Επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο παράδειγμα των εκπαιδευτικών της 9ης Περιφέρειας Σ.Σ. Π.Ε. Αττικής

Η παρούσα μελέτη διερευνά την επαγγελματική ικανοποίηση εκπαιδευτικών απασχολούμενων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, και είναι βασισμένη σε δείγμα 101 ατόμων της 9ης Περιφέρειας Σχολικού Συμβούλου, Π.Ε. Αττικής. Ειδικότερα, επιδιώκεται η αποτύπωση της συνολικής επαγγελματικής ικανοποίησης των υποκειμένων της έρευνας και η παραγωγή δεδομένων βασισμένων στη συσχέτιση των πτυχών που συγκροτούν την επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών με τους παράγοντες, που συνδέονται με τα ατομικά και δημογραφικά στοιχεία τους (φύλο, τα χρόνια υπηρεσίας, κ.ά.).

Τα αποτελέσματα, σε μια αδρομερή περιγραφή, καταδεικνύουν ότι οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί με λίγα χρόνια υπηρεσίας (1-10), δηλώνουν λίγο ικανοποιημένοι σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς με περισσότερα χρόνια, ως προς το καθεστώς απασχόλησης, το κοινωνικό γόητρο που τους προσδίδει το επάγγελμά τους και τις εκπαιδευτικές απαιτήσεις, ενώ δηλώνουν μέτρια ικανοποίηση ως προς το βαθμό αναγνώρισης των προσπαθειών τους. Επίσης, οι μόνιμοι και οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δηλώνουν μεγαλύτερη επαγγελματική ικανοποίηση σε σχέση με τις ειδικότητες, όσον αφορά στις συνθήκες εργασίας, στις διαπροσωπικές σχέσεις που αναπτύσσονται στον εργασιακό χώρο, στην καθοδήγηση και υποστήριξη και στην επαγγελματική ανέλιξη, ενώ οι
εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων αισθάνονται μέτρια ικανοποίηση ως προς το επάγγελμά τους γενικότερα, και κανένας από αυτούς δεν δηλώνει έλλειψη ικανοποίησης ως προς το status απασχόλησης.

Διαθέσιμα Αρχεία

Πλήρες κείμενο
Πλήρες κείμενο