Οι δράκοι όπως εμφανίστηκαν σε όλο τον κόσμο:

 

Η λέξη δράκος είναι Ελληνική. Προέρχεται από το ρήμα δέρκομαι που σημαίνει βλέπω. Η ονομασία αυτή παραπέμπει σε ένα δράκο άγρυπνο φρουρό, φύλακα μιας περιοχής ή ενός θησαυρού.

Ο Όμηρος στην Ιλιάδα ( Β. 308 και αλλού) αναφέρει ότι  " Αφού οι Αχαιοί έκαναν τις θυσίες τους στους βωμούς τους κοντά σε μια πηγή παρουσιάζεται σημάδι του Δία, δράκος μαύρος σαν αίμα, που καταβροχθίζει οκτώ σπουργίτια και την μητέρα τους και ύστερα πετρώνει. Το γεγονός αυτό κατά το μάντι Κάλχα προμηνύει ότι θα καταλάβουν την Τροία μετά από εννέα χρόνια πολέμου."

Μυθολογικά ο δράκος Λάδωνας φύλαγε τα μήλα των Εσπερίδων. Στην Κολχίδα το χρυσόμαλλο δέρας το φύλαγε δράκοντας.

Ο Περσέας σκοτώνει τον δράκο και σώζει την Ανδρομέδα.

Το κάτω μέρος του σώματος του Κέκροπα και του Τυφώνα, είχε μορφή δράκου.

Ο Ηρακλής σκοτώνει την Λερναία Ύδρα με τα εννέα φιδίσια κεφάλια.

Η Μήδεια, φόρτωσε τα πτώματά των σκοτωμένων παιδιών της σ’ ένα κάρο, που το έσερναν δυο μεγάλοι δυνατοί δράκοι.

Ο Κάδμος σκότωσε τον Δράκο (απόγονο του Άρη), ο οποίος φύλαγε την Αρεία πηγή.

Οι Νηρηίδες παρουσιάζονται καβάλα σε θαλάσσιο δράκοντα.

Ο Αγαμέμνονας στη Ιλιάδα φέρει ασπίδα ζωγραφισμένη με γαλάζιο τρικέφαλο φίδι.

Στην Ελληνική λαογραφία αναφέρεται ο δράκος του αγίου Μύρωνα στην Κρήτη. 'Ήταν ένα φοβερό θεριό που ανεβοκατέβαινε κάθε μέρα στην πόλη τους κι έτρωγε ανθρώπους και ζώα. Εκείνο τον καιρό, επίσκοπος στη Ραύκο ήταν ο Μύρωνας. Δεν ήταν ακόμα Άγιος, μα αγαπούσε το Θεό υπηρετώντας τους ανθρώπους. Μια Κυριακή, την ώρα της λειτουργίας, ακούστηκε το μουγκρητό του Θεριού και πάγωσε το αίμα των κατοίκων.
Ο επίσκοπος τους έδωσε τότε την επισκοπική ράβδο και τους είπε να χτυπήσουν μ' αυτή το Θεριό ίσαμε να τελειώσει τη λειτουργία, οπότε θα πήγαινε ο ίδιος.
Έτσι κι έγινε. Με την "πατερίτσα" χτύπησαν το Θεριό που αμέσως πετρώθηκε. Άμα τέλειωσε η λειτουργία, ο Μύρωνας πήγε εκεί που είχε "απολιθωθεί" το Θεριό, έριξε μια πέτρα και στη στιγμή αμέτρητες πέτρες μαζεύτηκαν πάνω του και το σκέπασαν. Έτσι σχηματίστηκε ένας μεγάλος σωρός σαν λόφος από πέτρες, που και σήμερα λέγεται "Δράκος" ή στου "Δράκου το χαράκι".

