Απόψεις ( Eπιμέλεια Ζαχαρίας Σκαφίδας )

Μνημοτεχνική

Πως να θυμάστε απίθανα πράγματα.
Ένα παλιό άλλα και πάντα επίκαιρο άρθρο από το βιβλίο " Η τέχνη να βοηθάτε την μνήμη" Παρίσι 1899 που περιγράφει μεθόδους απομνημόνευσης που ακόμα και σήμερα χρησιμοποιούν οι θαυματοποιοί.

1. 0ι αριθμημένες αρθρώσεις
Ή χρησιμοποίηση των μεθόδων πού ακολουθούν θα βοηθήσει αποτελεσματικά στην ανάμνηση των αριθμών. Με λίγη συνήθεια, οι χρονολογίες, Οι τύποι, οι τιμές κ. λ, π. μπορούν να εγγράφονται στιγμιαία με τη μορφή μερικών λέξεων, κατασκευασμένων με τέτοιο τρόπο ώστε να βρίσκει κανείς μέσα τους, χωρίς δυσκολία, τον αριθμό πού έχει βάλει, θέλουμε π, χ. να χαράξουμε στο μυαλό μας τον αριθμό των κύριων οστών του ανθρώπινου σώματος πού είναι 198, Πρώτα — πρώτα θα αντικαταστήσουμε τον κάθε αριθμό, 1, 2, 3, ... Ο με ένα σύμφωνο, ως έξης:
στο 1 θα αντιστοιχεί το ν
» 2 » λ
» 3 » κ,γ,χ
» 4 » δ
» 5 » τ
» 6 » σ
» 7 » ζ, ξ, Ψ
» 8 » π, β, φ
» 9 » ρ
» 0 » μ

Μ' αυτά τον τρόπο το 198 θα αντιπροσωπεύεται από τα γράμματα ν, ρ, π. Με τα γράμματα αυτά θα κατασκευάσουμε ισάριθμες λέξεις πού να έχουν κάποια σχέση με τ' ανθρώπινα κόκαλα. Π. χ. τις λέξεις να ραγίζουν ποτέ. Είναι φανερό πώς μπορούμε να συγκρατήσουμε πολύ ευκολότερα τη φράση:

Περισσότερα...

Φωτοαρχαιολογία ( Του Αντώνη Κάτανου )

Μυκηναϊκοί τάφοι

Μυκηναϊκοί τάφοι
Οι τάφοι των Μυκηναΐων παρουσιάζονται υπό τρεις διαφορετικούς τύπους: τους λακκοειδείς, τους θαλαμοειδείς και τους θολωτούς. Οι πρώτοι, οι απλούστεροι ,αποτελούνται από ένα μακρόστενο κάθετο άνοιγμα που σκεπαζόταν με ακατέργαστες λίθινες πλάκες. Οι θαλαμοειδείς είχαν μορφή υπογείων δωματίων σκαμμένων στις πλαγιές υψωμάτων και σε αρκετό βάθος. Στους υπόγειους θαλάμους έφθανε κανείς δια μέσου ενός κατηφορικού δρόμου. Ο δρόμος κατέληγε στη θύρα με το υπέρθυρο που οδηγούσε μέσα στο θάλαμο. Μετά την ταφή έφραζαν το στόμιο με ξερολιθιά. Τα λαμπρότερα αρχιτεκτονικά επιτεύγματα αποτελούν οι θολωτοί τάφοι. Πρόκειται για τάφους βασιλέων και αρχόντων. Έχουν και αυτοί δρόμο, θύρα ,στόμιο και θάλαμο. Ο θάλαμος είναι οικοδομημένος με ογκόλιθους άλλοτε πάνω από την επιφάνεια του εδάφους (σκεπαζόταν με χώμα δίνοντας την όψη τύμβου) και άλλοτε σε βαθύ κυκλικό σκάμμα ανοιγμένο στην πλαγιά ενός λόφου. Η διάμετρος ποικίλλει από τα 3,50 μ. έως τα 14,50 μ. του θησαυρού του Ατρέως. Το συμπαγές υπέρθυρο του Ατρέα ζυγίζει 120 τόνους .Το κουφιστικό τρίγωνο χρησίμευε για την εξουδετέρωση των πιέσεων. Η μνημειώδης πρόσοψη του ήταν πλούσια διακοσμημένη. Οι θόλοι είναι κατασκευασμένοι με ογκόλιθους χωρίς συνδετική ύλη ,κατά το εκφορικό σύστημα (θόλους, τόξα, καμάρες) . Ο λίθος της κορυφής του θόλου λέγεται “κλειδί” επειδή εξασφαλίζει την συνοχή σ’ολόκληρο το οικοδόμημα.

