Φασματοσκοπώντας κανείς το ελληνικό Θέατρο Σκιών διαπιστώνει ότι από διδακτική και ψυχοπαιδαγωγική σκοπιά είναι συμβατό με το χώρο του σχολείου και με εκείνα που σε αυτό επιδιώκονται . Και τούτο διότι μπορεί να συμβάλει στην εποπτικότητα της διδασκαλίας παρουσιάζοντας τις πληροφορίες με οπτικό και γενικότερα αισθητηριακό τρόπο , πράγμα που συντελεί στην καλλίτερη αφομοίωση και συγκράτηση τους από τους μαθητές , ενώ παρωθεί σε αυτόβουλη συμμετοχή (διδακτική αρχή της αυτενέργειας ) ένεκα της ευκολίας χειρισμού του εκ μέρους των παιδιών. Επιπλέον η δυνατότητά του να συνδυάζει το παιχνίδι με την εργασία, οι ανιμιστικές του δυνατότητες, η ιδιότυπη δραματουργία του κ.α. είναι κάποιες ψυχοπαιδαγωγικές εκφάνσεις οι οποίες αξιοποιούμενες στην εκπαιδευτική διαδικασία θα μπορούσαν να προσδώσουν στη διδασκαλία ελκυστικότητα και περισσότερη αποτελεσματικότητα (Πατσάλης 2009)….