Ο δράκος του Αγαλά στην Ζάκυνθο. Στη σπηλιά του Δαμνιανού, κοντά στο χωριό Αγαλά ζούσε ένας δράκος τόσο ψηλός που το ένα πόδι πατούσε στο βουνό και το άλλο στην σπηλιά. Ο δρακός ήθελε πολύ φαί που αν δεν του το έφερναν οι Αγαλιώτες θα κατέστρεφε το χωριό. Οι Αγαλιώτες δεν άντεχαν άλλο και σκέφθηκαν να τον σκοτώσουν. Μάζεψαν λοιπόν ήρα την άλεσαν έκαμαν αλεύρι και έφτιαξαν μια τεράστια πίτα που την έδωσαν στο δράκοντα. Από το πολύ φαί ο δράκοντας έπεσε σε νάρκη στην κοιλάδα του Αντρονιού, τότε μαζεύτηκε ο κόσμος και με πέτρες σκότωσαν τον δράκοντα. Έτσι γλύτωσε το χωριό.

Ο δράκος της Ρόδου. Την εποχή του Helion de Villena 1316-1346 ζούσε στου βάλτους της Ρόδου ένας τεράστιος δράκος. Ο ιππότης De Gozon το 1342 σκότωσε τον δράκο αφού τον παρέσυρε έξω από την σπηλιά του με ένα χάρτινο ομοίωμα. Λέγεται ότι έβγαλε από το σώμα του μια πέτρα στο μέγεθος ελιάς που αν την βούταγες στο νερό έβραζε. Την είχε η οικογένεια De Gozon ως τον 16ο αιώνα. Είχε φυλαχτεί ο σκελετός του ως το 1837 κρεμασμένος στην είσοδο της πύλης D' amboise. Μέχρι το 1980 υπήρχε το δόντι του στο Μουσείο ιπποτών της Ρόδου. Αποδείχθηκε ότι ήταν κροκόδειλος. Αξίζει να δούμε πως αλλάζει τα γεγονότα η φαντασία του ανθρώπου. Στο έργο Historia του Τζιακόμο Μπόζιο 1544-1627  αναφέρεται για τον δράκο " Ο δράκος ήταν μεγάλος σαν ένα άλογο, είχε κεφάλι ερπετού, σκληρό λεπιασμένο δέρμα, δόντια κοφτερά, αυτιά μουλαριού, μάτια βαθουλωτά που έλαμπαν σαν φωτιά, τέσσερα πόδια. Στην ράχη του είχε δύο μικρά φτερά που είχαν χρώμα κίτρινο έως πράσινο όπως ήταν η κοιλιά του και είχε ουρά σαύρας. Έτρεχε σαν άλογο κτυπώντας τα φτερά του και σφύριζε απαίσια."

Στην μέση ανατολή, όπως αναφέρεται στο έπος Ενούμα Ελίσα 2000 π.χ., ο δράκος συμβόλιζε την καταστροφή και το κακό. Έτσι μεταφέρθηκε στις γραφές των Εβραίων και από εκεί στους Χριστιανούς.

Στην Αιγυπτιακή μυθολογία, ο Άπωφις, ήταν δράκοντας του σκότους, κάθε πρωί έβγαινε νικημένος από την αναμέτρηση με τον θεό του Ήλιου Ρα.

Στην βόρεια Ευρώπη στο έπος Νιμπελούνγκεν που αναφέρεται στο 575 μ.χ. μετά από δυναστικές διαμάχες δολοφονείται ο βασιλιάς Ζίγκιμπερτ και το 613 η γυναίκα του Μπρουνιχίλντς. Το αρχαιότερο χειρόγραφο είναι του 1200. Οι Νιμπελούνγκεν ήταν νάνοι που μαζί με τον δράκο φύλαγαν ένα αμύθητο θησαυρό. Για του Ρωμαίους κατακτητές της Βρετανίας ο δράκος ήταν σύμβολο εξουσίας και έμβλημα δύναμης, το ίδιο και για του Κέλτες που τους διαδέχτηκαν το 410.

Οι Νορβηγοί διακοσμούσαν αγγεία και ακρόπρωρα πλοίων με δράκους. Οι Τευτονικές φυλές είχαν το σύμβολο του δράκου. Αργότερα κατέλαβαν την Βρετανία και το σύμβολο του δράκου παρέμεινε ως τις μέρες μας στην Ουαλία.

