Απόψεις ( Eπιμέλεια Ζαχαρίας Σκαφίδας )

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στις σχέσεις του με τους μαθητές και τους γονείς

Ένα ευκολοδιάβαστο και συγχρόνως εξαιρετικό άρθρο βγαλμένο μέσα από πείρα και μελέτη χρόνων.
Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι οι σχέσεις του με τους μαθητές κυρίως, αλλά και με τους γονείς των μαθητών. Η διαπίστωση του προβλήματος είναι και προφανής ?αφού ο καθένας αντιλαμβάνεται την ύπαρξη του? αλλά και επιστημονική. Αναφέρομαι λ.χ. στην έρευνα του καθηγητή του Παν. Κρήτης Κώστα Μάνου με θέμα: «Στάσεις εφήβων ή πώς μας βλέπουν και τι θέλουν οι έφηβοι», Αθήνα 1990, στην οποία, ανάμεσα σε άλλα ενδιαφέροντα συμπεράσματα, αναφέρεται ότι το 50% των μαθητών έχουν κάποιο πρόβλημα ή προβλήματα με τους καθηγητές τους (Βλ. σ. 146).Στην εισήγηση μου λοιπόν, θα προσπαθήσω να παρουσιάσω τις βασικότερες προϋποθέσεις με τις οποίες ο εκπαιδευτικός θα ξεπεράσει τις δυσκολίες του στις παραπάνω σχέσεις του, αλλά και τα βασικότερα σημεία τριβών που συναντά στην επικοινωνία του με μαθητές και γονείς. Κάποτε ο καθηγητής επιβαλλόταν με το κύρος του και την αυθεντία του. 'Ότι έλεγε ήταν αναμφισβήτητο. Στην εποχή μας όμως, έχουν πλέον εκλείψει οι αυθεντίες.

Περισσότερα...

Φωτοαρχαιολογία ( Του Αντώνη Κάτανου )

Δρακόσπιτα

Ιδιότυπα κτίσματα, κατασκευασμένα από μεγάλες, πλακόμορφες, σχιστολιθικές πέτρες, κατά το ψευδοϊσόδομο σύστημα. Βρίσκονται στη νοτιοδυτική Εύβοια, κυρίως στο όρος Όχη. Έχουν σχήμα τετράπλευρου ορθογώνιου, με μεγάλο πάχος στην τοιχοποιία. Οι διαστάσεις του δ. της Όχης είναι 4,87 χ 9,80 μ. Οι κατασκευές αυτές είναι πολύ φροντισμένες? ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στους αρμούς των λίθων, ορισμένοι από τους οποίους έχουν τεράστιες διαστάσεις. Οι σχισμές στον τοίχο δεξιά και αριστερά της θύρας εισόδου χρησιμεύουν ως φωτιστικά ανοίγματα. Η στέγη του κτίσματος είναι διαμορφωμένη κατά το εκφορικό σύστημα (κάθε σειρά λίθων εξέχει στο μέσο περισσότερο από την προηγούμενη). Το άνοιγμα που σχηματίζεται στην κορυφή καλύπτεται από μία πλάκα (το κλειδί).
Αρκετά από τα δ. έχουν καταστραφεί γιατί το υλικό τους χρησιμοποιήθηκε στους νεότερους χρόνους. Πολλές συζητήσεις έχουν γίνει για τη χρήση και για τη χρονολόγησή τους. Έτσι, έχει υποστηριχθεί ότι χρησίμευαν ως τάφοι, κατοικίες βοσκών, φρυκτωρίες ή ναοί.
Κατά τον καθηγητή Ν. Μουτσόπουλο που ερεύνησε ανασκαφικά το αποκαλούμενο Σπίτι του δράκου της Όχης, τα δ. είναι κατασκευάσματα των αρχαιότερων κατοίκων της Εύβοιας (Πελασγών, Δρυόπων, Αβάντων κ.ά.), που ήξεραν να οικοδομούν με την κυκλώπεια τεχνική. Με βάση τα ευρήματα των αρχαϊκών και νεότερων χρόνων (αγγεία, κάρβουνα, κόκαλα κ.ά.), εικάζεται ότι το δ. της Όχης λειτουργούσε για μεγάλο χρονικό διάστημα ως χώρος θυσιών. Το δ. αυτό πιθανόν να ήταν ναός των Δρυόπων? η λατρεία συνεχίστηκε εκεί έως τους ελληνιστικούς χρόνους, γιατί οι κάτοικοι εξακολούθησαν να το θεωρούν ως τόπο καθαγιασμένο. Με τα δ. συνδέονται πολλοί νεοελληνικοί θρύλοι.

