΠΝΟ, στο τηλέφωνο 210-5212054.

 

Πηγή: ECDC (http://ecdc.europa.eu/en/files/pdf/Health_topics /090429 FAQ_sw ine influenza.pdf)

Τελευταία ενη΅έρωση: 30/4/2009

 

www.keel.org.gr

 

                                                                                           Ο Υποδιευθυντής

 

 

 

                                                                                      Κώστας  Γιαννουλέας

                                                                                                                  επιστροφή

   

 

ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΝΟΣΗΜΑΤΩΝ

Τ΅ή΅α Επιδημιολογικής Επιτήρησης & Παρέμβασης

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΕΓΧΟΥ & ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΝΟΣΗΜΑΤΝ

Τ΅ή΅α Επιδη΅ιολογικής Επιτήρησης & Παρέ΅βασης

ΟΡΙΣΜΟΣ ΚΡΟΥΣΜΑΤΟΣ ΓΡΙΠΗΣ ΑΠΟ TO ΝΕΟ ΙΟ Α(Η1Ν1) ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΡΕΧΟΥΣΑ ΠΕΡΙΟΟ

Για άτο΅α που πληρούν τον παρακάτω ορισ΅ό κρούσ΅ατος (κλινικά και επιδη΅ιολογικά κριτήρια) θα πρέπει:

(α) Να λα΅βάνονται όλα τα ενδεικνυό΅ενα ΅έτρα προφύλαξης κατά την εξέτασή τους

(β) Να ελέγχονται εργαστηριακά για το νέο ιό γρίπης Α(Η1Ν1)

(γ) Να δηλώνονται ΑΜΕΣΑ στο ΚΕΕΛΠΝΟ τηλεφωνικά και ΅ε το φύλλο ειδικής δήλωσης

(Οδηγίες για όλα τα παραπάνω ΅πορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του ΚΕΕΛΠΝΟ: www.keelpno.gr)

ΚΛΙΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ

Ένα από τα παρακάτω:

•     Πυρετός > 38°C ΚΑΙ συ΅πτώ΅ατα/ση΅εία οξείας λοί΅ωξης του αναπνευστικού συστή΅ατος

•     Πνευ΅ονία

•    Θάνατος από ανεξήγητη οξεία νόσο του αναπνευστικού συστή΅ατος

ΚΑΙ

ΕΠΙΗΜΙΟΛΟΓΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ

Kατά το 7ή΅ερο πριν την έναρξη των συ΅πτω΅άτων, ένα από τα παρακάτω:

•     Στενή επαφή ΅ε επιβεβαιω΅ένο κρούσ΅α γρίπης από το νέο ιό Α(Η1 Ν1), κατά την περίοδο της ασθένειας του κρούσ΅ατος

•     Ταξίδι σε περιοχή όπου έχει τεκ΅ηριωθεί συνεχής ΅ετάδοση του νέου ιού γρίπης Α(Η1 Ν1) από άνθρωπο

  σε άνθρωπο

•     Εργασία σε εργαστήριο στο οποίο εξετάζονται δείγ΅ατα του νέου ιού γρίπης Α(Η1 Ν1)

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΙΑΓΝΣΗ

Η οριστική διάγνωση του νέου ιού γρίπης Α(Η1Ν1) τίθεται ΅ε ΅ια από τις παρακάτω ΅εθόδους:

•     θετική RT-PCR για το νέο ιό γρίπης Α(Η1 Ν1)

•     θετική καλλιέργεια για το νέο ιό γρίπης Α(Η1 Ν1)

•     τετραπλασιασ΅ός του τίτλου των ειδικών αντισω΅άτων για το νέο ιό γρίπης Α(Η1 Ν1)

ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΚΡΟΥΣΜΑΤΟΣ ΓΡΙΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΟ ΙΟ Α(Η1Ν1)

Α. Κρούσ΅α υπό διερεύνηση

Κάθε άτο΅ο που πληροί τα κλινικά KAI τα επιδη΅ιολογικά κριτήρια

Β. Πιθανό κρούσ΅α

Κάθε άτο΅ο που πληροί τα κλινικά KAI τα επιδη΅ιολογικά κριτήρια ΚΑΙ για το οποίο έχει διαγνωστεί εργαστηριακά λοί΅ωξη από ιό γρίπης τύπου Α για τον οποίο το Κέντρο Αναφοράς Γρίπης δεν ΅πορεί να προσδιορίσει τον υπότυπο

Γ. Επιβεβαιω΅ένο κρούσ΅α

Κάθε άτο΅ο που πληροί τα εργαστηριακά κριτήρια για τη διάγνωση.

τελευταία ενη΅έρωση: 30/4/2009  

 
 
...................................................................................................................................................................................................................................................................

                                                                                                      

επιστροφή

 

 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ  ΓΟΝΕΩΝ 6                             06/04/2010
Ακαμπτη άρνηση ή ικανοποίηση κάθε επιθυμίας; Υπάρχει και άλλος δρόμος, καθώς πληθαίνουν όσοι πιστεύουν ότι οι γονείς πρέπει να ανατρέφουν τα βλαστάρια τους διδάσκοντας την αυτοσυγκράτηση και τη σύνεση

Το «όχι» στα παιδιά κάνει καλό

Ενάντια στην τάση της εποχής που θέλει τους γονείς να μη χαλούν χατίρι στο σπλάχνο τους και να συγχέουν τον ρόλο τους με εκείνο του φίλου, έρευνες και ειδικοί το λένε ξεκάθαρα: το «όχι» είναι το καλύτερο δώρο που μπορεί να κάνει κανείς στο παιδί του. Χωρίς να παραγνωρίζουν τον αυξημένο βαθμό δυσκολίας που ενέχει στις ημέρες μας η ανατροφή ενός παιδιού, και μάλιστα από εργαζόμενους γονείς, ολοένα πληθαίνουν οι φωνές εκείνων που τάσσονται υπέρ της επιστροφής σε πιο παραδοσιακές μεθόδους διαπαιδαγώγησης.