Ο κινέζικος δράκος, συμβολίζει τη δύναμη και την τελειότητα, την τόλμη, τον ηρωισμό και την εμμονή, την αριστοκρατία και τη θεότητα. Ένας δράκος υπερνικά τα εμπόδια έως ότου η επιτυχία γίνει δική του. Είναι ενεργητικός, αποφασιστικός, αισιόδοξος, ευφυής και φιλόδοξος.
Αντίθετα από τις αρνητικές ενέργειες που συνδέονται με τους δυτικούς δράκους, οι περισσότεροι ανατολικοί δράκοι είναι όμορφοι, φιλικοί, και σοφοί. Είναι οι άγγελοι της Ανατολής. Ο κινέζικος δράκος κάνει την εμφάνιση του 3000 χρόνια προ χριστού.

Δράκοντες υπάρχουν σε όλες τι μυθολογίες. Στην δυτική Αφρική είναι ο AIDO HWEDO και ο BIDA Στο Μεξικό ο CAPACTI. Στην Νέα Ζηλανδία ο  HOTU-PUKU. Στο Βόρνεο ο KINABALU. Στην Νότια Αμερική ο PIASA κ.λ. Για τους δράκους αυτούς μπορούμε να μάθουμε στην ιστοσελίδα  Mythological Dragon List   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οι Δράκοι στον κόσμο.

Οι μύθοι των δράκων πρωτοεμφανίστηκαν στην Μεσοποταμία, Αίγυπτο.

Η λέξη δράκος είναι μεταγενέστερη Ελληνική και σ΄ όλο τον κόσμο διαδεδομένη.

 

Βάρα Στρατή τα πρόβατα κι ανέβαινε στη ράχη,

και μη σιουράς παράωρα, μην τραγουδάς την νύχτα,

γιατί ξυπνάει ο δράκοντας στης ποταμιάς το δένδρο,

ξυπνάν της βρύσης τα στοιχειά και του βουνού οι νεράιδες

και της σπηλιάς η μάγισσα και έρχονται να μας πνίξουν

Τραγούδι του Κρυστάλλη.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο δράκοντας ήταν το μυθικό ιερό ζώο του θεού Μαρντούκ  των Βαβυλωνίων. Είχε φολιδωτό σώμα, κεφάλι φιδιού, κέρατα οχιάς, μπροστινά πόδια αιλουροειδούς, οπίσθια πόδια πουλιού, και ουρά σκορπιού. Ο Μαρντούκ θεός του πρωινού ήλιου ήταν γιός του Εα, θεού της σοφίας. 
Κυλινδρική σφραγίδα της εποχής των Σουμερίων

Εδώ πιθανώς ο Μαντρούκ σκοτώνει την δρακόμορφη θεά Τιαμάτ μια από τις πρωταρχικές θεότητες δημιουργούς με τον θεό Απσού. Από τις νεότερες θεότητες Εά και Ενλίλ, ο Ενλίλ βοηθάει τον Μαρντούκ εναντίον της Τιαμάτ που μεταμορφώνεται σε φίδι και καταπίνει τον Μαρντούκ, ο οποίος γίνεται αέρας.


 

Πύλη της Ιστάρ ύψους 10μ. με πύργους 20μ. Βασιλεία Νεμπουχαντνεζάρ 602-562 π.χ. (ανακατασκευή)

Ο Μαρντούκ σκοτώνει την Τιαμάτ και δημιουργεί τον ουρανό και την γη και γίνεται ο κυριότερος θεός του βαβυλωνιακού πανθέου.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο Ραμσή Ι απωθεί τον Άπωφι

 Στην Αιγυπτιακή μυθολογία, ο  Άπωφις, ήταν δράκοντας του σκότους, κάθε πρωί έβγαινε νικημένος από την αναμέτρηση με τον θεό του Ήλιου Ρα. 

 

Αττικός κρατήρας 440 π.χ.

