∆ίνεται πίνακας Α[Ν] ακέραιων και θετικών αριθμών, καθώς και πίνακας Β[Ν-1] πραγματικών και θετικών αριθμών.
Να γραφεί αλγόριθμος, ο οποίος να ελέγχει αν κάθε στοιχείο Β[i] είναι ο μέσος όρος των στοιχείων Α[i] και Α[i+1], δηλαδή αν Β[i] = (Α[i] + Α[i+1])/2. Σε περίπτωση που ισχύει, τότε να εμφανίζεται το μήνυμα «Ο πίνακας Β είναι ο τρέχων μέσος του Α», διαφορετικά να εμφανίζεται το μήνυμα «Ο πίνακας Β δεν είναι ο τρέχων μέσος του Α».
Για παράδειγμα:
Έστω ότι τα στοιχεία του πίνακα Α είναι: 1, 3, 5, 10, 15 και ότι τα στοιχεία του πίνακα Β είναι: 2, 4, 7.5, 12.5. Τότε ο αλγόριθμος θα εμφανίσει το μήνυμα «Ο πίνακας Β είναι ο τρέχων μέσος του Α», διότι 2 = (1+3)/2, 4=(3+5)/2, 7.5= (5+10)/2, 12.5=(10+15)/2.
foriinrange(n-1):# Για μεγάλες λίστες μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε while
if(a[i]+a[i+1])/2.0!=b[i]:
mesos=False
print'Τρέχων μέσος = ',mesos
ΘΕΜΑ Δ_0_2005 (Εξετάσεις με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής)
Σ’ ένα διαγωνισμό συμμετέχουν 100 υποψήφιοι. Κάθε υποψήφιος διαγωνίζεται σε 50 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Να αναπτύξετε αλγόριθμο που να κάνει τα παρακάτω:
α. Να καταχωρεί σε πίνακα AΠ[100,50] τα αποτελέσματα των απαντήσεων του κάθε υποψηφίου σε κάθε ερώτηση. Κάθε καταχώρηση μπορεί να είναι μόνο μία από τις παρακάτω:
Σ αν είναι σωστή η απάντηση
Λ αν είναι λανθασμένη η απάντηση και
Ξ αν ο υποψήφιος δεν απάντησε.
Να γίνεται έλεγχος των δεδομένων εισόδου.
β. Να βρίσκει και να τυπώνει τους αριθμούς των ερωτήσεων που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας, δηλαδή έχουν το μικρότερο πλήθος σωστών απαντήσεων.
γ. Αν κάθε Σ βαθμολογείται με 2 μονάδες, κάθε Λ με -1 μονάδα και κάθε Ξ με 0 μονάδες τότε
Να δημιουργεί ένα μονοδιάστατο πίνακα ΒΑΘ[100], κάθε στοιχείο του οποίου θα περιέχει αντίστοιχα τη συνολική βαθμολογία ενός υποψηφίου.
Να τυπώνει το πλήθος των υποψηφίων που συγκέντρωσαν βαθμολογία μεγαλύτερη από 50.
1. Τι είναι Στοίβα Η στοίβα στην πληροφορική είναι μια γραμμική δομή δεδομένων με τη μορφή συλλογής στοιχείων που βρίσκονται σε μία σειρά. Η ιδιαιτερότητα …Περισσότερα
Στους παρακάτω συνδέσμους του Διαδικτυακού τόπου “κύριε δεν έχω Internet‘ θα βρείτε ένα νέο δωρεάν βιβλίο/βοήθημα με τίτλο ΑΕΠΠΠ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑΠερισσότερα
Μία άλλη προσέγγιση λοιπόν είναι για να έχουμε διαθέσιμο κώδικα που έχουμε ήδη αναπτύξει σε άλλα προγράμματα είναι να χρησιμοποιήσουμε τις τεχνικές του αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού (OOP …Περισσότερα
Δημιουργήσαμε τις συναρτήσεις μας για να τις καλέσουμε αρκετές φορές στο πρόγραμμά μας. Μπορούμε όμως αφού τις φτιάξουμε στο τρέχον σενάριό μας να τις χρησιμοποιήσουμε εκτός από αυτό και σε …Περισσότερα
Ωραία βρήκαμε ένα τρόπο λοιπόν να αφαιρούμε ένα στοιχείο που εμφανίζεται σε μία λίστα παραπάνω από μία φορά. Ας σκεφτούμε όμως λίγο πιο γενικά. Υλοποιήσαμε έναν αλγόριθμο …Περισσότερα
Ένα θέμα που προέκυψε διδάσκοντας στην τάξη ήταν πως μπορούμε να διαγράψουμε κάποιο στοιχείο από μία λίστα στην Python. Ας διερευνήσουμε λοιπόν λίγο τη διαγραφή …Περισσότερα
Κάθε φορά που στέλνουμε δεδομένα οποιασδήποτε μορφής, κειμένου ή μη, σε ένα δημόσιο δίκτυο, καθιστούμε ευάλωτη την πληροφορία που περιέχουν σε αδιάκριτα βλέμματα. Ο μόνος τρόπος …Περισσότερα
Πολύ συχνά στο διαδίκτυο έρχεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ένα μήνυμα για μία έρευνα στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ. Είδαμε αλγοριθμικό ενδιαφέρον οπότε λέμε να υλοποιήσουμε …Περισσότερα
On line IP Fragmentation Calculator Το Σπαστήρι Εργαλείο για τη διάσπαση ενός IP Datagram σε fragments. Υλοποιήθηκε με τη γλώσσα προγραμματισμού python έκδοση 2.7.10 στο …Περισσότερα
Εάν και o Διαδικτυακός Τόπος δημιουργήθηκε με σκοπό το περιεχόμενό του να σχετίζεται με την Πληροφορική, εν τούτοις η σχολική πραγματικότητα καμιά φορά έχει άλλα …Περισσότερα
Εξαιρετική Δουλειά!!!
Θερμά συγχαρητήρια!!!
🙂