«Το παραχαϊδεμένο παιδί είναι δυστυχισμένο. Η ακατάλληλη διαπαιδαγώγηση εμποδίζει τα παιδιά να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους και να επιτύχουν όλα όσα πραγματικά μπορούν» δηλώνει απερίφραστα η γενική γραμματέας της Ενωσης Δασκάλων της Μεγάλης Βρετανίας Μαίρη Μπάουστιντ σε συνέντευξή της στην εφημερίδα «Τhe Τimes». Μητέρα και η ίδια και με πολυετή εμπειρία στη διδασκαλία, η κυρία Μπάουστιντ προειδοποιεί ότι η επιθυμία των σύγχρονων μπαμπάδων και μαμάδων να ξεφύγουν από τα άκαμπτα και απολυταρχικά πρότυπα των δικών τους γονέων τούς έχει οδηγήσει στο αντίθετο άκρο κάνοντάς τους να θεωρούν διαταγή κάθε επιθυμία του τέκνου τους.

«Πολλές φορές όσοι έχουν παιδιά επενδύουν περισσότερο στο να γίνουν αρεστοίπαρά στο να γίνουν σεβαστοί. Ως γονιός, όμως, δεν είσαι ο καλύτερος φίλος του παιδιού σου. Η δουλειά σου είναι πολύ πιο σοβαρή από αυτό. Πρέπει να γίνεις παράδειγμα για το παιδί σου και να του δείξεις τον δρόμο για την ωριμότηταασκώντας σωστά την εξουσία σου. Οσοι έχουν παιδιάδέχονται υπερβολικές πιέσεις να τους παρέχουν τα πάντα και συχνά η αντίσταση σε αυτές τις πιέσεις μπορεί να γίνει εξαντλητική. Παρ΄ όλα αυτά, έχουμε φτάσει στο σημείο να πιστεύουμε ότι όλοι οι κανόνες είναι διαπραγματεύσιμοι και ότι αν ένα παιδί ζητάει κάτιτο έχει ανάγκη και αν απαιτεί κάτι τότε πρέπει να το έχει» λέει.

Κι όμως υπερβολικά ανεκτικός γονιός δεν σημαίνει απαραιτήτως «καλός γονιός». Πολυάριθμες μελέτες έχουν αποδείξει ότι τα παιδιά που μεγαλώνουν σε ένα υγιώς πειθαρχημένο περιβάλλον έχουν περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν σημαντικές δεξιότητες όπως η κατανόηση, η αυτοπειθαρχία και η εργατικότητα και συνεπώς να γίνουν πιο επιτυχημένα στην ενήλικη ζωή τους. Παρομοίως τα παιδιά που διαπρέπουν στο σχολείο είναι ως επί το πλείστον εκείνα που δεν προέρχονται από υπερβολικά φιλελεύθερες ή αυταρχικές οικογένειες.

«Πολλοί εργαζόμενοι γονείς προσπαθούν να επανορθώσουν για τον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο τους “κακομαθαίνοντας” τα παιδιά τους, κωφεύοντας στις επιπτώσεις της συμπεριφοράς τους. Ορισμένες από τις σημαντικότερες δεξιότητες επιβίωσης που μπορεί να διδάξει κανείς στο παιδί του αφορούν την πειθαρχία, την αυτοσυγκράτηση, τη σύνεση και τη δυνατότητα τήρησης ενός ορισμένου προϋπολογισμού. Στην πραγματικότητα δεν κάνουμε χάρη στα παιδιά μας αν τους φερόμαστε σαν σε πρίγκιπες και πριγκίπισσες».

10 τρόποι να αρνηθείτε
Πώς να θέσετε όρια στο παιδί σας χωρίς να κάνετε το σπίτι σας... εμπόλεμη ζώνη!
1 Προτού αρνηθείτε ή απαγορεύσετε κάτι στο παιδί σας,πάρτε λίγο χρόνο για να σκεφθείτε πώς ακριβώς θα χειριστείτε την κατάσταση και προσπαθήστε να μην παρασυρθείτε από τον θυμό ή την κούρασή σας.

2 Ακούτε με υπομονή το αίτημα του παιδιού σας και απαντάτε του πάντοτε με γλυκύτητα,ευγένεια και σεβασμό προς το άτομό του,ανεξαρτήτως της ηλικίας του.Ετσι θα μάθει να σας απαντά αναλόγως.

3 Να εξηγείτε πάντοτε στο παιδί με ξεκάθαρο,κατανοητό και ήρεμο τρόπο γιατί αρνείστε ένα αίτημά του.Γνωρίζοντας ότι δεν το τιμωρείτε θα δεχθεί την άρνηση με μεγαλύτερη ευκολία.

4 Οταν το παιδί σας ρωτάει γιατί δεν μπορεί να έχει ή να κάνει κάτι,η απάντησή σας πρέπει να συνάδει προς τη γενικότερη συμπεριφορά σας και να είναι σταθερή.Διαφορετικά η άρνησή σας θα αυτοαναιρείται.

5 Αν η άρνησή σας είναι θέμα συνθηκών ή ηλικίας του παιδιού και όχι θέμα αρχών,εξηγήστε στο παιδί τι χρειάζεται να κάνει ή πόσων χρονών πρέπει να γίνει για να μετατρέψει το «όχι» σε «ναι».

6 Χρησιμοποιήστε θετικές εκφράσεις για να αντισταθμίσετε την άρνηση.Για παράδειγμα, «δεν μπορείς να πάρεις το μαχαίρι αλλά μπορείς να πάρεις την μπάλα» ή «δεν μπορείς να μείνεις εκτός σπιτιού ως τα μεσάνυχτα αλλά μπορείς να προσκαλέσεις τους φίλους σου να δείτε ταινία ως αργά».

7 πιβραβεύστε τα παιδιά που παρουσιάζουν υπεύθυνη και ώριμη συμπεριφορά.Ετσι θα ξέρουν έμπρακτα ότι ο σεβασμός των ορίων και των κανόνων αποδίδει καρπούς και δεν είναι μια στείρα διαδικασία.

8 Αν και το «όχι» πρέπει να είναι σταθερό, για να απολαμβάνετε πάντοτε την εμπιστοσύνη του παιδιού σας, οφείλετε να φαίνεστε προσηνείς και ευέλικτοι. Αν το παιδί διαπραγματευθεί με βάσιμα επιχειρήματα και ήρεμο τόνο το αίτημά του, σκεφθείτε την πιθανότητα να αναιρέσετε την αρχική σας απόφαση.

