Page 8 - Σχέδιο Δράσης 7ου Δημ. Σχ. Ξάνθης 2022-2023
P. 8
7. Όσα πρέπει και δεν πρέπει
Ε1 και Ε2 τμήμα:
Τίτλος «Η πυξίδα του εαυτού μου»
Σκοπός:
• Η βελτίωση της δεξιότητας αυτό-κατανόησης και αυτό-αποδοχής
• Η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης
• Ανάπτυξη της ικανότητας για ενσυναίσθηση και ορθή πράξη
• Να μάθει το παιδί για να επικοινωνεί αποτελεσματικά με τους γύρω
του, να προσαρμόζεται στη ζωή και να αντιμετωπίζει θετικά τις
δυσκολίες που συναντά.
• Να αποδέχεται και να αντιμετωπίζει με σεβασμό τον εαυτό του
• Να αναζητά εναλλακτικές λύσεις για τα προβλήματά του
• Να αναγνωρίζει τις αξίες και τα πιστεύω του
• Να επικοινωνεί και να συνεργάζεται
• Να λέει όχι και να διεκδικεί τα δικαιώματά του
Εργαστήρια-
ο
1 : «Μια ομάδα γινόμαστε-γνωριζόμαστε»
2 : «Πώς είμαι Η ταυτότητά μου»
ο
3 : «Αναγνωρίζω τα συναισθήματά μου»
ο
4 : «Πιστεύω στον εαυτό μου Νοιάζομαι για τους/τις άλλους/ες
ο
Όλοι/ες μαζί προχωράμε μπροστά»
ο
5 : «Ξεπερνώντας τις δυσκολίες»
6 : «Επιλέγω τις αξίες μου»
ος
7 : «Βάζω στόχους και προχωρώ. Αξιολόγηση»
ος
ΣΤ τάξη:
Τίτλος «Μεγαλώνοντας αλλάζω – Τι μου συμβαίνει; »
Στόχοι :
• Ερμηνεία και κατανόηση της αξίας των συμμαθητών ως
συνεργατών, μετασχηματισμός των προσωπικών βιωμάτων
μέσα από βιωματικές ασκήσεις, συνεργασία και αξιοποίηση
κατάλληλων μέσων για τη δημιουργία της ομάδας με έναν
αυθεντικό και βιωματικό τρόπο,
• Διαπραγμάτευση του κυριολεκτικού νοήματος μίας έννοιας
μέσα από εναλλακτικές λεκτικές ή μη λεκτικές
αναπαραστάσεις,
• Επαφή με τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες της εφηβείας,
αντίληψη της μοναδικότητας μέσω της αναγνώρισης των
δυνάμεων, των ικανοτήτων και των ατομικών
χαρακτηριστικών, ενίσχυση της αυτοεκτίμηση και της
αυτοπεποίθησης,
• Δημιουργία εμπιστοσύνης και συνοχής στην ομάδα για την
ανάδειξη της μοναδικότητας του κάθε εφήβου,
• Αναγνώριση και διαχείριση συναισθημάτων, έκφραση και
διαχείριση συναισθηματικών καταστάσεων,