Απόψεις ( Eπιμέλεια Ζαχαρίας Σκαφίδας )

Ο άτακτος μαθητής στην τάξη

Όλοι έχουμε εμπειρία. Το άτακτο παιδί είναι μια πολύ γνωστή και συμπαθής περίπτωση. Οι δάσκαλοι ζουν συχνά τέτοιες καταστάσεις μέσα στην τάξη. Το άτακτο παιδί προκαλεί προβλήματα με τους συμμαθητές του, διαταράσσει την ομαλότητα του μαθήματος και αναγκάζει τον δάσκαλο να συμπεριφερθεί με τρόπο που θα το κάνει να επανέλθει στην ...τάξη.

Φανταστείτε την ακόλουθη σκηνή:
Είναι Παρασκευή μεσημέρι, λίγο πριν από το τέλος μια κουραστικής και εξαντλητικής εβδομάδας. Η τάξη είναι ανήσυχη, ειδικά ο Αλέξανδρος, ο οποίος επίμονα ενοχλεί τους συμμαθητές ίου προσπαθώντας να αποσπάσει την προσοχή τους από τις δραστηριότητες της τάξης. Ποιος ο ρόλος του δασκάλου; Πώς πρέπει ν' αντιδράσει απέναντι σ' αυτήν τη διαταρακτική συμπεριφορά του παιδιού; Πρέπει να συμμετάσχει η υπόλοιπη τάξη σ' αυτήν τη διαδικασία, και αν ναι, σε ποιο βαθμό;

Περισσότερα...

Φωτοαρχαιολογία ( Του Αντώνη Κάτανου )

Δρακόσπιτα

Ιδιότυπα κτίσματα, κατασκευασμένα από μεγάλες, πλακόμορφες, σχιστολιθικές πέτρες, κατά το ψευδοϊσόδομο σύστημα. Βρίσκονται στη νοτιοδυτική Εύβοια, κυρίως στο όρος Όχη. Έχουν σχήμα τετράπλευρου ορθογώνιου, με μεγάλο πάχος στην τοιχοποιία. Οι διαστάσεις του δ. της Όχης είναι 4,87 χ 9,80 μ. Οι κατασκευές αυτές είναι πολύ φροντισμένες? ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στους αρμούς των λίθων, ορισμένοι από τους οποίους έχουν τεράστιες διαστάσεις. Οι σχισμές στον τοίχο δεξιά και αριστερά της θύρας εισόδου χρησιμεύουν ως φωτιστικά ανοίγματα. Η στέγη του κτίσματος είναι διαμορφωμένη κατά το εκφορικό σύστημα (κάθε σειρά λίθων εξέχει στο μέσο περισσότερο από την προηγούμενη). Το άνοιγμα που σχηματίζεται στην κορυφή καλύπτεται από μία πλάκα (το κλειδί).
Αρκετά από τα δ. έχουν καταστραφεί γιατί το υλικό τους χρησιμοποιήθηκε στους νεότερους χρόνους. Πολλές συζητήσεις έχουν γίνει για τη χρήση και για τη χρονολόγησή τους. Έτσι, έχει υποστηριχθεί ότι χρησίμευαν ως τάφοι, κατοικίες βοσκών, φρυκτωρίες ή ναοί.
Κατά τον καθηγητή Ν. Μουτσόπουλο που ερεύνησε ανασκαφικά το αποκαλούμενο Σπίτι του δράκου της Όχης, τα δ. είναι κατασκευάσματα των αρχαιότερων κατοίκων της Εύβοιας (Πελασγών, Δρυόπων, Αβάντων κ.ά.), που ήξεραν να οικοδομούν με την κυκλώπεια τεχνική. Με βάση τα ευρήματα των αρχαϊκών και νεότερων χρόνων (αγγεία, κάρβουνα, κόκαλα κ.ά.), εικάζεται ότι το δ. της Όχης λειτουργούσε για μεγάλο χρονικό διάστημα ως χώρος θυσιών. Το δ. αυτό πιθανόν να ήταν ναός των Δρυόπων? η λατρεία συνεχίστηκε εκεί έως τους ελληνιστικούς χρόνους, γιατί οι κάτοικοι εξακολούθησαν να το θεωρούν ως τόπο καθαγιασμένο. Με τα δ. συνδέονται πολλοί νεοελληνικοί θρύλοι.

Περισσότερα...

H εξέλιξη της σημαίας ( Του Ζαχαρία Σκαφίδα )

Tα σύμβολα της σημαίας: O δράκος στον κόσμο

Οι δράκοι όπως εμφανίστηκαν σε όλο τον κόσμο
Η λέξη δράκος είναι Ελληνική. Προέρχεται από το ρήμα δέρκομαι που σημαίνει βλέπω. Η ονομασία αυτή παραπέμπει σε ένα δράκο άγρυπνο φρουρό, φύλακα μιας περιοχής ή ενός θησαυρού.
Ο Όμηρος στην Ιλιάδα ( Β. 308 και αλλού) αναφέρει ότι " Αφού οι Αχαιοί έκαναν τις θυσίες τους στους βωμούς τους κοντά σε μια πηγή παρουσιάζεται σημάδι του Δία, δράκος μαύρος σαν αίμα, που καταβροχθίζει οκτώ σπουργίτια και την μητέρα τους και ύστερα πετρώνει. Το γεγονός αυτό κατά το μάντι Κάλχα προμηνύει ότι θα καταλάβουν την Τροία μετά από εννέα χρόνια πολέμου."
Μυθολογικά ο δράκος Λάδωνας φύλαγε τα μήλα των Εσπερίδων. Στην Κολχίδα το χρυσόμαλλο δέρας το φύλαγε δράκοντας.
Ο Περσέας σκοτώνει τον δράκο και σώζει την Ανδρομέδα.
Το κάτω μέρος του σώματος του Κέκροπα και του Τυφώνα, είχε μορφή δράκου.
Ο Ηρακλής σκοτώνει την Λερναία Ύδρα με τα εννέα φιδίσια κεφάλια.
Η Μήδεια, φόρτωσε τα πτώματά των σκοτωμένων παιδιών της σ? ένα κάρο, που το έσερναν δυο μεγάλοι δυνατοί δράκοι.
Ο Κάδμος σκότωσε τον Δράκο (απόγονο του Άρη), ο οποίος φύλαγε την Αρεία πηγή.
Οι Νηρηίδες παρουσιάζονται καβάλα σε θαλάσσιο δράκοντα.
Ο Αγαμέμνονας στη Ιλιάδα φέρει ασπίδα ζωγραφισμένη με γαλάζιο τρικέφαλο φίδι.
Περισσότερα...

Ιστορικά Κτίρια

No_Smoking_please!

Like_Video!

Retro_auto_1920-1970!

Τώρα!

Έχουμε 18 επισκέπτες συνδεδεμένους

Yποστήριξη - ΡΥΘΜόΣ

Στην οθόνη -και στον πίνακα- φαίνονται όλα εύκολα, απλά και θεαματικά, αφού γίνονται με ένα κλίκ ή με μία γραμμή!
Δεν αποτυπώνεται όμως το μέγεθος της προαπαιτούμενης προσπάθειας, ώστε να έχουμε το τελικό αποτέλεσμα!

Eπικοινωνία