9 Θα πρέπει να είστε έτοιμοι όχι μόνο να εκφράσετε μια άρνηση αλλά και να γίνετε αποδέκτης της. Να θυμάστε ότι η άσκηση της γονεϊκής εξουσίας δεν είναι ένα παιχνίδι στο οποίο ο γονιός έχει πάντα δίκιο.

10 Αν, παρά τις φιλότιμες προσπάθειές σας,οι λέξεις «όχι» ή «μη» αποτελούν αιτία «πολέμου» για το παιδί σας,ίσως είναι θεμιτό να επανεξετάσετε τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνείτε μαζί του.
ΤΗΣ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ ΠΑΣΤΡΙΚΟΥ | Σάββατο 3 Απριλίου 2010

επιστροφή

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ  ΓΟΝΕΩΝ  4

Έφηβοι: Κλειδί η επικοινωνία με τους γονείς

Ημερομηνία δημοσίευσης: 1 Φεβρουαρίου 2010

Πηγή: art of life & health

Η εφηβεία είναι μια περίοδος-'κλειδί' στη ζωή κάθε ατόμου, κατά την οποία συχνά προκαλούνται εντάσεις ανάμεσα στους εφήβους και στους ενηλίκους. Οι γονείς καθώς και οι καθηγητές καλούνται να αποδείξουν τις προθέσεις τους ούτως ώστε να αναγνωριστούν ως φιλικοί παρά να απορριφθούν ως αντίδικοι.

Οι γονείς θα πρέπει να είναι οπλισμένοι με υπομονή και επιμονή και κυρίως να έχουν επιθυμία για επικοινωνία! Μόνο συζητώντας με τον έφηβο θα τον βοηθήσουν να ξεπεράσει όλες του τις ανησυχίες.

Τα θέματα που απασχολούν τους εφήβους και κατά συνέπεια και τους γονείς τους ποικίλλουν ανάλογα με τη δομή και τα χαρακτηριστικά της κάθε οικογένειας και είναι πραγματικά ανεξάντλητα: επιθετικότητα, αποκλίνουσα ή/και παραβατική συμπεριφορά, αθέτηση οικογενειακών κανόνων, διαταραχές στην πρόσληψη τροφής και παραίτηση από τις μαθησιακές υποχρεώσεις...Σε κάθε περίπτωση, το κλειδί της επιτυχίας των γονέων είναι να διαφυλάξουν την ποιότητα της ψυχικής επαφής και της επικοινωνίας.

Ο σωστός τρόπος

Τα χαρακτηριστικά της επιτυχημένης επικοινωνίας με τους εφήβους είναι:

Ακούστε με προσοχή αυτά που έχουν να σας πουν.
Μειώστε τις μη λεκτικές σας αντιδράσεις (αυστηρά βλέμματα, χειροδικίες) γιατί ο έφηβος μπορεί να σταματήσει να σας μιλά αν παρατηρήσει στο πρόσωπό σας έκπληξη, δυσαρέσκεια, αποδοκιμασία.
Μην κρίνετε πολύ έντονα ούτε πολύ γρήγορα αυτό που σας εκφράζουν. Μην κοροϊδεύετε, κυρίως για θέματα που κρίνετε γελοία ή με τα οποία δεν συμφωνείτε.
Αν σας ζητήσουν τη γνώμη σας, μην το εκμεταλλευθείτε για να αγορεύσετε πολλή ώρα. Εκφράστε την άποψή σας με διπλωματικό και ήρεμο τρόπο.
Μην τους υποχρεώνετε να συμμεριστούν άμεσα την άποψή σας. Αφήστε τους χρόνο να σκεφτούν. Μην κατακρίνετε και μη δραματοποιείτε τις τωρινές ιδέες τους. Θα αλλάξουν με συζητήσεις που θα κάνουν με τους κοντινούς τους, τους συγγενείς, τους καθηγητές και τους φίλους τους.

Οι αιτίες

Η εφηβεία είναι περίοδος έντονων ορμονικών και ψυχολογικών ανακατατάξεων, ο προάγγελος της εισόδου του ατόμου στην ενήλικη ζωή. Το παιδικό σώμα σταδιακά τελειοποιείται και αποκτά αναλογίες ενηλίκου, καθώς αρχίζουν να διαφαίνονται τα χαρακτηριστικά του φύλου. Η συμφιλίωση και η αποδοχή των αλλαγών αυτών προϋποθέτουν την υγιή ψυχική λειτουργία του ατόμου.

Οι διαταραχές στη διατροφή (βουλιμία, ανορεξία), κυρίως στα κορίτσια, οφείλονται στην επιθυμία να επισκιαστούν τα χαρακτηριστικά της σεξουαλικότητας. Η κοπέλα αισθάνεται την ανάγκη να παραμείνει στην παιδική ηλικία και υποσυνείδητα καθιερώνει μια σειρά ακραίων συμπεριφορών, πολλές φορές με στόχο τη διατροφή. Στη συνέχεια οι τύψεις από την υπερκατανάλωση τροφής οδηγούν σε αυστηρές δίαιτες που τελικά την αγχώνουν και την κουράζουν, παρασύροντάς την ακόμα μία φορά στην υπερφαγία.

Είναι φανερό πως η μετάβαση από την παιδική ηλικία στην ενήλικη ζωή παρουσιάζει στον έφηβο συμπτώματα δισυπόστατης ψυχολογικής περιόδου. Ενώ, δηλαδή, αντιλαμβάνεται τα όρια του φυσιολογικού τρόπου θρέψης και διατήρησης της σωματικής του υγείας, έρχεται σε σύγκρουση με την ψυχική αναστάτωση που βιώνει, καταφεύγοντας αντιδραστικά σε βουλιμικές ή σε ανορεκτικές κρίσεις.

Ο ρόλος του ψυχολόγου

Η θέση του ψυχολόγου σε πολλές περιπτώσεις είναι απαραίτητη. Ο έφηβος που αδυνατεί να δομήσει ομαλά και λειτουργικά το εξελισσόμενο σώμα και τον χαρακτήρα του στην πραγματικότητα χρειάζεται ψυχολογική υποβοήθηση, προκειμένου να αποφευχθούν ακραία φαινόμενα, επίπονα αναστρέψιμα στο μέλλον. Η συνειδητοποίηση από τον έφηβο ότι ο δρόμος προς την ενηλικίωση είναι απαραίτητος για την ολοκλήρωση της προσωπικότητάς του θα συνδράμει στην ήπια ωρίμανσή του και όχι στη διαταραχή του, εξαιτίας της προσπάθειας για αντίσταση στον χρόνο.