Ο Περσέας έχει σκοτώσει τον δράκο και βλέπει την Ανδρομέδα κόρη του βασιλιά των Κηφήνων (ή Αιθιόπων) Κηφέα και της Κασσιόπης. Σύμφωνα με χρησμό του μαντείου του Άμμωνα, την εγκατέλειψαν σε έναν βράχο της ακτής, για να την καταβροχθίσει θαλάσσιος δράκος που είχε στείλει ο Ποσειδώνας ο οποίος είχε οργιστεί εναντίον της μητέρας της, Κασσιόπης, επειδή με την αλαζονεία της τον είχε προσβάλει (είχε καυχηθεί πως ήταν ωραιότερη από τις Νηρηίδες). Εκεί την είδε o Περσεύς, o οποίος την ερωτεύτηκε, σκότωσε τον δράκο, την παντρεύτηκε και απέκτησαν πέντε ή έξι παιδιά.

Ο Βασιλιάς Κέκροπας, Μουσείο Βερολίνου.

Το αρχικό όνομα της Αθήνας ήταν Ακτή ή Ακτική και το είχε πάρει από τον πρώτο της βασιλιά, Ακταίο. Το δεύτερο όνομά της, Κεκροπία, είχε προέλθει από τον βασιλιά Κέκροπα, ο οποίος διαδέχθηκε τον Ακταίο, αφού παντρεύτηκε την κόρη του. Σύμφωνα με τον μύθο, σαν γιος της γαίας και όπως όλα τα παιδιά της γης, το κάτω μέρος του σώματος του ήταν το ίδιο, με αυτό του δράκοντα. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Ο Ηρακλής σκοτώνει την Λερναία Ύδρα. Υδρία του 525 π.χ. Μουσείο Μαλιμπού  Καλιφόρνια.

Στη δεύτερη αποστολή του Ηρακλή σκοτώνει την Λερναία Ύδρα, ένα ερπετό με εννέα φιδίσια κεφάλια, το οποίο ζούσε στην λίμνη Λέρνα. Μπορούμε και την Λερναία να συμπεριλάβουμε στα διάφορα είδη δράκων.

Ο Ιάσονας βγαίνει από το στόμα του δράκου που φρουρούσε το χρυσόμαλλο δέρας και ο οποίος, σύμφωνα με παραλλαγή του μύθου, είχε καταπιεί τον ήρωα, σε κύλικα του Δούρι

(Μουσείο του Βατικανού, Ρώμη). 

Κρατήρας 4ου αιώνα Μουσείο Τέχνης Κλήβελαντ.

 Αφού σκότωσε τα παιδιά της η Μήδεια, φόρτωσε τα πτώματά τους σ’ ένα κάρο, που το έσερναν δυο μεγάλοι δυνατοί δράκοι - δώρο του θεού Ήλιου - και ηνίοχός του ήταν ένας υποχθόνιος δαίμονας, ο Οίστρος, δηλαδή η «μανία» που έχει σαν μαλλιά φίδια. Στη συνέχεια τα έφερε στην ιερή περιοχή της Βουνίας Ήρας. όπου ήταν ιέρεια. και εκεί τα έθαψε με τα ίδια της τα χέρια. 

 

 

Ο Κάδμος  και ο δράκος, κρατήρας ζωγραφισμένος από τον Πύθωνα, 360 - 330 π.Χ. Μουσείο Λούβρου.

ο Κάδμος σκότωσε τον Δράκο (απόγονο του Άρη), ο οποίος φύλαγε την  Αρεία πηγή. Η θεά Αθηνά του είπε να σπείρει τα δόντια του δράκου στην γη και από εκεί ξεφύτρωσαν οι Σπαρτοί, αρματωμένοι άνδρες, οι οποίοι σκότωσαν ο ένας τον άλλο και επέζησαν μόνο πέντε (Χθόνιος, Υπερήνωρ, Πηλωρός, Εχίων, Ουδαίος)Από αυτούς προήλθαν οι πέντε αριστοκρατικές οικογένειες των Θηβών, οι οποίες ονομάζονταν Σπαρτοί. 

 

Τα χρυσά μήλα των Εσπερίδων, αγγείο 410-400 π.Χ. στο Βρετανικό Μουσείο.

