Φέτος ξεκινήσαμε στο σχολείο μας το παιχνίδι: «Σκυταλοδρομία Φιλαναγνωσίας». Έτσι κάθε πρωί μετά την προσευχή αφιερώνουμε πέντε (5’) λεπτά για να μας παρουσιάσουν οι μαθητές της σχολικής μας κοινότητας τα αγαπημένα τους λογοτεχνικά βιβλία.
Οι μαθητές που θα παρουσιάσουν τα αγαπημένα τους βιβλία, θα κερδίσουν τη «Σκυτάλη της Φιλαναγνωσίας» στο τέλος της χρονιάς.
Τα λογοτεχνικά βιβλία είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου. Παρέα με ένα βιβλίο ταξιδεύεις σε διάφορα μέρη της γης, γνωρίζεις διαφορετικές κουλτούρες και πολιτισμούς, μετασχηματίζεσαι σε ήρωα, συμμετέχεις ενεργά στις περιπέτειες που βιώνουν οι ήρωες της ιστορίας, καλλιεργείς τη φαντασία σου και τον συναισθηματικό σου κόσμο, αναπτύσσεις την κριτική και δημιουργική σου σκέψη αλλά και τη γλωσσική σου έκφραση, αποκτάς δεξιότητες αναδιήγησης, κατανόησης κειμένου και συγγραφής των δικών σου προσωπικών ιστοριών, ενεργοποιείς όλες σου τις αισθήσεις και αποκτάς θετική σχέση με τη γραπτή ύλη.
Ο Μισέλ Τουρνέ είπε:
«Κάθε φορά που ένα βιβλίο διαβάζεται, γεννιέται ένα διαφορετικό έργο. Γιατί το έργο που προκύπτει είναι αδιάλυτο μείγμα του βιβλίου που έγραψε ο συγγραφέας των φαντασιώσεων, των επιθυμιών, του γούστου και όλου του διανοητικού και συναισθηματικού υποστρώματος του αναγνώστη. Ένα βιβλίο έχει πάντα δυο δημιουργούς: αυτόν που το γράφει και αυτόν που το διαβάζει».
Στο τέλος της σχολικής χρονιάς 2018-19, κάθε παιδί που συμμετείχε με την παρουσίασή του στο πρόγραμμα κέρδισε ένα βραβείο:
Συνολικά παρουσίασαν 60 παιδιά τα λογοτεχνικά βιβλία που διάβασαν τη φετινή σχολική χρονιά. Πολλά από τα παιδιά της Α΄τάξης παρουσίασαν τα λογοτεχνικά βιβλία που διάβασαν μετά που κατέκτησαν την αναγνωστική δεξιότητα. Τη “Σκυτάλη της Φιλαναγνωσίας” την κέρδισε ο μαθητής Νίκος Αναστασιάδης, ο οποίος παρουσίασε πέντε (5) βιβλία.
Την επόμενη σχολική χρονιά θα συνεχίσουμε το πρόγραμμα της φιλαναγνωσίας και αν κερδίσει τη σκυτάλη μαθητής της Στ΄τάξης θα την παραδώσει στο Γυμνάσιο που θα εγγραφεί για να συνεχιστεί και εκεί το πρόγραμμα και ο ένας να παραδίδει τη σκυτάλη στον άλλον για να καταφέρουμε να δείξουμε σε όλον τον μαθητικό πληθυσμό πόσο σημαντικό είναι το λογοτεχνικό βιβλίο.