Το όλο εγχείρημα της δημιουργίας σχολικού εντύπου δρα ωστόσο καταλυτικά στα εκπαιδευτικά δρώμενα, γιατί αφενός δημιουργεί προβληματισμούς και πρακτικές που θέτουν σε αμφισβήτηση τις παγιωμένες προσεγγίσεις απόκτησης σχολικής γνώσης και αφετέρου δίνει την ευκαιρία στο δάσκαλο για αυτενεργό ανάμειξη του στην εκπαιδευτική πράξη. Ως μαθητικό έντυπο μπορεί να θεωρηθεί κάθε έντυπο με τη μορφή: εφημερίδας (περιέχει ειδήσεις, σχόλια, αγγελίες, διαφημίσεις, λογοτεχνικά κείμενα.,.), περιοδικού (μπορεί να είναι πολυθεματικό ή μονοθεματικό), εφημερίδας τοίχου, ημερολογίου ή βιβλίου, τα οποία γράφονται από μαθητές μιας ή περισσότερων τάξεων του σχολείου.
ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ : «EURO – ΠΤΗΣΗ», Ιούνιος 2000
Σαν παραμύθι τρυφερό το ευρωπαϊκό νήμα ξετυλίγεται, ξεκινώντας από τη χώρα των Φοινίκων, το βασιλιά Αγήνορα και την αρπαγή της όμορφης θυγατέρας του Ευρώπης, για να φτάσει στο τεχνοκρατικό ΕΥΡΩ-σήμερα. Αφηγητές-έξοχοι παραμυθάδες, που συνδυάζουν γνώση, συναίσθημα, αλλά και χιούμορ, οι μαθητές της Ε’ τάξης του 5ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου, στην πολύ καλή περιοδική τους έκδοση «ΕURΟ-ΠΤΗΣΗ». Εκδοση η οποία στηρίχτηκε σε εργασίες τους σχετικές με την Ευρωπαϊκή Ενωση και το ΕΥΡΩ, υπό την εμπνευσμένη καθοδήγηση του δασκάλου τους κ. Χρήστου Πατσαλη, σε μια αξιέπαινη προσπάθεια παιδιά -αλλά και μεγαλύτεροι- να μάθουν τόσο για το παρελθόν όσο και τι τους ξημερώνει, με ιδιαίτερη έμφαση στο νέο ευρωπαϊκό νόμισμα.
Ετσι, στο επιμελημένο φυλλάδιο φιλοξενούνται εργασίες σχετικές με την ονομασία της Γηραιάς Ηπείρου, τα γεωγραφικά της στοιχεία, την Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα (ΕΟΚ) και τη διάδοχό της Ευρωπαϊκή Ενωση (ΕΕ), με το ιδιαίτερο βάρος να πέφτει στο ενιαίο ευρωπαϊκό νόμισμα, αφού προηγηθούν η ιστορία της δραχμής και πληροφορίες για το ελληνικό νόμισμα στη ρωμαϊκή εποχή αλλά και την τουρκοκρατία.
Δουλειά άξια συγχαρητηρίων, που κλείνει μ’ έναν Ευρω-Καραγκιόζη εκπληκτικό!.
Επιμέλεια:Ηρακλής Ανδύρας
Πηγή:ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 02/04/1999, Σελίδα: 02, Κατηγορία: ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ
ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ : «Αλφαβητάρι των Λαϊκών Μουσικών Οργάνων», Ιούνιος 1999
Στόχος της δραστηριότητας αυτής ήταν το άνοιγμα στους μαθητές ενός πεδίου εμπειριών αισθητικού και πολιτισμικού περιεχομένου, η πρόσβαση στο οποίο δεν πραγματώνεται μέσα από το μάθημα της αισθητικής αγωγής και της μουσικής ειδικότερα.
Το αναλυτικό πρόγραμμα της μουσικής προβάλλει την οργανογνωσία της συμφωνικής ορχήστρας και οι μαθητές της Ε’ τάξης, όταν εξετάστηκαν στην αρχή της σχολική χρονιάς με ερωτηματολόγιο, έδειξαν να γνωρίζουν μόνο μερικά από τα όργανα που περιλαμβάνονται σ’ αυτήν την έκδοση.
Στις δραστηριότητες και στην εκπόνηση των συλλογικών και των ατομικών εργασιών αυτής της έκδοσης πήραν μέρος όλοι οι μαθητές.
Ευχαριστούμε το Δήμο Αμαρουσίου για την οικονομική τον ενίσχυση
ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ : «Πρωτόλεια», Δεκέμβριος 1999
Σχολικό άγχος
Κουράστηκα ν’ ακούω το μπαμπά μου σ’ εμένα να φωνάζει ολημερίς: Γράψε, διάβασε, Ελενίτσα, για’ θα πάω στο δάσκαλο σου και θα δεις
Βαρέθηκα να ακούω τους κανόνες εκείνης της σοφής Γραμματικής. Η λέξη “μάτι” γράφεται με ΓΙΩΤΑ! πρόσεξε ειδεμή θα “στραβωθείς”.
