RSS Feed
Άρθρα
Σχόλια

Monthly Archive for Δεκεμβρίου, 2012

Πολυδεύκης Ασωνίτης
 
 
ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
 
 
1)   ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ
(Paul Heman, αρχές δεκαετίας ΄60)
Μοντέλο του Βερολίνου
 
Κεντρική θέση:
 
*  Οι ανθρωπιστικές αξίες
* Η μόρφωση του ανθρώπου
* Η βελτίωση της ανθρώπινης συμπεριφοράς ως     ιδεατός σκοπός
 
Στάδια Διδασκαλίας
 
·       Πρόθεση
·       Θέμα
·       Μέθοδος
·       Μέσα
·       Προϋποθέσεις
·       Αξιολόγηση
 
 
 
 
 
 
 
 
2)   ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ (Klafki, Ανατολική Πρωσία, 1927)
         Κεντρική θέση:
·       Οι μαθητές να επηρεάζουν τις κοινωνικές εξελίξεις
·       […]

Read Full Post »

ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
·       Να αναπτύξει την κριτική σκέψη
·       Να κάνουμε το μάθημα μια ευχάριστη διαδικασία
·       Συνεργατικό κλίμα και ανάπτυξη δημιουργικότητας
·       Κλίμα συνεργασίας και αλληλεγγύης
·       Να συμμετέχει ενεργά
·       Συνεργατικό  κλίμα και ανάπτυξη της ομαδικότητας
·       Να συμμετέχει ως ενεργό υποκείμενο
·       Να αλληλεπιδρά με τους συμμαθητές του
·       Να αναγνωρίζει τη σημασία του κοινωνικού πλαισίου μέσα στο οποίο αναπτύσσεται η […]

Read Full Post »

 
 
Ο σεβασμός της διαφορετικότητας ως παιδαγωγικό αίτημα και πράξη στην εκπαίδευση

 
Πολυδεύκης Ασωνίτης
Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε. Ν. Ιωαννίνων
 
 Η αποφυγή του δασκαλοκεντρικού προτύπου διδασκαλίας και η εφαρμογή της ευρείας συνεργασίας κατά ομάδες, αποτελεί βασικό σκοπό των νέων Αναλυτικών προγραμμάτων στο Δημοτικό Σχολείο. Βασικός στόχος αποτελεί η διαμόρφωση ενός πολίτη ενεργού, δημοκρατικού, υπεύθυνου, συμμετοχικού, με γνώμη και ρόλο στα δρώμενα […]

Read Full Post »


Read Full Post »

Μάθημα 3
3-12-2012
Ένα παράδειγμα για οικονομολόγους΄
 
ΑΡΧΕΣ ΟΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
Γ΄  Ενιαίου Λυκείου
ΘΕΜΑ: ΕΥΡΩΖΩΝΗ
Εκτιμώμενος χρόνος
 Η διάρκεια του σχεδίου είναι ———— και ο επί πλέον χρόνος της εργασίας στο σπίτι. Επί πλέον θα απαιτηθεί χρόνος για την παρουσίαση των εργασιών.
 
1. ΣΤΟΧΟΙ
α. Κατευθυντήριοι στόχοι
Να μυηθούν οι μαθητές μας:
* Στην ολιστική-διαθε?ατική προσέγγιση.
*  Στη διεπιστη?ονική/διακλαδική προσέγγιση.
* Στη δυνα?ική των […]

Read Full Post »