Author Archive
Webinar, με θέμα: «Η Ιστοριογραμμή ως παιδαγωγική προσέγγιση και διδακτική μέθοδος σε θέματα για το Περιβάλλον και την Αειφορία»
Πραγματοποιήθηκε το εξΑ σεμινάριο (webinar), με θέμα: «Η Ιστοριογραμμή ως παιδαγωγική προσέγγιση και διδακτική μέθοδος σε θέματα για το Περιβάλλον και την Αειφορία», που παρακολούθησαν περισσότεροι από 600 εκπαιδευτικοί, από διάφορα μέρη της Ελλάδος.
Το webinar συνδιοργάνωσαν οι ΣΕΕ Αειφορίας: του 2ου + 1ου ΠΕΚΕΣ Ν. Αιγαίου Αδαμαντία Φατσέα, του ΠΕΚΕΣ Ηπείρου Θωμάς Λώλης, του ΠΕΚΕΣ Αν. Μακεδονίας και Θράκης Άννα Αφεντουλίδου και του 2ου + τμ. σχ. μονάδων 5ου ΠΕΚΕΣ Αττικής Χριστίνα Παπαζήση. Το σεμινάριο απευθυνόταν στους/στις εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, των σχολικών μονάδων επιστημονικής ευθύνης τους.
Η Δρ Ιφιγένεια Ηλιοπούλου, ΕΔΙΠ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, παρουσίασε το θεωρητικό πλαίσιο της παιδαγωγικής μεθόδου Ιστοριογραμμή. Η Δρ. Ηλιοπούλου συμμετέχει στο διεθνές δίκτυο Storyline, είναι συγγραφέας, διδάσκουσα και επιστημονική υπεύθυνη στο αντίστοιχο πρόγραμμα του ΚΕΔΙΒΙΜ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Εφαρμοσμένα παραδείγματα της διδακτικής προσέγγισης παρουσίασαν οι πιστοποιημένες από το ΚΕΔΙΒΙΜ, εισηγήτριες:
κα Σοφία Πετρόγιαννου, Νηπιαγωγός με θέμα: «Το μποστανάκι μας», στο πλαίσιο της διδασκαλίας στην ΠΕ/ΕγΑ στο Νηπιαγωγείο,
κα Παναγιώτα Καράμπελα, Δασκάλα, με θέμα: «Μια ιστορία κρυμμένη στις αποθήκες», στο πλαίσιο της Μουσειακής Εκπαίδευσης και των Εργαστήριων δεξιοτήτων και
κα Λυδία Μαρινάκη, Τελειόφοιτη Φιλολογίας-ΕΚΠΑ, με θέμα: «Οι πρόσφυγες», στο πλαίσιο της ανθρώπινης αλληλεγγύης.
Η αθρόα συμμετοχή των εκπαιδευτικών, οι οποίοι παρέμειναν σε όλη τη διάρκεια του σεμιναρίου, οι στοχευμένες ερωτήσεις που εξέφρασαν και η εποικοδομητική συζήτηση που ακολούθησε, φανερώνουν ότι ο σκοπός εκπληρώθηκε.
Οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για την Ιστοριογραμμή (Storyline), την σύγχρονη δημιουργική και αποτελεσματική διδακτική μέθοδο, η οποία μπορεί να αξιοποιηθεί σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα, στα εργαστήρια δεξιοτήτων, στα σχολικά προγράμματα και σε διάφορες εκπαιδευτικές δράσεις του σχολείου και γενικά όπου εκτιμά ο/η κάθε εκπαιδευτικός ότι θα συμβάλει στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων που θα θέσει.
Διαδικτυακή εκδήλωση παρουσίασης πειραμάτων από το 2ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Νοτίου Αιγαίου
Την Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2022, 11.30-13.45, μέσω της πλατφόρμας Webex στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://minedu-secondary2.webex.com/meet/stelioso συνδιοργανώνεται διαδικτυακή εκδήλωση παρουσίασης πειραμάτων με τίτλο: «Πειραματιστείτε μαζί μας! Μαγευτικό Ταξίδι στον κόσμο των Φυσικών Επιστημών» από το 2ο ΠΕΚΕΣ Νοτίου Αιγαίου, τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, το Ε.Κ.Φ.Ε. Κω και τον Σύλλογο Διάδοσης Φυσικών Επιστημών (Συ.Δι.Φ.Ε.).