“Η μοναξιά” της Σάντυ Σταυρίδη
ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ: «Νότες» μαθητικής δημιουργίας, Μάιος 2000
Κομμάτια της μουσικής ιστορίας του τόπου μας και μαζί πτυχές της δημιουργικής ενασχόλησης δωδεκάχρονων παιδιών, που και στο παρελθόν μάς έχουν εκπλήξει για το μεράκι, την αγάπη και τον τρόπο που προσεγγίζουν το λαϊκό μας πολιτισμό. Οι μαθητές της ΣΤ΄ Τάξης του 5ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου, με καθοδηγητή το δάσκαλό τους Χρίστο Πατσάλη, είναι οι δημιουργοί της αξιέπαινης έκδοσης με τίτλο «Η Ελληνική Μουσική και το Τραγούδι» , με την οποία κλείνει ένας, τριετούς διάρκειας, κύκλος ενασχόλησής τους με το μαθητικό έντυπο. Η έκδοση αποτελείται από εργασίες και παιδαγωγικά παιχνίδια (δημιουργικές συνθετικές εργασίες με εικονογράφηση, ακροστιχίδες, αντιστοιχίσεις, σχέδιο σεναρίου Θεάτρου Σκιών), που δημιούργησαν οι μαθητές στα πλαίσια μερικών από τις δραστηριότητες σχετικού σχεδίου-προγράμματος. «Στόχος αυτού του σχεδίου εργασίας », όπως αναφέρει ο Χρ. Πατσάλης, «ήταν η περαιτέρω διεύρυνση του αισθητικού και πολιτισμικού ορίζοντα των μαθητών και η απόκτηση εκ μέρους των εικόνας της συνέχειας του μουσικού μας πολιτισμού, από την αρχαία Ελλάδα μέχρι σήμερα. Κατά την προσέγγιση του ζητήματος δόθηκε η έμφαση στην κατανόηση ότι ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι “αυτοφυής” αλλά αποτέλεσμα αλληλεπίδρασης με άλλους πολιτισμούς».
Ο δάσκαλος σημειώνει πως «μια τέτοια εκπαιδευτική δραστηριότητα επιδρά ευεργετικά στα παιδιά και ενισχύει τη μάθηση, αφού τους προσφέρει ποικίλες ευκαιρίες δράσης. Οι επιδράσεις ψυχοσυναισθηματικού και κοινωνικογνωστικού χαρακτήρα μπορούν να βελτιώσουν την ικανότητα ακαδημαϊκής αυτοαντίληψης, να κεντρίσουν το ερευνητικό ενδιαφέρον, να αναπτύξουν τη συνθετική σκέψη και τη δημιουργικότητα, να προάγουν τις κοινωνικές σχέσεις μεταξύ των μαθητών, να πολλαπλασιάσουν τις γνώσεις». Επιπλέον, η υλοποίηση ενός τέτοιου προγράμματος «δημιουργεί προβληματισμούς και πρακτικές, που θέτουν σε αμφισβήτηση τις παγιωμένες προσεγγίσεις απόκτησης σχολικής γνώσης, δίνει την ευκαιρία στο δάσκαλο για αυτενεργό ανάμειξή του στην εκπαιδευτική πράξη, δημιουργεί ευνοϊκές προϋποθέσεις, ώστε να γίνει περισσότερο ουσιαστική η παιδαγωγική σχέση». Αδιάψευστοι μάρτυρες για τα παραπάνω είναι αυτή η τελευταία έκδοση των μαθητών του 5ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου, όπως και άλλες παλιότερες. Αξίζει να θυμηθούμε την αξιόλογη εργασία τους για το Θέατρο Σκιών και την ιστορία του.
ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ του 5ου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου, Μάιος 2004
Ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός
Δρ. Χρίστος Πατσάλης
«Μαθητικά Νέα», Μάιος 2010
«Το δικό μας βιβλίο», Μάιος 2007
ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΡΑΒΔΙ
Χωρίς να χάσουν καιρό ανέβηκαν τα σκαλιά προς τη σοφίτα και άνοιξαν την πόρτα προσεκτικά για να μην ακούσει η κυρία Μπελ η μητέρα τους, το παράξενο τρίξιμο της. Ο Γκέιβιν βρήκε πολλά παιχνίδια μα δε χαιρόταν γιατί ήταν σπασμένα ή χαλασμένα. Τη Φλερ όμως δεν την ένοιαζε αν ήταν σπασμένα. Χαιρόταν που τα ξανάβλεπε έτσι μάζεψε μερικά για να τα τακτοποιήσει στο δωμάτιό της.
Ύστερα από μισή ώρα ψαξίματος το μάτι της Φλερ έπεσε πάνω σε ένα παλιό και σκονισμένο μπαούλο. Πήγε πιο κοντά και είδε ότι από πάνω του ήταν ένα κλειδί. Άνοιξε το μπαούλο που ήταν κλειδωμένο και είδε ένα μπουκάλι που κάτι είχε μέσα.
-Τι είναι αυτό; ρώτησε ο Γκέιβιν
-Είναι ένα παλιό μπουκάλι και έχει ένα χάρτη και μωβ σκόνη μέσα.
Τότε πήγε και ο Γκέιβιν πιο κοντά στο μπαούλο και διαπίστωσε ότι εκτός από το μπουκάλι υπήρχε και ένα ραβδί μέσα. Η Φλερ άνοιξε το μπουκάλι αλλά χύθηκε η σκόνη στο πάτωμα.
Η πόρτα έκλεισε ξαφνικά και το πάτωμα χανόταν σιγά –σιγά. Ο Γκέιβιν πήρε το ραβδί στα χέρια του και είπε :
-Άμπρα κατάμπρα και ακούμπησε το ραβδί στο πάτωμα για να ξαναεμφανιστεί.
-Τι κάνουμε τώρα; ρώτησε η Φλερ…..