Προβλήματα συμπεριφοράς και αυτοαντίληψη σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου

Η παρούσα έρευνα σκόπευε να αποτυπώσει τη σχέση αυτοαντίληψης και προβλημάτων συμπεριφοράς σε μαθητές Δημοτικού. Η συλλογή των δεδομένων έγινε με τη χρήση του ερωτηματολογίου ΠΑΤΕΜ Ι. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 228 μαθητές, Ε΄ και Στ΄ τάξης, εκ των οποίων 118 χωρίς προβλήματα συμπεριφοράς και 120 με προβλήματα συμπεριφοράς. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το επίπεδο της αυτοαντίληψης των μαθητών της ομάδας με προβλήματα συμπεριφοράς (Α ομάδα) και εκείνων χωρίς προβλήματα συμπεριφοράς (Β ομάδα), κυμαίνεται πάνω από το μέσο όρο της κλίμακας μέτρησης, τόσο στους επιμέρους τομείς της αυτοαντίληψης όπως σχολική ικανότητα, σχέσεις με συνομηλίκους, φυσική εμφάνιση, διαγωγή και συμπεριφορά, όσο και στις σχολικές επιδόσεις. Οι μαθητές με προβλήματα συμπεριφοράς έχουν χαμηλότερη αυτοαντίληψη σε σχέση με τους μαθητές χωρίς τέτοια προβλήματα και τα αγόρια αμφοτέρων των ομάδων, αντιλαμβάνονται ότι έχουν περισσότερα προβλήματα, όσον αφορά στη συμπεριφορά και στη διαγωγή τους. Επίσης κατεδείχθη ότι το κοινωνικομορφωτικό επίπεδο του πατέρα συσχετίζεται με την αυτοαντίληψη των μαθητών χωρίς προβλήματα συμπεριφοράς.

Διαθέσιμα Αρχεία

Πλήρες κείμενο
Πλήρες κείμενο