Η εκδήλωση απευθύνεται στους/στις μαθητές/τριες της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στους/στις μαθητές/τριες των τάξεων Ε’ και Στ’ της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και στους/στις εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων. Στόχος της εκδήλωσης είναι να αναδειχθεί η αξία του πειράματος στην προσέγγιση των φυσικών επιστημών και να συμβάλει στο έργο του σχολείου προσθέτοντας στο μαθησιακό αποτέλεσμα.
Η θεματολογία των πειραμάτων Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας είναι η ακόλουθη:
1. Επιφανειακή Τάση-Η σαπουνάδα στη μάχη κατά του κορωνοϊού!
2. Από την αστραπή … στις ακτινογραφίες.
3. pH – Από το λάχανο στο ουράνιο τόξο.
4. Η εξουδετέρωση στην καθημερινή ζωή.
5. Ο πνεύμονας στο μικροσκόπιο.
6. Bloody Games, (Παιχνίδια με το «αίμα»).
Θα παρουσιαστούν πειράματα σε ζωντανή σύνδεση με το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών της Κω και με το ΓΕΛ Σορωνής τα οποία θα συνοδεύονται με σύντομη εκλαϊκευμένη επεξήγηση του θεωρητικού πλαισίου του πειράματος, τη σχέση του με τα διδασκόμενα μαθήματα, τα συμπεράσματα που απορρέουν και μερικές από τις εφαρμογές του στη ζωή μας.
Συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί: Παπαδάκης Γιάννης (Υπεύθυνος Ε.Κ.Φ.Ε. Κω) Σολδάτος Παναγιώτης (Χημικός, ΓΕΛ Αντιμάχειας Κω) Τενέντε Αγγελική (Βιολόγος, 4ο ΓΕΛ Ρόδου) Ματζαβίνου Χαρά (Φυσικός, 4ο ΓΕΛ Ρόδου) Μαστή Χριστίνα (Φυσικός, ΓΕΛ Σορωνής) Βεζάγκου Τάνια (Βιολόγος, ΓΕΛ Σορωνής).
Οι διδάσκοντες/-ουσες εκπαιδευτικοί μπορούν να αξιοποιήσουν το περιεχόμενο της εκδήλωσης, με οποιοδήποτε τρόπο θεωρούν οι ίδιοι/ίδιες προσφορότερο για τους/τις μαθητές/-τριές τους, π.χ. συμμετοχή στην εκδήλωση και στη συζήτηση, ως αφορμή για την ενίσχυση των συνεργασιών σε διαθεματικές διδασκαλίες, αξιοποίησή της στα εργαστήρια δεξιοτήτων κ.ά.
Μετά την εκδήλωση οι συμμετέχοντες /-ουσες μπορούν να εκφράσουν τη γνώμη τους και τις εντυπώσεις τους στον ακόλουθο σύνδεσμο https://tinyurl.com/mvacswds, με σκοπό την καλύτερη και αποτελεσματικότερη διοργάνωση μελλοντικών εκδηλώσεων.
Συμμετοχή του 2ου ΠΕΚΕΣ Νοτίου Αιγαίου στην Διαδικτυακή εκδήλωση “Ασφάλεια στο Διαδίκτυο”
Στο πλαίσιο του εορτασμού της «Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου» την Τρίτη, 8 Φεβρουαρίου 2022, το Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο», (http://isecurenet.sch.gr/portal/), εκπαιδευτικοί φορείς της Κεντρικής Μακεδονίας, σύλλογοι και οργανισμοί, συνδιοργάνωσαν μια Πανελλήνια διαδικτυακή εκδήλωση, η οποία απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς, μαθητές/-τριες, γονείς- κηδεμόνες και πολίτες, όπου παρουσιάστηκαν οι δράσεις – εργασίες των μαθητών/-τριών των σχολείων του Δικτύου από όλη την Ελλάδα.
Το 2ο ΠΕΚΕΣ Νοτίου Αιγαίου, ως μέλος του Δικτύου, συμμετείχε στην εκδήλωση με τις εργασίες των μικρών μαθητών/τριών: του 8ου Δ.Σ. Ρόδου με τίτλο: «Ασφαλές Διαδίκτυο από παιδιά για παιδιά», με την εποπτεία της εκπαιδευτικού κ. Γεωργίας Ιωαννίδου και του Δημοτικού Σχολείου Εκπαιδευτηρίων Ρόδου Πυθαγόρας, με τίτλο: «Τι είναι το Netiquette», με την εποπτεία του εκπαιδευτικού κ. Σπυρίδωνα Σπύρου.
