Η ενσωμάτωση των παιδιών με ειδικές ανάγκες στα σχολεία γενικής εκπαίδευσης εκφράζει μια ανθρωπιστική1 και δημοκρατική θέση έναντι των Α.Μ.Ε.Α.Κ.Ι. (Ατόμων Με Ειδικές Ανάγκες Και Ικανότητες). Μια παιδαγωγική τάση με κοινωνικές προεκτάσεις, η οποία προκαλεί στην εκπαίδευση δυναμικές παιδαγωγικών εφαρμογών, με άμεσο αποδέκτη την εκπαιδευτική πραγματικότητα, και προοπτική το μετασχηματισμό της. Υπ’ αυτήν την έννοια, όπου μέσω της παραγόμενης από τις διάφορες εφαρμογές γνώσης, κρίνεται η παραδοσιακή εκπαιδευτική πράξη, αναδύονται ζητήματα της σύγχρονης εκπαίδευσης και αμφισβητούνται, αρχές, ρόλοι, μέθοδοι , πρακτικές, και διαφοροποιούνται δομές και λειτουργίες του σημερινού σχολείου, η ενσωμάτωση αποτελεί μια καινοτομία.