Π.Ε.ΚΑ.Π.: Η υποβάθμιση της Πληροφορικής συνεχίζεται (30/08/2013))

Αθήνα, 29 Αυγούστου 2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Υποβάθμιση της Πληροφορικής συνεχίζεται(!)

 Το Υπουργείο Παιδείας κατέθεσε σήμερα, το σχέδιο νόμου «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις» (http://goo.gl/0NYZpl) στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Παρά την πρωτοφανή συμμετοχή με πάνω από τρεις χιλιάδες (3.000) σχόλια στη δημόσια διαβούλευση (http://goo.gl/L7Hyxn), τα περισσότερα εκ των οποίων αναφέρονταν στο αίτημα της Κοινωνίας, των Πανεπιστημιακών Καθηγητών και Τμημάτων, Ενώσεων και εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων για ένταξη της Πληροφορικής ως μαθήματος Γενικής Παιδείας στο Λύκειο σε όλες τις τάξεις αλλά και ως πανελλαδικά εξεταζόμενου για τους μαθητές της Γ' Λυκείου, το Υπουργείο ολοκληρώνει την επίθεσή του στην Πληροφορική, μειώνοντας δραστικά τις ώρες των συναφών με αυτή μαθημάτων στο Γενικό Λύκειο και καταργώντας το επί 15 χρόνια πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα Προγραμματισμού που υπήρχε.

 

Υπενθυμίζουμε ότι έχουν αντιδράσει περίπου 200 πανεπιστημιακοί, οι Ενώσεις Πληροφορικής, οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής, Κόμματα, βραβευμένοι και διακεκριμένοι καθηγητές πανεπιστημίων του εξωτερικού, παγκόσμιας εμβέλειας οργανισμοί πληροφορικής για το αυτονόητο ? να διδάσκεται πλέον η Πληροφορική ως ισότιμο μάθημα Γενικής Παιδείας και στο Λύκειο, και να είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο για μαθητές Τεχνολογικής κατεύθυνσης.

 

Ολόκληρα Τμήματα, Σχολές και Πανεπιστήμια της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως

τα παρακάτω:

  • Πανεπιστήμιο Πατρών

  • Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Ε.Μ.Π.

  • Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του Παν/μίου Κρήτης

  • Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Παν/μίου Αθηνών

  • Τμήμα Πληροφορικής του Αριστοτελείου Παν/μίου Θεσσαλονίκης

ζητούν να υπάρχει πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα για τις σχολές Θετικής/Τεχνολογικής κατεύθυνσης. Το Υπουργείο στην κατεύθυνση αυτή κατάργησε το επί 15 χρόνια πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της Α.Ε.Π.Π., άσχετα αν το σχέδιο νόμου διαφημίζεται για τη σύνδεση των τμημάτων της τριτοβάθμιας με τα εξεταζόμενα μαθήματα.

 

Η Πληροφορική και τα τμήματά της ανήκουν σε άλλη κατηγορία προφανώς από την

υπόλοιπη τριτοβάθμια με αποτέλεσμα να επιστρέφουμε πολλά χρόνια πίσω, στο σύστημα των δεσμών.

Οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής εκφράζουμε τη βαθύτατη θλίψη μας, θεωρώντας τη συγκεκριμένη μεταρρύθμιση μια μαύρη ημέρα στην ιστορίατης Πληροφορικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Καλούμε για δεύτερη φορά δημόσια

το Υπουργείο Παιδείας, την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και τους Βουλευτές να ακούσουν τις προτάσεις αυτές και να δεχτούν τη βοήθεια των ειδικών

(Πανεπιστημιακοί Καθηγητές, Ενώσεις και Σχολικοί Σύμβουλοι) και της κοινής γνώμης κατά το σχεδιασμό του Λυκείου. Δυστυχώς, το πισωγύρισμα και η απαξίωση των γνώσεων των μαθητών λαμβάνει σάρκα και οστά και ο κ. Αρβανιτόπουλος, Υπουργός Παιδείας, συνδέει το όνομά του με την υποβάθμιση της Πληροφορικής στο Ελληνικό Σχολείο και την αποκοπή της Δημόσιας Εκπαίδευσης από τη σύγχρονη επιστημονική, κοινωνική, οικονομική και τεχνολογική πραγματικότητα.

Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

[Αρχική δημοσίευση]