Webinar, με θέμα: «Η Ιστοριογραμμή ως παιδαγωγική προσέγγιση και διδακτική μέθοδος σε θέματα για το Περιβάλλον και την Αειφορία»
Πραγματοποιήθηκε το εξΑ σεμινάριο (webinar), με θέμα: «Η Ιστοριογραμμή ως παιδαγωγική προσέγγιση και διδακτική μέθοδος σε θέματα για το Περιβάλλον και την Αειφορία», που παρακολούθησαν περισσότεροι από 600 εκπαιδευτικοί, από διάφορα μέρη της Ελλάδος.
Το webinar συνδιοργάνωσαν οι ΣΕΕ Αειφορίας: του 2ου + 1ου ΠΕΚΕΣ Ν. Αιγαίου Αδαμαντία Φατσέα, του ΠΕΚΕΣ Ηπείρου Θωμάς Λώλης, του ΠΕΚΕΣ Αν. Μακεδονίας και Θράκης Άννα Αφεντουλίδου και του 2ου + τμ. σχ. μονάδων 5ου ΠΕΚΕΣ Αττικής Χριστίνα Παπαζήση. Το σεμινάριο απευθυνόταν στους/στις εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, των σχολικών μονάδων επιστημονικής ευθύνης τους.
Η Δρ Ιφιγένεια Ηλιοπούλου, ΕΔΙΠ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, παρουσίασε το θεωρητικό πλαίσιο της παιδαγωγικής μεθόδου Ιστοριογραμμή. Η Δρ. Ηλιοπούλου συμμετέχει στο διεθνές δίκτυο Storyline, είναι συγγραφέας, διδάσκουσα και επιστημονική υπεύθυνη στο αντίστοιχο πρόγραμμα του ΚΕΔΙΒΙΜ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Εφαρμοσμένα παραδείγματα της διδακτικής προσέγγισης παρουσίασαν οι πιστοποιημένες από το ΚΕΔΙΒΙΜ, εισηγήτριες:
κα Σοφία Πετρόγιαννου, Νηπιαγωγός με θέμα: «Το μποστανάκι μας», στο πλαίσιο της διδασκαλίας στην ΠΕ/ΕγΑ στο Νηπιαγωγείο,
κα Παναγιώτα Καράμπελα, Δασκάλα, με θέμα: «Μια ιστορία κρυμμένη στις αποθήκες», στο πλαίσιο της Μουσειακής Εκπαίδευσης και των Εργαστήριων δεξιοτήτων και
κα Λυδία Μαρινάκη, Τελειόφοιτη Φιλολογίας-ΕΚΠΑ, με θέμα: «Οι πρόσφυγες», στο πλαίσιο της ανθρώπινης αλληλεγγύης.
Η αθρόα συμμετοχή των εκπαιδευτικών, οι οποίοι παρέμειναν σε όλη τη διάρκεια του σεμιναρίου, οι στοχευμένες ερωτήσεις που εξέφρασαν και η εποικοδομητική συζήτηση που ακολούθησε, φανερώνουν ότι ο σκοπός εκπληρώθηκε.
Οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για την Ιστοριογραμμή (Storyline), την σύγχρονη δημιουργική και αποτελεσματική διδακτική μέθοδο, η οποία μπορεί να αξιοποιηθεί σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα, στα εργαστήρια δεξιοτήτων, στα σχολικά προγράμματα και σε διάφορες εκπαιδευτικές δράσεις του σχολείου και γενικά όπου εκτιμά ο/η κάθε εκπαιδευτικός ότι θα συμβάλει στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων που θα θέσει.