Περισσότερα...

H εξέλιξη της σημαίας ( Του Ζαχαρία Σκαφίδα )

Tα σύμβολα της σημαίας: Ο αετός

Ο αετός πάντα έκανε εντύπωση στον άνθρωπο λόγω του μεγέθους και της δύναμης του. θεωρούνταν πάντα ο βασιλιάς των αιθέρων. Το γράμμα Α του ιερογλυφικού συστήματος των Αιγυπτίων παριστάνεται με την εικόνα του αετού, που σημαίνει ζεστασιά της ζωής, την μέρα, την καταγωγή. Σε όλους τους λαούς υπήρξε το πτηνό των θεών και το σύμβολο της βασιλικής δύναμης. Γενικά στη μυθολογία είναι το πτηνό του ήλιου. Στην αρχαία Κίνα, "ying" είναι η λέξη για τον αετό και τον ήρωα. Στην αρχαία Συρία ο αετός ήταν ο ήλιος-Θεός.Στη ινδική μυθολογία είναι ο ίππος του Βισνού και ο αετός Garouda που ορμά από τα ύψη πάνω στο φίδι όπως περίπου στο Βυζαντινό ψηφιδωτό του 6ου αιώνα δίπλα. Πρώτα εμφανίζεται στην Μεσοποταμία, τον βλέπουμε δίπλα στο ανάγλυφο του Ιμντουγκούτ. Στην Ελληνική μυθολογία είναι το σύμβολο του Δία, που του φέρνει το βέλος όταν ετοιμάζεται για τον αγώνα ενάντια στους Τιτάνες.
Από τον 5ο αιώνα π.χ. έχομε νομίσματα τής Ολύνθου, της Ήλιδος, των Λακεδαιμονίων, της Ακράγαντος, με τον αετό σε διάφορες μορφές. Ο Πτολεμαίος ο Σωτήρ, που ίδρυσε το Ελληνοαιγυπτιακό κράτος, χρησιμοποιεί τον αετό σαν σύμβολο και έμβλημα του. Οι Δρυίδες είχαν τον αετό σύμβολο του θεού τους. Ο αετός είναι το σύμβολο των αθανάτων και της ανθρώπινης ψυχής. Είναι το έμβλημα της κοσμικής ισχύος. Για τους χριστιανούς είναι το σύμβολο του Αγίου Πνεύματος και του Ευαγγελιστού Ιωάννη. Κατά την χειροτονία νέου επισκόπου αυτός πατά πάνω σε ύφασμα (τον αετό) που απεικονίζεται αετός με ανοιγμένα φτερά. Στην παλαιοχριστιανική εποχή έμπαινε σε σαρκοφάγους σαν σύμβολο της αναστάσεως του Χριστού. Η σφίγγα της Αιγύπτου φέρει φτερά αετού που είναι το σύμβολο της γνώσης.

Περισσότερα...

Ιστορικά Κτίρια

No_Smoking_please!

Like_Video!

Retro_auto_1920-1970!

Τώρα!

Έχουμε 20 επισκέπτες συνδεδεμένους

Yποστήριξη - ΡΥΘΜόΣ

Στην οθόνη -και στον πίνακα- φαίνονται όλα εύκολα, απλά και θεαματικά, αφού γίνονται με ένα κλίκ ή με μία γραμμή!
Δεν αποτυπώνεται όμως το μέγεθος της προαπαιτούμενης προσπάθειας, ώστε να έχουμε το τελικό αποτέλεσμα!

Eπικοινωνία