Τα σχολεία συντόνισαν οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου του 2ου ΠΕΚΕΣ Νοτίου Αιγαίου, κα Λαζακίδου Γεωργία ΣΕΕ ΠΕ 70, κος Ματζάνος Δημήτρης και κος Καντάς Κωνσταντίνος, ΣΕΕ ΠΕ70, πρεσβευτές του Δικτύου.
Οι μαθητές/-τριες του 8ου Δημοτικού Σχολείου Ρόδου με την υπεύθυνο εκπαιδευτικό κα Ιωαννίδου, ανέπτυξαν τις ενέργειες που έκαναν για να μελετήσουν το ψηφιακό αποτύπωμα των χρηστών και τη διάκριση των ευαίσθητων προσωπικών πληροφοριών.
Διενήργησαν σχετική έρευνα και παρουσίασαν τα αποτελέσματά της, καθώς και τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξαν μέσω διάφορων κουίζ που οι ίδιοι/ες δημιούργησαν.
.
.
.
Οι μαθητές/-τριες του Δημοτικού Σχολείου Εκπαιδευτηρίων Ρόδου «Πυθαγόρας» με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό κο Σπύρου, παρουσίασαν τη δράση τους, η οποία αφορούσε στην απόκτηση αρχών δεοντολογικής συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο, ώστε η επικοινωνία να καθίσταται ασφαλής και η αλληλεπίδραση υγιής και αποτελεσματική. Οι επιμέρους τομείς της εργασίας τους αναφερόταν στην παραπλανητική πληροφόρηση, στην επιθετική συμπεριφορά, στους κανόνες κάθε κοινότητας και στην πνευματική ιδιοκτησία.
.
Όλοι και όλες οι συμμετέχοντες μαθητές/-τριες, γονείς-κηδεμόνες, εκπαιδευτικοί, συντονιστές, πρεσβευτές του δικτύου, δήλωσαν την ικανοποίησή τους. Όσοι και όσες παρακολούθησαν την εκδήλωση, μέσα από τα σχόλια που έγραψαν, έδειξαν τον ενθουσιασμό τους από το αποτέλεσμα της δουλειάς των παιδιών, τα θέματα που διαπραγματεύτηκαν, τον υπεύθυνο και πρωτότυπο τρόπο που τα χειρίστηκαν.
Όλη η εκδήλωση με τις παρουσιάσεις των σχολείων υπάρχει αναρτημένη στο YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=YB4011IAotw, στον ιστότοπο της ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας https://www.webtv.kmaked.eu και στον ιστότοπο του Διαπεριφερειακού Θεματικού Δικτύου http://isecurenet.sch.gr/portal/.
Διαδικτυακή Ημερίδα με θέμα: «Φαινόμενα βίας στη σχολική κοινότητα: αντιμετώπιση, πρόληψη, ερμηνεία»
.
Με στόχο τη συνεισφορά στη συζήτηση για τις εκδηλώσεις βίας που προβληματίζουν έντονα την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και τη συνακόλουθη υποστήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας των σχολικών μονάδων, είκοσι δύο Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ), ανάμεσα στα οποία και το 2ο ΠΕΚΕΣ Ν. Αιγαίου, εφαρμόζοντας τις αποφάσεις των Ολομελειών τους, διοργανώνουν ημερίδα με θέμα: «Φαινόμενα βίας στη σχολική κοινότητα: Αντιμετώπιση, Πρόληψη, Ερμηνεία».
Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά, το Σάββατο 12 Φεβρουαρίου και θα έχει τη μορφή συζήτησης, σε τρία στρογγυλά τραπέζια στα οποία ειδικοί επιστήμονες θα καταθέσουν τις απόψεις τους, για τον καθένα από τους τρεις άξονες του θέματος, ενώ παράλληλα θα συζητηθούν και ερωτήσεις που θα κατατεθούν γραπτά από τους/τις συμμετέχοντες/ ουσες. Την εκδήλωση μπορούν να παρακολουθήσουν εκπαιδευτικοί, γονείς-κηδεμόνες, μαθητές και όσοι/ες ενδιαφέρονται για το θέμα.
Για το Δελτίο Τύπου και το Πρόγραμμα της Ημερίδας πατήστε εδώ
.
Παρακολούθηση στρογγυλού τραπεζιού Α’ μέρος: https://tinyurl.com/22pekes-a-meros
.
Παρακολούθηση στρογγυλού τραπεζιού Β’ μέρος: https://tinyurl.com/22pekes-b-meros
.
