lndividualpsychologischer Beitrag zur Integration Ein Fallbeispiel aus der Privaten Volksschulen der Republik Griechenland in München

Το παρακάτω κείμενο αναφέρεται σε μια έρευνα περίπτωσης μαθητή της Α΄ τάξης δημοτικού σχολείου , ο οποίος από την έναρξη της σχολικής χρονιάς παρουσίασε προβλήματα μαθησιακά ενώ σε ότι αφορά το κοινωνικό του προφίλ διέκρινε κανείς διστακτικότητα ή και αποφυγή εμπλοκής του σε δραστηριότητες που χαρακτηρίζουν το κοινωνικό «γίγνεσθαι» της σχολικής ζωής . Έδινε την εντύπωση του αποσυρμένου,μη ενσωματωμένου στην ομάδα αναφοράς παιδιού.
Με τη βοήθεια της ποιοτικής μεθόδου της άμεσης παρατήρησης ( teilnehmende Beobachtung ) ,που χρησιμοποιείται επιτυχώς στην ενσωματική έρευνα , μιας δομημένης συνέντευξης και ενός ερωτηματολογίου , συλλέχθηκαν πληροφορίες οι οποίες μας οδήγησαν στην εξήγηση του προβλήματος και περαιτέρω στο σχεδιασμό και την υλοποίηση τρόπου αντιμετώπισης του.
Έτσι επιχειρήθηκαν επεμβάσεις στο διδακτικό και το ψυχολογικό επίπεδο.
Η εξατομίκευση του παρεχόμενου μαθησιακού υλικού και η ατομική αξιολόγηση σύμφωνα με την επιδεικνυόμενη πρόοδο και όχι με το μέσο όρο της τάξης είναι ένα από τα μέτρα που στόχευαν στη « γνωστική» ενσωμάτωση του μαθητή(Leistungsmotivationale Integration).
Oι θεωρητικές αρχές της ατομικής ψυχολογίας απετέλεσαν το ψυχοπαιδαγωγικό πλαίσιο αναφοράς του όλου εγχειρήματος.
Τ΄αποτελέσματα όπως φαίνεται στο κείμενο ήταν καταλυτικά . Ο μαθητής παρουσίασε βελτίωση σε όλους τους δείκτες που συνθέτουν τη σχολική ενσωμάτωση.

Διαθέσιμα Αρχεία

Πλήρες κείμενο
Πλήρες κείμενο