Στον ενδέκατο άθλο ο Ηρακλής πήρε την εντολή να φέρει τα χρυσά μήλα των Εσπερίδων. Τα μήλα που η θεά Ήρα δέχθηκε σαν γαμήλιο δώρο από την θεά Γη τώρα φυλάσσονταν από τις Εσπερίδες και τον δράκοντα Λάδωνα με εκατό κεφάλια, στο όρος Άτλας, στην χώρα των Υπερβορείων. O Ηρακλής κατάφερε να τον σκοτώσει μετά από πάλη ή με ένα βέλος, αφού πρώτα τον είχε μεθύσει. O Δίας τον μεταμόρφωσε στον αστερισμό του Όφεως (άλλοι ισχυρίζονται ότι ο αστερισμός αυτός είναι ο όφις του Ασκληπιού ή το φίδι που φόνευσε ο Ηρακλής όταν υπηρετούσε την Ομφάλη).  

 

Λακωνικός αμφορέας του 6ου αιώνα Μουσείο Βατικανού

Ο Ηρακλής ακολουθώντας την συμβουλή του Προμηθέα, έστειλε τον Άτλα να φέρει τα μήλα και πήρε αυτός την θέση του, και κράτησε τον κόσμο στις πλάτες του, δίπλα του φαίνεται ο δράκος Λάδωνας.
Όταν ο Άτλας επέστρεψε με τα μήλα, αρνήθηκε να πάρει πίσω στις πλάτες του τον ουρανό και είπε ότι θα τα μετέφερε ο ίδιος στον Ευρυσθέα.
Ο Ηρακλής τότε τον ξεγέλασε και του ζήτησε να κρατήσει μόνο για μια στιγμή τον ουρανό, ώστε να μπορέσει να φτιάξει ένα μαξιλάρι για το κεφάλι του. Έτσι πήρε τα μήλα και έφυγε.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οι Νηρηίδες καβάλα σε θαλάσσιο δράκοντα. Ψηφιδωτό που βρέθηκε στην αρχαία Όλυνθο.

Θεότητες της ήρεμης θάλασσας, φιλικές προς τους ανθρώπους. Ήταν πενήντα κατά τον Ησίοδο, ζούσαν στον βυθό της θάλασσας κοντά στον πατέρα τους, τον οποίο διασκέδαζαν με τους χορούς και τα τραγούδια τους. Οι πιο γνωστές από αυτές είναι η Αμφιτρίτη, η Γαλάτεια και η Θέτις, η οποία, σύμφωνα με τον  μύθο, είχε παντρευτεί τον θνητό  Πηλέα, από τον οποίο απέκτησε τον Αχιλλέα.

Ο Τυφώνας στη μυθολογία είναι ένα τέρας, γιος του Τάρταρου και της γαίας ή κατά τον Πλούταρχο γιος του Κρόνου. Ταυτίστηκε με τους Σετ, Αριμάν, Τουφάν (αραβικά : κατακλυσμός). Στις άκρες των φιδίσιων χεριών του είχε εκατό κεφάλια δράκου... Νικήθηκε από τον Δία και φυλακίστηκε στην Αίτνα.
Ταφόπετρα των Βίκινγκς 11ος αιώνας Μουσείο Λονδίνου.

Το δείγμα δείχνει ένα μεγάλο ζώο και ένα μικρό δράκοντα να περιβάλλονται από κληματσίδες. Λαξεύτηκε στην εποχή που η Αγγλία ήταν υπό την δυναστεία των Βίκινγκς. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σκηνή από την ταινία του 1924 Νιμπελούνγκεν.

Το έπος Νιμπελούνγκεν αναφέρεται στο 575 μ.χ. όταν από  δυναστικές διαμάχες δολοφονείται ο βασιλιάς Ζίγκιμπερτ  και το 613 η γυναίκα του Μπρουνιχίλντς. Το αρχαιότερο χειρόγραφο είναι του 1200. Οι Νιμπελούνγκεν ήταν νάνοι που μαζί με τον δράκο φύλαγαν ένα αμύθητο θησαυρό.  Από το έπος αυτό εμπνεύστηκαν τον "Άρχοντα των δακτυλιδιών". Κυκλοφορεί πρόσφατη ταινία του έπους με τον τίτλο Curse of the ring.