Το πρόβλημα που κυρίως αντιμετωπίζουν οι νέοι στην εφηβεία είναι η απαγκίστρωσή τους από τα παιδικά χρόνια, καθώς αποτελεί την πρώτη μεγάλη αλλαγή που καλούνται από τη φύση να βιώσουν. Ανάλογα, λοιπόν, με τις παραστάσεις και τη μερική διαμόρφωση του χαρακτήρα τους από την παιδική ηλικία, παρουσιάζουν αντιστοίχως μεγαλύτερη ή μικρότερη αντίσταση σε αυτήν την αλλαγή.

Πηγές: Δρ Ελίνα Γκίκα, Κλινική Ψυχολόγος,Υπεύθυνη Τμήματος Ψυχολογίας - Ψυχολογικής Υποστήριξης ΜΗΤΕΡΑ.

επιστροφή

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ  ΓΟΝΕΩΝ   2                    11/09/2009

 

 

           ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

    ΥΠ. ΕΘΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚ/ΤΩΝ

 ΠΕΡ. Δ/ΝΣΗ  Π. ΚΑΙ Δ. ΕΚΠ/ΣΗΣ ΠΕΛ/ΣΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ

         3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ

 

Σπάρτη  16/08/2010    

Αριθ. Πρωτ.: Δ.Υ.

 

      ΠΡΟΣ:

Ταχ.Διεύθυνση   :  Ηλ.Γκορτσολόγου 2 , Τ.Κ. 23100

Τηλέφωνο         : 2731026764  Τηλεομ. : 2731082941

Ηλεκ. Ταχ/μείο : mail@3gym-spartis.lak.sch.gr

Πληροφορίες : Κ.Π. Γιαννουλέας

 

      

 

 Μήνυμα προς τους γονείς

 Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς ευχόμαστε σε σας και τα παιδιά σας,  «καλή και δημιουργική χρονιά με υγεία».

    Η συνεργασία  «Γονέων  και  Σχολείου» είναι ο ιδανικός  συνδυασμός, που μπορεί να  εξασφαλίσει στην  κοινωνία μας   ισορροπημένους ανθρώπους.     

   Σε μια εποχή παρά πολλών  προβλημάτων  και  κινδύνων  που απειλούν τα παιδιά σας,  το σχολείο, σε συνεργασία  με την οικογένεια, καλείται να παίξει  ουσιαστικό ρόλο  στην απόκτηση της γνώσης, αλλά και στη διαμόρφωση  σωστών χαρακτήρων.

   Η σχολική επίδοση είναι μια ευτυχής συγκυρία,  ικανή αλλά όχι αναγκαία συνθήκη για να δείχνετε   αγάπη και  σεβασμό  προς τα παιδιά σας, ούτε  είναι  πάντα  το  διαβατήριο για την επιτυχία και την ευτυχία τους,  γι’ αυτό να σκύψετε στα παιδιά σας με περισσότερη κατανόηση, να τους αφιερώσετε  περισσότερο χρόνο για να ακούσετε τις ανάγκες τους…. Ίσως να προλάβετε  πολλά  προβλήματα, πολλούς κινδύνους  …πριν καν δημιουργηθούν…. ( πρόληψη και όχι θεραπεία…)

 

Οδηγίες, ενέργειες  μαθητών - κηδεμόνων.

1. Ο κηδεμόνας κάθε μαθητή πρέπει να προσέλθει άμεσα στο σχολείο για να κάνει την εγγραφή και να υπογράψει την υπεύθυνη δήλωση για τους περιπάτους-εκδρομές με λεωφορείο που πραγματοποιεί το σχολείο. [ Εάν δεν έχει ήδη προσέλθει].

2. Οι μαθητές που μετακινούνται με λεωφορείο του ΚΤΕΛ, να προσκομίσουν μια φωτογραφία, έως  την  Τετάρτη 15 / 09 / 10, για να λάβουν  το δελτίο μετακίνησης.

3. Οι μαθητές της Α΄ τάξης να προσκομίσουν το Ατομικό Δελτίο Υγείας έως  την Τετάρτη 15 / 09 / 10. [Το έχουν παραλάβει  όσοι κηδεμόνες  έχουν κάνει την εγγραφή των παιδιών ή απο τα Δημοτικά σχολεία προέλευσης].

4. Οι μαθητές της Γ΄ τάξης να προσκομίσουν στο σχολείο μέχρι το τέλος Οκτωβρίου Πιστοποιητικό Γέννησης.

                                                                                    Ο  Υποδιευθυντής     

 

   Κώστας Π. Γιαννουλέας        

επιστροφή

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ  ΓΟΝΕΩΝ   1                 

 

 

 

           ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

    ΥΠ. ΕΘΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚ/ΤΩΝ

 ΠΕΡ. Δ/ΝΣΗ  Π. ΚΑΙ Δ. ΕΚΠ/ΣΗΣ ΠΕΛ/ΣΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ

         3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ

Σπάρτη  01/10/2010    

Αριθ. Πρωτ.: Δ.Υ.

 

      ΠΡΟΣ:

Ταχ.Διεύθυνση   :  Ηλ.Γκορτσολόγου 2 , Τ.Κ. 23100

Τηλέφωνο         : 2731026764  Τηλεομ. : 2731082941

Ηλεκ. Ταχ/μείο : mail@3gym-spartis.lak.sch.gr

Πληροφορίες : Κώστας Π. Γιαννουλέας  

 

 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς ευχόμαστε σε σας και τα παιδιά σας,

 «καλή και δημιουργική σχολική χρονιά με υγεία».

    Η συνεργασία  «Γονέων  και  Σχολείου» είναι ο ιδανικός  συνδυασμός, που μπορεί να  εξασφαλίσει στην  κοινωνία μας   ισορροπημένους ανθρώπους.     

   …Σε συνέχεια του από 13/9/10 ενημερωτικού σημειώματός μας, κρίνουμε απαραίτητο να σας πληροφορήσουμε και για τα εξής:

1. Συνεργασία Εκπαιδευτικών - Γονέων

  Για την επίτευξη του μέγιστου βαθμού προόδου απαιτείται εκτός των άλλων και η στενή συνεργασία διδασκόντων και κηδεμόνων των μαθητών του σχολείου μας. 

