Μαθητικό έντυπο και εκπαιδευτική πράξη

Στο βιβλίο αυτό δίνονται ιδέες για εναλλακτικές µεθόδους µάθησης χρήσιµες για το/η ∆άσκαλο/α και ιδιαίτερα ύστερα από τη θεσµοθέτηση από το ΥΠΕΠΘ της εκπαιδευτικής καινοτοµίας της “ευέλικτης ζώνης διαθεµατικών δηµιουργικών δραστηριοτήτων” όπου ο εκπαιδευτικός καλείται µέσα από διάφορες δραστηριότητες και σχεδία εργασίας να κινητοποιήσει τους µαθητές του να αναλάβουν πρωτοβουλίες, να σκεφτούν κριτικά, να δράσουν συλλογικά και να δηµιουργήσουν.

Ο συγγραφέας του ∆ρ Χρίστος Πατσάλης. καταξιωµένος εκπαιδευτικός µε πολύχρονη εµπειρία στην καθηµερινή εκπαιδευτική πράξη, θεµελιώνει θεωρητικά αφ’ ενός και παρουσιάζει και πρακτικά αφ’ ετέρου το πώς µπορεί να χρησιµοποιηθεί το µαθητικό έντυπο (περιοδικά – εφηµερίδες) αποτελεσµατικά στο σχολείο ως µέσον διδασκαλίας συµπληρωµατικά – υποστηρικτικά προς το αναλυτικό πρόγραµµα, και αναδεικνύει επιπλέον τις ψυχολογικές επιδράσεις που έχει µια τέτοια εκπαιδευτική δραστηριότητα στην πρόοδο του µαθητή.

Στη θεµατική αυτού του πονήµατος παρεµβάλλονται εµβόλιµα και ενότητες, οι οποίες συνθέτουν µια συνοπτική επισκόπηση της επιστήµης της Επικοινωνίας και της Πληροφορίας, και παράλληλα σκιαγραφούν τη δηµιουργική αξιοποίηση της στη διαδικασία παραγωγής Μαθητικού Εντύπου ηλεκτρονικής µορφής.

Η παρούσα µελέτη χαρακτηρίζεται από ερευνητικό – επιστηµονικό πνεύµα και στηρίζεται στις σύγχρονες θέσεις της Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Εµπλουτίζει τη σχετική βιβλιογραφία και συµβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη του θέµατος. Έχω δε την πεποίθηση ότι θα βρει ανταπόκριση και θα αξιοποιηθεί κατάλληλα από τον Έλληνα εκπαιδευτικό.

Εμμανουήλ Α. Κολιάδης
Καθηγητής Παιδαγωγικής Ψυχολογίας
στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Διαθέσιμο για δανεισμό από τη βιβλιοθήκη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και για αγορά από το συγγραφέα.

Διαθέσιμα Αρχεία

Εξώφυλλο
Εξώφυλλο

Οπισθόφυλλο
Οπισθόφυλλο

1o Βραβείο από το Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αμαρουσίου
1o Βραβείο από την ΕΡΤ-2

Προλογικό Σημείωμα
Προλογικό Σημείωμα