 

Ανάγλυφο από την εκκλησία του Χίλεσταν της Νορβηγίας. Ο Ζίγκουρντ (Ζίγκιμπερτ) σκοτώνει τον δράκο Φάφνιρ. Εδώ έχουμε την Νορβηγική παραλλαγή του έπους των Νιμπελούνγκεν.
 Ξυλόγλυπτη κεφαλή δράκου από το νεκροταφείο πλοίων του Όζεμπεργκ, στην Νότια Σουηδία. Οι Βίκινγκς στα ακρόπρωρα των πλοίων τους έβαζαν τον δράκο του σκότους που ήταν έτοιμος να καταπιεί ανθρώπους και θεούς.
 

 

 

 

 

 

 

 

Ο Άγιος Γεώργιος σώζει την πριγκίπισσα. Αγιογραφία στου 14ου αιώνα στη εκκλησία S. Zeno στην Βερόνα της Ιταλίας.

Ο Άγιος Γεώργιος είναι προστάτης του Ελληνικού στρατού. Μαρτύρησε το 303 επί Διοκλητιανού. Λαϊκή παράδοση έπλασε τον εξής μύθο με τον δράκο.--ο μύθος τής δρακοντοκτονίας είναι άγνωστος στα αγιολογικά κείμενα και στην εικονογραφία τού αγίου Γεωργίου πριν από τον 12ο αιώνα (καθώς γράφει ο βυζαντινολόγος καθηγητής Θεοχάρης Δετοράκης)-- Ο δράκος φύλαγε τα νερά μιας πηγής και τα άφηνε να ρέουν όταν έτρωγε έναν άνθρωπο. Έτσι οι κάτοικοι όριζαν με κλήρο τον άνθρωπο που επρόκειτο να φάει ο δράκος. Ο κλήρος έπεσε στην βασιλοπούλα που την έσωσε ο Άγιος αφού σκότωσε τον δράκο. Λένε πως ο δράκος αυτός ήτανε στην επαρχία της Αττάλειας στην πόλη της Αλλαγίας της ανατολής. Βασιλιάς εκεί ήταν ο Σέλβιος που ήταν ενάντιος με τους Χριστιανούς.Ο μύθος υπάρχει με διάφορες παραλλαγές σε διάφορες εποχές. Τον Άγιο Γεώργιο πήραν από το Βυζάντιο οι Ρώσοι και άλλοι Ευρωπαίοι και τον έβαλαν στις σημαίες τους. Από εκεί τον πήραν οι Έλληνες και τον έβαλαν στις σημαίες τους επί Τουρκοκρατίας.

Και άλλοι άγιοι της ορθοδόξου εκκλησίας είναι δρακοκτόνοι, όπως ο  άγιος Δονάτος που λέγεται ότι σκότωσε δράκοντα που κατοικούσε σε σπήλαιο του Αχέροντα στο χωριό Γλυκή της Παραμυθιάς. Η ιστορία αυτή είναι από τα χρόνια του αυτοκράτορα Θεοδοσίου 379-395. Η Παναγία η Σπηλιώτισσα, μια από τις αρχαιότερες εικόνες της ορθοδοξίας, έσωσε τον άγιο Θεόδωρο και Συμεών που είχαν βρει την εικόνα βγάζοντας μια αχτίνα φωτιάς. Ομοίως δρακοκτόνοι είναι ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, ο άγιος Ρηγίνος. Η αγία Μαργαρίτα της καθολικής εκκλησίας και άλλοι. 

Το θέμα τής δρακοκτονίας είναι πανάρχαιο στην ελληνική μυθολογία: ο εκηβόλος Φοίβος Απόλλων, τέσσερες μέρες μετά την γέννηση του, τόξευσε από μακριά το δράκο Πύθωνα με τα 100 κεφάλια που ζούσε σε σπήλαιο του Παρνασσού, φυλάσσοντας το αρχαίο μαντείο της θέμιδας. Στον πέτρινο τόπον,  ορίζει εφεξής το Μαντείο τής Γαίας. Τον τόπον αυτόν από το σάπισμα τού τρομερού φιδιού κάλεσαν Πυθώ. Από τον Π. γεννήθηκαν η Γοργώ, ο Γηριόνης, ο Κέρβερος, η Λερναία Ύδρα, η Σφίγγα και σχεδόν όλα τα τέρατα της ελληνικής μυθολογίας. Ο Άϊ-Γιώργης κατέλαβε στη λαϊκή συνείδηση τη θέση τού δρακοκτόνου θεού Απόλλωνος και άλλων ηρώων, όπως τού Ηρακλή και του Περσέως.