                              Σας πληροφορούμε ότι η συνεργασία αυτή μπορεί να γίνεται κάθε

                 Τρίτη από 9:00 π.μ. έως 13:00 μ.μ., αλλά και κάθε ημέρα, όταν υπάρχει ανάγκη.

 

                         

ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΗΜΕΡΑ ΤΡΙΤΗ

(Υπεύθυνοι  τμημάτων – ΥΠ/…)

ΚΛΑΔΟΣ

1η ώρα

2η ώρα

3η ώρα

4η ώρα

5η ώρα

6η ώρα

7η ώρα

8:15-9:00

9:05-9:50

10:00-10:45

10:55-11:40

11:50-12:30

12:35-13:20

13:25-13:55

ΚΟΥΦΟΣ ΝΙΚΟΛ.    (ΥΠ/ Β1)

ΘΕΟΛΟΓΟΣ

Γ2 ΘΡΗΣΚ

Β3 ΘΡΗΣΚ

Β1 ΘΡΗΣΚ

ΚΕΝΌ 

 ΣΕ  ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΜΒ. ΘΕΟΛΟΓΩΝ

ΓΡΟΥΣΟΥΖΑΚΟΥ ΚΑΝΕΛΛΑ

ΘΕΟΛΟΓΟΣ

ΤΕΤΕΡΤΗ  1η ώρα – ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ  1η ώρα 

ΒΑΧΑΒΙΩΛΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

 

 

 

 

 

ΚΕΝΌ

Γ3

ΔΡ

ΚΕΝΌ

Γ2

ΔΡ

Γ2

ΑΕΓΛ

ΔΕΜΟΙΡΑΚΟΥ ΜΑΡ (ΥΠ/ Α2)

ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

Α2

 

Γ1

 

ΚΕΝΌ

Α2

 

Γ1

 

ΚΕΝΌ

 

 

ΔΡΟΥΣΙΑ ΕΛΕΝΗ

ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

Β2

ΑΕΓΡ

Β2

ΝΕΓ

ΚΕΝΌ 

Β1

ΑΕΓΡ

ΚΕΝΌ 

 

 

 

 

ΚΟΚΚΟΛΗ ΒΑΣΙΛ    (ΥΠ/ Β3)

ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

 

 

ΚΕΝΌ 

Γ1

ΙΣΤ

ΚΕΝΌ 

Β3

ΑΕΓΡ

Γ3

ΙΣΤ

Β3

ΝΕΓΡ

 ΚΟΥΤΣΟΠΕΤΡΟΥ ΓΕΩΡΓ.

ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

Α1

ΑΡΧ 

ΗΜΕΡΑ ΠΕΜΠΤΗ   3Η  ΚΑΙ  6Η  ΩΡΑ

ΚΕΦΑΛΟΠΟΥΛΟΥ  (ΥΠ/ Α3)

ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

 

 

ΚΕΝΌ

Α1

 

Α3

ΙΣΤ

ΚΕΝΌ

Α3

ΙΣΤ

Α2

ΑΡ.ΕΛ.ΓΡ

ΚΑΨΑΛΑΚΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ

ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

 ΗΜΕΡΑ   ΤΕΤΑΡΤΗ    4Η  ΩΡΑ

ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΒΙΟΛΕΤΑ

ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

ΗΜΕΡΑ  ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ   2Η  ΩΡΑ

ΚΩΣΤΙΑΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚ

Α3

ΜΑΘ

Α2

ΜΑΘ

Γ3

ΜΑΘ

ΚΕΝΌ 

Γ2

ΜΑΘ

ΚΕΝΌ

Γ1

ΜΑΘ

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ. (ΥΠ/ Β2)

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚ

Α1

ΜΑΘ

Β1

ΜΑΘ

ΚΕΝΌ

Α1  ΜΑΘ

ΚΕΝΌ 

 

 

ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

ΦΥΣΙΚΟΣ

 

 

ΚΕΝΌ

Γ2

ΦΥΣ

ΚΕΝΌ 

Γ3

ΦΥΣ

Γ1

ΦΥΣ

 

 

ΤΣΙΑΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ (ΥΠ/ Α1)

ΓΕΩΛΟΓΟΣ

Β1

ΓΕΩ

Α2

ΓΕΩ

Β2

ΓΕΩ

ΚΕΝΌ

Α1

ΓΕΩ

ΚΕΝΌ

Α3

ΓΕΩ

ΤΣΑΓΚΑΡΗΣ ΜΙΧΑΗΛ

ΦΥΣΙΚΟΣ

 

 

ΚΕΝΌ

ΚΕΝΌ

ΕΡΓ

 

Β1

 

Α1

ΦΥΣ

ΖΕΡΒΑ ΜΑΡΙΑ      (ΥΠ/ Γ2)

ΓΑΛΛΙΚΑ

 

 

ΚΕΝΌ

 Α2

 

ΚΕΝΌ

Β2

ΓΑΛ

Β3

ΓΑΛ

Γ3

ΓΑΛ

ΤΣΑΛΙΑΓΚΟΥ ΓΑΡΥΦΑΛΛΙΑ

ΑΓΓΛΙΚΑ

1οΓΕΛ

 

1οΓΕΛ

 

Β3

ΑΓΓΛ

ΚΕΝΌ

 ΣΕ  ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΜΒ.  ΑΓΓΛΙΚΗΣ  ΦΙΛ. 

