Κώστας

Γιαννουλέας

   Μ Α Θ Η Μ Α Τ Ι  Κ  Α  

 επικοινωνία

Αρχική Σελίδα

περιεχόμενα

2ο Γυμνάσιο

3ο Γυμνάσιο

Σελιδες Μαθητών 

Σελιδ.Καθηγητών 
Συλλογος Γονέων
Εκπ/τικά  Νέα
Τεχνολογία
Πρώτες Βοήθειες
Ειδήσεις - Links
Αθλητικά
Τοξοβολία
Songs - Games
Καιρός
Ανακύκλωση
Ν. Λακωνίας
Σπάρτη-Μυστράς
Πολιτιστικά
Φιλοσοφικά
 on line users 

free counters

 
 
 

 

Ασκήσεις  Α΄ Γυμνασίου   (Δούνιας Νικ.)

-Μαθηματικά... -Μαθηματικά....Β -Μαθηματικά  Γ
      ..............Translation.............
Σελίδες στο Ιντερνετ  

για Μαθηματικά

Εισαγωγή- Θέμα

Εργασίες μαθητών

 Choose language

Τυπολόγια  -  Γρίφοι  free counters

Μαθηματική Εταιρεία

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
   Ιστοσελίδα Συμβούλου Μαθηματικών

Μαθηματικά για πιτσιρίκια

 

 

Δημιουργία γραφικής παράστασης

 

 

 

 

Υπολογιστής

 

Υπολογισμός με ποσοστά

Poodwaddle.com

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ  &  ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ

 

Υπολογισμός δευτεροβάθμιας εξίσωσης

 

Εφαρμογή Παθαγορείου Θεωρήματος

Poodwaddle.com

 

 

Γρίφοι

 

Γρίφοι Υπολογισμού

Γρίφοι Εμπνευσης

Γρίφοι Συνδυασμών

Γρίφοι Ζυγίσεων

Γρίφοι Αντιφάσεων

Γρίφοι Τεχνικής

Γρίφοι Συνδυαστικής σκέψης

Γρίφοι Πιθανοτήτων

Γρίφοι Παράδοξων

 

 ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 

Πρόσωπα και επιστήμες

 

Ευκλείδης, 2002

 

Πυθαγόρας, 2002

 

Θαλής, 2002

 

Αρχιμήδης, 2002

 

Νεύτωνας, 2002

 

 Πολυχρηστικός μετατροπέας FREE Online Math Calculator, Converter. Mathematics Calculater

 

Τυπολόγια

Γυμν.- Λυκ.     3  4  5  6


Μαθηματικά    2    5   6


Φυσική   2   3 


Οικονομία   

    
Φιλολογία    3   4


Τυπολόγια

 Απο

http://users.lar.sch.gr/georgeatha/

 

Μαθηματικά

Μαθηματικά1  3  4  

Διαγωνίσματα  

Ολυμπιάδες  

Διαγωνισμοί

Βιβλία (download)  

Έλλ. μαθηματικοί   2 

Mathsforyou  

Προβλήματα  

Γρίφοι  

ΤΕΣΤ

Πρόβλημα

Ασκήσεις 2  

Test

ΕΑΠ     3     

Ε.Μ.Ε2

Απο

http://users.lar.sch.gr/georgeatha/

 

 επιστροφή στην αρχή

 

Εισαγωγή- Θέμα

 Ασκήσεις  Α΄ Γυμνασίου   (Δούνιας Νικ.)

................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................

Δούνιας  Νικόλαος

 

Δούνιας  Νικόλαος

Δούνιας  Νικόλαος

Δούνιας  Νικόλαος

   
   
   

 

 επιστροφή στην αρχή

Εργασίες μαθητών

   
   
   
   
