Συστήματα κλιματισμού (A/C) – Έλεγχοι, Βλάβες

Περιγραφή και λειτουργία των συστημάτων κλιματισμού, εργασίες επισκευής και συντήρησης συστημάτων. Τα συστήματα κλιματισμού των οχημάτων σήμερα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του εξοπλισμού τους. Λέγοντας κλιματισμό, εννοούμε, γενικά, τον έλεγχο της θερμοκρασίας, (θέρμανση και ψύξη της καμπίνας)  της υγρασίας και του αερισμού στους κλειστούς χώρους.

Έλεγχος συστήματος κλιματισμού αυτοκινήτου

Στην συνέχεια δίνονται τα βήματα ελέγχου ενός συστήματος κλιματισμού αυτοκινήτου με μια συσκευή πλήρωσης ψυκτικού υγρού. Ελέγξτε την πίεση του ψυκτικού χρησιμοποιώντας τις ενδείξεις των μετρητών πίεσης. Αυτός είναι ένας τρόπος για να προσδιοριστούν οι προβληματικές καταστάσεις λειτουργίας του συστήματος κλιματισμού. Διαβάστε την πίεση στα όργανα μέτρησης υπό τις παρακάτω συνθήκες.

Συνθήκες ελέγχου:

  • Ο κινητήρας έχει ζεσταθεί.
  • Όλες οι πόρτες είναι εντελώς ανοικτές.
  • Διακόπτης A/C είναι ON.
  • Ο διακόπτης του ανεμιστήρα είναι ανοικτός.
  • Ο κινητήρας πρέπει να λειτουργεί στις 1,500 rpm.
  • Το κλαπέτο της λειτουργίας εισερχόμενου αέρα είναι ρυθμισμένο στην επανακυκλοφορία.
  • Ο μοχλός ελέγχου θερμοκρασίας βρίσκεται στη θέση MAX. COLD.
  • Η θερμοκρασία αέρα στην είσοδο αέρα είναι 20 έως 35°C.

Όταν ο όγκος του ψυκτικού είναι σωστός, η ένδειξη του μετρητή δείχνει τα παρακάτω:

Πλευρά χαμηλής πίεσης: 0.15 έως 0.25 MPa (1.5 έως 2.5 kgf/cm2)
Πλευρά υψηλής πίεσης: 1,37 έως 1,57 MPa (14 έως 16 kgf/cm2)
Παρατήρηση: Η πίεση του αέρα ποικίλει κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες (θερμοκρασία εξωτερικού αέρα, ηλιακό φως και άνεμος).

Από τον abareta

Μπαρέτας Ντουντούς Αντώνιος Εργοδηγός Τεχνικός Μηχανικός Εφαρμογών