Εμπειρική διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για το ζήτημα της μετάβασης των παιδιών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο

Η παρούσα μελέτη διερευνά τις απόψεις, για τη μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο, των νηπιαγωγών (Α΄ομάδα) και εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Β΄ομάδα ), υπηρετούντων σε νηπιαγωγεία και σχολεία ΖΕΠ , χώρο ,που από τη βιβλιογραφική επισκόπηση φαίνεται , ως μη ερευνηθείς. Θεωρητικό θεμέλιό της, αποτελεί το οικοσυστημικό μοντέλο με βάση το οποίο κατασκευάστηκε το ερευνητικό εργαλείο. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 70 άτομα, 20 από την Α΄ομάδα και 50 από την Β΄. Ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο.

Τα κύρια ευρήματα κατέδειξαν ότι η πλειονότητα των ερωτώμενων αμφοτέρων των ομάδων, θεωρεί πολύ σημαντικό το ζήτημα της ομαλής μετάβασης των παιδιών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο. Οι δραστηριότητες συναισθηματικής ανάπτυξης και κονωνικών δεξιοτήτων προηγούνται, στην προτίμηση όλων, ως οι πλέον κατάλληλες να βοηθήσουν τα παιδιά στην απρόσκοπτη μετάβασή τους από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο. Ωστόσο , σχετικά με το ερώτημα του κατά πόσο θεωρούν σημαντική για την επιτυχή μετάβαση, την κατάκτηση μιας σειράς από ακαδημαϊκές δεξιότητες, βρέθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στους μέσους όρους των απαντήσεων μεταξύ των νηπιαγωγών και των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στο δημοτικό σχολείο. Οι δεύτεροι θεωρούν περισσότερο σημαντικό να έχουν κατακτήσει τα παιδιά του νηπιαγωγείου αυτές τις ακαδημαικές δεξιότητες από όσο το θεωρούν οι πρώτοι. Συμπερασματικά , διαπιστώνεται η ύπαρξη της ανάγκης για αλληλοενημέρωση και συνεργασία μεταξύ του νηπιαγωγείου και του δημοτικού σχολείου καθώς και για υλοποίηση κοινών δράσεων από τους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς , προκειμένου να καταστεί περισσότερο αποτελεσματική η μετάβαση των
παιδιών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο.

Διαθέσιμα Αρχεία

Πλήρες κείμενο
Πλήρες κείμενο

Διαφάνειες Παρουσίασης
Διαφάνειες Παρουσίασης