ΟΙΚΟΝΟΜΑΚΗ ΑΛΕΞ

ΑΓΓΛΙΚΑ

Γ3

ΑΓΓΛ

Γ3

ΑΓΓΛ

Β3

ΑΓΓΛ

ΚΕΝΌ

ΛΑΜΠΡΟΥ ΦΑΝΗ

ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ

ΑΛΛΟ  ΣΧΟΛΕΙΟ

ΚΕΝΌ

Β1

ΓΕΡΜ

Β3

ΓΕΡΜ

Γ3

ΓΕΡΜ

ΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ  ΚΩΝ/ΝΑ

ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ

 

 

Α2  ΓΕΡΜ

Β2  ΓΕΡΜ

ΚΕΝΌ

 

 

ΒΟΓΑ ΘΕΟΠΙΣΤΗ

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝ

 

ΚΕΝΌ

ΚΕΝΌ

Β3

ΚΑΛ

Α1

ΚΑΛ

2οΓΕΛ

 

 

 

ΣΤΕΛΛΑΚΟΥ ΟΛΓΑ

ΓΥΜΝΑΣΤ

Γ3

ΓΥΜΝ

Γ3

ΓΥΜΝ

Α3

ΓΥΜΝ

ΚΕΝΌ

ΚΕΝΌ

 Α1

 ΓΥΜΝ

 

 

ΒΑΛΚΑΝΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

ΓΥΜΝΑΣΤ

 

 

ΚΕΝΌ

ΚΕΝΌ

Γ2

ΓΥΜΝ

ΚΕΝΌ

Β1

ΓΥΜΝ

 

 

ΓΙΑΝΝΟΥΛΕΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ

ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ

 

 

ν

 

Β2

ΤΕΧΝ

ΒΑΣΙΛΑΚΟΥ ΑΡΓ (ΥΠ/ Γ3)

ΝΟΜΙΚΟΣ

Γ1

ΚΠΑ

Γ2

ΚΠΑ

ΚΕΝΌ

 

ΣΕ  ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΜΒ  ΝΟΜΙΚΩΝ  

ΤΣΕΡΩΝΗ ΚΑΛΛΙΡΟΗ

ΟΙΚΙΑΚ.  ΟΙΚ

1 ΓΥΜΝ

 

ΗΜΕΡΑ  ΔΕΥΤΕΡΑ  4Η  ΚΑΙ  5Η  ΏΡΑ

 

 

ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΟΥ ΣΤΑΥΡ.

ΟΙΚΙΑΚ.  ΟΙΚ

 2 ΓΥΜΝ

 

ΗΜΕΡΑ  ΤΕΤΑΡΤΗ  3Η  ΏΡΑ 

 

ΤΣΑΓΚΑΡΟΥΛΗΣ ΘΕΟΔ.

ΜΟΥΣΙΚΟΣ

 

 

 

 

ΚΕΝΌ

Γ1

ΜΟΥΣ

ΣΕ  ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΜΒ  ΜΟΥΣΙΚΩΝ

ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΣ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΣ

 

 

Α3

ΤΕΧΝ

ΚΕΝΌ

ΚΕΝΌ

Α2

ΤΕΧΝ

Α2

ΤΕΧΝ

 

 

ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΗ Δ.  (ΥΠ/ Γ1)

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚ

 

 

Α3

ΠΛΗΡ

ΚΕΝΌ

ΚΕΝΌ

Α2

ΠΛΗΡ

Α2

ΠΛΗΡ

Β2

ΠΛΗΡ


2. Φοίτηση - Απουσίες

      Η ελλιπής φοίτηση έχει συνέπειες. Απορρίπτεται ο μαθητής που έχει περισσότερες από 64 αδικαιολόγητες απουσίες. Συνολικά ο μαθητής μπορεί να πραγματοποιήσει 114 απουσίες, εκ των οποίων οι πάνω από 64  να είναι όλες δικαιολογημένες.

   Σε ειδικές περιπτώσεις ο μαθητής μπορεί να πραγματοποιήσει 164 απουσίες εκ των οποίων οι πάνω από 64 είναι δικαιολογημένες και ο Μ.Ο. της βαθμολογίας του σε όλα τα μαθήματα είναι πάνω από 15.

   Για να αποφευχθούν τα δυσάρεστα αποτελέσματα πρέπει, όταν οι μαθητές απουσιάζουν για λόγους ασθένειας ή σοβαρούς οικογενειακούς λόγους, μέσα σε δέκα (10) ημέρες από την επάνοδο του μαθητή στο σχολείο, οι ίδιοι οι κηδεμόνες να προσκομίσουν βεβαίωση νοσηλευτικού ιδρύματος ή σχολιατρικής υπηρεσίας ή ιδιώτη γιατρού.

 Οι ίδιοι οι κηδεμόνες μπορούν να δικαιολογήσουν απουσίες 2 συνεχόμενων ημερών  και όχι πάνω από 10 ημέρες αθροιστικά το χρόνο.

  Σε καμία περίπτωση δεν θεωρούνται δικαιολογημένες απουσίες μαθητών (μεμονωμένες ή συνεχείς) που πραγματοποιούνται χωρίς την άδεια του Διευθυντή σε ώρες λειτουργίας του σχολείου.

  Άδεια από τον Διευθυντή δίνεται μόνο για σοβαρούς λόγους υγείας ή οικογενειακούς και αφού πρώτα υπάρξει επικοινωνία με τον κηδεμόνα του μαθητή για ενημέρωσή του.

3.  Συμπεριφορά – Κινητά τηλέφωνα

  Χρήση κινητών τηλεφώνων κατά το μάθημα δε δικαιολογείται. Επικοινωνία που κρίνεται  απαραίτητη, γίνεται από το καρτοτηλέφωνο του σχολείου  (27310 81742).

Γι’ αυτό είναι αναγκαίος ο εφοδιασμός των παιδιών σας  με σχετική τηλεκάρτα.

  Η συμπεριφορά τους στα διαλείμματα να είναι η πρέπουσα, να υπακούουν στις υποδείξεις των εφημερευόντων καθηγητών,  για  να αποφεύγονται τυχόν ατυχήματα τόσο στις σκάλες όσο και στο προαύλιο.

  Η σωστή συμπεριφορά και εποικοδομητική στάση του μαθητή στην τάξη δημιουργεί καλύτερο κλίμα μάθησης, διευκολύνει τον καθηγητή στην μετάδοση των γνώσεών του  και στην καλύτερη αφομοίωση από τους μαθητές, της διδασκόμενης ύλης.

  Να προσέρχονται έγκαιρα για την πρωινή συγκέντρωση και να φέρνουν μαζί τους, με υπόδειξη των καθηγητών τους, οτιδήποτε απαιτείται για την διδασκαλία των μαθημάτων.

 

4. Αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου

Π.Δ. 409/1994 ΦΕΚ 226 τ. Β΄  

....................................................

