kiosterakis.gr +

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΜΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΜΑΤΙΑ...

Computers

Πώς πήρε το όνομά του ο Pac-Man...

Το Pac-Man είναι χωρίς υπερβολή το δημοφιλέστερο arcade game όλων των εποχών, κάνοντας θραύση από την πρώτη κιόλας μέρα της εμφάνισής του στις κονσόλες, με ουρές μικρών και μεγάλων να περιμένουν να πάρουν θέση! Το παιχνίδι εμφανίσθηκε πρώτη φορά στις 12 Μαΐου 1980 στην Ιαπωνία, παίρνοντας σιγά σιγά το δρόμο του προς τις αγορές της Ευρώπης και της Αμερικής. Πολύ σύντομα ο Pac-Man κατέκτησε τον κόσμο... τρώγοντας ασταμάτητα τελίτσες και φαντάσματα μέσα σε έναν λαβύρινθο.

Pac-Man
«Δεν είναι εύκολο να δημιουργήσεις ένα επιτυχημένο παιχνίδι, πόσω μάλλον κάποιο που βασίζεται αποκλειστικά στο... φαγητό!», αναφέρει ο σχεδιαστής Toru Iwatani, υπάλληλος στην εταιρεία Namco, ο οποίος εμπνεύστηκε από το στρογγυλό σχήμα της... πίτσας (που της λείπει ένα κομμάτι) αλλά και από τον ιαπωνικό χαρακτήρα για το «στόμα» στη στρογγυλεμένη, όμως, εκδοχή του. Το αρχικό όνομα του παιχνιδιού ήταν «Pakkuman», εμπνευσμένο από την ιαπωνική λέξη «Paku-Paku», η οποία χρησιμοποιείται για να περιγράψει το θόρυβο που κάνει κανείς ανοιγοκλείνοντας το στόμα του, αλλάζοντας σε Puck-Man μόλις κυκλοφόρησε στην αγορά.

Περισσότερα...

Υπολογιστής με ηλεκτρονικό αίμα από την ΙΒΜ

Το πρωτότυπο ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή, εμπνευσμένου από τον ανθρώπινο εγκέφαλο, που λειτουργεί χάρη σε «ηλεκτρονικό αίμα», παρουσίασε η ΙΒΜ.

Υπολογιστής με ηλεκτρονικό αίμα από την ΙΒΜ
Η εταιρεία δηλώνει ότι εμπνέεται από τη Φύση, κατασκευάζοντας υπολογιστές οι οποίοι χρησιμοποιούν υγρό για την τροφοδοσία τους με ενέργεια και την ψύξη τους, όπως ακριβώς ένας εγκέφαλος.

Οι επιδόσεις του ανθρωπίνου εγκεφάλου θεωρούνται εντυπωσιακές, καθώς συνδυάζουν μεγάλη υπολογιστική ισχύ και μικρό μέγεθος, απαιτώντας μόλις 20 βατ ενέργειας ? κάτι που, σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC, η ΙΒΜ επιδιώκει με τη σειρά της να επιτύχει.

Επί της προκειμένης, το «αίμα» - ηλεκτρολύτης που κυκλοφορεί στον υπολογιστή μεταφέρει ενέργεια και λειτουργεί ως ψυκτικό. Ένα πολύ βασικό μοντέλο του συστήματος παρουσιάστηκε στα εργαστήρια της εταιρείας στη Ζυρίχη, από τους δρες Πάτρικ Ρατς και Μπρούνο Μισέλ.

Όπως εκτιμούν, μέχρι το 2060, ένας υπολογιστής του ένα petaflop (με τα σημερινά δεδομένα θα χρειαζόταν χώρο έκτασης ενός ποδοσφαιρικού γηπέδου) θα μπορεί να χωρέσει σε ένα γραφείο.

Περισσότερα...

5 συμβουλές για να δροσίσετε τον υπολογιστή σας

Μπορεί το φετινό καλοκαίρι να αποδεικνύεται μάλλον ήπιο, χωρίς τρομερή ζέστη και καύσωνες, αυτό όμως δε σημαίνει ότι ο υπολογιστής σας δεν υποφέρει από τις θερμοκρασίες, κάθε χρόνο αυτή την εποχή.

Αστεία εικόνα
Αν παρατηρήσετε περίεργα "κολλήματα" ή αναπάντεχα σβησίματα του desktop/laptop τώρα το καλοκαίρι, είναι πολύ πιθανόν να οφείλονται στη ζέστη. Ένα χαλασμένο ανεμιστηράκι, υπερβολική συγκέντρωση σκόνης ή απλώς ελλιπής ψύξη αποτελούν αιτίες προβλημάτων, από απλά crashes μέχρι και καμένα υποσυστήματα, στις χειρότερες περιπτώσεις.

Μπορείτε, όμως, να λάβετε κάποια μέτρα από την πλευρά σας, ώστε να πετύχετε την επαρκή ψύξη του συστήματος και να μη ρισκάρετε οποιαδήποτε βλάβη.

Περισσότερα...

Κλείστε αυτόματα τον υπολογιστή σας...

Κλείστε αυτόματα τον υπολογιστή σας... ακόμα και αν κοιμάστε ή αν δεν είστε στο σπίτι!

TimerΣτις ημέρες μας η εξοικονόμηση ενέργειας είναι πολύ σημαντική τόσο για την τσέπη μας όσο και για το περιβάλλον. Πόσες φορές δεν έμεινε ο υπολογιστής ανοιχτός επειδή μας πήρε ο ύπνος την ώρα που βλέπαμε μια ταινία; Πόσες φορές δεν τον αφήσαμε ανοιχτό για ώρες επειδή κατεβάζαμε ένα μεγάλο αρχείο ή κάναμε ενημερώσεις και έπρεπε να φύγουμε;

Τι θα λέγατε αν υπήρχε ένας τρόπος για να έκλεινε ο υπολογιστή μας, μόνος του μετά από κάποιο χρονικό διάστημα;

Η απάντηση είναι ότι υπάρχει ένας πολύ απλός τρόπος για να κλείσει ο υπολογιστής μας μετά από ένα ορισμένο χρονικό διάστημα, χωρίς να εγκαταστήσουμε καμία επιπλέων εφαρμογή.

Η διαδικασία έχει ως εξής:

  1. Πάμε στην ΕΝΑΡΞΗ και επιλέγουμε ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ.
  2. Κάνουμε κλικ στα ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ και μετά κλικ στην ΕΚΤΕΛΕΣΗ.
  3. Πληκτρολογούμε την εντολή:
    shutdown -s -t 15 -c "Κλείσιμο Υπολογιστή" -f
  4. Πατάμε το ΟΚ.

Περισσότερα...