TwitterFacebookRSS email
Γενικά για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Όταν οι Sims πάνε σχολείο… Το παρεξηγημένο βίντεο στην σχολική τάξη… Ολοκληρωμένη εκμάθηση περιεχομένου και γλώσσας – CLIL Δημιουργικότητα, Καινοτομία και Εναλλακτική Σκέψη Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Web 2.0

Διαχείριση Σχολικής Τάξης – Β’ μέρος

Στην παρούσα δημοσίευση θα ασχοληθούμε με την συμπεριφορά του μαθητή 1 – Callum. Στο πρώτο βίντεο θα δούμε, γενικά, πως ο μαθητής κινείται και συμπεριφέρεται στην τάξη. Στα τρία βίντεο, που ακολουθούν, θα δούμε τρείς διαφορετικούς τρόπους αντιμετώπισης του μαθητή από την εκπαιδευτικό και τις συνέπειες που επιφέρει ο κάθε τρόπος. Παράλληλα, ακολουθεί σχολιασμός της κάθε ενέργειας. Δείτε τον μαθητή πως συμπεριφέρεται στην τάξη. Η περίπτωση του Callum θα μπορούσε να αποτελέσει κλασσικό παράδειγμα μαθητή, Διαβάστε περισσότερα

Διαχείριση Σχολικής Τάξης – Α’ μέρος

Η διαχείριση της τάξης είναι μια πολύπλοκη διαδικασία, η οποία προϋποθέτει ανάπτυξη και διεξαγωγή διδακτικών δραστηριοτήτων, παρακολούθηση και ταυτόχρονη αντιμετώπιση γεγονότων. Όταν αυτά συνδυασθούν με τη γνώση ότι κάθε μαθητής μαθαίνει με το δικό του ρυθμό και τρόπο, και μερικοί όχι μόνο δεν θέλουν να μάθουν αλλά παρεμποδίζουν τη μάθηση των άλλων, η διδασκαλία και η διεύθυνση της τάξης καθίστανται ακόμη πιο απαιτητικές. Γι’ αυτό η πειθαρχία στην τάξη είναι περίπλοκο έργο. Επιπλέον, δεν υπάρχει Διαβάστε περισσότερα

Όταν το ΕΙΝΑΙ γίνεται κρυφτό στα μονοπάτια της Χάλκης…

Η κινηματογραφική ομάδα του σκηνοθέτη Άγγελου Σπάρταλη δημιούργησε μιά ξεχωριστή κινηματογραφική εμπειρία για τους μαθητές, αλλά και τους εκπαιδευτικούς του Γυμνασίου ΛΤ Χάλκης. Αφού έγινε σύντομη αναφορά στην ιστορία του κινηματογράφου, στην συνέχεια ακολούθησε παρουσίαση της τεχνικής του ‘stop-motion’ που χρησιμοποιείται στα animations. Χρώματα, πινέλα και πλαστελίνη βγήκαν στα θρανία και μαθητές και καθηγητές ξετύλιξαν το ταλέντο τους δημιουργώντας το σκηνικό, αλλά και τους ήρωες της ταινίας. Η τεχνική του ‘stop-motion’ αποδείχτηκε μια ιδιαίτερα απαιτητική Διαβάστε περισσότερα

Γενικά για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Όταν οι Sims πάνε σχολείο…

Τα τρέχοντα προγράμματα προετοιμασίας των μελλοντικών εκπαιδευτικών, συχνά, περιλαμβάνουν διαλέξεις, ανάπτυξη σχεδίων μαθημάτων, παρατήρηση διαδασκαλιών και ένα ή δύο εξάμηνα πρακτικής εξάσκησης διδασκαλίας σε πραγματικές συνθήκες σχολικής τάξης. Ωστόσο, η παρατήρηση μιας διδασκαλίας δεν δίνει στους αρχάριους εκπαιδευτικούς την δυνατότητα να μπουν στην γνωστική διαδικασία λήψης αποφάσεων, όπως θα έκανε ένας έμπειρος εκπαιδευτικός κατά την διεξαγωγή του μαθήματος. Επιπλέον, η πρακτική εξάσκηση τις περισσότερες φορές δεν συνοδεύεται από ανατροφοδότηση και έτσι χάνει μέρος της αξίας Διαβάστε περισσότερα

Το παρεξηγημένο βίντεο στην σχολική τάξη…

Η χρήση του βίντεο στην σχολική τάξη μπορεί να αποτελέσει ένα, εξαιρετικά, αποτελεσματικό μέσο διδασκαλίας για πολλούς λόγους. Κυρίως, επιτρέπει στους μαθητές να δουν σε πραγματικό δικτυακό χρόνο, μέρη, ανθρώπους και γεγονότα. Επιπλέον, μπορεί να προσελκύσει την προσοχή μαθητών τόσο του οπτικού όσο και του ακουστικού μαθησιακού στυλ. Ωστόσο, ένα τόσο χρήσιμο εργαλείο για να επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, χωρίς να χάσει την παιδαγωγική του αξία πρέπει και να χρησιμοποιηθεί σωστά. Δυστυχώς, δεν είναι λίγες Διαβάστε περισσότερα

Ολοκληρωμένη εκμάθηση περιεχομένου και γλώσσας – CLIL

Η Ολοκληρωμένη Εκμάθηση Περιεχομένου και Γλώσσας – ΟΕΠΓ – ( Content and Language Integrated Learning – CLIL) γίνεται μέσω της διδασκαλίας ενός γνωστικού αντικειμένου με τη χρήση μιας γλώσσας διαφορετικής από αυτήν που χρησιμοποιείται συνήθως. Το γνωστικό αντικείμενο μπορεί να είναι τελείως άσχετο με την εκμάθηση μιας γλώσσας, π.χ. μαθήματα ιστορίας στην αγγλική γλώσσα σε ένα σχολείο της Ισπανίας. Η ΟΕΠΓ έχει εφαρμοστεί με επιτυχία σε όλους τους τομείς, από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση έως την Διαβάστε περισσότερα

Δημιουργικότητα, Καινοτομία και Εναλλακτική Σκέψη

Με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον παρακολούθησα την ομιλία του sir Ken Robinson αναφορικά με την δημιουργικότητα , την καινοτομία και την εναλλακτική σκέψη των μαθητών. Δεδομένου των σημερινών συνθηκών κάθε χώρα –συμπεριλαμβανομένου και της δικής μας – προσπαθεί να εισάγει μεταρρυθμίσεις στην δημόσια εκπαίδευση.  Υπάρχουν δύο λόγοι για αυτό. Ο πρώτος είναι οικονομικός.  Προσπαθούμε να προετοιμάσουμε ανθρώπους που θα στελεχώσουν και θα στηρίξουν την οικονομία του 21ου αιώνα – άσχετα αν δεν μπορούμε να προβλέψουμε το Διαβάστε περισσότερα

Σελίδες:12»