3. Η αξιολόγηση, ως εξατομικευμένη εκτίμηση της επίδοσης του μαθητή, δεν είναι αυτοσκοπός και σε καμιά περίπτωση δεν προσλαμβάνει χαρακτήρα ανταγωνιστικό ή επιλεκτικό για το μαθητή του Γυμνασίου. Δεν αναφέρεται μόνο στην επίδοση του στα διάφορα μαθήματα, αλλά και σε άλλα χαρακτηριστικά του, όπως είναι η προσπάθεια που καταβάλλει, το ενδιαφέρον του, οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσει, η δημιουργικότητα του, η συνεργασία του με άλλα άτομα και ο σεβασμός των κανόνων λειτουργίας του σχολείου.

 

Άρθρο 2    Διαδικασία αξιολόγησης

1. Η αξιολόγηση του μαθητή κατά τη διάρκεια της φοίτησης του στο Γυμνάσιο προκύπτει από:

α) την καθημερινή προφορική εξέταση και την όλη συμμετοχή του μαθητή στη διδακτική - μαθησιακή διαδικασία
β) τις ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ)
γ) τις ωριαίες υποχρεωτικές γραπτές δοκιμασίες, οι οποίες γίνονται, χωρίς προειδοποίηση ανά μία κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων τριμήνων και καλύπτουν την ύλη ευρύτερης διδακτικής ενότητας υπό τον όρο ότι προηγήθηκε κατά το προηγούμενο μάθημα σχετική ανακεφαλαίωση
δ) τις εργασίες που εκτελούν οι μαθητές, στο σχολείο ή στο σπίτι, στα πλαίσια της καθημερινής διδακτικής εργασίας
ε) τις συνθετικές δημιουργικές εργασίες
ζ) τις γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις του Ιουνίου.

 

                                                                                  Σπάρτη, 20 – 09 – 10     

                                                                                        Ο Διευθυντής

 

 

                                                                                 Κώστας Π. Γιαννουλέας

          Ναυπηγός- Μηχανολ. Μηχαν. ΠΕ12

 

       επιστροφή

 

 

 

Ανακοινώσεις

έλεγχοι  προόδου και φοίτησης  - έναρξη των μαθημάτων για το Σχολ.έτος 2010-11

Αποτελέσματα Φοίτησης Μαθητών  Σεπτεμβρίου 2011
   
    Αποτελέσματα Φοίτησης Μαθητών  Ιουνίου 2011    

Τα αποτελέσματα της φοίτησης των μαθητών για το σχολικό έτος 2010-11 θα αναρτηθούν στον πίνακα ανακοινώσεων 

του σχολείου, την Πέμπτη 16/06/2011 και ώρα 12:00 .

Επίδοση Βαθμολογίας στους κηδεμόνες απο Παρασκευή 17/06/2011 και ώρες 9:30 - 13:00

   

    Προαγωγικές & Απολυτήριες Εξετάσεις  

Λήξη μαθημάτων σχολικού έτους 2010-11 & πρόγραμμα εξετάσεων  την Δευτέρα 9/5/2011

Έναρξη γραπτών προαγωγικών & απολυτηρίων εξετάσεων 

την Παρασκευή 13/5/2011

Ημέρα  επικοινωνίας-συνεργασίας  Καθηγητών - Γονέων   Σχολικού έτους 2010-11

     έλεγχοι  προόδου και φοίτησης    

Οι  έλεγχοι  προόδου και φοίτησης για  το Α΄Τρίμηνο του σχολικού έτους 2010-11, θα δοθούν στους κηδεμόνες των μαθητών την 

Τρίτη   ..../12/2010 και ώρα 12:30.

Οι  έλεγχοι  προόδου και φοίτησης για  το Β΄Τρίμηνο 

του σχολικού έτους 2010-11, θα δοθούν στους κηδεμόνες 

των μαθητών την   .................   ..../03/2011 και ώρα 12:00.

Επαναληπτικές εξετάσεις Σεπτεμβρίου: 

Πρόγραμμα Τετάρτη 01/09/2010 και ώρα 12:00

 Έναρξη εξετάσεων   Πέμπτη 02/09/2010

Έναρξη μαθημάτων - προσέλευση μαθητών- Αγιασμός -

Παράδοση βιβλίων -κατανομή μαθητών στα τμήματα

Δευτέρα 13/09/2010 και ώρα 8:15 π.μ.

 

 

 

 

 

επιστροφή

 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ  ΓΟΝΕΩΝ   5                    05/03/2010

O μπαμπάς και η μαμά εκπαιδεύονται

Πώς να διατηρήσετε τον έλεγχο στο σπίτι- οι κανόνες, τα όρια και οι τρόποι εφαρμογής τους στα παιδιά

ΜΑΧΗ ΤΡΑΤΣΑ | Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2010

Είναι οι γονείς τα «αφεντικά» στο σπίτι; Σε πολλές οικογένειες, όχι. Αρκετοί γονείς προτιμούν να είναι πρωτίστως «φίλοι» με τα παιδιά τους και δεν προσπαθούν να ελέγξουν τη συμπεριφορά τους. Εχουν αφήσει στο περιθώριο το δημιουργικό παιχνίδι και αδιαφορούν για τη διατροφή των παιδιών, ακόμη και κατά την τρυφερή βρεφική ηλικία. Οι ειδικοί επιχειρούν να συμβουλέψουν τους νέους γονείς και προτείνουν τέσσερα βασικά βήματα τα οποία θα βοηθήσουν στην ψυχοσωματική ανάπτυξη των παιδιών.

Οι δύο γονείς πρέπει πρώτα να συμφωνήσουν μεταξύ τους για τα όρια και τους τρόπους εφαρμογής τους και έπειτα να τα εξηγήσουν με σαφήνεια στα παιδιά. Το ζήτημα είναι ότι οι σχέσεις των γονέων με τα παιδιά τους είναι αναγκαστικά εξουσιαστικές, όπως λένε οι ειδικοί. Ετσι, συχνά οι γονείς επινοούν κανόνες πειθαρχίας και απαιτούν από τα παιδιά συνήθως να τους εφαρμόσουν πιστά. «Στη ζωή των παιδιών, που ακόμη είναι ανώριμα, και για την κατάλληλη αγωγή τους, είναι χρήσιμα τα όρια υπό την προϋπόθεση ότι είναι λογικά» λέει ο διευθυντής Ερευνών στο Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ) κ. Ν. Φακιολάς.

Κανόνες και πειθαρχία
Oι σωματικές τιμωρίες αποτελούν βάναυση και αψυχολόγητη συμπεριφορά των γονέων, υπογραμμίζει ο ειδικός, και έχουν ως αποτέλεσμα την αντίδραση και τον τραυματισμό της προσωπικότητας των παιδιών, όπως και οι λεκτικοί ή ψυχοσυναισθηματικοί καταναγκασμοί.