Περισσότερα...

H εξέλιξη της σημαίας ( Του Ζαχαρία Σκαφίδα )

Tα σύμβολα της σημαίας: O δράκος στις σημαίες

Το σύμβολο του δράκου μέσα στους αιώνες:
Ο δράκος όπως τον βλέπουμε στη στήλη του Τραϊανού, χρησιμοποιήθηκε πρώτα από τους Δάκους. Οι Δάκοι παρίσταναν τον θεό Ζάλμοξη ή Γκεμπελεϊση σαν δράκο με το κεφάλι λύκου. Ο Αρριανός (95-175 μ.χ.) περιγράφει τις πρώτες σημαίες των Δάκων σαν μακρύ μανίκι. Ήταν πάνω σε κοντάρι τον κρατούσαν ιππείς και με την κίνηση του αναβάτη πετούσε σαν φίδι που σφύριζε στο αέρα. Αργότερα στην άκρη του κοίλου υφάσματος πρόσθεσαν το κεφάλι του δράκου. Μετά τους Δάκες τον δράκο πήραν οι σύμμαχοι τους Σαρμάτες, Πάρθοι, Σασσανίδες. Στην Scriptores Historiae Augustae, Aurelianus 28,4 αναφέρεται ότι όταν ο Αυρηλιανός ανακατέλαβε την Παλμήρα το 272 μ.χ. μέσα στα περσικά λάφυρα υπήρχαν και περσικές σημαίες με δράκους. Ο δράκος υιοθετήθηκε από τους Ρωμαίους τον 2ο αιώνα με την εισαγωγή των Σαρματών στον Ρωμαϊκό στρατό. Ο Αρριανός αναφέρει ότι χρησιμοποιήθηκαν από τους Σκύθες και πιθανώς εννοούσε τους Σαρμάτες. Οι Ρωμαίοι άρχισαν πρώτα να τον χρησιμοποιούν στα "ιππικά γυμνάσια" Ο Αρριανός περιγράφει τους δράκους ζωηρόχρωμους που φέρονταν στις παρελάσεις του ιππικού των Ρωμαίων. την ίδια εποχή οι λαοί των στεπών είχαν κεφάλια ζώων στα κοντάρια τους. Αναφέρεται ότι οι λεγεωνάριοι του Γαλερίου 253-268 είχαν παρελάσει με δράκους. Επίσης στα στρατεύματα το Αυρηλιανού το 270-275 υπήρχαν δρακονάριοι. Η Αψίδα του Γαλερίου χτίστηκε το 305 μετά την νίκη του Γαλερίου κατά των Περσών το 296-297. Στο πάνω αριστερό μέρος της αψίδας φαίνονται οι δράκοι που κρατούσε το ιππικό.

Περισσότερα...

Ιστορικά Κτίρια

No_Smoking_please!

Like_Video!

Retro_auto_1920-1970!

Τώρα!

Έχουμε 20 επισκέπτες συνδεδεμένους

Yποστήριξη - ΡΥΘΜόΣ

Στην οθόνη -και στον πίνακα- φαίνονται όλα εύκολα, απλά και θεαματικά, αφού γίνονται με ένα κλίκ ή με μία γραμμή!
Δεν αποτυπώνεται όμως το μέγεθος της προαπαιτούμενης προσπάθειας, ώστε να έχουμε το τελικό αποτέλεσμα!

Eπικοινωνία