Κατηγορία: Γενικά on 19 Δεκ 2012
Πολυδεύκης Ασωνίτης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
1) ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ
(Paul Heman, αρχές δεκαετίας ΄60)
Μοντέλο του Βερολίνου
Κεντρική θέση:
* Οι ανθρωπιστικές αξίες
* Η μόρφωση του ανθρώπου
* Η βελτίωση της ανθρώπινης συμπεριφοράς ως ιδεατός σκοπός
Στάδια Διδασκαλίας
· Πρόθεση
· Θέμα
· Μέθοδος
· Μέσα
· Προϋποθέσεις
· Αξιολόγηση
2) ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ (Klafki, Ανατολική Πρωσία, 1927)
Κεντρική θέση:
· Οι μαθητές να επηρεάζουν τις κοινωνικές εξελίξεις
· […]
Read Full Post »
Κατηγορία: Γενικά on 9 Δεκ 2012
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
· Να αναπτύξει την κριτική σκέψη
· Να κάνουμε το μάθημα μια ευχάριστη διαδικασία
· Συνεργατικό κλίμα και ανάπτυξη δημιουργικότητας
· Κλίμα συνεργασίας και αλληλεγγύης
· Να συμμετέχει ενεργά
· Συνεργατικό κλίμα και ανάπτυξη της ομαδικότητας
· Να συμμετέχει ως ενεργό υποκείμενο
· Να αλληλεπιδρά με τους συμμαθητές του
· Να αναγνωρίζει τη σημασία του κοινωνικού πλαισίου μέσα στο οποίο αναπτύσσεται η […]
Read Full Post »
Κατηγορία: Συνέδρια on 9 Δεκ 2012
Ο σεβασμός της διαφορετικότητας ως παιδαγωγικό αίτημα και πράξη στην εκπαίδευση
Πολυδεύκης Ασωνίτης
Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε. Ν. Ιωαννίνων
Η αποφυγή του δασκαλοκεντρικού προτύπου διδασκαλίας και η εφαρμογή της ευρείας συνεργασίας κατά ομάδες, αποτελεί βασικό σκοπό των νέων Αναλυτικών προγραμμάτων στο Δημοτικό Σχολείο. Βασικός στόχος αποτελεί η διαμόρφωση ενός πολίτη ενεργού, δημοκρατικού, υπεύθυνου, συμμετοχικού, με γνώμη και ρόλο στα δρώμενα […]
Read Full Post »
Κατηγορία: Γενικά on 5 Δεκ 2012
Μάθημα 3
3-12-2012
Ένα παράδειγμα για οικονομολόγους΄
ΑΡΧΕΣ ΟΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
Γ΄ Ενιαίου Λυκείου
ΘΕΜΑ: ΕΥΡΩΖΩΝΗ
Εκτιμώμενος χρόνος
Η διάρκεια του σχεδίου είναι ———— και ο επί πλέον χρόνος της εργασίας στο σπίτι. Επί πλέον θα απαιτηθεί χρόνος για την παρουσίαση των εργασιών.
1. ΣΤΟΧΟΙ
α. Κατευθυντήριοι στόχοι
Να μυηθούν οι μαθητές μας:
* Στην ολιστική-διαθε?ατική προσέγγιση.
* Στη διεπιστη?ονική/διακλαδική προσέγγιση.
* Στη δυνα?ική των […]
Read Full Post »