«Εκπαιδευτικοί & Εκπαίδευση STE(A)M – STE(A)M educators & education»
Με πολύ μεγάλη επιτυχία έληξε την Κυριακή 9 Μαΐου το διαδικτυακό Πανελλήνιο και Διεθνές Συνέδριο «Εκπαιδευτικοί & Εκπαίδευση STE(A)M – STE(A)M educators & education». Η συμμετοχή όχι μόνο εκπαιδευτικών αλλά εκπαιδευτών όλων των βαθμίδων, επιστημόνων, ερευνητών και φοιτητών έφθασε πολύ κοντά στα 6.000 άτομα.
Κορυφαίοι διεθνώς ακαδημαϊκοί και ερευνητές από το χώρο της εκπαίδευσης STE(A)M μοιράστηκαν το βήμα με εκπαιδευτικούς και μαθητές οι οποίοι έλαβαν ενεργό ρόλο εισηγητών/τριων σε καλές πρακτικές που έχουν εφαρμοστεί στα σχολεία από άκρη σε άκρη της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού. Στις προσκεκλημένες ομιλίες, το κοινό άκουσε για την STE(A)M διάσταση της Πολυπλοκότητας και της Κβαντικής Υπολογιστικής και τις δυνατότητες που παρέχουν στην εκπαίδευση STE(A)M το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (ΙοΤ) και η Εναέρια Ρομποτική (drones), ενημερώθηκε για τις διαφορετικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις, τη σημασία της Υπολογιστικής Σκέψης και της Ενοποιημένης Προσέγγισης αλλά και το ρόλο του Ανοικτού Σχολείου στην εκπαίδευση STE(A)M, είδε απτά παραδείγματα μετασχηματισμού της διδασκαλίας και πρακτικών με σύγχρονες τεχνολογίες και ενεπλάκη σε συζητήσεις αναφορικά με την Κοινωνική Δικαιοσύνη στην εκπαίδευση STE(A)M…
Πανελλήνιο & Διεθνές Συνέδριο «Εκπαιδευτικοί & Εκπαίδευση STE(A)M – STE(A)M educators & education»
Το Πανελλήνιο και Διεθνές Συνέδριο «Εκπαιδευτικοί & Εκπαίδευση STE(A)M – STE(A)M educators & education» θα διεξαχθεί μόνο διαδικτυακά την Παρασκευή 07/05/2021 έως την Κυριακή 09/05/2021. Ώρες διεξαγωγής 09:00-19:30. Θα παρουσιαστούν σε επτά (7) παράλληλες συνεδρίες και δεκαπέντε (15) ζώνες, 11 προσκεκλημένες ομιλίες, 54 εισηγήσεις, 52 διδακτικές πρακτικές και 30 ειδικές συνεδρίες.
Πατήστε στους παρακάτω συνδέσμους για:
– Το τελικό πρόγραμμα, (με τους συνδέσμους των αιθουσών /YouTube),
– Τα αναλυτικά στοιχεία των προσκεκλημένων ομιλητών, των εισηγήσεων, των διδακτικών πρακτικών και των ειδικών συνεδριών (εργαστηρίων, επιμορφωτικών συνεδριών, στρογγυλών τραπεζιών και συμποσίου)
– Τις περιλήψεις
«Εκπαιδευτικοί & Εκπαίδευση STE(A)M»
5η Ανακοίνωση – Δελτίο τύπου [27/04/21]
Το Πανελλήνιο και Διεθνές Συνέδριο «Εκπαιδευτικοί & Εκπαίδευση STE(A)M – STE(A)M educators & education» θα διεξαχθεί μόνο διαδικτυακά από την Παρασκευή 07/05/2021 έως την Κυριακή 09/05/2021. Ώρες διεξαγωγής 09:00-19:30.
Το Συνέδριο απευθύνεται σε επιστήμονες, εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτές όλων των βαθμίδων που ασχολούνται ή ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με την εκπαίδευση STE(A)M, ερευνητές και μεταπτυχιακούς φοιτητές, στελέχη εκπαίδευσης, παρόχους επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης αλλά και σε οποιοδήποτε άτομο ενδιαφέρεται να ενημερωθεί για τις νεότερες επιστημονικές εξελίξεις, τις εμπειρίες και τα αποτελέσματα εφαρμογής της εκπαιδευτικής προσέγγισης STE(A)M.
Η παρακολούθηση είναι δωρεάν, αλλά απαιτείται προεγγραφή με τη συμπλήρωση της αίτησης συμμετοχής στη φόρμα: https://bit.ly/3rC95je.
