Απόψεις ( Eπιμέλεια Ζαχαρίας Σκαφίδας )

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στις σχέσεις του με τους μαθητές και τους γονείς

Ένα ευκολοδιάβαστο και συγχρόνως εξαιρετικό άρθρο βγαλμένο μέσα από πείρα και μελέτη χρόνων.
Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι οι σχέσεις του με τους μαθητές κυρίως, αλλά και με τους γονείς των μαθητών. Η διαπίστωση του προβλήματος είναι και προφανής ?αφού ο καθένας αντιλαμβάνεται την ύπαρξη του? αλλά και επιστημονική. Αναφέρομαι λ.χ. στην έρευνα του καθηγητή του Παν. Κρήτης Κώστα Μάνου με θέμα: «Στάσεις εφήβων ή πώς μας βλέπουν και τι θέλουν οι έφηβοι», Αθήνα 1990, στην οποία, ανάμεσα σε άλλα ενδιαφέροντα συμπεράσματα, αναφέρεται ότι το 50% των μαθητών έχουν κάποιο πρόβλημα ή προβλήματα με τους καθηγητές τους (Βλ. σ. 146).Στην εισήγηση μου λοιπόν, θα προσπαθήσω να παρουσιάσω τις βασικότερες προϋποθέσεις με τις οποίες ο εκπαιδευτικός θα ξεπεράσει τις δυσκολίες του στις παραπάνω σχέσεις του, αλλά και τα βασικότερα σημεία τριβών που συναντά στην επικοινωνία του με μαθητές και γονείς. Κάποτε ο καθηγητής επιβαλλόταν με το κύρος του και την αυθεντία του. 'Ότι έλεγε ήταν αναμφισβήτητο. Στην εποχή μας όμως, έχουν πλέον εκλείψει οι αυθεντίες.

Περισσότερα...

Φωτοαρχαιολογία ( Του Αντώνη Κάτανου )

Μυκηναϊκοί τάφοι

Μυκηναϊκοί τάφοι
Οι τάφοι των Μυκηναΐων παρουσιάζονται υπό τρεις διαφορετικούς τύπους: τους λακκοειδείς, τους θαλαμοειδείς και τους θολωτούς. Οι πρώτοι, οι απλούστεροι ,αποτελούνται από ένα μακρόστενο κάθετο άνοιγμα που σκεπαζόταν με ακατέργαστες λίθινες πλάκες. Οι θαλαμοειδείς είχαν μορφή υπογείων δωματίων σκαμμένων στις πλαγιές υψωμάτων και σε αρκετό βάθος. Στους υπόγειους θαλάμους έφθανε κανείς δια μέσου ενός κατηφορικού δρόμου. Ο δρόμος κατέληγε στη θύρα με το υπέρθυρο που οδηγούσε μέσα στο θάλαμο. Μετά την ταφή έφραζαν το στόμιο με ξερολιθιά. Τα λαμπρότερα αρχιτεκτονικά επιτεύγματα αποτελούν οι θολωτοί τάφοι. Πρόκειται για τάφους βασιλέων και αρχόντων. Έχουν και αυτοί δρόμο, θύρα ,στόμιο και θάλαμο. Ο θάλαμος είναι οικοδομημένος με ογκόλιθους άλλοτε πάνω από την επιφάνεια του εδάφους (σκεπαζόταν με χώμα δίνοντας την όψη τύμβου) και άλλοτε σε βαθύ κυκλικό σκάμμα ανοιγμένο στην πλαγιά ενός λόφου. Η διάμετρος ποικίλλει από τα 3,50 μ. έως τα 14,50 μ. του θησαυρού του Ατρέως. Το συμπαγές υπέρθυρο του Ατρέα ζυγίζει 120 τόνους .Το κουφιστικό τρίγωνο χρησίμευε για την εξουδετέρωση των πιέσεων. Η μνημειώδης πρόσοψη του ήταν πλούσια διακοσμημένη. Οι θόλοι είναι κατασκευασμένοι με ογκόλιθους χωρίς συνδετική ύλη ,κατά το εκφορικό σύστημα (θόλους, τόξα, καμάρες) . Ο λίθος της κορυφής του θόλου λέγεται ?κλειδί? επειδή εξασφαλίζει την συνοχή σ?ολόκληρο το οικοδόμημα.

Περισσότερα...

H εξέλιξη της σημαίας ( Του Ζαχαρία Σκαφίδα )

Tα σύμβολα της σημαίας: Ο δικέφαλος αετός στον κόσμο

Το σύμβολο του δικεφάλου είναι το παλαιότερο των συμβόλων. Ένας δικέφαλος που συμβόλιζε την θεά-μητέρα ανακαλύφθηκε στην Κταλ Χιουγιούκ και χρονολογείται 5000 π.χ. Στις ανασκαφές του Μποτζάσκοβ βρέθηκαν κυλινδρικές σφραγίδες με τον δικέφαλο. Σε ασσυριακούς κυλίνδρους "εξ' απτής γης" που βρέθηκαν το 3000 π.χ. στο Τέλλο που ήταν η πόλη Lagash κέντρο της νότιας Βαβυλώνας, σε σφηνοειδή γραφή, να αναγράφεται από τον ηγεμόνα της πόλης η εξής ιστορία:
<< Τα νερά του τίγρη χαμήλωσαν και ήταν αυτό σημάδι της οργής των θεών>> Κατόπιν περιγράφει όνειρο στο οποίο αποκαλύφθηκε η θέληση των θεών. Παρουσιάστηκε στον βασιλιά θεός που το ανάστημα του έφθανε από την γη στον ουρανό και στο κεφάλι του είχε στέμμα κάποιου θεού και πέταγε το πουλί της τρικυμίας που άνοιγε τα φτερά του πάνω από την πόλη και γύρω από την γη. Το πουλί της τρικυμίας είναι ο δικέφαλος αετός, το τοτέμ της πόλης Lagash των Σουμέριων.
Μια αναζήτηση στον αισθητικό χώρο τι οδήγησε τον άνθρωπο σε αυτήν την "εραλδική" θέση, μπορεί να εξηγηθεί από μια φυσική κλίση για τη συμμετρία παρακινούμενη από θρησκευτικά κριτήρια.

Περισσότερα...

Eκπαίδευση - Πρόσφατες ειδήσεις

Ιστορικά Κτίρια

No_Smoking_please!

Like_Video!

Retro_auto_1920-1970!

Τώρα!

Έχουμε 27 επισκέπτες συνδεδεμένους

Yποστήριξη - ΡΥΘΜόΣ

Στην οθόνη -και στον πίνακα- φαίνονται όλα εύκολα, απλά και θεαματικά, αφού γίνονται με ένα κλίκ ή με μία γραμμή!
Δεν αποτυπώνεται όμως το μέγεθος της προαπαιτούμενης προσπάθειας, ώστε να έχουμε το τελικό αποτέλεσμα!

Eπικοινωνία