Οι γονείς μαζί με τα παιδιά πρέπει να διαμορφώνουν ένα πρόγραμμα καθημερινής ζωής και δράσης των παιδιών. «Τροποποιήσεις μπορούν να γίνουν σε έκτακτες περιπτώσεις, αλλά υπαναχωρήσεις δεν πρέπει ποτέ να είναι κανόνας ή επιλογή τού ενός γονέα,εκτός αν έχει μόνος του την κηδεμονία του παιδιού» τονίζει ο διευθυντής Ερευνών του ΕΚΚΕ.

Επιπλέον οι γονείς πρέπει να μάθουν να λένε «όχι» και να το εννοούν. «Το γεγονός ότι δεν μπορούν να είναι συνεπείς στους κανόνες που οι ίδιοι θέτουν,είναι από τα πρώτα μηνύματα που παίρνει το παιδί για τον τρόπο και τους κανόνες της ζωής» λέει η ψυχολόγος- γνωσιακή ψυχοθεραπεύτρια κυρία Ασημίνα Χριστοπούλου . Δεν είναι κακός ο γονιός που επιβάλλει μια τιμωρία και την εφαρμόζει. «Μπορεί προσωρινά να γίνεται δυσάρεστος, είναι όμως αυτή η στάση του που τον κάνει ένα πρόσωπο στο οποίο μπορεί να στηριχτεί το παιδί σε αυτό και να απευθυνθεί σε οποιαδήποτε στιγμή» εξηγεί η κυρία Χριστοπούλου.

Παιχνίδι και φαντασία
Το παιχνίδι είναι εκπαίδευση ζωής, γι΄ αυτό οι γονείς πρέπει να ενθαρρύνουν τα παιδιά να παίζουν με δημιουργικά παιχνίδια και να μην τα αφήνουν «κολλημένα» μπροστά σε μια οθόνη. Το παιχνίδι αποτελεί δραστηριότητα ζωτικής σημασίας για την ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού και αποτελεσματικό παιδαγωγικό μέσο. «Αποδοτικό είναι το δημιουργικό παιχνίδι το οποίο κατασκευάζει το ίδιο το παιδί ή που ελέγχει πλήρως,και αυτό καλλιεργεί τις δεξιότητες και τη φαντασία του, ή είναι παιχνίδι που εξασκεί το σώμα, τη μνήμη και την εξυπνάδα χωρίς να δημιουργεί εντάσεις ή εξαρτήσεις του παιδιού» επισημαίνει ο κ. Φακιολάς.

Αν οι γονείς διαβάζουν καθημερινά στα παιδιά τους από την ηλικία των τριών ετών, εκείνα «ανθίζουν» γρηγορότερα από τα υπόλοιπα όταν αρχίζουν το σχολείο. Μάλιστα αυτά τα παιδιά προηγούνται των υπολοίπων στην ανάπτυξη κατά τουλάχιστον δύο μήνες όχι μόνο στη γλώσσα, στη γραφή και στην ανάγνωση, αλλά και στην αριθμητική.

Εν αρχή εστί ο... θηλασμός
ΟΤΑΝη μητέρα δεν θηλάζει το μωρό της και το ταΐζει με στερεά τροφή πριν από την ηλικία των τεσσάρων μηνών, όταν αργότερα τα σνακ και τα γρήγορα γεύματα αντικαθιστούν το σπιτικό φαγητό, τότε τα παιδιά καταλήγουν παχύσαρκα. Δεν είναι τυχαίο ότι στην Ελλάδα τα παιδιά ηλικίας τριών-έξι ετών σε ποσοστό 31% είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα, σύμφωνα με έρευνα του Ιδρύματος Αριστείδης Δασκαλόπουλος.

Μάλιστα, τα ευρήματα μελέτης του Τμήματος Προληπτικής Ιατρικής και Διατροφής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης, που εκπονήθηκε προ πενταετίας, δείχνουν ότι περισσότερα από τα μισά παιδιά που συμμετείχαν στην έρευνα εμφάνιζαν αυξημένα επίπεδα τριγλυκεριδίων και σακχάρου στο αίμα, περίμετρο μέσης μεγαλύτερη από τη φυσιολογική για την ηλικία τους και χαμηλά επίπεδα «καλής» χοληστερόλης. Και αυτό διότι κατανάλωναν τροφές με επικίνδυνα λιπαρά οξέα και φτωχές σε φυτικές ίνες.

9 «πρέπει» για τους γονείς:

1. Να θέτουν όρια στη ζωή των παιδιών με την προϋπόθεση ότι είναι λογικά.

2. Να συμφωνούν μεταξύ τους για τα όρια και τους τρόπους εφαρμογής τους και έπειτα να τα εξηγούν στα παιδιά.

3. Να μη χρησιμοποιούν σωματική βία. Η σωματική τιμωρία, όπως και ο λεκτικός ή ψυχοσυναισθηματικός καταναγκασμός, έχει ως αποτέλεσμα την αντίδραση και τον τραυματισμό της προσωπικότητας των παιδιών.

4. Μαζί με τα παιδιά να διαμορφώνουν ένα πρόγραμμα καθημερινής ζωής και δράσης που να επιδέχεται έκτακτες τροποποιήσεις.

5. Να είναι συνεπείς. Το «όχι» να είναι πάντα «όχι».

6. Να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να παίζουν με δημιουργικά παιχνίδια ή να βγαίνουν παρέα έξω για να παίξουν.

7. Να διαβάζουν στα παιδιά από μικρή ηλικία και να τα ενθαρρύνουν να διαβάζουν μόνα τους καθώς μεγαλώνουν.

8. Να μην πιέζουν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας να μάθουν το αλφάβητο ή να μετρούν.

9. Να επιμένουν στον θηλασμό. Οι μητέρες πρέπει να θηλάζουν τα μωρά τους τουλάχιστον 4-6 μήνες και να φροντίζουν ώστε η οικογένεια να τρέφεται βάσει των αρχών της μεσογειακής δίαιτας.

 

επιστροφή

 

Όταν  δεν  κοιτούσες

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Λειτουργία Μετρητή απο 27/09/2010

free counters