Στην εργασία παρουσιάζεται ο άγνωστος Κερκυραίος νοτάριος Θεόδωρος Βρανιανίτης και δημοσιεύονται εβδομηνταεννέα (79) συνολικά νοταριακές πράξεις του των ετών 1479-1516, κατάλοιπα των διασκορπισμένων και χαμένων σήμερα καταστίχων του. Η εργασία εντάσσεται στην κατηγορία της έκδοσης πηγών και χωρίζεται ουσιαστικά σε δύο μέρη.
Το πρώτο μέρος, η Εισαγωγή (σ. 7-37), χωρίζεται σε επιμέρους ενότητες. Κατ? αρχάς επισημαίνεται η έλλειψη επαρκούς νοταριακού υλικού για τον 15ου αιώνα, εντοπίζεται η αιτία στις αλλεπάλληλες καταστροφές που υπέστη η πόλη της Κέρκυρας από τις αρχές του 15ου αιώνα και εξής και αναδεικνύεται η σημασία του εντοπισμού και της έκδοσης των πράξεων του νοταρίου Θεοδώρου Βρανιανίτη για την ιστορία του τόπου.
Στη δεύτερη ενότητα παρουσιάζονται οι αρχειακές ειδήσεις που συγκεντρώθηκαν για το οικογενειακό περιβάλλον του νοταρίου. Στην τρίτη ενότητα γίνεται αναλυτική παρουσίαση και περιγραφή των σπαραγμάτων των καταστίχων και των νοταριακών πράξεων του νοταρίου, που εντοπίστηκαν στο Ιστορικό Αρχείο της Κέρκυρας και εκδίδονται. Οι περισσότερες πράξεις (69 συνολικά) εντοπίστηκαν ανάμεσα στα νοταριακά κατάστιχα άλλων νοταρίων (Συμβολαιογραφικά Μ.225 (Κωνσταντίνος και Δημήτριος Μοναστηριώτης), Διάφοροι Συμβολαιογράφοι 10), μία πράξη της 28 Αυγούστου 1500 σε περγαμηνή (Ενετοκρατία 109, υποφ. 3, αρ. 6) και οι υπόλοιπες πράξεις, που δεν είναι πρωτότυπες αλλά αντίγραφα, σκόρπιες σε άλλες αρχειακές σειρές (Διάφοροι Συμβολαιογράφοι 14, ΄Εγγραφα Εκκλησιών 259, Ενετική Διοίκηση 454, Ενετοκρατία 46). Στην Εισαγωγή δίνονται, τέλος, πληροφορίες για την εικόνα της γραφής του νοταρίου, τη γλώσσα, την ορθογραφία του κειμένου, τους εκδοτικούς κανόνες και τα χρησιμοποιούμενα κριτικά σημεία.
Στο δεύτερο μέρος (σ. 39-111) εκδίδονται οι πράξεις του νοταρίου. Στην έκδοση των πράξεων ακολουθείται η διπλωματική μέθοδος, προσαρμοσμένη στις ιδιοτυπίες του κειμένου και συμφωνα με τους κανόνες τους οποίους ο συγγραφέας διατύπωσε με σαφήνεια στην Εισαγωγή. Οι πράξεις εκδίδονται με βάση την αρχειακή πηγή στην οποία εντοπίστηκαν και τοποθετημένες σε χρονολογική σειρά, η οποία δίνει τη δυνατότητα στον μελετητή να ανασυστήσει την εικόνα και τη θεματολογία των χαμένων καταστίχων.
Ακολουθεί Γενικό Ευρετήριο ονομάτων και όρων (σ. 113-128). Η εργασία κλείνει με πέντε Πίνακες (σ. 129-133) με χαρακτηριστικά δείγματα της γραφής του νοταρίου Θεοδώρου Βρανιανίτη αλλά και της κατάστασης στην οποία βρίσκονται σήμερα τα σπαράγματα των καταστίχων του.