Η Πυθαγόρειος τετρακτύς 
[4Aktis.jpg]
Η τετρακτύς

Για τους Πυθαγορείους, η δεκαδική τετρακτύς ήταν το ιερό σύμβολο των ανεξιχνίαστων μυστικών του σύμπαντος. Αποτελείται από δέκα ισόπλευρα τρίγωνα - εννέα εσωτερικά και το μεγάλο εξωτερικό τρίγωνο που τα περικλείει. Για να σχηματιστεί μια τετρακτύς, πρέπει αρχικά να ορίσει κάποιος τις τέσσερις κουκκίδες της βάσης της. Κύριο χαρακτηριστικό της τετρακτύος είναι το γεγονός ότι το άθροισμα των κουκίδων της, από τη βάση μέχρι την κορυφή, μας κάνει την δεκάδα (4+3+2+1=10). Για τους Πυθαγορείους αυτό το γεγονός αποτελούσε σύμβολο της έσχατης πραγματικότητας, αφού "η τετράς τίκτει την δεκάδα" και η δεκάδα, με τη σειρά της, αποτελεί τη βάση για το δεκαδικό σύστημα - σύμπτωση ότι τα τρία εσωτερικά τρίγωνα της τετρακτύος μοιάζουν με το σύγχρονο προειδοποιητικό σύμβολο της ραδιενέργειας;
Ο Πλάτων, στον Τίμαιο, προβάλλει την πυθαγόρεια άποψη ότι η κοσμική αρμονία περικλείεται μέσα σε ορισμένους αριθμούς. Μετά τους πρώτους αριθμούς 1, 2, 3, ακολουθούν τα τετράγωνά τους, το 4 (2Χ2) ή το 9 (3Χ3) και οι κύβοι τους, το 8 (2Χ2Χ2) ή το 27 (3Χ3Χ3). Οι δύο γεωμετρικές πρόοδοι που σχηματίζονται αντιπροσωπεύονται, σύμφωνα με την κλασική συμβολική παράδοση, από το σχήμα του γράμματος "Λ". Με την παρεμβολή των αριθμητικών μέσων 3 και 6 στην πρώτη πρόοδο (2, 3, 4, 6, 8) σχηματίζουμε την αρμονική πρόοδο 3, 4, 6, ενώ η συνολική διαδοχή των όρων (2, 3, 4, 6, 8) αναλύει στη μουσική τη διπλή οκτάβα (δις διαπασών). Με την παρεμβολή των αριθμητικών μέσων 6 και 18 στη δεύτερη πρόοδο (3, 6, 9, 18, 27) οδηγούμαστε στο σχηματισμό της αρμονικής προόδου 6, 9, 18. Αν, τώρα, μεταξύ του 3 και του 6 παρεμβάλουμε τον αρμονικό τους μέσο όρο 4 και κατά παρόμοιο τρόπο παρεμβάλλουμε το 12 ανάμεσα στο 9 και στο 18, έχουμε την εξής συνολική διαδοχή όρων: 3, 4, 6, 9, 12, 18, 27. Πρόκειται για μια διαδοχή που αναλύει την τριπλή οκτάβα (8:1) συν μια δεύτερη (9:8) στις επιμέρους ομάδες συμφωνίας. Έτσι, σύμφωνα με τους Πυθαγορείους, αυτές οι δύο αρχικές πρόοδοι εμπεριέχουν όλη την αρμονία του χωροχρόνου.
Όμως, πώς ακριβώς πειραματίστηκαν οι Πυθαγόρειοι στο μονόχορδο για την ανάδειξη των σχέσεων μαθηματικών και μουσικής; Αν μειώσουμε το μήκος μιας χορδής ακριβώς στο μισό, τότε ο ήχος που παράγεται είναι ακριβώς μία οκτάβα υψηλότερος (μία οκτάβα είναι ένα ντο, ρε, μι, φα, σολ, λα, σι, ντο) - μας δίνει, δηλαδή, ένα ντο πιο πάνω. Αν μειώσουμε το μήκος της χορδής κατά 1/3, τότε τα 2/3 της χορδής που απομένουν μας δίνουν τη διαφορά της πέμπτης (δηλαδή από το ντο στο λα). Κι αν μειώσουμε το μήκος κατά 1/4, τότε τα 3/4 που απομένουν μας δίνουν τη διαφορά της τετάρτης (από το ντο στο σολ). Ήταν ξεκάθαρο, λοιπόν, σ’ αυτό το επίπεδο της παρατήρησης ότι τα μαθηματικά "κυβερνούν" τη μουσική. Το γεγονός ότι από τους ήχους αυτών των διαφορών δημιουργείται ένα ευχάριστο συναίσθημα στον ακροατή, οδήγησε τους Πυθαγορείους στο συμπέρασμα ότι οι ακέραιοι και τα κλάσματα ελέγχουν όχι μόνο τον άψυχο αλλά και τον έμψυχο κόσμο μέσω της μουσικής.

 επιστροφή στην αρχή

 

 

 

 

 

Σελίδες στο Ιντερνετ  για  Μαθηματικά 

 

tetraktys.htm

 επιστροφή στην αρχή

 

 

 επιστροφή στην αρχή

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Λειτουργία Μετρητή απο 27/09/2010

free counters