Θα παρουσιαστούν σε επτά (7) παράλληλες συνεδρίες και δεκαπέντε (15) ζώνες, 11 προσκεκλημένες ομιλίες, 52 εισηγήσεις, 50 διδακτικές πρακτικές και 28 ειδικές συνεδρίες.
Για την 5η Ανακοίνωση με όλες τις πληροφορίες και το πρόγραμμα πατήστε εδώ
Διαδικτυακή εκδήλωση, με θέμα: «17+1 Ερωτήματα για την Ισότητα Φύλων: Μαθητές και Μαθήτριες από όλη την Ελλάδα συζητούν»
.
Την Τρίτη 30/03/2021 στις 18:00-20:00, στο πλαίσιο του εγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος “Εγώ κι Εσύ Μαζί: Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα” το Ελληνικό Τμήμα της Διεθνούς Αμνηστίας διοργανώνει, διαδικτυακή εκδήλωση, με θέμα: «17+1 Ερωτήματα για την Ισότητα Φύλων: Μαθητές και Μαθήτριες από όλη την Ελλάδα συζητούν».
Τι εξασφαλίζει την ισότητα μεταξύ των φύλων; Τυγχάνουν ίσης μεταχείρισης και ίσων δικαιωμάτων τα άτομα που επιλέγουν το φύλο τους; Υπάρχει ισότητα φύλων στο σχολείο; Τι είναι αυτό που εντείνει τις διακρίσεις στον αθλητισμό; Πότε και πως θα υπάρξει πραγματική και απόλυτη ισότητα φύλων;
Έχουν συλλεγεί περισσότερα από 2.000 σχετικά ερωτήματα μαθητών/τριών Α/βθμιας & Β/βθμιας εκπ/σης από όλη τη χώρα. Έχουν επιλεγεί 18 από αυτά, τα οποία θα εκθέσουν οι ίδιοι/ες οι μαθητές/ριες.
Σύνδεσμοι παρακολούθησης:
- Στο Facebook: https://www.facebook.com/events/2905259473078010/
- Στο site της Διεθνούς Αμνηστίας: https://www.amnesty.gr/news/events/24294/171-erotimata-gia-tin-isotita-ton-fylon?fbclid=IwAR1UYw06P7CB6sMKhUzQNzIyxQaekm9gfUX7Jrk-E6KyP-oaUsWF6najU8A
Προσκεκλημένοι/ες Ομιλητές/ριες:
- Τριανταφυλλιά Βράνα, εκπ/κός θεολόγος & καθηγήτρια Αγγλικών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο Μούδρου Λήμνου
- Υβόν Κοσμά, διδάκτορας Κοινωνιολογίας, επίκουρη καθηγήτρια στο Αμερικάνικο Κολέγιο Θεσσαλονίκης
- Μάνια Μπικώφ, πτυχιούχος ΤΕΦΑΑ, ιδιοκτήτρια και διεθνής εκπαιδεύτρια Lifeguard Hellas, co-founder εθελοντικού οργανισμού διάσωσης SafeLife, τριαθλήτρια
- Κορίνα Πετρίδη, δημοσιογράφος
- Χάρης Τζωρτζάκης, ηθοποιός
- Μαίρη Χιόνη, υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Β΄/βάθμιας εκπ/σης στην Α΄ Αθήνας, επιστημονική συνεργάτης Orlando LGBT+ ψυχική υγεία χωρίς στίγμα
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εγώ κι Εσύ Μαζί» έχει στόχο:
- να φέρει τα ανθρώπινα δικαιώματα στις σχολικές τάξεις, στο παιχνίδι στην αυλή του σχολείου και στο σπίτι, καλλιεργώντας στάσεις και συμπεριφορές σεβασμού και υπεράσπισης των δικαιωμάτων του ανθρώπου
- να καλλιεργήσει μία συλλογική εκπαιδευτική συνείδηση κατανόησης και σεβασμού των δικαιωμάτων του ανθρώπου και να καθοδηγήσει την εκπαιδευτική κοινότητα στο πλαίσιο των αξιών και των αρχών των αναπαλλοτρίωτων ανθρωπίνων δικαιωμάτων, έτσι ώστε η συμπερίληψη, η ένταξη, η ανοχή και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα να αποτελούν τις ασφαλιστικές δικλείδες ενάντια στον εκφοβισμό, τις διακρίσεις και τον ρατσισμό.