 
 

 

 

 

 

H ιερατική ράβδος φέρει δύο δράκους, σύμβολα του κακού, που νικηθήκαν από τον σταυρωμένο Ιησού. Η εκκλησία ταυτίζει τον δράκοντα με τον σατανά, έτσι βάζει του αγίους της Γεώργιο, Δημήτριο κ.λ να σκοτώνουν τον δράκο.

Στην μυθολογία της Ιαπωνίας και Κίνας οι δράκοι συμβολίζουν δύναμη, σοφία, πλούτη, βροχοπτώσεις, τύχη, υπέρτατη πνευματική δύναμη. Ενώ στην δύση συναντούμε τον δράκο σαν ζώο με κατώτερη έννοια αντίθετα στην κίνα, και στην Ανατολή γενικότερα, έχει θετικό συμβολισμό. Είναι το σύμβολο του σοφού, αυτού πού έχει κατακτήσει τη σοφία και την αθανασία. Σαν χρυσός δράκος σχετίζεται με τον ήλιο. Σαν ασημένιος δράκος σχετίζεται με την σελήνη. Οι δύο αυτοί δράκοντες, σύμβολα θετικής και αρνητικής ενέργειας, εμφανίζονται στο σύμβολο του παγκόσμιου δυαδισμού το Γίν-Γιάγκ. Σαν σύμβολο δύναμης διάχυτης στη φύση ο δράκοντας εμφανίζεται σε πολλά επίπεδα της φύσης. Ουράνιος δράκοντας σύμβολο πνευματικής δύναμης και κυριαρχίας. Ο Αυτοκράτορας είναι ο γήινος εκπρόσωπός του και έτσι τα ρούχα του αυτοκράτορα φέρουν κεντημένους δράκοντες πάνω τους. Ακόμη συναντούμε τους δράκοντες των νεφών, της θάλασσας και άλλων φυσικών στοιχείων.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο κινέζικος δράκος, συμβολίζει τη δύναμη και την τελειότητα,  την τόλμη, τον ηρωισμό και την εμμονή, την αριστοκρατία και τη θεότητα. Ένας δράκος υπερνικά τα εμπόδια έως ότου η επιτυχία γίνει δική του. Είναι ενεργητικός, αποφασιστικός, αισιόδοξος, ευφυής και φιλόδοξος. 
Αντίθετα από τις αρνητικές ενέργειες που συνδέονται με τους δυτικούς δράκους, οι περισσότεροι ανατολικοί δράκοι είναι όμορφοι, φιλικοί, και σοφοί. Είναι οι άγγελοι της Ανατολής.

Ο κινέζικος δράκος κάνει την εμφάνιση του 3000 χρόνια προ χριστού. Έχομε ευρήματα από διάφορες εποχές που μπορείτε να τα δείτε στην ιστοσελίδα Dragons in ancient china

 

 

 

 

 
LINKS Να μάθετε περισσότερα για τους Δράκους

 
The Circle of the Dragon

Dragon Info
Dragon Info and a bit of History
Info on Dragons
The Historical Dragon Page
The Encyclopedia Mythica

D.R.A.G.O.N.S.
Dragons
Dragons of the British Isles
Dragons Of Krynn Info
Dragons Of The Forgotten Realms

CELTIC DRAGONS

Mythological Dragon List

Mythical Creatures

Introduction to Dragons

The Late Roman dragon

The Dragon Stone

The serene dragon

Welcome To Here Be Dragons

Dragon's Dominion
Dragon Myths
Mystical Creatures
The Dragons modern Reemergence
Dragon Portraits
The Constallation: Draco
Info on Draco Constallation
Dragons

Dragons in Art and on the Web
Dragon description

 

 

 
Η  συλλογή  και  επεξεργασία  του  υλικού  έγιναν  από  τον  Σκαφίδα  Ζαχαρία